{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Lovligt Xenon {{forumTopicSubject}}

Hey!
ved godt der er mange emner i forum! men ikke om det her!!!

her forleden monteret jeg Xenon i mine DE linser !!
så kørte jeg til mekaniker for at få det indstillet ordentligt!!

nå men fint nok!

da han så var færdig, siger han så at jeg nok bliver stoppet alligevel!
MEN at jeg kan få sådan nogle føler sæt til de forreste bærearme som påvirker en lille el motor ved lygten! så har man automatisk justering som der jo skal være!

så er der lygtevask!
kan man ikke bare sætte 2 slanger på sprinklerbeholderen og bore dem diskret i forkofangeren? sådan at de kører over vinduesvisker knappen?? så når man spuler sprinkler på ruden så gør den det også på lygterne...

så er spørgsmålet! ville det så være lovligt? forudsat at lygten er godkendt til Xenon selvfølgelig...

og er der nogen der ved hvor man kan købe sådan noget følere / aut. justering sæt ?? eller har en ide om prisen på det?

Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovligt Xenon
  • #1   21. jan 2008 Det har jeg aldrig hørt om før... følger lige med..

• #2   21. jan 2008 Denne lygte spuler skal køre med højere tryk end selve vinduessprinklerne men stadig samtidig med det bliver aktiveret .

Der er noget tysk som skulle være montering sæt, men er ikke nok kun på de forreste bærearme, skal være på bagbro også vidst nok, og denne elmotor skal være stærkere + hurtigere end alm lygtejustering .

• #3   21. jan 2008 jo - ideen er god nok - men det er stadig ikke lovligt - det er jo "hjemmelavet" - men jeg ville reelt mene at lygten skal være klarglas, og der skal være DE-linser - det burde være nok i mine øjne.

Ved ikke om et xenon-lygte er bygget op anderledes end klarglas og linser.

Men prøv da at se om der er lys ud over nærlyskanten med den der måler mekanikeren har.

• #4   21. jan 2008 Prøv at forhør dig ved en bilinspektør/ingeniør ved www.fstyr.dk hvad der skal til for sådan en konstruktiv ændring på dit køretøj ?

• #5   21. jan 2008 ja man kan godt få sådan nogle følere ... mener dog de skal sidde bag i og ikke foran ... eller også skal de sidde både foran og bagi ....

men din lille hjemmefiks med slanger osv holder ikke som lygtevask.

• #6   21. jan 2008 Desuden har din bil jo nogle data på hvor mange K den køre med ,og det kan man i synshallen måle, og køre den med for mange K vil det også være eftermontering og så er det heller ikke lovligt, da der er nogle min og max data ..

• #7   21. jan 2008 Tonni --> jamen mine er klarglas og med DE linser!

selve princippet bag DE linseoptik er jo beregnet til HID xenon lys!

hvad mener du med nærlyskanten?
    han HAR indstillet dem på sin maskine!

jeg syntes bare det kunne være fedt hvis man blev stoppet, at kunne vise dem at det er lavet som det skal! så kan de godt skride igen nemlig...

men selvom det er hjemmelavet kan det vel godt være lovligt??

Steinmeier --> skal det så være noget højtryk? hvordan det?
    men det med lige at føre et par ledninger til bagbroen også! det er jo ikke noget problem! hehe! det er da det mindste...

kunne bare være fedt at have xenon LOVLIGT! så man er fri for at køre og kigge sig over skulderen hele tiden! gider ikke stoppes igen

• #8   21. jan 2008 Steinmeier --> den kører std. med 4300kelvin halogen

og nu kører jeg med 6000kelvin HID xenon lys

• #10   21. jan 2008 "selve princippet bag DE linseoptik er jo beregnet til HID xenon lys!"

det var da sjovt at DE linserne så blev opfundet mange mange mange år før man overhovede tænkte på at bruge xenonpærer ...

• #11   21. jan 2008 ja,altså en alm sprinkler er slet ikke kraftig nok, derfor kaldes det lygte SPULER ..

• #12   21. jan 2008 Thomas H --> ja jeg ved godt at BMW havde DE linser siden 98

men de har nok vidst forud at de var ret godt egnet til HID lyset!

for det er de jo! og de sidder i stort set alle nye biler der bliver leveret med original xenon lys

det var bare hvad jeg fik at vide en gang! at DE linser = Xenon lygter
    hvilket jo ikke er helt forkert...

• #13   21. jan 2008 Steinmeier --> okay så der skal nærmest en lille pumpe på som SPULER sprinkler væske rimelig hårdt ind på lygten!

eller skulle man finde sådan noget aut. justering ved en hugger? måske en nyere bil med xenon som er kørt galt..?! det kunne jo være...

• #14   21. jan 2008 jo det er helt forkert ... og 98 holder ikke for E30'erene kørte med dem helt tilbage i 80'erne ....

DE linsen er bare den bedste lygteoptik til brug af xenon derfor er det den type man vælger at bruge.

men DE linser er ihvertfald ikke = xenon ....

• #15   21. jan 2008 hehe okay du for ret...

men DE linser egner sig bare bedst...!
    og jeg siger jo bare hvad jeg fik at vide...
    eller troede!

skidt også med det..

det var mere hvor man kunne finde sådan noget aut. justering og en ide til at lave det lygtespulere
    så burde det vel være lovligt nok?

• #16   21. jan 2008 ja men det er jeg så også helt enig med dig i smiley DE linser er bedst til xenon det kommer vi ikke udenom ....

• #17   21. jan 2008 ja jeg har mange kammerater der bare har monteret xenon i deres alm. lygter

1. det ser ikke særlig smart ud!
    2. det lyser overalt! også op i luften og alt muligt...

men mine DE linser, de fokusere nærmest lyset ligesom et forstørrelses glas...

det er bare pisse lækkert at køre med!

• #18   21. jan 2008 Ikke fordi jeg ikke selv ville køre lovligt med xenon, for det ville da være for nice! Men det lyder som en del arbejde du ville bevæge dig ud i, så spørgsmålet er om det kan betale sig på en så gammel bil?

Idéen er fin nok, men tror ikke det vil komme til at blive helt godt, desværre!

• #19   21. jan 2008 Det vil ikke være lovligt. Politiet vil bede dig åbne hjelmen og finde dine ballaster, og give dig en bøde alene af den grund.

• #20   21. jan 2008 Mikael --> nej netop...
    det er nemlig derfor jeg godt ville høre hvis folk nu havde en ca pris på sådan noget aut. justering! hvis det sæt koster 10k så gider jeg ikke!

men kan det fås til et par tusind, så var det måske værd at prøve!

• #21   21. jan 2008 Det kræves også at selve lygterne er godkendt til gadudladningspærer. Det er dine originale desværre nok ikke.

Kommentér på:
Lovligt Xenon

Annonce