Lad mig hører oom jeres skod dage! {{forumTopicSubject}}
Det sidste stykke tid har faktisk været temmeligt ringe set med mine øjne.
Fredag:
Det startede med at jeg havde sat weekenden af til at få skiftet motoren i Pugen. En operation som er rimelig tidskrævende og ret umulig hvis man er alene om det og ikke besidder en giraf kran til at løfte motoren ud. Jeg alliere mig så med nogle af gutterne til at hjælpe mig fredag aften med at tage motoren ud. Alt går stortset som planlagt indtil de første begynder at ringe og sige de ikke længere kan komme og hjælpe pga. de er falden i druk et andet sted . FInt nok, jeg finder på noget andet og får ved hjælp af 2 andre slæbt motor og gearkasse ud af bilen med en talje og 2 stk 4x2 bjælker over skulderen - ikke just det der er bedst hvis man lider af dårlig ryg.
Lørdag:
Jeg starter tideligt med at smide den nye motor i. Hen af eftermiddagen lykkedes det mig og en anden gut at få motoren puttet i kassen og det ser faktisk ud til at bilen kan være færdig lørdag aften. Desværre går det ikke helt planlagt da der ingen tænding er på den nye motor. Jeg roder i et par timer for at få gnist på den, men det lykkedes ikke og jeg må konkludere at det nye ledningsnet åbenbart ikke passer på bilen som det skulle. Vi roder hele aftene for at finde en løsning, men da klokken efterhånden er passeret midnat synes jeg det er på tide at komme hjem og få lidt søvn, men sådan skulle det umiddelbart ikke gå, for den gamle fiat 600 jeg har lånt af min far, kan pludselig heller ikke starte. Der er heller ingen tænding på den. Nå, ud med platinerne og få dem renset og få dem stillet rigtigt og en time senere kan jeg så endelig køre hjem og sove.
Søndag:
Endnu en dag går hvor jeg skal lave bil. Jeg beslutter at skille den ad igen for at sætte den gamle ledningsnet på igen. Ikke nemt når motoren sidder i og der stortset ingen plads er uden af man skal til at pille indsugningen af og løsne nogle motorophæng. Men det lykkedes da hen af aftenen af få den gamle ledningsnet sat på og motoren kan ved hjælp af nogle nye stelforbindelser starte op. Nu begynder selve samlingen af bilen igen.
Mandag
Dette skulle være dagen hvor bilen skulle samles færdig og testkøres, Men inden jeg når særlig langt vælger alarmen at gå amok og kan ligepludselig ikke slukke igen. Jeg får lokaliseret at den sidder oppe over sikringsboksen i instrumentbordet og der er bare intet plads, men det lykkedes da mig og få hevet ledningerne ud af den så lortet holder sin kæft. Men pga. at jeg har pillet nogle stik ud kan bilen ikke længere starte og jeg må sætte alle stik i og finde ud ad hvad der styrer lyset og blikene og klippe dem af stikket. Nu virker det hele igen og mandagen er ved at være gået. Det skal siges at i løbet af dagen komemr forskellige venner forbi for at drikke øl og se på jeg laver noget. En af dem vælger at køre rundt på en "spasserjeep" som min far opbevarer for en ven, med det resultat at han ikke kan styre den ( Lortet kører 12 km/t og har både nødstop og håndbremse :S) og drøner direkte ind i min bil og smadrer en lygteholder, som heldigvis kan limes på igen med noget meget stærkt akryl lim jeg har.
Tirsdag
Dette skulle blive dagen hvor bilen skulle samles færdig og test køres. Men nej, da alt ser ud til at være iorden hælder jeg kølervand på og er klar til at starte op, da jeg opdager at der drypper vand ud langs bundkaret. Jeg må så skille indsugningen af igen komme den vej ned bag motoren og finde ud af hvad der er galt, men stedet hvor det drypper er lige præcis placeret sådan at man ikke kan se det nedefra pga trækaksel og karrosse og ovenfra kan man ikke se det pga motorophænget. SÅ efter en hel dag med lokalisering af problemet og en knækket studs til vandpumpen opgiver jeg og tager hjem.
Onsdag
I dag beslutter jeg at bilen skal på værksted og så må jeg betale det det koster, jeg synes ikke længere jeg gider spilde tid på at lave den selv. Derfor får jeg aftalt en tid imorgen hvor jeg kan komme med bilen. Fint tænker jeg og farer ud for at samle vognen færdig så jeg kan kører bilen på værksted, men desværre har nogen prøvet på at brække port døren op på den lager bygning min far og jeg har lejet til opbevaring og hvor jeg laver bilen. Stedet er også et opbevaringsted for hårde hvidevarer så det er højstsandsynligt det de er gået efter, men det lykkedes ikke at brække døren op og de efterlader den med en defekt lås, så jeg ikke kan komme ind og lave bilen færdig, så jeg må vente med at aflevere den til efter weekenden.
Det var lige lidt fra mig af, kom med jeres historier
dec 2003
Følger: 36 Følgere: 30 Biler: 3 Emner: 294 Svar: 1.997
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 12 Svar: 149
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 7 Svar: 516
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 150 Svar: 1.641
der er IK noget der kan trække ens humør MERE ned en sådan noget !
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 245
nogen med nogle gode ideer ? kan ikke selv lige se hvad der umiddelbart skulle være galt
dec 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 6.665
Kan så fortælle hele mit 2007 har været mere eller mindre elændigt.
slutningen af 2006 faldt jeg på arbejde og smadrede en muskel i ryggen, lagde mig syg, de første 3 månder totalt senge liggende. da jeg kunne komme op fucker mit knæ og skal opereres endnu 3 månder går med det og med genoptræning så bliver kæresten gravid nice tænker jeg og hende, nu vender lykken sgu, men ak hun mister barnet i 12 uge her i november 2007 mellem jul og nytår køre vi galt fordi en ikke kan overholde hans vigepligt.
bland alt dette skal man også huske den smerter og ubekvemthed der er med genoptræning af ryg og knæ, den slås kamp mellem mig min tidligere arbejdsgiver, arbejdsskadestyrrelsen og kommunen bare for at kunne overlave i en økonomisk lav tilstand.
men positivt er vel det næsten ikke kan blive værre i 2008 så ser frem til et bedre år.
maj 2004
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 2 Emner: 160 Svar: 761
Lad mig hører oom jeres skod dage!