{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mistet kørekortet :(
  • #1   4. okt 2007 Uden grund?

  • #2   4. okt 2007 hmm uden grund?

  • #3   4. okt 2007 hvordan kan det ryge uden grunD:D


  • #4   4. okt 2007 Triiiist...

    Det kommer an på overtrædelsen, jeg kunne starte 3 mdr. efter...

    Men er der alko imellem er det meget længere tid


  • #5   4. okt 2007 går der ikk som regel en måned eller to inden man kan begynde igen ?

  • #6   4. okt 2007 Han kom så hurtigt at han ikke rørte jorden, derfor uden GRUND smiley

  • #7   4. okt 2007 det kommer meget an på grunden

  • #8   4. okt 2007 øv martin du var hurtigere end mig.. der må sgu da være en grund til man mister kortet ellers havde jeg nok taget den i retten

  • #9   4. okt 2007 start med at fortælle hvorfor du mister kortet... der er nok en grund...

    det gør det nemmere for folk at hjælpe dig i dit spørgsmål hvis de kender grunden


  • #10   4. okt 2007 uden grund?...

    hvis det er uden grund ville jeg nok tage den igennem retten med min advokat...

    og nej, du skal ikke starte forfra, men hvor længe må du undvære det? det da også har noget med hvor meget du skal igennem igen.


  • #11   4. okt 2007 cirka i august måned der vi kørte fra ikea til thansen på roskildevejen blev jeg så stoppet af panserne..
    han kommer så over til mig uden og sige hej eller noget, og lyser mig i hovede med sin store lygte, så siger jeg så at han skal få det lys væk fra mig, så spiller han dum og siger det ikke er lys, det en lygte og jeg ved ikke hvad.

    så sagde han at jeg var sindsyg og at jeg var til fare for folk, jeg spurgte selvfølgelig hvorfor, og han svarede så pågrund af jeg lavede en farlig overhaling venstre om, SOM ER LOVLIGT ..

    så sagde han at han ville kører det til retten og hele lortet.. min ven kom selvfølgelig løbende over til mig efter han havde stilt sin bil ved en tankstation og blandede sig, han vidste godt hvad der foregik, han stod så op som vidne, så han kommer også i retten med mig :S
    det skal så siges at den ene af panserne var en kvinde og hun ville tilgive til, men hun vidste ikke i starten hvad hendes kollega ville gøre...
    de spurgte så om jeg ville nægte eller tilstå, og han stod der og ville ønske jeg ville tilstå, men jeg var sku i chok så jeg svarede ham ikke ..



    her har i så klagebrevet som blev afleveret personligt til politikommisæren

    Jeg vil hermed meddele, at jeg klager over afgørelsen, da jeg har en helt anden opfattelse af hændelsen. Jeg er blevet sigtet for i mindst tre tilfælde, at have kørt på en afstand af 1½-2 meter op til den forankørende. Jeg vil gerne fastslå, at jeg under ingen omstændigheder har kørt for tæt op af den forankørende bil.
    En bekendt og jeg kørte på Roskildevejen, hvor min bekendte kørte foran mig i sin egen bil, han ville så trække ud for, at overhale og jeg overhalede efterfølgende så den samme bil efter ham, lige med et tændte betjentene bag mig lysene som jeg godt vidste, var bag mig og ville have jeg trak ind til siden, det gjorde jeg så.
    En mandlig betjent kommer over til min bil og uden, at sige hej eller noget, begynder han med at lyse mig i hovedet med en lygte, og begynder med at råbe at jeg er til fare for folk og at jeg var sindssyg og at det ville ende med en sigtelse, jeg bad ham pænt om, at lade vær med, at lyse mig i hovedet med lygten, men det fortsatte han så med.
    Han begyndte så at tjekke alle lys og diverse ting og ville så se mit kørekort og satte sig ind i politibilen.
    I mellemtiden kom den anden kvindelige betjent og sagde, at hun ville nøjes med at give mig en advarsel, men vidste så ikke hvad hendes mandlige kollega ville gøre. Jeg mener der i dette tilfælde er tale om en uklarhed i betjentenes opfattelse og det virker som en personlig hetz mod mig det den mandlige betjent foretog sig, hvilket ovennævnte hændelsesforløb også bestyrker. Jeg finder det herfor sørgeligt at betjenten på den måde har gjort dette til en stædighedssag.
    Længere nede så jeg så min bekendte komme hen mod os, jeg havde skrevet en sms-besked til ham, om hvad der foregik. De ville ikke have, at han skulle blande sig og at han slet ikke havde noget med sagen at gøre, Min bekendte fortalte så, at han kørte foran mig og at han så det hele og ville vidne for mig hvis det kom i retten. Kørekortet er en del af mit levebrød i det jeg bruger kørekortet i forbindelse med mit arbejde.

    Endvidere er der her tale om en forvaltningsretlig afgørelse, hvoraf følger, at jeg som borger og part i sagen har nogle rettigheder, der følger direkte af forvaltningsloven. Disse rettigheder, som I er lovpligtige at sørge for kommer til eksistens, har I som offentlig forvaltningsmyndighed ikke overholdt. Der skal være mulighed for at jeg - inden retsafgørelsen træffes - skal kunne varetage mine interesser. Jeg kan og skal ikke dømmes uhørt.
    Det følger af forvaltningslovens § 19 stk. 1 at jeg har et retskrav på - med henblik på at varetage mine interesser - at sætte mig ind i sagens oplysninger og fremkomme med en udtalelse inden sagens afgørelse. Det følger således af forvaltningsloven, at I ikke må træffe afgørelse i sagen, før jeg er blevet bekendt med oplysningerne og der er givet mig mulighed for at fremkomme med en udtalelse. I denne afgørelse har jeg som borger ikke haft nogen mulighed for at komme med en udtalelse, men har kun fået afgørelsen i hånden. Reglerne i forvaltningsloven om partshøring er en garantiforskrift, som i har tilsidesat.
    Jeg håber denne klage vil blive taget seriøst, da jeg ikke kan se at jeg har begået nogle ulovligheder og det har jeg også vidne på.
    Jeg ønsker og håber derfor på en revurdering af sagen.


  • #12   4. okt 2007 kæft det er synd for dig .. hvad har du nu lavet ??

  • #13   4. okt 2007 er det med Procenter i blodet SKAL du først ta et AT kursus... og derefter kan du så starte på ny, teori og køreprøve,

    pga... fart kan du risikere at skulle ha X antal køre timer plus teori og køreprøve..

    men hvad er årsagen den har du ikke lige nævnt--?


  • #14   4. okt 2007 >> iSo ! << - Læste 2 linier, det er da klart at du bliver stoppet og mister kortet ! !


    Du var jo på vej til T. Hansen


  • #15   4. okt 2007 har du fået svar på denne klage?

    og nej. de kan ikke tage kortet uden en retssag..


  • #16   4. okt 2007 kennet -- ja jeg fået svar på brevet og de siger at jeg har standset og jeg gad ikke udtale mig om sagen og af den grund mener de at jeg har tilstået :S

    og der står at jeg har 20 dage til at betale bøden, ellers ville det føre til retten uden yderligere varsel


  • #17   4. okt 2007 Holly shit.. lyder ikke for godt... håber sku du vinder den sag...!!!

    forbandede politi og deres magtmisbrug...


  • #18   4. okt 2007 >> iSo ! << - Den som tier samtykker...

  • #19   4. okt 2007 dichael- jeg tier ikke jo .

  • #20   4. okt 2007 vil det sige at de har givet dig valget mellem at betale bøden eller miste kortet?

  • #21   4. okt 2007 fuck hvor det surt.....skide panser. nogle betjente burde der sku værer jagt tid på. hehe...håber for dig du snart får det tilbage. eller får straffen anulleret

  • #22   4. okt 2007 surt smiley

  • #23   4. okt 2007 Thommy J politiet gør jo bare deres arbejde
    de kan jo ikke bare tage hans kørekort uden grund,så noget må du jo have gjort >> iSo ! <<


  • #24   4. okt 2007 Lad os hører hvad der sker, men du kan udmidlebart generhverve med det samme, det gjorde jeg da jeg kørte alt for stærkt og tåbeligt... Det tog dog 3 måneder da de ville have bilag fra et AT kursus der er til alkoholds-forsømmelse som der så ikke var tale om, og som jeg måtte kæmpe med i 2 måneder om at få overbevist politi om smiley

  • #25   4. okt 2007 magt liderlige satan!!
    håber at der er nogen politi folk som læser dette..
    nogle er simpelthen bare nogen svin..
    men ta´ i retten og smid den bøde af H til..


  • #26   4. okt 2007 Jeg er nu ikk helt enig med dig, henrik... politibetjente er så vagt liderlige det fatter man ikk!!

  • #27   4. okt 2007 Munken . -- skal jeg ikke bare op til køreprøve direkte ??

  • #28   4. okt 2007 Nej men det er sku da flabet at han blir ved med at lyse ham i hovedet.

    ved da godt de skal passe deres job.. smiley


  • #29   4. okt 2007 >> iSo ! << - Jo på gerningstidspunktet gjorde du jo..

    Men de er latterlige de betjente nogle gange..



  • #30   4. okt 2007 Thomas P:
    Det burde der også være for nogle billister..


  • #31   4. okt 2007 NOGLE betjente er altså magtliderlige, men der er altså osse gode betjente

  • #32   4. okt 2007 Bjarke M ja nogle er jo nok desværre,
    men synes bare at mange der mister deres kørekørt tilsyneladene ikke selv mener de har gjort noget forkert smiley


  • #33   4. okt 2007 iso, desværre hvis jeg husker korrekt hedder det 7 kørertimer, 8 teoritimer plus en teori og kørerprøve der ikke må dumpes, så er det hele kørerkortet om igen!!

  • #34   4. okt 2007 Gode betjente? dem har jeg sgu aldrig mødt....

  • #35   4. okt 2007 >> iSo ! << - Nej, du skal til orienterende kø'reprøve, og det indebærer vist nogle timer

  • #36   4. okt 2007 Jeg endte med at komme af med 12000,- alt i alt, bøde og kører kort... Dog kendte jeg kørerlærer så jeg betalte ikke fuldt beløb

  • #37   4. okt 2007 Jeg har dog mødt en del gode og flinke betjente, både i bil og i lastbil der både var forstående og snaksaglige smiley
    De er ikke allesammen lige dårlige


  • #38   4. okt 2007 Nej... vis du dumper køreprøven skal du bare ta den om igen.... MEN har du kørekort til Lastbil, motorcykle o.l... skal du ta alle om vis du dumper første køreprøve efter fratagelse af kørekortet til fx. Kat B (Bil)

  • #39   4. okt 2007 hvor kan jeg se hvordan og hvorledes jeg skal gøre ?

  • #40   4. okt 2007 Hvorfor møder jeg aldrig sådan noget pansere? >Jøden<

  • #41   4. okt 2007 puds glorien...

  • #42   4. okt 2007 www.politi.dk

    sku gerne stå noget der.. kan bare ikek selv komme derind lige nu ved ikke hvorfor.. :S

    og så ind under -> efter frakendelse af kørekort....

    selv haft midstet mit men længe siden.. men mener det var derinde man ku læse det...


  • #43   4. okt 2007 Sitat :
    de spurgte så om jeg ville nægte eller tilstå, og han stod der og ville ønske jeg ville tilstå, men jeg var sku i chok så jeg svarede ham ikke ..
    Sitat slut.

    Det er lige der du gjorde fejlen. Desværre.. Havde du nægtet med det samme havde du stået stærkt... Men det kan så blive dit ord mod hans om du har gjort det.. Desværre er en Politimands ord stærkere.


  • #44   4. okt 2007 MB =GA= ____=SSJ=____ - Det var det jeg tænkte


  • #45   4. okt 2007 ***Sitat :
    de spurgte så om jeg ville nægte eller tilstå, og han stod der og ville ønske jeg ville tilstå, men jeg var sku i chok så jeg svarede ham ikke ..
    Sitat slut.

    Det er lige der du gjorde fejlen. Desværre.. Havde du nægtet med det samme havde du stået stærkt... Men det kan så blive dit ord mod hans om du har gjort det.. Desværre er en Politimands ord stærkere.***

    fejl ? hvordan det ? man har ret til ikke at udtale sig.. og dermed få det i retten, ved tilståelse så får man bøden...


  • #46   5. okt 2007 ISo... hvor har du det med partshøring fra??? Det er når der er tale om civilret... Det her handler jo om færdselsloven... Så om du er part (sigtet) har ingen betydning overhovedet...

    Samtidig er der altid to sider af en sag... og hvis du ikke har lavet noget forkert, så bliver du sikkert ikke kendt skyldig i rettet... Retten er jo til for borgerne


Kommentér på:
mistet kørekortet :(

Annonce