Ville DU arbejde for den løn ?? {{forumTopicSubject}}
Her til morgen fik jeg, som så mange andre, stukket en lille seddel i hånden, og da jeg lander på arbejdet, læser jeg hvad der står, og vil derved indrømme, at jeg nu endnu bedre forstår den Sygeplejestrejke der er i landet pt.
Vidste du at :
- Der mangler 2400 sygeplejersker på landsplan.
- Samtidigt er ansøgningerne til sygeplejeskolerne faldet med 38,6 %.
- Når en sygeplejerske tjener 73 kr i det offentlige sundhedsvæsen, tjener en privatansat med samme uddannelseslængde 100 kr.
- Lønnen for en nyuddannet sygeplejerske er 20.349,33 /md. <b>før skat</b>.
- En sygeplejerske med 25 års anciennitet har en løn på 25,540,58 /md. <b>før skat</b>.
- 2431 sygeplejersker har efter 5 års ansættelse forladt den offentlige sektor, til fordel for et job i den private sektor.
- Hver femte sygeplejerske overvejer at forlade deres job.
Sikke et velfærdssamfund vi lever i, takker hermed den kære Anders Fogh, fordi han virkelig ved hvor det er rigtigt at bruge ressourcerne *HOST!*
apr 2006
Følger: 159 Følgere: 154 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 6.068
apr 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 5 Emner: 278 Svar: 4.743
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 711
dec 2003
Følger: 88 Følgere: 83 Biler: 2 Emner: 1.337 Svar: 6.813
Og eftersom Fogh er meget til det private, så har han sikkert også sørget for en privatlæge altid, hvis der skulle være det mindste.
aug 2002
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 33 Svar: 525
Så en lønstigning ville ikke gøre noget.
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
feb 2007
Følger: 49 Følgere: 46 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 1.112
Hvad vil folk så gøre hvis de begynder at strejke. Bare et eksempel
dec 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Biler: 2 Emner: 81 Svar: 539
Jeg ville ikke være tilfreds med den behandling hvis det var min mor, men ville jeg heller ikke være også selv om at det ikke er min mor.
De må sku have lidt mere fart under futterne dorkterne og sygeplejeskene...
Jeg kan sku godt forstår at det går bedre når man er privatansat... de må sku lave noget for deres løn.
jeg skal så lige sige, at dem som laver noget for pengene, klager jeg ikke over men der er for mange dårlige sygeplejeskere og doktorere...
mar 2008
Følger: 1 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 697
Hvorfor skal en der stod ved et samlebånd som 19årig for at føde sinde børn have mindre i løn en en der drak hjernen ud tre dage om ugen på universitetet.
Jeg hører selv til de såkaldte velstillede, men jeg er da ikke misundelig over en 'dum' truckfører på nat skifte tjener lige så meget som mig. Dengang jeg læste, betalte han allerede skat!
apr 2006
Følger: 263 Følgere: 335 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 2.053
kik på div programmer i tv om børn og unge
det er ved at nå frem nu hvad det har kostet os alle sammen at f skatten ned og den periode med fogh
men det er ik slut inu for snart er forbrugs festen slut og så kommer der sku mange i klæmme for med de lån de har og gæld
samt det blir heller ik ved med at man kan springe fra job til job fordi der mangler folk
dec 2003
Jeg vil mene, at du så absolut ikke kan sammenligne de to op imod hinanden, de er milevidt fra hinanden.
En sygeplejerske har meget svingende vagter, og de får ikke 50% el. 100% timer, bare fordi de lige arbejder nogle timer ekstra, derimod kan de måske få nogle afspadseringstimer/dage, men hvad hjælper det, når man skal kigge langt efter at bruge dem.
dec 2006
mar 2008
dec 2006
mar 2007
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 246 Svar: 709
jan 2005
I en hvilken som helst anden virksomhed ville du få lidt ekstra i lønnings posen når du bliver mere erfaren og dine kompetencer bliver større, men offenligt får du bare tja, lomme uld...
mar 2008
5*120 = 600
600*52 = 31200
31200/12 = 2600!!!!
dec 2003
Helt reelt, hvor mange tror du så kun arbejder 30 t./ugen, når vi snakker sygeplejersker ??.. Nej vel!
mar 2008
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 58 Biler: 5 Emner: 450 Svar: 6.194
dec 2006
Min svigermor strejker også, men det skal lige siges at hun er godt tilfreds med sit arbejde og den løn hun får, men selvfølgelig kunne det være rart med lidt mere i løn, men hun mener også at det var findt nok med 12,8 %.
Det er kun deres fagforening som er ude efter 15 %....
aug 2002
Ved sidste lønforhandlinger fik sosu-personale om dagen forhandlet sig frem til en udemærket forhandling. De glemte bare lige alt andet sosu-personale (aften/nat) De glemte lige nogle tillæg.
Jeg vil nødig arbejde mere end jeg gør nu. Det er sku hårdt til nogle tider og man skal være mentalt på hele tiden.
dec 2003
Men realistisk set, hvad angår de butiksansatte, så er sandsynligheden for, at det vil strejke, nærmest <b>0</b>, eftersom en butik ikke vil overleve ret længe, uden indkomst, og derved får de efterfølgende meget svært ved at finde arbejde, hvilket bare gør, at de efterfølgende må hente deres penge på kommunen.
mar 2008
dec 2006
40000 om måneden for at en sygeplejeske for at personen vil arbejde, nej tak, jeg vil sku ikke give dem det i løn....
jan 2005
Det er meget sjovt hvem det falder tilbage på hele tiden....
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 1.688
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
dec 2006
aug 2002
Det er da den største gang L... jeg længe har hørt. De 29 min. jeg kan holde pause i i løbet af en 8 timers vagt. Og så kan man ikke kalde det en pause. Man skal jo være til rådighed i de 29 minutter også.
Ellers farer vi rundt hele tiden.
mar 2008
Og den her strejke må vi altså ikke give fogh og pia skylden for, det er jo noget der har været undervejs længe. kun et spørsmål om tid før de ville kræve at få penge for deres arbejde!
okt 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 1.688
aug 2005
Følger: 21 Følgere: 20 Biler: 6 Emner: 197 Svar: 3.694
Det er jo altså ikke ligefrem nogen nyhed, så måske skulle folk bare tænke sig om inden de vælger erhverv, istedet for at hyle bagefter?
Jeg begynder da heller ikke i lære som mekaniker og så begynder at hyle over mine beskidte fingre...
aug 2002
aug 2002
Den undersøgelse kender jeg så ikke noget til. Men kan kun tale af egen erfaring.
dec 2003
Men når det dermed viser sig, at man får en løn, der nærmest latterliggør de år der er brugt for at tage uddannelsen, hvis man træder ind i det offentlige, så er det ikke uforstående, at interessen for at tage den uddannelse er dalet en hel del, samtidigt med at hver 5 overvejer at tage afsed med deres arbejde.
Det lægger kun op til, at vi om nogle år, er MEGET dårligt stillet, når det drejer sig om behandling i den offentlige sektor, så burde regeringen åbne øjnene op, og gøre noget, for at gøre det attraktivt.
Men selvfølgelig, så kan de også bare lade være, og så går det jo alligevel efter Foghs hoved, nemlig at det sklal til at privatiseres, og vi skal til at betale noget mere for de ydelser, som vi ellers har været vant til at få udført, bare ved at vise vores sygesikringsbevis.
mar 2008
nov 2005
dec 2003
mar 2008
Det ville jo også have katastrofale følger hvis det offentlige overbød det private på løn tilbud
jan 2005
Men bliver da spændende når vi bliver gamle og der ikke er nogen tilbage til at tage de stillinger fordi folk ikke gider, så kan vi jo se hvems ord der bed hvem i røven...
Latterlige små procenter det handler om nu, forstår sku godt FOA ikke går længere ned de er allerede gået 40% ned i deres krav, mens dem på den anden side af bordet ikke har rokket sig...
nov 2005
mar 2008
For otte år siden, da venstre og konservativ kom til, var de jo stillet ligeså godt/dårligt som de er i dag.
mar 2008
Who Am I ? , jeg kan godt se vi får et problem, men det er da klart når der konstant bliver malet fanden på vægen angående hvor dårligt de har det... Okay, en sosu har det ikke alt for godt, men en sygeplejerske har det altså udemærket!
Jeg er helt enig i de skal forhandle en god løn, men de har det bare ikke så dårligt som de udstiller sig selv
mar 2008
På samme møde som de ikke må diktere "I får nok", må de heller ikke diktere "I får for lidt"
dec 2003
Havde regeringen åbnet øjnene allerede for 8 år siden, så havde der været en chance for, at komme udenom den situation de står i idag.
Mangel på bl.a sygeplejersker, er jo ikke opstået pludseligt, det er LÆNGE siden man blev mødt med problemet, tilbage fra den tid, hvor Bertel Haarder styrede det område.
Jeg har intet tilovers for den siddende regering, og jeg ved hvor det peger henad, og det bryder jeg mig ikke om, derfor vil jeg stadig holde fast i, at Fogh skal kyles ud.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.161
hvis ikke det er et vagt grundlag, så ved jeg ikke hvad er. Kom tilbage til arbejdet i stedet for at gå og synge griske sange om hvor ange penge i vil have.
Konflikten drejer sig om EN SØLLE PROCENT - så tag jer dog sammen.
mar 2008
Prøv at spørge 15 årige piger der gerne vil være sygeplejerske hvad de gerne vil have i løn. Det har de sikkert aldrig tænkt over.. Vi får et problem, og der skal gøres noget ved det, men tror ikke mere i lønnings posen er løsningen.
mar 2008
Jeg har det fint med at en fabriks arbejder tjener stortset det samme som mig, jeg er bare så heldig jeg har en spændene hver dag og ikke er nedslidt som 50 årig.
okt 2004
Og husk nu bluez-cat, du burde være gammel nok til at forstå, at man i en konflikt altid sætter "worst case scenario" op for at fremme sin pointe. Langt de fleste af dem får sku mere end det der.
Og så må vi jo ikke glemme de allerede er blevet lovet over 13% mere i løn over de næste par år. Man kan simpelthen ikke tillade sig at kræve mere end det ad gangen. Det ville jo smadre det offentlige system hvis alle pludselig skulle have så meget mere.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
Jeg er enig i at deres løn er for lav, men de tal de oplyser er grundløn uden nogen former for pension, tillæg og vagter.
dec 2003
Jeg sidder ikke i regeringen, eller for den sags skyld, offentligt ansat.
Men da problemet har lagt og luret, og de vidste det var der, så synes jeg ikke de har gjort nok.
Jeg vil ikke sige hvad der skal til, det er det område regeringen er ansat, til bl.a at tage sig af. Men noget skal der ske, hvis vi skal have ansat de stillinger, og sørge for en bedre fremtid hvad angår den offentlige sektor.
mar 2008
okt 2004
Men en helt anden ting er pædagoger der også strejker. De skal fandme ikke have en fis mere overhovedet. De laver ikke dagens gode gerning, og det har de aldrig gjort. Og takket være deres sløvsind, og det gode strejke-vejr, er reklamebureauet nu fyldt med unger, som ikke har kunnet få institutionsplads i denne uge pga strejken. Flot.
dec 2003
Lidt for tidligt at stoppe den, synes du ikke ?? ;o)
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
Hun er på Randers Sygehus. Dog er hun PT langtidssygemeldt med henblik på førtidspension.
mar 2008
Julie, jeg stopper aldrig
Havde bare lige en hund der troede han skulle gø efter alle fuglene i haven
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Hvis de nu gjorde lidt god reklame for området så kunne de måske trække flere til, og de kunne måske endda også begynde at vise at de måske er mere værd.
Hvis man er i den private sektor så skal man bevise at man er mere værd, man får ikke mere bare ved at strejke. Slet ikke hvis man giver dårlig reklame om "virksomheden". Så er man da nærmere en fyreseddel end en lønforhøjelse.
Og som andre siger, vil jeg ikke give regeringen skylden, de har som sådan intet med dette at gøre, for de må ikke bestemme deres løn. Og hvis man kigger på det så har Danmark ikke haft det bedre end de har det nu, for der bliver afdraget på udenlandsgælden, og der er ikke så mange arbejdsløse. Det vil der blive vendt op og ned på hvis Helle & Co kom til. Og så skulle man nok se hvor meget man kom til at betale i skat mv. Desuden ville mange komme til at flytte fra hus og hjem hvis boligbeskatningen blev låst op. Så blev det MEGET dyrt at sidde i hus. Og så ville der være mange huse der stod tomme, priserne ville falde, og der vil blive mangel på lejligheder og mange vil sidde i ubetalelig gæld til langt op over ørerne. Det kommer også til at gå ud over dem der strejker nu, sammen med alle andre.
Så de skal holde op med at pive, vise hvad de dur til, og komme med noget positivt omtale. Så kunne det være at det blev lidt nemmere at forhandle næste år.
okt 2004
Sådan skal det siges.
sep 2004
dec 2003
'Og hvis man kigger på det så har Danmark ikke haft det bedre end de har det nu, for der bliver afdraget på udenlandsgælden, og der er ikke så mange arbejdsløse. Det vil der blive vendt op og ned på hvis Helle & Co kom til. Og så skulle man nok se hvor meget man kom til at betale i skat mv. Desuden ville mange komme til at flytte fra hus og hjem hvis boligbeskatningen blev låst op. Så blev det MEGET dyrt at sidde i hus. Og så ville der være mange huse der stod tomme, priserne ville falde, og der vil blive mangel på lejligheder og mange vil sidde i ubetalelig gæld til langt op over ørerne. Det kommer også til at gå ud over dem der strejker nu, sammen med alle andre.'
Hvad i himlens navn har dét så lige med denne diskussion/debat at gøre, vil du debbatere/diskutere boligsituationen, så opret et andet forumindlæg, ellers hold dig til topic.
Hvis DE gjorde god reklame for området ??.. Da det er den offentlige sektor, og de derved hører under regeringen, så er det regeringen der burde ha´ handlet for LÆNGE siden, men nej, de lod istedet problemet vokse.
sep 2004
sep 2004
Så ja, du har som medarbejder ansvar for at give din virksomhed (her det offentlige) en positiv omtale. Det kan regeringen ikke gøre, for det er ikke dem der arbejder med børn, ældre og syge/svage mennesker. Det er KUN dem selv der kan gøre det.
Det med boligsituationen var en kommentar til dem der vil smide fogh ud og hente Villy Søvndal eller Helle Thorning ind istedet. Med den begrundelse at de kunne løse det. Men hvis man vil bruge penge går det ud over nogle andre et eller andet sted, ligemeget hvordan du vender og drejer den, et eksempel var bolig-delen.
dec 2003
Hvordan skal man vise sig positivt udadtil, når det rent faktisk er arbejde, hvor der efterhånden er større og større pres på en selv og sine kollegaer, fordi "nogen" pludselig fik dén idé, at vi skulle have færre sygehuse, og derved sørge for, at patienter fra de nedlagte afdelinger, ryger ud til de andre steder, der i forvejen er hårdt belastet pga bl.a mangel på arbejdskraft.
Ikke nok med, at de har mangel på arbejdskraft, så er det offentlige ikke særlig dygtige til, at sørge for, at der er flere der kan tage sig af samme arbejdsopgave, det viser sig rent faktisk, at mange steder har de maskiner stående som er nyttige, men der er intet personale der er uddannet til dem.
Hvad angår Fogh, så vil jeg stadig ha´ kylt den skovl ud.
sep 2004
Der er da ikke færre der er uddannet sygeplejerske end der var før, bare fordi de nedlægger nogle sygehuse. Der er bare nogen der får længere på arbejde (og dermed mere fradrag). Men mangelen på arbejdskraft løses aldrig ved at brokke sig over det. Det løses vha. positiv omtale.
dec 2003
Jeg begynder at tro, at du ikke har fulgt med i det hele, hvad angår sygehusene.
Én ting er, at de er uddannet som sygeplejerske, men andet er, at de skal have flere der kan tage sig af de forskellige "maskiner", og det kræver de får en uddannelse til dem, men mht de uddannelser, så er det ikke det område hvor der er størst fart over feltet, tværtimod.
Sikkert er der nogle der får længere på arbejde, men HVOR meget har man lyst til at bruge i transporttid, og som det står i forumindlægget, så har allerede 2431 forladt den offentlige, til forskel for den private, hvad tror du det skyldes, udover bedre løn.... transporttid evt ??
sep 2004
Uddannelse har de så vidt jeg har forstået også fået tilbudt (som en del af de 12,8%), men igen så skal man i den private verden bevise at man er kompetent til at tage en ekstrauddannelse, ellers skal man selv betale.
dec 2003
Men hvorfor vente i så forbandet mange år med at tilbyde dem de uddannelser, når det længe har været et problem for sygehusvæsnet, det er kun endnu et grundlag til, at jeg ikke kan se, at man ikke har emt ved at stille op med et "happy face", når det går elendigt på flere områder, det er bare ét af dem.
Det at regeringen så vælger at smide det i som en del af de procent, gør det ikke meget bedre, for så er det jo nærmest alligevel dem selv der skal betale for den ekstra uddannelse, og jeg forstår godt, at de er utilfredse hvad det angår, for det gad jeg end ikke selv, hvis jeg stod i samme situation.
Vil en virksomhed ansatte mig, og jeg er kompetent til jobbet, men senere mener de, at der er nogle ekstra ting jeg skal kunne varetage, så må de selv betale for det, hvis de vil beholde mig.
sep 2004
Det er stadig ikke regeringen der giver dem løn, det er regionerne. Så regeringen har intet med denne sag at gøre. Og derfor er det ikke hverken venstre, soc. dem eller andre der har skylden, for det er fra forskellige partier at de forskellige regioner/kommuner er sammensat.
dec 2003
De hører stadig under vores siddende regering.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.363
Min lille kommentar til dën linje, er at vi sgu da allerede <b>har</b> de tilstande. Folk bliver myrdet på må og få (fat pointen) og man skal smadre alt muligt hvis man vil have noget i dette samfund (Læs: Ungdomshus)
Sorry for off-topic.
dec 2003
Så lad gå, så længe det ikke bliver til en vane ;o)
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.864
sep 2004
BluezCat-DK * >> det har intet med regeringen at gøre. De kan kun give en pose penge, men det er kommuner/regioner der skal fordele, og det er dem der holder igen.
dec 2003
Følger: 23 Følgere: 47 Biler: 5 Emner: 113 Svar: 6.363
dec 2003
Måske Kommunen og regeringen skulle kigge på den pose penge sammen, og nå frem til et bedre beløb der skal fordeles, istedet for at regeringen bruger pengene på div. andre projekter, som vi sagtens kan undvære.
sep 2004
Ville DU arbejde for den løn ??