{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

lak med spray {{forumTopicSubject}}

jeg har lige gået og rodet med at male en knallert(rieju, den der ligner en motorcykel) gul med spraydåser fra T. Hansen...det blev sgu ret godt...i betragtning af det er lavet udendørs...

men nu har jeg så fået værksted at arbejde i til næste projekt og har brug for et par råd...

det er en scooter der skal være hvid og orange, hvor lakken skal dele sig med skjoldenes linjer....

mine spørgsmål er som følger:

Hvor får jeg nogen ordentlige dåser, til en rimelig pris?(dem fra T Hansen dækker ikke for godt, synes jeg ikke, og dyserne smider små klatter maling af med jævne mellemrum, som giver små ujævnheder)

er det bedst at grunde skjoldene og så dække dem afog så male de to farver individuelt, eller er det fint nok at male den hvid først, og så dække det af der skal bevares, før jeg maler orange på resten? så kan man da sige den har fået lys grunder....

og sidst men ikke mindst, kan jeg "lægge" et klistermærke ind, og give det klarlak, så det ser ud til at være malet direkte på?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lak med spray
  • #1   23. maj 2007 Lytter lige med her, kunne godt tænke mig at vide det med klistermærket smiley

• #2   23. maj 2007 kan jeg "lægge" et klistermærke ind, og give det klarlak, så det ser ud til at være malet direkte på?.... kan du godt men det kraver utrolig meget klarlak! ellers vil du kunne mærke det bare er et klistermærke

• #3   23. maj 2007 hehe...jeg arbejder for et stor firma der er konkurrent til bl.a. TNT, så jeg bygger en TNT scooter...så jeg skal lige vide om jeg kan lakke et mærke ind eller skal til at dække endnu mere af....:-)

• #4   23. maj 2007 det gør ikke så meget at det kan mærkes...det værste er jo med mærker at de har en grim kant...den skal bare skjules lidt....det er trods alt kun et garagejob og lidt for sjov...har jo bilen til hverdag...:-)

• #5   23. maj 2007 Det med klistermærket kan sagtens lade sig gøre, men som Morten S siger så vil det kunne mærkes .. men det kan vel egentlig også være lige meget bare det med det blotte øje ser ud som om at det er malet på ..

• #6   23. maj 2007 Brian O
    .. det du kan gøre er at male en "grundfarve" som passer i den farve du vil have det klistermærke skal være. derefter sidde det klistermærke på og lad det sætte på mens den får den topfarve den skal have.lad det tørre ud og pil derefter det klistermærke af igen MEN vær forsigtig med det!! hvis der evt er en "kant" af hvor det har sat. så vandsliber (korn1000 der har lagt i vand i ca 24timer) du bare hele skjoldet til det er mat (ikke igennem topfarven! ) derefter giver deu den klarlak..

• #7   23. maj 2007 Morten> det er da et forsøg værd...:-)...bare for sådan lidt unødvendig provokation, der sikkert resulterer i at min scooter skal stå gemt bag firmaet...hehe...

hvad med de andre ting? ikke nogen der er lidt seje ud i lakkens verden? smiley

• #8   23. maj 2007 du maler hele skjoldet i en fave, lad det tørrre. dæk med den tynde BLÅtape. (den blåtape er lavet spec til at afdækning mellem 2 farver) da den ikke binder ligeså meget som den alm, malertape. på det blåtape ca i midten af det begynder du afdækning med alm afdækningspapir.... Evt vandslibe igen hvis der kommer en kant!

• #9   23. maj 2007 det må jeg prøve...:-)...
    gad nok vide hvad chefen siger... den skal stå lige ved hovedindgangen....hehe

Kommentér på:
lak med spray

Annonce