25. jul 2004 Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.241
X-factor - Amatører kørt af sporet ! {{forumTopicSubject}}
Hvor er det dog ualmindeligt ubeskriveligt belastende at høre om X-faktor uafbrudt i TV/ugeblade/aviser/internettet... Ja, uanset hvor man efterhånden befinder sig, så slipper man ikke udenom tilstedeværelsen af dette fænomén, for hvilket konceptet har eksisteret i mange år.
Hvad der præcist gør, at X-faktor har hittet så massivt må være en sammensætning af mange faktorer. Primært nok manglen af kvalitet på dansk TV's programflade på det pågældende tidspunkt, for kvaliteten af dette program er sgu da noget af de mest bundrådne jeg endnu har set !!!
For at liste de sidste op :
Basim - INTET sangtalent overhovedet, at han lever videre på sin 'charme' understreger kun præcist hvor amatør-agtigt det er, at bibeholde sådan en person i showet.
Heidi - Okay, tilstået.. hun synger sgu ret godt. Men hendes overall mimik og stage-presence er da direkte komisk at iagttage.
Martin - Drenge synger som om han har en kæmpe klemme for næsen, og jeg kan på intet tidspunkt anerkende hans talent for sang. Klart han har en vis udstråling, men det er en SANG-KONKURRENCE og ikke en popularitets-test.
Laura - Lockness monstret fra Heden, hun er så uendeligt grim at jeg ikke kan kigge på skærmen når hun synger. At dommerne så tilmed, sidder og siger at tøsen bliver smuk af hendes sang... JEG BRÆKKER MIG ! Magen til overfladisk pladder jeg sjældent har hørt magen.
Hvordan i alverden er det dog lykkedes for dem at fastholde den danske seer-skare i den grad, så ingen stort set kan undgå at ha' en vis berøringsgrad af det.
INGEN, og jeg siger igen, INGEN af deltagerne er ekstraordinært talentfulde, og ser man som modsvarende eksempel det amerikanske Idol, som kører på fuld tryk lige for tiden. Så ville man, som jeg, også sidde og krumme tæer over de danske amatører, som i bund og grund er uendeligt ringe.
Naturligvis er Danmark af maginal størrelse i forhold til USA, men at landet stort set går i stå når programmet kører over skærmen er mig et usagt mysterie..... er jeg den eneste i lille DK, som ikke kan tilslutte mig dette samlingspunkt for det danske folkefærd, eller er jeg helt galt på den..................
okt 2007
Følger: 2 Biler: 1 Emner: 5 Svar: 4
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 36 Biler: 1 Emner: 132 Svar: 2.809
mar 2005
Følger: 21 Følgere: 19 Biler: 3 Emner: 87 Svar: 831
jul 2007
Følger: 85 Følgere: 83 Biler: 7 Emner: 35 Svar: 761
maj 2007
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 5 Emner: 37 Svar: 338
Hvor er det dog ualmindeligt ubeskriveligt belastende at høre om X-faktor uafbrudt i TV/ugeblade/aviser/internettet... Ja, uanset hvor man efterhånden befinder sig, så slipper man ikke udenom tilstedeværelsen af dette fænomén, for hvilket konceptet har eksisteret i mange år.
Hvad der præcist gør, at X-faktor har hittet så massivt må være en sammensætning af mange faktorer. Primært nok manglen af kvalitet på dansk TV's programflade på det pågældende tidspunkt, for kvaliteten af dette program er sgu da noget af de mest bundrådne jeg endnu har set !!!
For at liste de sidste op :
Basim - INTET sangtalent overhovedet, at han lever videre på sin 'charme' understreger kun præcist hvor amatør-agtigt det er, at bibeholde sådan en person i showet.
Heidi - Okay, tilstået.. hun synger sgu ret godt. Men hendes overall mimik og stage-presence er da direkte komisk at iagttage.
Martin - Drenge synger som om han har en kæmpe klemme for næsen, og jeg kan på intet tidspunkt anerkende hans talent for sang. Klart han har en vis udstråling, men det er en SANG-KONKURRENCE og ikke en popularitets-test.
Laura - Lockness monstret fra Heden, hun er så uendeligt grim at jeg ikke kan kigge på skærmen når hun synger. At dommerne så tilmed, sidder og siger at tøsen bliver smuk af hendes sang... JEG BRÆKKER MIG ! Magen til overfladisk pladder jeg sjældent har hørt magen.
Hvordan i alverden er det dog lykkedes for dem at fastholde den danske seer-skare i den grad, så ingen stort set kan undgå at ha' en vis berøringsgrad af det.
INGEN, og jeg siger igen, INGEN af deltagerne er ekstraordinært talentfulde, og ser man som modsvarende eksempel det amerikanske Idol, som kører på fuld tryk lige for tiden. Så ville man, som jeg, også sidde og krumme tæer over de danske amatører, som i bund og grund er uendeligt ringe.
Naturligvis er Danmark af maginal størrelse i forhold til USA, men at landet stort set går i stå når programmet kører over skærmen er mig et usagt mysterie..... er jeg den eneste i lille DK, som ikke kan tilslutte mig dette samlingspunkt for det danske folkefærd, eller er jeg helt galt på den..................
sep 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 58 Svar: 475
alle fra mit arbejde som er på aftenhold... snakker altid om at de skal tidlig hjem fredag for at se x-factor... hvad sker der lige for dem da...
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 90 Svar: 1.887
du har da tydeligvis ingen smag for musik. og dømmer kun på udseende.
kan kun følge dig i det med at det er total oppe og køre alle steder.
Dog kan jeg gi dig ret ang Basim -Heidi-Laura.
men martin kan sku synge han er kun 15 og så har han allerede en total fed sang stemme. er helt sikker på han vinder. laura synger osse kanont.
heidi syntes jeg ikke synger vildt godt.. hun er så dyster og høre på og ser røv dum ud.
Kan ikke forstå Lisa blev smidt ud da hun var den der sang bedst..
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
Global opvarmning har sQ altid været et kendt faktum, og er ikke noget nyt der er dukket op med os pga. biler osv. Kig på de tidligere istider - Der foregik også global opvarmning. Og at bruge penge på at komme frem til at køer producerer vildt meget CO2 - Det er sQ fucked! Det hele er opblæst!
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 2.058
Smag og behag er som bekendt forskellig, så det er jo det samme med tv-programmer.
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 26 Biler: 8 Emner: 63 Svar: 908
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 17 Biler: 3 Emner: 192 Svar: 2.042
jul 2004
Følger: 99 Følgere: 100 Biler: 6 Emner: 621 Svar: 5.241
At Martin kan fyre den af, er én ting. Men jeg syntes bestemt ikke at hans sang-talent er noget specielt..... Overvej også lige Raiden og Vocaloka, hold da kæft en gang bræk de også kunne diske op med !
jul 2004
UD MED DEM
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 56 Biler: 6 Emner: 90 Svar: 1.887
men syntes nu stadig martin er den ser har mest tallent på alle områder..
jul 2004
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 2.058
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Biler: 1 Svar: 5
Se iøvrigt min annonce
mar 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 231
-og så kan danskerne godt li' at svælge i "den grimme ælling"-historier. Curlingkvinderne og Poul Potts er tydelige eksempler på at en overset og ret ligegyldig sport pludselig hiver alle ud i skøjtehallerne for at kaste med sten, eller får os til at storme ned i Fona og købe opera af tvivlsom kvalitet fordi den tykke telefonsælger minder os om, at det snart er vores tur til at vinde i Lotto.
Vi sidder og drømmer ved kakkelbordet. Det er narko linet op på fladskærmen.
Det er derfor vi nu i tusindvis af spalter i alle kulørte blade skal høre om X-factor deltagernes toiletvaner og afdøde kæledyr. Så kan vi få udpenslet hvor almindelige og nede-på-jorden de er, og jo mere vi får det at vide, jo mere lever utopien om at det engang sker for os...
Tilbage til hvilepuls...bare mine 2 cents...
jul 2004
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 135 Svar: 2.558
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.162
Jeg syntes du burde forsøge dig med at udstråle smag og sans for talent før du begynder at udtale dig om noget du så åbenlyst ikke har en pind forstand på overhovedet. Det skulle ikke undre mig om det er første gang du overhovedet hører flere af de numre, deltagerne synger i programmet. Men det der undrer mig mest er at du åbenbart syntes det er <i>såååå</i> stort et tidsspilde og <i>såååå</i> irriterende, men alligevel har du en rimelig fair ide om hvem der er med endnu og hvordan de synger, og må dermed have set programmerne eler i det mindste læst om dem, og det er da vist ingen der har tvunget dig til.
Syntes det er meget typisk for din "slags" at hade denne type programmer uden nogen åbenlys årsag, hvilket desværre ikke gør det mindre sørgeligt at høre på.
Og din kommentar om Laura vælger jeg at overhøre, for jeg er RET sikker på du ikke skal snakke ALT for højt. -hun er bare beviset på man ikke behøver være "all-american" for at deltage og komme til tops i en sang-konkurrence.
At dommerne så skulle holde deres kæft med deres "smuk-snak" er vi helt enige om, for det er så påtaget at høre på. Snak da om hendes sang i stedet for hendes udseende.
mar 2007
Jeg ved ikke særligt meget om programmet, men udtaler mig fordi jeg har en kommentar til, hvorfor jeg tror at medierne er ved at flyde over med X-factor.
-og denne tråd starter netop med spørgsmålet om hvorfor det hele er "kørt af sporet", og handler altså ikke om bare at lægge noget for had.
Om programmet er dårligt eller ej har jeg en personlig mening om, og giver den da gerne til kende, men foreløbig skal vi vist bare koncentrere os om hvad der ligger til grund for hysteriet.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.162
Så nej, man behæver ikke vide noget om noget man udtaler sig om eller deltager i en diskussion om, men det hjælper.
Nu var min kommentar så rettet primært mod pappi netop pga. hans meget flotte anmeldelse af de tilbageværende kunstnere. Pressen er jo som den altid er, i hvert fald den sladderpresse hovedsagen af brugerne herinde fra læser, så det kommer vel ikke bag på nogen.
mar 2007
Men i bund og grund læser jeg Pappis indlæg som en personlig stillingtagen til hver enkelt deltager. Der kan man være enig eller uenig. Det jeg mener er, at man ikke behøver at være professionel musiker el.lign. for at tage stilling til deltagerne, og det er vel i bund og grund også deri den folkelige appeal ligger i programmet.
Hvad folk læser herinde, ved jeg ikke. Men jeg giver dig ret i at der findes et par aviser derude der er henvendt til bodega-Danmark, og at de ikke ligefrem forstår at nuancere bare 10%.
En sidste ting er, at jeg ser det her som en fredelig diskussion, ikke som "had" til nogen...ikke fordi det har været det endnu, men bare for at være klar i mælet.
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 27 Svar: 366
jun 2007
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 2 Emner: 78 Svar: 2.583
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 8 Svar: 2.394
Folk skal bare lære at fatte, at man skal slukke lortet, når alle de aller mest elendige er smidt hjem (som regel efter 2 afsnit).
X-factor - Amatører kørt af sporet !