Er Tysk moms betalt på disse ? {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens,
Ja, jeg lavede et import-relateret spørgsmål tidligere også, ved det godt, men den elendige forum-funktion herinde gør jo, at det altid er det nyeste indlæg der kommer i toppen, og ikke de indlæg som der senest er svaret på.
Anyway, tjek lige disse to salgsannoncer:
http://autoscout24.de/Details.aspx?id=vnltwjfzdcrv
http://autoscout24.de/Details.aspx?id=vnby4ykcdzyr
Der står "Händler oder Export". Skal man forstå dette som om, at der ikke er betalt tysk/eu-moms af bilen, og at man derfor bliver punked for at skulle betale dansk moms når man importerer skidtet?
Ja, jeg kan ringe og spørge, men da jeg ikke kan tysk, og makkeren er ret dårlig til engelsk, fik jeg kun et svagt svar på, om "tax was paid". Er der nogen der kan hjælpe mig med at formulere, hvad den moms hedder på tysk, og hvordan jeg evt kan fyre en tysk sætning af som beskriver mit spørgsmål så der ikke er tvivl?
På forhånd tak
maj 2003
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 12 Emner: 62 Svar: 218
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.539
I det tilfælde er jeg lidt mere rolig, for der er vel ikke meget fidus i at få garanti fra en tysk forhandler anyway?
maj 2003
Nej i princippet ikke.. Men når jeg køber bil, vil jeg ikke købe en som der export / händler, da der kan være nogle problemer med bilen... Men i fleste tilfælde er det fordi bilen er gammel og km. højt.. Så vil de ikk give garanti..
Men hold dig fra biler hvor der står det er en Bästler fahrzeug..
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 467
mar 2005
Det er ham der har Car Center Hamburg jeg har snakket med. Nogle erfaringer med ham?
Er det smartere at købe fra en privatperson?
maj 2003
Jeg ville foretrække at købe privat, da prisen generelt er lavere, og standen bedre..
Men helt sikkert hvis en forhandler vil give garanti, så er bilen i fin stand, så kan du altid spørge efter en export pris, så trækker de i fleste tilfælde 500€ i pris, afhænging af hvor dyr bilen er..
maj 2003
Tysker er selvfølgelig nogle der kunne finde på det, har jeg os oplevet..
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 467
maj 2003
mar 2005
Nu er jeg da helt i vildrede
Jeg er lidt ængstelig ved processen i forvejen, nok mest fordi jeg aldrig har importeret før, og det trods alt er en slat penge at skulle smide.
Er der nogen der vil tage et flygtigt kig på denne, og smide en mening? Han er privatperson, og bilen lader jo til at stå i pæn stand
http://autoscout24.de/Details.aspx?id=bdbs3anqmmy1
maj 2003
Jeg har alligevel købt 11 biler i tyskland, så den ville jeg køre ned efter hvis jeg var dig !!
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 20 Biler: 3 Emner: 72 Svar: 5.735
Den er vist i meget meget meget flot stand prisen taget i betragtning...
Det ser ud til at være et rigtig godt køb...
Er Tysk moms betalt på disse ?