{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

306 gti el. g3 vr6 {{forumTopicSubject}}

godaften smiley

ja, jeg har spekuleret over hvad min næste bil evt skulle være. og har da lidt krav, så som:

-SERVO! hehe
-mere comfort end min polo smiley
-og selvfølgelig savner jeg en hurtig bil igen. så man kan komme let fra start.

de 2 jeg lige kom i tanke om var self. 306 gti eller g3 vr6.
i en pris klasse alá 65-85k
og km tal med max en 160k. gerne under
priser + km osv ligger sikkert meget ens, tror jeg da nok.

-men hvilken bil vil i mene er bedst at rive rundt?
eller måske en anden noget ligende


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  306 gti el. g3 vr6
  • #1   16. mar 2008 vr6... Mere kvali og meget federe lyd..

  • #2   16. mar 2008 der skulle vist være mange problemer med de der 306 gti

  • #3   16. mar 2008 min passat vr6 masser af plads og lækker lyd

  • #4   16. mar 2008 syntes ikke at man skal eller kan sammenligne de 2 biler.. det er et temperaments spørgsmål hvad man vil køre i...

    Er man til mange omdrejninger og noget der bare skal tæves så ville jeg ta en 306 gti'er... De kører skide godt og er behagelige at køre i selvom det er en gti'er... et umiddelbart minus er det (for mig) ubrugelige 6. gear... et 6. gear skal jo fungere som overgear ved motorvejskørsel osv men ved omkring 100-110km/t ligger den på 3000-3500 omdrejninger (så vidt jeg husker) det kan jeg ikke bruge til noget, det er det samme som et almindeligt 5. gear...



    En golf 3 vr6'er er jo noget helt andet.. den trækker i et helt andet omdrejningsområde og føles slet ikke så vild som 306'eren.. jeg syntes at hestene er bedre tæmmet i en vr6'er og den trækker bedre hele vejen til toppen...

    jeg ville vælge 306'eren men jeg kan også godt li at sparke lidt til den engang imellem og min personlige mening omkring golf er at den er allemands eje efterhånden.... engang var en vr6'er et sjældent syn, nu har alle unge drenge sådan en hehe..


  • #5   16. mar 2008 hvorfor ikke smide et par kanon lækre sæder og en g40 motor i poloen og skifter g40 laderen med en kompressor og beabejdet top og banan og lidt andet godt ?

  • #6   16. mar 2008 ja jeg har aldrig rigtig haft en vr6 før. men en hurtig pug. og den var nu nice nok at køre i. men et minus den fik var fra 1 til 2 gear. når man smed den op i omdr. så kunne man ikke skifte før den var faldes lidt. fik a vide det var noget med syncromes ringe. ved ikke om golf har det prob.

    men vr6 lyder også ret fristende smiley


  • #7   16. mar 2008 stefan (æ mann) S

    har tænkt på en g40. men jeg kunne egentlig godt tænke mig lidt mrere plads i bilen, til de folk jeg nu smider ind bag i. og så lidt bedre comfort smiley


  • #8   16. mar 2008 stefan (æ mann) S
    Fordi den ikke kan synes sådan...

    Jeg ville tage VR6'eren, men det er jo op til humøret, jeg vil godt have lavere rpm på motorvej og moment over hele linien, og så er jeg ikke synderligt imponeret af acc fra en GTi.


  • #9   16. mar 2008 306 Gti.. Helt sikkert.. Men vær opmærksom på gearkassen.. Og så få smidt spjældhuse i.. Så render den nemt fra vr6'eren.. (:

  • #10   16. mar 2008 Martin J

    det lyder absolut ret fedt smiley
    jeg mener også at ha set et eller andet sted, hvor der var nogle vilde kits til vr6. men kan ikke lige huske siden.

    og der imod har jeg ikke lige set det samme til 306. måske har jeg ikke ledt nok. men virker til at vw er lidt nemmere at pille ved osv


  • #11   16. mar 2008 den kan da ikke synes med spjældhuse på kan den?? (aner det seriøst ikke hehe)

  • #12   16. mar 2008 kiksen
    havde også spjældhuse på min gamle pug. og nu var der self pillet ved andre ting også. men jeg har aldrig hørt så lækker en lyd før som den havde. lød som en DTC racer.


  • #13   16. mar 2008 Martin.. Arh.. Nu tager du fejl..
    Tag en helt 100% standart 2.0 GTi motor og læg disse ting til: Komplet udstødning 2,5", bananmanifold, åbent filter, skarp knast og så har du ca 185 hk.. Læg derefter spjældhuse med motorstyring til og få stillet det hele og du ender på mindst 220 hk..
    Og så kan der sagtens sidde to voksne mænd på over 100 kg stykket bagi i en 306 Gti.. Så længe den ikke er sænket.. Og lad endelig vær med at sænke den for så bliver den for hård, og undervognen er pisse god og også bedre end hos vr6'eren..


  • #14   16. mar 2008 Præcis.. Spjældhuse lyder væmmeligt godt.. smiley
    Var også meget tæt på at få det smidt i min, men så fandt jeg en anden bil.. (:


  • #15   16. mar 2008 Men design mæssigt synes jeg klart at phase 2'eren er den kønneste.. Og så med emblemfri front.. Det er en killer.. smiley

  • #16   16. mar 2008 ja det er den også. din pug har et fedt look. nice styling smiley
    min var kun pga den nu lige var blevet tunet. så købte den af en fra kbh. ellers havde en phase 2 også været mere fristende smiley


  • #17   16. mar 2008 ville helt klart vælge en 306 pga udseenet... og så har den oz en ok motor... men hvis det udelukket var motormessigt, så helt klart VR6'eren...

  • #18   16. mar 2008 Martin
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=71654
    Dog med lidt mere end det jeg nævnte..
    Men havde forbindelsen til at få lagt 240 hk i min med spjældhuse, knaster og motorstyring alene..


  • #19   16. mar 2008 Du får ikke 220hk ud af en 306 GTi med de modifikationer, heller ikke med spjæld. En 2.3 ombygning med det hele men uden spjæld kæmper for at nå 200hk. Der er et par stykker som har prøvet med spjæld med 2.3'eren, og kender ingen med posetive erfaringer.

    Når det er sagt havde jeg stadig valgt 306'eren.


  • #20   16. mar 2008 @ Combat-Kim .

    Køb den her:

    http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?f=8&t=78294&st=0&sk=t&sd=a#p757236

    Det er billigt (se slutningen af tråden) og i mine øjne en fed ombyning, lovlig og det hele, og så forsikres den som en XSi, og kan chippes til næsten 200hk. Og så kan man jo altid bygge videre på en turbobil.


  • #21   16. mar 2008 Martin..
    Hehe.. Fint fint.. Tro hvad du vil.. (: Blev alligevel heller aldrig til noget.. Måske næste gang jeg køber en 306 Gti.. For det er ikke første gang jeg har haft sådan en..
    Og takker Combat-Kim . tag du nu ud og køb en 306 GTi.. smiley


  • #22   16. mar 2008 jeg er helt klar til vr6 men den er nu ikke nem at få hk ud af medmindre man montere tryk

  • #23   16. mar 2008 den kan også drejes på en anden måde=)

    hvad ville du helst fyre af i et lyskryds?
    jeg ville vælge pæsjø´en
    alene af den grund at golfen ikke er den store overraskelse for dem du blæser fra.
    hvorimod 306´eren, uden gti emblemer self. ville være en kæmpe overraskelse, da de normalt ikke bliver set på som de hurtigste vogne på de danske veje

    men det er jo bare min mening=)


  • #24   16. mar 2008 IKG .
    Præcis.. Har også overrasket mange med min.. Og bildt op til flere ind det var en 1.4.. Indtil de så kun kunne se bagenden.. smiley


  • #25   16. mar 2008 kiksen

    det er lige præcis det jeg mener
    uden emblemerne ligner den jo enhver anden 306´er
    eneste forskel er gti fælgene, men dem skal man jo næsten være en kender for at lægge mærke til


  • #26   16. mar 2008 ja jeg har også overrasket mange i min pug smiley det er en fed ting.
    og mange gode kommentare. takker smiley

    tror lige jeg vil ud og prøve køre en af hver. så kan det være den endelige beslutning falder. det er lidt svært lige nu. der er mange goder ved dem begge smiley


  • #27   17. mar 2008 et godt tip...
    Har en 306er skiver bag på, så er de som regl ret kvikke


  • #28   17. mar 2008 v6

Kommentér på:
306 gti el. g3 vr6

Annonce