{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

er du god til computere? {{forumTopicSubject}}

hej..

laver lige et sidste forsøg, på at redde min computer;)

hvis du undrere dig over, at jeg ikke slettede mit forrige indlæg, så skal jeg vente i 24timer;)

min computer skriver:"disk boot failure, insert system disk and press enter".... den skriver dette når den ikke vil starte op,, hvad betyder det?

kan jeg gøre noget selv, for evt at udbedre fejlen, eller skal den sendes til reperation.. jeg vil nødigt sende den til rep, eftersom at der går ca,1.5-2mdr til jeg får den tilbage af ALDI

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er du god til computere?
  • Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #1   14. feb 2008 hvis der går mere end 3 uger har du krav på en sprit ny, så bare afsted med den

det gælder vel også aldi

• #2   14. feb 2008 har du fjernet alle disketter, DVD'er og CD'er i computeren.. ?

• #3   14. feb 2008 alt er fjernet fra computeren, men det har ikke hjulpet.. aldi vil ikke give mig pengene tilbage, selvom at den har været til reperation 4gange og den ene gang ventede jeg i 2mdr... synes virkeligt at jeg er blevet snydt..

• #4   14. feb 2008 Hvilket drev booter computeren op på... ?

Lyder som en BIOS der er indstillet forkert, eller en harddisk/styresystem der er gået ned..

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #5   14. feb 2008 hvis den er til rep. 3 gange så skal de trejde gang give dig en ny

kontakt de der handels forbund dimser, du har den lange ende her

• #6   14. feb 2008 Det er vel boot-sektor'en på harddisken der er feset af.. Mener der er sådan en boot-rep fil på windows cd'en.. Har selv prøvet det på en bærbar med xp en gang.

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #7   14. feb 2008 Den besked betyder at enten er din harddisk tom (formateret) og derfor ikke indeholder nogen boot filer til et styresystem (F.eks. Windows)
    Den anden grund kan være, at harddisken simpelthen er stået af.

Som Snoopy prøver at sige, tag ned til Aldi en af dagene og kræv at få pengene retur, og hvis de stadig siger nej, kan du pænt fortælle dem at du vil gå til forbrugertilsynet og starte en sag. Medmindre de er fuldstændig knald i låget og ligeglad (Bare det der bliver oprettet en sag mod dem, koster dem penge, ligemeget hvad), så burde du have lidt held med den sætning.

• #8   14. feb 2008 ellers henrter du denne boot skive (guld værd smiley

også fikser du din MBR også kører den med 99% sikkerhed igen.

hele skiven ligger i en rar fil, hvor i der ligger en ISO som skal brændes ned på en cd, hvorefter du starter maskinen op med skiven.

kræver selvf. at du har ne anden maskine du kan brænde en skive på, du kan også finde en version til usb key men det kræver så at dit motherboard understøtter boot fra removable device's

håber du får fikset idn maskine.

• #9   14. feb 2008 Crap glemte sku et link he he sry.

http://www.hiren.info/pages/bootcd

• #10   14. feb 2008 mange tak ... det nytter åbenbart ikke at beklage sig til de "hjernedøde idioter nede i aldi" ja undskyld ordsproget, men er godt nok rasende... har prøvet at sige at jeg vil have pengene retur, men de henviser mig til hotline, selvom at det er aldi, der har fået mine penge... det er simpelthen groteskt...

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #11   14. feb 2008 Forbrugertilsynet.

• #12   14. feb 2008 Hehe de regler gælder altså ikke helt når der er snak om ting, hvor ved der er inkluderet licens software/hardware

Anyway så skal du nok installere dit system om, eller lave en rep, er det vista eller xp du køre med ? du er velkommen til at sende en privat besked, så skal jeg nok prøve at hjælpe.

Kommentér på:
er du god til computere?

Annonce