{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.855 visninger | Oprettet:

Falck redder uddannelsen {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg vil vildt gerne tage denne uddannelse.. Men så vidt jeg kan se SKAL man være mellem 170-190 høj... Jeg er kun 166...

Kan det virkelig passe.. Kan ikke se hva 4 cm skulle gøre..

Måske nogen herinde fra er uddannet redder og kunne hjælpe lidt smiley

Har også skrevet til falck, men de svarer jo nok først mandag smiley Derfor spørg jeg her.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falck redder uddannelsen
  • bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 78
    #1   24. nov 2007 Jeg var igang som Redder engang, blev bare nød til at droppe uddannelsen på grund af gigt! .. nå!

Men jeg mener at falck er RET firkantede omkring deres krav, altså, det går op i ens hår, og tatoveringer også (de havde feks svært ved at accepetere min "hanekam" .. så højden tror jeg altså er en ting de går op i.. men ved det ik, for det står jo og mangler en del reddere!

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#2   24. nov 2007 og der skulle stå "DE" 2 steder smiley istedet for "det" smiley

• #3   24. nov 2007 Tja, må håbe.. for synes måske det er et lidt latterligt krav at stille at man skal være høj nok... Men nu må vi se hvad de svarer... smiley

• #4   24. nov 2007 Giver det en god hyre

og være redder!!

Har selv overvejet det, men man skal jo også kunne leve af det!´?

• #5   24. nov 2007 Kent.. hehe det giver sikkert mere end at være social og sundhedshjælper som jeg er uddannet som nu smiley

Men tager nu ikke uddannelsen for pengene skyld.. men fordi det interessere mig :P.. Men selvf skal man kunne leve af det...

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#6   24. nov 2007 Det giver ca 20-22 kg om månede mener jeg..

men elev lønnen er faktisk okay, hos københavns brandvæsen er elevlønnen 16.000 om måneden!

hos falck er den dog lavere, men der får man en højere løn når man er færdig!

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#7   24. nov 2007 Det er sjovt ihvertfald! ... der findes INTET bedre end at køre et udryknings køretøj! smiley ... eller være inde en brandene bygning!

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#8   24. nov 2007 brændene bygning.. bagstiv.dk!

• #9   24. nov 2007 Bjarke.. Nu tager jeg det så fordi jeg gerne vil kører ambulance smiley

Er ikke stooor fan af ild...

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 171
    #10   24. nov 2007 har flere falckreddere i familien, og medmindre du er 170cm eller derover kan du godt glemme det. højdekravet er til dels for at sikre at man ikke kommer ud i en situation hvor en høj falckredder og en lav falckredder skal løfte en bårde - i så fald vil den høje bære hele læsset. De vil heller ikke have folk over 190... tror 4cm er for meget, havde det nu været 1-2cm plejer man nok lige at kunne "rette ryggen" til prøven og derved komme op på 170cm. De er som sagt meget strikse, kommer du ind og bliver målt til 169,5cm, så bliver du kasseret....

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#11   24. nov 2007 Haha.. jamen, det blir du nød til at blive så! smiley en stor del af uddannelsen går altså også på at blive uddannet brandmand! smiley ..

• #12   24. nov 2007 Go gor it, prøv og se om du ikke kan komme ind, det skader jo ikke at prøve:)

• #13   24. nov 2007 Bjarke hehe.. Ja, men skal sku ikke fortsætte såen hehe smiley

Lasse.. Hm... tænkte det nok... Hvor er det bare heeeerrrreeeeee øv... :(((

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

#14   24. nov 2007 Bjarke --> falckreddere får vist et endags kursus i at betjene en pulverslukker - det er det tætteste de kommer på at være brandmand. Man kan dog tilvælge at blive frivillig brandmand (KBH er det eneste sted i DK hvor der er fuldtidsbrandmænd, hvis jegi kke husker helt forkert)... kravene til en redder og en brandmænd er jo vidt forskellige, så der er ikke nogen krav om at man skulle kunne begge dele.

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#15   24. nov 2007 Hvad med at blive politibetjent, har hørt de har sløjfet højde kravene der? smiley ...

Og du får en gun? smiley ...

• #16   24. nov 2007 Lasse R, tror lige du skal spole lidt tilbage.

Jeg fik mit svendebrev som redder igår.

Grunduddannelse og Funktionsuddannelse Brand/Redning er den del af uddannelsen. Så jo vi er alle uddannede brandfolk. Ved ikke lige hvor du har det andet fra.

• #17   24. nov 2007 Lasse har ret.
    Jeg er elev i falck, og de er meget strenge med højdekravet. Der var en pige da vi var til prøve der trods en lægeerklæring på sin højde (170), ikke kom ind da hun blev målt til 169 ved samtalen.
    Elevlønnen er ok, omkring 12.000 før skat.
    anders

• #18   24. nov 2007 Til Lasse:

Brandmandsuddannelsen er en del af redder uddannelsen, og jo, der er fuldtidsbrandmænd i falck, Taastrup station f.eks.

• bjarke p
    bjarke p Tilmeldt:
    jul 2005

#19   24. nov 2007 Lasse... på 9. skole periode kommer du og lære "Funktionsuddannelses brand" ...

hvor i du lære alt dette :

Eleven skal kunne:
    · Indgå på samtlige pladser på udrykningskøretøjerne ved:
    * HT udlægninger
    * BC udlægninger
    * Stigerørsudlægninger
    * Skumudlægninger
    * Udlægninger til åben/lukket vandforsyninger
    · Indgå i arbejdet ved uheld med farlige stoffer
    · Virke som røgdykker
    · Anvende og vedligeholde det materiel der anvendes i udrykningsmæssig sammenhæng
    · Anvende viden fra forbrændingsteori og slukningsteknik/taktik
    · Imødegå særlige farer på brandstedet herunder:
    * Trykflasker
    * Elektricitet
    * Radioaktivitet
    * Bygningskonstruktioners forhold under brand
    * Røggaseksplosioner og overtændinger
    · Anvende mindre slukningsmidler
    · Yde førstehjælp
    · Kunne foretage redning, evakuering og informering af personer
    · Deltage i følgeskadebekæmpelse
    · Arbejde i mørke

• #20   24. nov 2007 Okay, men synes sku stadig det er skod at man skal være høj nok.

Gider ikke være politibetjent.. Hmm.. hva kan jeg så... ???

Nogen ideer?

----> Tillykke må man hellere sige smiley

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

#21   24. nov 2007 okay... det er bare mig der er skidt informeret så. Ved at man på redderstationerne i Det nordjyske ikke har reddere der også er brandmænd, udover et par stykker. Dem jeg kender har heller ikke haft noget som helst uddannelse til brandmand (det er dog også 15 år og derover siden de blev reddere, så der er jo nok sket en del siden dengang)

i stand corrected..

• #22   24. nov 2007 Tak smiley

Ja der er massere der ikke er brandfolk. Men uddannelsen er ikke så gammel igen, før blev folk jo bare hævet ind fra gaden og smidt i en ambulance.

Men os der er udlært efter den nye uddannelse vi har Branduddannelsen. At mange af os så ikke kommer til at bruge den er noget helt andet smiley

• #24   24. nov 2007 Henning tak tak.. Læste også man kunne søge ind på vagt centralen.. lyder også spændende...

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #25   24. nov 2007 mere rugbrød så vokser du hurtigt de 4cm hehe

• #26   24. nov 2007 Snoopy.. Haha er 23 så tror desværre ikke jeg vokser mere i højden :((((

Og ligefrem gå igennem en operation for at få 4 cm smiley Arrrhhhh vel smiley

• #28   24. nov 2007 Henning.. Næææ men når man ikke kan det man vil, må man tage det der ligger tæt på smiley

Stress er jeg så super god til at klare... men nu skal jeg lige finde ud af lidt mere smiley

Men der står der er 6 vagcentraler i dk man kan søge ind på men kan intet finde hvor de 6 centraler er.. ville helst have en tæt på mig jo... Tinglev.. sønderjylland

• #29   24. nov 2007 På sjælland har vi i Holbæk/Nykøbing Falster & Smørum.
    resten kan Henning nok smiley

• #30   24. nov 2007 Martin hehe... nok nærmere sønderjylland smiley

• #32   24. nov 2007 henning OK tak...

• #34   24. nov 2007 Der er da også brændmænd på fuldtid i Århus smiley

• #35   24. nov 2007 "Falck og Københanvns Brandvæsen kræver, at du har en højde på mellem 170 cm og 190 cm, og er fyldt 20 år."

Hvor står det at du skal være imellem 170-190 for at ta uddannelsen?

• #36   24. nov 2007 http://www.falck.dk/index/job/uddannelse/redder/job_udd_redderelev_20-2.htm

være 170-190 cm høj uden fodtøj

• #37   24. nov 2007 Ja så går den nok ikke desværre. Krav er krav.

Men syntes da du skal prøve aligevel. Du kan jo kun blive afvist hvis det er.

Jeg havde også selv tænkt på det. Jeg er en 195 cm. Så den går jo heller ikke. Men jeg vil da prøve aligevel hvis jeg var dig.

Kommentér på:
Falck redder uddannelsen

Annonce