414 visninger
|
Oprettet:
Parabol / Media Center {{forumTopicSubject}}
Hey. Jeg har brug for lidt råd og vejledning.
Jeg har Viasat parabol, men vil gerne have en Xbox og bruge PC'en på kontoret som Media Center PC og Xbox'en som extender.
Men kan jeg det? Hvordan får jeg TV-signalet igennem? I parabolboxen er der 2 scartstik og en til noget alm antenne, tror jeg det er.
Kan jeg, og skal jeg, have signalet igennem Media Center PC'en?
How to do??
På forhånd tak!
Morten
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 196 Svar: 314
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 201 Svar: 438
Det synes jeg ikke jeg har hørt om før, men det lyder da sandsynligt?
Andre?
apr 2003
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 201 Svar: 438
Surfede lidt rund og fandt en hjemmeside hvor der står følgende:
Hvilket hardware skal der bruges?
Digital TV udsendes på et format, der hedder DVB. Der findes fire forskellige DVB formater:
DVB-C til kabel-TV
DVB-S til satellit
DVB-T til antennesignaler
DVB-H til håndholdte apparater
For at modtage digitalt TV skal man bruge en modtager af den rigtige type. Har man kabel-TV, skal man bruge en DVB-C modtager.
Dem, der kender til at modtage digitale satellitkanaler, ved, at kanalerne ofte er kodede, og at man skal bruge en dekoder og et abonnementskort med en chip for at kunne modtage kanalerne. Det samme gælder her, både for satellitmodtagelse og kabel-TV. Der er nogle få kanaler (fx DR1, DR2 og TV2), der ikke er kodede, men resten er. Eksempelvis bruger TDC KabelTV Viaccess kodning, så derfor skal man bruge et Viaccess Common Access Module (CAM) og et kodekort til TDC KabelTV.
Her er, hvad du alt i alt skal bruge:
En antenne, et stik i væggen med kabel-TV, eller en parabolantenne.
En tilsvarende DVB modtager, enten et PCI kort eller en ekstern boks.
En PC med en eller to ledige PCI pladser, eller med et USB eller FireWire stik, afhængig af DVB kortet.
Et Common Interface
Et CAM, der svarer til udbyderens kodning
Et abonnementskort, dvs. et smartcard chip-kort fra din udbyder.
Jeg har surfet lidt rundt og fundet en side med TV-tuner til digitalt TV:
http://shopping.kelkoo.dk/ssc-100066613-dvb-s-pci-kort.html
Så kan man, hvis man vil være lidt fremtidssikret, vælge/finde et der også kan transmittere HD TV
Parabol / Media Center