Så meget for at være ærlig! :/ {{forumTopicSubject}}
Hey
Ved sgu ikke om det er uhørt at sige hvor man arbejder? Om det er forbudt reklame eller noget herinde.. Mén.. Arbejder pt. på en større dansk radio/tv/hifi virksomhed - dem med de meget dyre produkter
Anyway, som folk måske ved, så går det ikke pisse godt for dem, og de fyrer mange medarbejdere, lige for tiden. Så her d.25 april, der udløber min kontrakt. For de må åbenbart ha' folk ansat på kontrakt lige så lang tid de vil! Det gør nemlig, at folk med god samvittighed kan bruge penge på bil, hus, rejse, osv. For de er jo sikre på at have arbejde - eller noget!?!? Jeg var så inde til samtale her den anden dag, hvor vi, mig og min chef, snakkede om, om jeg skulle forlænges. Jeg har været her i snart to år og har aldrig været syg, og generelt været rigtig stabil, så han ville gerne forlænge mig. Bare ikke under ham, jeg skulle over til en anden, på et tidspunkt. Så sagde jeg (og hér laver jeg fejlen) at jeg ville da være lidt træt af at skulle igang med noget helt nyt, i måske 3 måneder, da jeg MÅSKE skulle til at læse til sommer. Har søgt ind på noget i herning, men intet var sikkert. Se dér skulle jeg ha' holdt min kæft og sagt "det lyder da fint".. Min chef fik så svar fra ham den anden jeg skulle arbejde for, og det blev selvfølgelig et nej. Han kunne ikke bruge mig for så lidt tid, hvilket jo også giver sig selv. Så spurgte jeg så, om han ikke kunne finde ét eller andet der hvor jeg var nu, evt. bare til sommerferien (uge 28).. Det var ikke sikkert, nu måtte vi lige se. Nu har jeg så søgt noget ferieafløser på arla, hvor jeg også var for nogle år siden, så håber da på at der "ender godt"..
Det var pisse dumt af mig, men er sgu altid så ærlig i sådanne situationer .. Syntes bare det er lame at man skal bøde sådan for at være ærlig. Jeg kunne bare ha' sagt "det lyder fint" og så bare ha' sagt op én uge før jeg skulle starte på uddannelsen, og så havde de været fucked.. Men jeg må jo bare ud og søge nogle ting, og så lade være med at sige at jeg skal læse, for det kommer der jo ikke noget godt ud af
Problemet ligger i, at jeg har et kolonihavehus jeg er ved at sætte i stand. Jeg er dog snart færdig, men har brug for de sidste penge. De penge jeg kunne ha' tjent indtil jeg skulle læse, var nok til at få mit hus færdigt, plus at have en rimelig opsparing. Men hvis jeg bliver fyret nu, så er det lige opsparingen der ryger sig en tur!
Sorry for whine.. Det er bare pisse surt
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 71 Svar: 1.274
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.286
2års ansættelse med kontrakt giver vel også 1-2 mdr's opsigelse minimum ikke, hvad siger din kontrakt der og dine fagforenings overenskomst? Men hjælper selvfølgelig ikke dig meget. Men har du aldrig været syg og er en stabil medarbejder bør din chef tænke over det og beholde en god arbejdskraft til uge 28, jo heller ikke sikkert du skal læse som du selv siger.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
Det er jo en ærlig sag at de har mig på kontrakt? Ved ikke om det er det du hentyder til. Det ved alle der bliver ansat her, og det er fuldt lovligt. Det er bare pisse lame, for du kan aldrig bruge penge, for du ved ikke om du har arbejde om nogle få måneder..
okt 2005
Jeg har ikke været medlem af en fagforening. Til at starte med, var det meningen at jeg skulle være her 1 år, og så læse. Så ville jeg jo ikke få noget ud af fagforeningen, da jeg alligevel skulle på SU. Og lige præcis det sted jeg står, havde altid pisse travlt, og det så ikke ud til at ændre sig. Folk sagde "Du skal ikke være bange for at blive fyret, der vil sgu altid være arbejder ved din maskine".. Hvilket der også har været indtil nu. Plus at 1000kr i måneden er meget når man sætter hus i stand og køber dyr bil. Mén.. Det er selvfølgelig noget jeg kommer til at bøde for nu, og det er helt min egen fejl! .. Mht opsigelse. Det kan de nærmest gøre fra dag til dag. Måske har de en uge eller sånoget, men det er der omkring..
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.928
maj 2006
Følger: 100 Følgere: 101 Biler: 6 Emner: 461 Svar: 7.928
okt 2005
okt 2005
sep 2004
Følger: 76 Følgere: 76 Biler: 5 Emner: 293 Svar: 7.286
De kan reelt bare skrive "Samarbejdsvanskeligheder" som fyringsgrundlag så uden at skulle forklare sig nærmere, og ja så er din opsigelse nok nærmere 1 uge eller 2 uger.. Sørgeligt du ikke har meldt dig ind i en fagforening.
Fagforening er altid godt at have i baghånden ved lønforhandling samt ny kontrakt efter "prøvetiden" eller 1års tid.. Mange der aldrig får lavet de 1 eller 2 uger om i deres kontrakt desværre hvilket firmaet reelt burde huske en på, men kan de slippe let gør de det jo..
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
men skod at man har aktier i det lortefirma... ca. 50% tab siden nytår...
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
men jeg kom ind, og de er pisse glade for mig, og nærmest ikk vil af med mig igen.
jeg sagde det fra starten som det var, at jeg venter på svar fra lærerplads.
okt 2005
har også aktier her. Købte dog da de faldt helt vildt dengang. Så fik dem til kurs 321..
jamen jeg håbede også på at komme længst med at være ærlig. Det er så dét med situationsfornemmelsen
apr 2006
okt 2005
apr 2006
okt 2005
Så meget for at være ærlig! :/