{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Student.. hmm.. og hva så?? {{forumTopicSubject}}

Tillykke til dem der bliver studenter i den kommende tid. flot nok osv..

Men så er det lige jeg spørger.. hvorfor satan er det at i skal rende rundt med de der klamme hueér de.. i så lang tid..??
tænkt hvis alle andre der blev udlært også rendte rundt med noget..

Tømre: et bræt oven på hovedet
Mure: En mursten
Vvs-er: Et lokumsbræt rundt om halsen
maler: en maler spand over hovedet... osv

er så træt a at se på de hueér der.. andre der også er det????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Student.. hmm.. og hva så??
  • #1   24. jun 2007 hørt----

  • #2   24. jun 2007 Enig

  • #3   24. jun 2007 ja det siger jeg sgu os

  • #4   24. jun 2007 du tager fejl.. tømren skal have en kæp i øret *GG*

  • #5   24. jun 2007 Hmm er ogsaa lige blevet faerdig med hg , der KuNNe man ogsaa faa en hue MEN gad godt nok ikke give 500 for saadan noget lort...

  • #6   24. jun 2007 nææ.. lad dem dog.. de har lige puklet i 2-3 år for at forberede sig til at pukle de næste 3-??? år på uni.. for så at komme ud og pukle på arbejdsmarkedet..

    så skal de da ha lov lige at tage en uge med en grim hat,,


  • #7   24. jun 2007 Altså, det er en tradition..
    Længere er den vel ikk, og hvis det kan genere jer, så har i sgu for lidt andet at tage jer til.
    Del da glæden med dem, ved at lade dem have deres hue'r på.


  • #8   24. jun 2007 he he så tænker jeg på da jeg blev udlært Social & sundheds assistent, skulle jeg have en lort på hovedet eller en kanyle i røven, og kateter pose hængende ud af pi.......

    smiley


  • #9   24. jun 2007 og en murer får fuget sprækken:)

  • #10   24. jun 2007 Torben B >> hehe jaaa... ok

  • #11   24. jun 2007 Sådan vi andre har noget at grine af...

  • #12   24. jun 2007 lad dem da.. jeg kan godtnok ikke hidse mig op over det.. det er da dejligt at møde glade mennesker

  • #13   24. jun 2007 det giver da vist lige ordet "pukle" en helt ny betydning

  • #14   24. jun 2007 nej de skal sku have lov til at fejre det med lastbiler, huer osv.

  • #15   24. jun 2007 det er en tradition... og man har knoklet for at få den...

  • #16   24. jun 2007 JEg skal satme ha min hue om et år.. Og den skal slides godt og gemmes til jeg bliver 50 så jeg kan mindes 3 hårde men super fede år med fest og farver og gode venner.. Og når jeg bliver student vil jeg sq være stolt af det smiley

  • #17   24. jun 2007 mm G >> håndværker knokler først 10 år.. for at få den latterlig folkeskole over stået.. og så 4 år.. for at komme til at tjene store penge..! Sååå... de har da lige så meget grundt til at gå med noget!

  • #18   24. jun 2007 Torben B
    Hehe!

    J£N$£N !
    Klager nu ikke over sådan en flok kønne studiner der møder pisse fulde op i byen og opsat på "the time of their lives" smiley
    Men vil dog give dig ret i at det ikke ligefrem er velovervejet når de render rundt med dem 2 uger efter eksamen endnu.. Så er det ligesom overstået...


  • #19   24. jun 2007 Martin D. he he

  • #20   24. jun 2007 Misundelse er en grim ting...

    Jeg bliver selv student på tirsdag og jeg vil da gerne vise at jeg er blevet student og derfor er huen en fed måde at vise det på..

    Og man må faktisk kun gå med den i 14dage mener jeg... så bær over med os.. smiley



  • #21   24. jun 2007 Jensen:
    Så lad dem gå rundt med noget? Ingen forbyder en håndværker gøre det?
    Vi knokler da også 10 år i folkeskolen inden at vi tager en uddannelse på Handelsskolen, UNI, eller Gym?


  • #22   24. jun 2007 Kan ik se hvordan i kan få ondt i røven over det???

  • #24   24. jun 2007 Jonas L -> Knoklet for huen? Ved at sidde i skole i 3 år i ca. 19 timer om ugen? En mekanikerlærling knokler 4 år 37 timer om ugen med fysisk hårdt arbejde, men vi render ikke rundt med vores svendebrev tapet fast på vores røv.

  • #25   24. jun 2007 har sku helelr ik noget imod folk ahr dem på.. 1 eller 2 dage.. ! lige når de er blevet studenter..! Men.. mener bare.. når man så ser dem to weekender efter i byen med de åndsvage huer på.. ja.. såå!

  • #26   24. jun 2007 da jeg var færdig med svendeprøven som trikker, drak jeg mig fra sans og samling... Klassen blev smidt ud fra jensens bøfhus og senere en bowlinghal... vi havde det sgu sjovt smiley Kæft en brandert...

  • #27   24. jun 2007 Jeg havde min på 2 gange.. Den ødelagde håret smiley

    Mvh Jannick


  • #28   24. jun 2007 Det er da tradition. Man skal da fejre at man er færdig med sin uddannelse. Og som andre skriver så er huen en god måde at vise det på. Og synes det er fedt at se alle de "unge" mennesker rende rundt med hue på...minder mig om 2 år siden da jeg selv blev student...den fedeste tid i mit liv

  • #29   24. jun 2007 René Nielsen -> Ha ha! Ja, det siger statistikken jo smiley

  • #30   24. jun 2007 René Ø >> hørt..

  • #31   24. jun 2007 tror ikke at folk er klar over hvor psykisk hårdt det er med eksamener..

  • #32   24. jun 2007 Rene Ø:
    Og du får det til at lyde som om at de bruger 20 timer om ugen?
    Prøv at overvej at de har lektier hvor? - og på lidt højere niveau end jeres engelsk på E og D niveau.

    Og der er sgu mange af dem der arbejder ved siden af skolen - så stop da dit pis med 19 timer om ugen, når du ikk aner hvad fanden du snakker om.


  • #33   24. jun 2007 Det er sådan så man kan se hvem der har nasset yderligere 3 år på skattesystemet i stedet for at komme ud og knokle og bidrage med nogle skattekroner til vores velfærds stat!

  • #34   24. jun 2007 mm G og Kerbs lige præcis..

    Det andet er da bare noget enten misundelig snak eller os bare fordi man har for lidt at bruge tiden på hvis man ka blive negativ over det.. En tradition som man nu har på gymnasiet og handelsskolen.. Et bevis på at man er student..


  • #35   24. jun 2007 Det må være skod at blive slagter så.. så skulle man rende rundt med et grisse hovede.. pænt klamt!

  • #37   24. jun 2007 Ikke for at støde nogen, men de VÆRSTE hyklere jeg nogensinde har oplevet er gymnasieelever. Størstedelen af dem er møgforkælede, og brokker sig EVIGT OG KONSTANT om hvor hårdt det er - På trods af deres ugentlige skoletid ikke er mere end 19 timer!! Det er næsten halvdelen af et fuldtidsarbejde. Og så har de MANGE ferier. Min kammerat og jeg regnede ud at et skoleår ikke består af mere end ca. 170 skoledage så vidt jeg husker, modsat arbejdenes på ca. 225. Og alligevel formår de at have ondt af sig selv, og tro deres "beskæftigelse" er hård.

  • #38   24. jun 2007 Junker, pas nu lige på med hva' du skriver... jeg er oxo blevet kaldt for oliestudent af en gym-elev for et par år siden... jeg er 22, den eneste stærkstrømstekniker på en fabrik med 140 ansatte og er funktionærlønnet. Han arbejder i Rema1000, har fedtet hår og er ikke kommet videre siden han blev færdig som student for halvandet år siden. Hva' mener du er det klogeste valg? smiley

    Jeg har dog ikke noget imod at de render rundt med huen - det ville jeg sgu oxo gøre, hvis jeg var blevet student. Det hører sig til ?


  • #40   24. jun 2007 Kan kun være enig i det du siger, havde også kun min hue på den dag jeg blev student.. smiley Synes det er så grimt at de går med dem i så lang tid..

  • #41   24. jun 2007 Kerbs . -> Du skal ederperkme ikke fortælle mig gymnasieelever bruger 37 timer om ugen på deres skolegang. Det ville ikke være andet end en gang vrøvl. Og jo, jeg ved udemærket godt hvad jeg snakker om, eftersom jeg selv har gået på gymnasie!

  • #42   24. jun 2007 Og er da os noget lort at sige, at vi kun sidder i skole i 3 år 19 timer om dagen ?
    Personligt var jeg i skole 29 timer om ugen i 3.g og havde omkring 1 times lektier for på en normal dag. 2-3 afleveringer om ugen, hvor der blev brugt lidt ekstra tid.. Så 19 timer er måske lige at skyde lavt nok?

    Måske knokler man ikke fysisk på samme måde som en lærling gør, men knokler vil jeg nu stadig mene jeg gjorde..


  • #43   24. jun 2007 René Ø >> jaa.. tænk at få kroner for at sidde og høre på en lære der står og forklare alt mulig pis.. man aldrig kommer til at bruge til noget...! Fedt... har da seriøst tænkt på.. at ta 3 år på handelsskolen.. som 3 års sabbath år.. eller hva man skal kalde dem!

  • #44   24. jun 2007 Junker - Og det baserer du på hva?

  • #45   24. jun 2007 Who am i: Det er sådan man kan se hvem der har taget ansvaret og valgt at ofre lidt mere tid på at sikre landets fremtid..

    Men okay, du kan jo prøve at se om du kan fikse dig selv med en svensknøgle hvis du får hjertestop!


  • #46   24. jun 2007 Jeg har intet imod at de har den hue på....meeeeen mange gange når man snakker med et menneske som har gået på gym syntes jeg at de ser ned på håndværkerer og vil altid diskutere hvad der er bedst....80% af dem ved ikke hvorfor de har tage den uddannelse og 50% af dem låner 100.000kr og tager på jord omrejse ... :S how weird is that? og så brokker de sig over at det er så hård i skolen og at de har så lidt ferie :S ......syntes dog at de skulle skære ned på lektierne og så skære ned i su'en da jeg meget hellere ville betale mindre i skat......

  • #47   24. jun 2007 Kristoffer H -> Hehe. Fair nok. Syntes det er overdrevet så lang tid de mener de skal gå med den. Og af en eller anden grund føler mange studenter sig hævet over os håndværkere når de har den på smiley

  • #49   24. jun 2007 Haha! Nasse på skattesystemet ? Din håndværker uddanelse er gratis eller hvad? Og dit sorte arbejde i weekenderne ? Det er helt iorden?
    Og de penge min udd har kostet skal jeg nok få betalt tilbage når jeg får mig et arbejde..! Bare rolig kammerat..


  • #50   24. jun 2007 Rasmus K - Det kan vi da sagtens finde tyrkere osv. som har en bedre uddannelse end dem som render rundt herhjemme, til at gøre...

  • #52   24. jun 2007 HAHAHAHA

  • #53   24. jun 2007 Sjovt nok.. at det halve a alle dem der render rundt med de åndsvage huer i den næste stykke tid.. de ved slet ikke hva de skal nu! så render de rundt som bumser i et stykke tid.. og ja så ender de ved kassen i f.eks bilka! FED uddanelse!

    jeg vil væde med at en håndværker kan komme lige så langt inden for salgs verdenen.. som en der har gået på handelsskolen.


  • #54   24. jun 2007 J£N$£N ! -> Ja. Som jeg altid har sagt, så er det ikke akademikerne der holder hjulene kørende i Danmark. Produktionen kunne SAGTENS køre uden ledere, det er de produktive folk, som ARBEJDER og udfører noget fysisk som holder hjulene kørende, og tjener penge til samfundet. Alt andet er overflødigt, og kun en udgift for os andre. Håndværker og andre produktive arbejdere tjener pengene, mens ledere og folk som ikke producerer noget er en klods om benet. Som regel fordi de ikke har det mindste begræb om det fag de arbejder i.

  • #55   24. jun 2007 De stattestikker vil jeg gerne se...

  • #56   24. jun 2007 WAI: Hehe så skal det da gå helt galt for DF først

  • #57   24. jun 2007 Så så jensen, er du ikk os vvser:D?

  • #58   24. jun 2007 Niels M -> TRO MIG! De penge en håndværker tjener er MERE end rigeligt til at dække hans/hendes uddannelse, plus de producerer under uddannelsen, hvilket gymnasieelever ikke gør. Så spar mig det fis!

  • #59   24. jun 2007 Kris H >> ikke mere.. men hvor dælen ved du det fra???

  • #60   24. jun 2007 kan jeg huske du skrev herinde :):)

    Hvad laver du så nu ?


  • #61   24. jun 2007 Kris H >> sælger inden foor vvs! ;o)

  • #62   24. jun 2007 HAha Rene jeg vil gerne se hvor meget de "produktive folk" for produceret hvis de ikke har en ledelse over dem der bestemmer hvad de skal alve og hvornår de skal lave det.. Hvis alle bestemte selv fyldte kantinen vidst mere end produktionshallerne på alle fabrikkerne..

  • #63   24. jun 2007 Okay, hos hvem ?? AO ? eller BD?

  • #64   24. jun 2007 Junker . -> At håndværkere ikke er direktører for store firmaer er kun en ulempe, da de ikke aner hvad de har med at gøre. De GODE direktører er netop dem, som er udlært i det respektive fag, og VED hvad jobbet indebærer. I mit firma sidder en lus af en økonom som direktør, uddannet sælger, som ikke har nogen som helst indsigt i hvordan det virkelige liv foregår på værkstederne. Og sådan er det i mange andre større firmaer.

  • #65   24. jun 2007 Kris H >> vvs- eksperten

  • #66   24. jun 2007 Rene Ø - Dine indslag er altså for sjove at læse.. Det ville da være et kaos-samfund! smiley Fuldstændig anarki! smiley Ej, sys du sku tage et år mere på skolebænken og så følge lidt med i samfundsfagstimerne.. Det er ikke helt så enkelt som du opfatter det.. Ja, det kunne være fedt hvis alle bare producerede og der ikke var nogen der tjente noget på det arbejde man udførte! Og Nej, det ville ikke kunne lade sig gøre, menneskets natur er at ville bestemme. Det eneste det ville resultere i var sure mennesker og slagsmål og en fabrik der ikke fungerede længere..

  • #68   24. jun 2007 René Ø >> hold da kæft man.. som sagt ud a min mund..! Det er nemlig helt rigtig hva du siger der...

    alle dem der er akitekter og ingennøre osv...! De er satme for hjenedøde.. de kan lave alt på et papir.. men når det så kommer ud til praktisk.. kan næsten ikke ngoet at det bruges!


  • #69   24. jun 2007 kris >> du fik det til at lyde som om at VVS faget hva et tabu ??....

  • #70   24. jun 2007 Junker . >> Lyder næsten som min hverdag du snakker om..! og er uddanette vvsér.. såååå man behøver ikke en "høj" uddanelse for at lave de ting der!

  • #72   24. jun 2007 Rasmus K -> Ledelsen kunne sagtens producere samtidig med at de var ledere. Og som jeg pointerede, så er det ikke DEM som tjener pengene, men os, men alligevel føler de sig hævet over os? Kan du se det paradoksale?
    Tag f.eks. verdens mest magtfulde man, George Bush. Han har magten fordi hans folk tillader ham det. Hvis den producerende folkemængde stoppede med at arbejde, ville der ikke gå mange øjeblikke før han blev væltet af pinden. I sidste ende er det den producerende folkemængde der har magten, men det glemmer mange højtuddannede slipsedrenge lige at tænke over.


  • #73   24. jun 2007 Nu er det ikke sån at en leder skal være 100% inde i hvordan man laver den vare som virksomheden nu sælger... Han skal være en "leder".. Motivere arbejderne, kontrollere de opstillede mål bliver gennemført, planlægge hvordan det hele skal fungere! Derudover kommer køb, salg, marketing, regnskab osv?

  • #74   24. jun 2007 jensen >> enig i dig... er nemlig igang med VVS udd. og de fatter ikke en klap af det de tegner

  • #75   24. jun 2007 Junker skrev:

    et system uden ledere.. så vil i selv tage telefonen og snakke med kunderne?? Det gør mange håndværkere jo i forvejen
    Så vil i selv planlægge penge, budgetter, regninger, skatter osv?? Igen, det gør man mestre selv
    Så vil i selv håndtere indkøb af dele, værktøj osv?? Og det gør de så også
    Hvor lang tid mon den økonomi vil holde sammen.. Den kører da fint endnu
    Hvem styrer ansættelser, fyringer, løn osv??? Og igen gør mestrene det selv.


  • #76   24. jun 2007 Thomas Ø > de har styr nok p[ at tegne det pis der.. osv.. meen.. det h;nger bare ikke sammen det de laver..!

  • #77   24. jun 2007 Junker.

    det er lige precis sådan det er ude ved os...vi ordner selv regninger og sådan....så forstår ikke helt din pointe....bare fordi man er mekaniker kan man altså godt ordne regninger og snakke med højrøvet bil ejer...som ikke fatter hvad man siger til dem....hvis man skal være nogen form for ledelse på et værksted ville jeg mene at man skulle ha haft en mekaniker udannelse...


  • #78   24. jun 2007 Niels M nej en håndværker udd. er da ikk gratis, men nu betaler alle lærlinge stortset også skat af deres løn...!
    Og den kommer andre folk til gode også så længe de tager uddanelsen..

    Og den der med hvem der tjener de stor penge når den og den er færdig holder, også kun til et vidst punkt.
    Nu har en læge f.eks. først tjent lige så meget som f.eks. en tømrer når han er omkring 54!!


  • #79   24. jun 2007 nej også tit kan det ikke være der alligevel eller sådan noget...

  • #81   24. jun 2007 Who Am I?
    Du vil ikke kalde en mester en leder ? smiley


  • #82   24. jun 2007 Niels M -> Glem alt om natur og pis og lort. Det her handler om forholdet mellem leder- og arbejder.
    Lederne ville ikke være til, hvis de ikke var for arbejderne.
    Arbejderne kunne sagtens arbejde uden ledere.

    Ergo, lederne er til pga. OS, vi er ikke til pga. dem. Det er logik for burhøns.


  • #83   24. jun 2007 Who Am I...

    det er jo i sig selv også let nok, så længe det er et lille firma... men prøv med en håndværker udd. og styre et milliard firma, med fabrikker verden over. og 1.000 vis af medarbejdere...


  • #84   24. jun 2007 Mikael L.. Snakker overhovedet ikke løn..
    Siger bare min udd bliver betalt lige så meget som en håndværker udd gør.. Bare på et andet tidspunkt.. Du kan have ret i at en håndværker producerer, men en med studenterhue sørger så bare for at du kan få solgt dit håndværk.. Den ene er afhængig af den anden og omvendt...


  • #86   24. jun 2007 Niels M - Hvor mange mestre tror du har gået på gymnasiet som emnet handler om? 2-3-4 måske?

    Jonas L - Vis du tager hvor mange elever der render ud af gymnasiet og dividerer det med de store virksomheder vi har herhjemme hvor mange stillinger skal de så slåes om? Nok, nok til at der vil være 5 cifret ansøger pr. stilling.


  • #87   24. jun 2007 Junker -> Muligvis har de taget en mekonomuddannelse, men det er stadig en del bedre at have en uddannet håndværker, som har efteruddannet sig i økonomi som direktør, end en grønskoldning som aldrig har haft med håndværkerfag at gøre, men tilgengæld kun beskæftiger sig med tal. Sidstnævnte er dårlige direktører.

  • #88   24. jun 2007 Rene Ø - Hvis lederen ikke havde satset mere eller mindre alt og slidt og slæbt for at starte den virksomhed op.. Arbejde 24/7 for at det hele kunne køre... Ja så har du ret, så er lederen der pga arbejderne.. Men uden ledere ville der ikke være et sted for arbejderne at arbejde.. Jo, men så ville vi være tilbage i landbrugssamfundet hvor alle var selvforsynende - og så ku vi starte forfra.. Vær du nu bare glad for du er født i den tid du er... Hvis du stadig er af samme opfattelse, så kig på de lande kapitalisme nu har hærget og se hvordan det gik og hvordan det går i dag ? ........

  • #90   24. jun 2007 Junker...

    det er derfor der er en værkføre...som er mekaniker og ikke gym uddannet...bare en ganske anmindelig mekaniker....og han HADER sælgere og kunder...for de kan fucke alt op....f.eks en sælger der "glemmer" at skrive noget på et arbejdskort....det kan ødelække hans planlægning....mange gym elever er kloge på papir men i praksis.... smiley der kan de stort set ingen ting...


  • #91   24. jun 2007 Who Am I.. jamen så lad os da køre den videre til lidt mindre virksomheder... banker f.eks. selvfølgelig, er der nogle der uden den store udd. ville kunne hoppe ind og kunne det meste... men tror sku. at 9 ud af 10 gange, ville en bank KUN med arbejdere der har en hændværker udd. gå under... det kræver sku noget mere regning end det man nu engang lærer i folkeskolen...

    forresten pointerede jeg også bare, at en verden HELT uden ledere, ville fucke op...


  • #93   24. jun 2007 Det er vel de færreste bankuddannet i dag, der kommer fra gymnasiet? De fleste kommer vel fra en HH eller lignende?

    Vis jeg er forkert på den så ret mig, men sådan tror jeg da det er...


  • #94   24. jun 2007 Niels M -> Nu er virkeligheden jo sådan, at en håndværkervirksomhed er startet som enmandsfirma af en håndværker, og siden hen har arbejdet sig op. Alle firmaer skal starte et sted, og i 99% af tilfældene har folk startet virksomheder op i deres fag, og ikke andre end deres egne fag. Dernæst vokser de sig større, og muligvis overtages af i forvejen veletablerede firmaer. Håndværkerfirmaer startes af håndværkere, og spoleres senere hen af økonomer.

  • #95   24. jun 2007 skrive noget ned ?? hvad skulle vi skrive ned ?? 95% af alle bummerter ude ved os er "sælgere"

  • #96   24. jun 2007 Man kan sige meget !!

    Og ja.. Der er gået inflation i studenderhuens værdi. Nu er jeg også selv matematisk student på det almene gymnasium, hvorfor jeg har en forkærlighed for det bordeauxe huebånd! - MEN, jeg synes også det er fair nok der er andre huer, dog er der efterhånden ved at være lige vel mange... Det burde måske begrænses til ungdomsuddannelser således 10.klasse etc. ikke medfører en hue.

    De er dog et par år siden jeg fik huen på, men som tidligere nævnt er det tradition, og jeg tror ikke i finder én der har en hue, som ikke er stolt af deres bedrift. Det er jo oså et signal til omverdenen at man har klaret sig gennem nogle boglige prøvelser (jeg siger ikke det er bedre end så meget andet). Derfor forstår jeg godt man vil signalere man er stolt af at have afsluttet (typisk - (dog krav som "rigtig" student)) 3 år. Folk kan jo mene hvad de vil om ens uddannelse, blot man selv er stolt af det man har gjort.

    Noget andet der også betød meget for mig, var folks imødekommenhed som var helt utrolig. Når man kom gående, som folk man aldrig har set før og siger tillykke - det synes jeg var en fed fornnemmelse.
    Derfor glæder jeg mig meget over denne tid vi lige har taget hul på. Da jeg selv blev så glad for folks glæde på mine vegne, nyder jeg selv at sige tillykke til de nyudklækkede studenter, som ligesom jeg selv, bliver glad for en positiv bemærkning på vejen.


  • #99   24. jun 2007 Who Am I... det er rigtigt nok, de fleste bliver skudt ud af HHX, frem for gymnasiet... men nu er denne debat, gået fra huer til Fag- mod gymnasialuddanelser... så vis fag uddandelserne bliver taget over en stor kam, gør de gymnasiale også... og det eneste jeg siger er sådan set, at folk med en gymnasial udd. STX, HHX, og HTX er med til at holde samfundet oppe, for det ville sku ikke køre optimalt... uden gymnasielle uddandelser, ville der ikke være læger, advokater, ledere, rådgivere til at hjælpe... og uden fag uddandelser, ville der ikke være nogle der kunne skifte den "fine" direktørs resevedele, eller lave hans toilet, når der var vand skade... i debatten er det blevet til, at folk siger at højt udd folk er ligegyldige... men der er brug for alle, folk der har taget en STX og sider i netto, HHX elever der styre et milliard firma, eller en tømre der bygger husene vi bor i...

  • #100   24. jun 2007 Gymnasie/handelsskole ophold er sku da bare hjernegymnastik.... Det har da intet med at knokle af gøre...

  • #101   24. jun 2007 Magter ikke denne diskusion længere! Kan ikke på 2 minutter forklare hvorfor ledere er vigtigt for samfundet.. Kræver lidt længere tid, men i bund og grund går samfundet til, hvis der ikke fandtes ledere.. Enten var der nogle der bare ville dovne den og sløse med det de laver eller os ville folk blive sure..! Sådan er det bare.. Ja en håndværker starter op for sig selv.. - Men så bliver han automatisk os leder.. Måske får et par stykker under sig.. Ja han er en leder.. Sådan er det bare.. Samfundet fungerer ikke uden..! Og fungerer ikke uden studenterhuer men heller ikke uden håndværkere.. De er alle nødvendige for landet.. Men hvis du var vidende om den situation som Dk er i lige i øjeblikket mhs den økonomiske situation, så ville du vide at det var nødvendigt med flere akedemikere for at danmark ikke skal gå i stå ...

  • #102   24. jun 2007 Junker -> Sjovt du netop nævner Iso certificeringen. Igen er det folk uden den mindste værkstedsindsigt der har regnet de "normer" ud. Det gør alting 10 gange mere besværligt, og nedsætter produktionen betragteligt. Som eksempel, hvis en sælger ude hos os har skrevet en fejl på arbejdskortet, skal vi, som mekanikere, udfylde en afvigelsesrapport for at redegøre for afvigelsen mellem udført arbejde, og beskrevet arbejde på arbejdskortet. Det tager tid hver gang, og er ikke andet end spildtid. Syntes det Iso-pis er til at stikke skråt op smiley

  • #103   24. jun 2007 ©u®ieux >> Præcis sådan jeg har det med min kommende hue! Well spoken.. Men hvornår er man begyndt at uddele huer til 10. klasser? :S

  • #105   24. jun 2007 Niels M -> Som jeg skrev længere oppe kommer de gode ledere fra håndværkerindustrien, og de dårlige kommer direkte fra skolebænken. Der er stor forskel mellem de 2 slags ledere. Førstnævnte KAN jeg respektere, hvis de formår at opføre sig ordentligt. Sidstnævnte kan jeg inden for mit fag på ingen måde respektere, da de tager beslutninger om noget de ikke har den fjerneste indsigt i.

  • #107   24. jun 2007 Junker... jeg er lige blevet færdig med min 10. klasse;-P jeg keder mig bare, og skal på HHX efter ferien. så jeg blev sku fanget i debatten... Heeh, og mund ikke du kunne sige det en del mere velformulerende en mig når det kom til stykket? ;-D

  • #108   24. jun 2007 De har ingen indsigt i køb/salg/marketing/regnskab/udvikling af nye produkter/forskning osv?
    Kan godt være de ikke har kæmpe stor indsigt i hvordan man skruer en kopimaskine sammen, men de har sku forstand på at sælge den, købe de komponenter der skal bruges, reklamere for virksomheden - i det hele taget alt andet end at sætte skruerne i.. Hvilket han nok også nemt kunne lære.. Men tvivler på arbejderen på 5 minutter kunne sætte sig i hans sted...!


  • #109   24. jun 2007 Junker -> Certificering, heriblandt Iso har nu været til i nogle år. Og SÅ lang tid kan de ikke tage at få det til at køre. Langt de fleste værksteder bruger endda kun certificeringerne til at gøre sig til over for kunderne, men overholder dem slet ikke når det kommer til stykket. Igen, sidder nogle økonomer og vil høste frugten, uden at ville betale for gødningen, hvis du forstår hvad jeg mener smiley

  • #110   24. jun 2007 Rasmus K:

    Jeg takker. Folk kan jo bare lade være med at gratulere at folk har afsluttet et skoleforløb.

    "Efter 10. klasse er det også muligt at erhverve en hue.
    Huen har grønt bånd, men den ses sjældent." Citat: http://www.ask-alex.dk/3656_Bag_om_studenterhuerne.html

    Der står også en del om huer generelt.

    Rene Ø: Politikkere har jo heller ikke en skid forstand på fx sygehus, politik, undervisningsarbejde, kommunalt arbejde.. men alligevel gennemtvinges reformer der stiller den danske offentlige sektor tilbage i kaos. Sådan er livet jo bare...


  • #112   24. jun 2007 Niels M -> Det er muligt han kender noget til det, men det kan jeg som arbejder ikke bruge til noget som helst. Det er i firmaets interesse, ikke i min og mine kollegaers. Og nej, det tager ikke kun 5 minutter at sætte sig ind i en håndværkers fag. Det tager os andre 4 år, og ville gøre det samme for en direktør.

  • #113   24. jun 2007 ©u®ieux -> Præcis. Det er lige så paradoksalt. Men fordi folketinget er så sammenspist en flok indavlede samling fætter/kusine knepaffald kan man som almindelig borger ikke gøre noget ved det smiley

  • #114   24. jun 2007 Kan en som "arbejder" ikke bruge det til noget?
    Hmm, i kan da bruge jeres arbejde til noget? Ergo i kan bruge det til noget at han sørger for i har noget at lave.. Nej, det tager ikke 5 minutter at tage en håndværker udd, er jeg godt klar over.. Mener også håndværere er nødvendige, men mener til gengæld bare ikke at akedemikere er unødvendige..!


  • #115   24. jun 2007 Junker -> Klart der er brug for ledere, men som jeg har pointeret længere oppe, så er det ikke lederne der ofrer deres helbred for at en utaknemmelig direktør kan sidde og gnide sig i hænderne og tænke "sådan nogle idioter". Og der er også forskel på gode og dårlige ledere, som jeg også skrev længere oppe. Og da emnet startede med gymnasieelever tager jeg udgangspunkt i de ledere som kommer direkte fra skolebænken og skal lede et firma uden nogle kompetencer inden for det respektive håndværk

  • #117   24. jun 2007 Niels M -> Akademikere er bestemt ikke unødvendige. Har jeg ingen steder skrevet. Jeg har skrevet at det ikke er dem som holder hjulene igang. Det er dem, som producerer. Rent faktisk betaler jeg min direktørs løn, af de penge jeg producerer til ham. Han producerer ikke penge til mig, og tager beslutninger som vedrører mig, uden på nogen måde at vide hvordan min hverdag hænger sammen. Havde han taget sig tid til at snuse lidt rundt på værkstederne, og høre på os, ville han indse hvor stort et fuck up han er smiley Og han er på ingen måde håndværker af nogen art.

  • #118   24. jun 2007 Junker... på de fleste villaveje er det nu, Volvo, Audi og WV'er... skulle også lige fluekneppe... de er sådejlige de små dyr...

  • #119   24. jun 2007 Junker -> Tak tak. Og i lige måde. Amazonen er snart på gaden efter at blive gjort køreklar. 240'eren bliver jeg nok nødt til at droppe som projekt. Har simpelthen ikke tid til den, så det ender nok med jeg sælger stumperne jeg har købt til den.

  • #121   24. jun 2007 Han gør lige præcis hvad der er nødvendigt for at du får din løn ja!

  • #122   24. jun 2007 damn det blev sku da en halv lang tråd alligevel! Gonat guter

Kommentér på:
Student.. hmm.. og hva så??

Annonce