{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Bredden i DASU? Eller hvor blev den af {{forumTopicSubject}}

Den 24/11 sendte undertegnede følgende spørgsmål til DASU:

"Jeg kunne godt tænke mig at høre, om DASU har nogen som helst planer for at inkluderer virtuel bilsport?

I sverige er det allerede sat på skinner med Svensak Bilsportborbündet og VGP ( http://sbf.se/info/virtuell, http://vgp.tv4.se).

Autosimsport magasinet bringer et godt interview med formanden for den svenske bilsportsorganisation på side 39. Magasinet kan hentes her http://autosimsport.net/issues/aUtosImsport_v3i06.zip

Ellers er i velkomne til at kontakte mig eller andre ledelsesmedlemmer af DK's største GTR2 liga: www.dgtl.dk

Mvh.
Peter Munkholm"

Efter som det kun var en e-mail med 1 enkelt ja/nej spørgsmål og nogle supplerende oplysninger, havde jeg forventet at få svar indenfor et døgns tid. Men dagene gik og efter som det var lørdag, så måtte det jo være acceptabelt at svaret kom om mandagen. Men det blev både tirsdag og onsdag og faktisk gik hele ugen med. Jeg blev mere og mere undrende og søndag besluttede jeg mig for at leverer en ordentlig røffel til DASU og havde egentlig også mistet lysten til at hjælpe DASU selv om de skulle have interessen. For hvis svartiden på en enkelt email var 10 dage, så kunne jeg jo lige så godt regne med at alt andet også tager 10 gange så lang tid.

Søndag aften giver jeg så min uforbeholdne mening om behandlingen af mit simple spørgsmål:

"Det er edermame ubehøvlet arrogant opførsel der vil noget. Enten skal i fjerne jeres email adresse fra DASU's hjemmeside eller også skal i lave et autosvar, der gør folk opmærksom på at i alligevel ikke læser den mail i modtager!

Sikke en gang civilt slinger. Den 24/11 rettede jeg følgende henvendelse:

- Citat af ovenstående e-mail

Det er fuldstændig uacceptabelt at en professionel organisation ikke engang i det mindste kan overkomme at svare på en mail, eller i det mindste bare konfirmerer at man har modtaget en mail.

Det er vist på tide i begynder at tænke på jeres organisation, som en virksomhed i skarp konkurrence. Den har slags arogant monopol ignorence for emner der ikke lige falder i jeres smag, det lugter af smagløs, ambitionsløs sammenspisthed uden visioner og ligegyldig omgang med medlemmernes tillid."

Omend det er en grov behandling, så er det ikke desto mindre sandt. Hvis man er en landsdækkende organisation, med en kontakt email på forsiden af sin hjemmeside, så må man forvente at det er der, man henvender sig med generelle spørgsmål. At læse en enkelt e-mail og svare: Ja/nej/måske/vi kigger på det. Det er en opgave jeg selv klare 20-30 gange om dagen og det tager meget begrænset tid.

Hver gang jeg læser den e-mail jeg har sendt, kan jeg ikke se at det er andet end 1 spørgsmål og kontakt oplysninger. Jeg mindes ikke at have stillet mig selv til rådighed til nogen som helst form for samarbejde eller lagt op til anden kontakt, end hvis man havde spørgsmål ang. Det vedlagte materiale, så kunne man kontakte mig, eller henvende sig på dgtl.dk

Derfor er min forbløffelse stor da jeg modtager svar mandag formiddag og endnu større er min forbløffelse, da man åbenbart havde overvejet et samarbejde, der overhovedet ikke er blevet tilbudt. I stedet for at svare på en simpel e-mail, har man altså bygget luftkasteller og fået gode idéer på egen hånd:

"Lad mig kort og godt konstatere, at henvendelser af en sådan karakter som din sidste mail, agter DASU ikke at beskæftige sig med. Din oprindelige henvendelse, der har været DASU i hænde i en uge, er sendt videre til udtalelse i unionens breddeudvalg, der på trods af dine konstateringer rent faktisk arbejder med nye tiltag. Du kan imidlertid betragte sagsbehandlingen som stoppet, da DASU ganske enkelt ikke ønsker at kommunikere på det af dig valgte niveau og i øvrigt på samme baggrund har meget svært ved at se dig som en seriøs samarbejdspartner.

Jeg skal afsluttende gøre opmærksom på, at betragtninger vedrørende unionens web-site samt hvilke områder unionen skal virke på, skal fremsendes gennem din stamklub.

Med venlig hilsen

Rolf Grostøl

Breddekonsulent, DASU.

Tlf: 4326 2888
www.dasu.dk”

Jeg føler ærlig talt at ALLE de bange anelser jeg gav luft for i min sviner, er blevet bekræftet på alle punkter.

1. Hvis man sidder i en virksomhed, institution, organisation og har lavet en fejl, så bortforklare man den ikke ved at give kunden/klienten skylden eller ligge ansvaret fra sig. Enhver voksen person, der har siddet i en kunde support ved at man bare har at klappe hælene sammen og sige undskyld og javel, lige meget hvor meget lort man får smidt i hovedet.

2. En uge havde været fint, hvis det var et brev sendt med posten, men vi snakker en e-mail og den er gratis at sende og det taget under et minut at skrive et svar og stykke på send.

3. Man spiller den store med magten og hvis medlemmerne ikke henvender sig gennem de acceptable, men dog ingen steder oplyste kanaler og i en tone, der passer modtageren, så må man få bureaukratiets magt at føle og det skal gå ud over hele projektet og ikke bare den enkelte person, der har vækket ”systemets” vrede.

4. Jeg har ikke angrebet Rolf personligt i en ond tone, men påpeget at det er under ALT mulig kritik at DASU som organisation ikke kan svare på en e-mail inden 10 dage.

5. Hmmm… bredde konsulent? Fin bredde du signalerer.

Jeg er blevet så harm at jeg er nødt til at offentlig gøre kommunikationen, for jeg føler at vores ven konsulent Rolf hos DASU har fortjent at lære, at man som repræsentant for en så stor og indflydelsesrig organisation, er på hver gang man åbner munden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bredden i DASU? Eller hvor blev den af
  • #1   3. dec 2007 hmm.. ku ik forstille mig de ville gøre det... virtuel er jo som sådan ikk en "sport" efter min mening..

  • #2   3. dec 2007 Nogle af dem der sidder i dasu er nogle specielle typer, men når man sidder på sådan en post er det mindste man ka forlange da et svar om hva de foretaget sig. når han siger den har været under behandling i en uge, hvorfor dælen har han så ik givet besked om det? så ka godt følge dig.

  • #3   3. dec 2007 Jeg kan godt følge dig, men jeg kan også følge Rofl. Du burde have skrevet i et noget mere anstændigt toneleje i 2. mail.

    Selvfølgelig er det ikke optimalt, at der ikke bliver svaret hurtigt på den første mail, men at sende en svinermail i anden omgang, er altså ikke noget, som fordrer et godt samarbejde..

    Du kunne have startet med at sende en venlig forespørgsel på din henvendelse.... Hvis du sad og var Rolf, hvordan ville du så reagere på mail nr 2, som du sender?


Kommentér på:
Bredden i DASU? Eller hvor blev den af

Annonce