{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.777 visninger | Oprettet:

Ville DU arbejde for den løn ?? {{forumTopicSubject}}

Her til morgen fik jeg, som så mange andre, stukket en lille seddel i hånden, og da jeg lander på arbejdet, læser jeg hvad der står, og vil derved indrømme, at jeg nu endnu bedre forstår den Sygeplejestrejke der er i landet pt.

Vidste du at :

- Der mangler 2400 sygeplejersker på landsplan.

- Samtidigt er ansøgningerne til sygeplejeskolerne faldet med 38,6 %.

- Når en sygeplejerske tjener 73 kr i det offentlige sundhedsvæsen, tjener en privatansat med samme uddannelseslængde 100 kr.

- Lønnen for en nyuddannet sygeplejerske er 20.349,33 /md. <b>før skat</b>.

- En sygeplejerske med 25 års anciennitet har en løn på 25,540,58 /md. <b>før skat</b>.

- 2431 sygeplejersker har efter 5 års ansættelse forladt den offentlige sektor, til fordel for et job i den private sektor.

- Hver femte sygeplejerske overvejer at forlade deres job.

Sikke et velfærdssamfund vi lever i, takker hermed den kære Anders Fogh, fordi han virkelig ved hvor det er rigtigt at bruge ressourcerne *HOST!*

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville DU arbejde for den løn ??
  • #1   23. apr 2008 ja så forstår man sku godt hvorfor de strejker.

• #2   23. apr 2008 Og det syge er at anders fogh sikkert har den SINDSYGE forsikring så han altid kommer først på privat hospital.,..

• #5   23. apr 2008 det så latterligt jeg er handicap passer og vi har 12 timers vagter men forde velfærd og pis og lort spiller ind så har de droppet over arbejds betalling så vi kan risi kere at være på arbejde 24 timer uden søvn til en lavere løn en end håndværker går til velfærd mig i røven og jeg kan sagtens forstå syge plejeskene

• #6   23. apr 2008 Michael M
    Og eftersom Fogh er meget til det private, så har han sikkert også sørget for en privatlæge altid, hvis der skulle være det mindste.

• #7   23. apr 2008 Det er ca. den samme løn jeg får udbetalt. Har arbejdet på et lokalcenter. i snart 8 år.

Så en lønstigning ville ikke gøre noget.

• #8   23. apr 2008 Jeg ville føle mig latterliggjort vis jeg skulle tage en uddannelse på 4-5 år også ud og arbejde til den løn, når der er folk i ens omgangskreds der for det første har pjækket hele deres skolegang også hopper de fra skolen ud i et ufaglært job og har mere i løn... skammeligt...

• #9   23. apr 2008 Så tag en butiks ansat. de tjene 17500 - 19500 kr før skat.

Hvad vil folk så gøre hvis de begynder at strejke. Bare et eksempel

• #10   23. apr 2008 jeg synes så at det er en rimelig løn de får, i forhold det noget af det arbejde som nogen laver, jeg kender en hvis mor lå i flere dage med væske omkring sit hjerte efter en hjerte opraretion, hvor der ikke havde været en doktor inde ved hende og sygeplejesk gjorder ikke noget for at hjælpe hende.

Jeg ville ikke være tilfreds med den behandling hvis det var min mor, men ville jeg heller ikke være også selv om at det ikke er min mor.

De må sku have lidt mere fart under futterne dorkterne og sygeplejeskene...

Jeg kan sku godt forstår at det går bedre når man er privatansat... de må sku lave noget for deres løn.

jeg skal så lige sige, at dem som laver noget for pengene, klager jeg ikke over men der er for mange dårlige sygeplejeskere og doktorere...

• #11   23. apr 2008 Nu må i holde op. Uddanelse skal ikke skævvride samfundet og sørge for højere løn til de veluddannede. Uddannelse kan give er mere spændene job, og en bedre hverdag.

Hvorfor skal en der stod ved et samlebånd som 19årig for at føde sinde børn have mindre i løn en en der drak hjernen ud tre dage om ugen på universitetet.

Jeg hører selv til de såkaldte velstillede, men jeg er da ikke misundelig over en 'dum' truckfører på nat skifte tjener lige så meget som mig. Dengang jeg læste, betalte han allerede skat!

• #12   23. apr 2008 bare rolig det blir ik de sidste ting der kommer
    kik på div programmer i tv om børn og unge smiley
    det er ved at nå frem nu hvad det har kostet os alle sammen at f skatten ned og den periode med fogh
    men det er ik slut inu for snart er forbrugs festen slut og så kommer der sku mange i klæmme for med de lån de har og gæld
    samt det blir heller ik ved med at man kan springe fra job til job fordi der mangler folk

• #13   23. apr 2008 Jim L
    Jeg vil mene, at du så absolut ikke kan sammenligne de to op imod hinanden, de er milevidt fra hinanden.

En sygeplejerske har meget svingende vagter, og de får ikke 50% el. 100% timer, bare fordi de lige arbejder nogle timer ekstra, derimod kan de måske få nogle afspadseringstimer/dage, men hvad hjælper det, når man skal kigge langt efter at bruge dem.

• #15   23. apr 2008 det kan godt være at der forskel, men jeg synes sku at sygehusene skulle være privat ejet, da det går meget bedre når det er privat ejet end når det er offenligt....

• #16   23. apr 2008 Og med SOSU personalt, så er de selv skyld i det... De har gennem de sidste 15 år kun forhandlet bedre arbejds vilkår, og fuldstændig glemt at forhandle løn. Det kan de takke deres fagforening for... Næ, lad dem få 37 timer om ugen, så vil de allerede stige 2000,- der

• #17   23. apr 2008 jeg er helt enige med Dennis G.. du har så fuldstændig ret i det du siger, vi andre arbejder 37 timer om ugen, mens det offenligt kun arbejder noget med 30 eller noget lignende, hvad med at de kom op på de 37 timer i stedet for....

• #18   23. apr 2008 Jae... ud med venstre siger jeg bare:)

• #19   23. apr 2008 Det er efterhånden også de færrste butiksansatte som går til den løn, de fleste er provisions ansatte efterhånden, kender flere som arbejder i butik som tjener kassen fordi de er gode sælgere, man får hvad man fortjener, bare en skam det offentlige system endnu ikke har fundet ud af det fungerer sådan ude i verden...

I en hvilken som helst anden virksomhed ville du få lidt ekstra i lønnings posen når du bliver mere erfaren og dine kompetencer bliver større, men offenligt får du bare tja, lomme uld...

• #20   23. apr 2008 Sunheds assistenterne arbejder 32 timer i ugen. De ville stige 2600 i måneden ved at arbejde fuld tid istedet for deres halvejs deltid eller hvad man kan kalde det. Og så kan de ellers stige de normale procenter...

5*120 = 600

600*52 = 31200

31200/12 = 2600!!!!

• #21   23. apr 2008 Dennis G
    Helt reelt, hvor mange tror du så kun arbejder 30 t./ugen, når vi snakker sygeplejersker ??.. Nej vel!

• #22   23. apr 2008 BluezCat-DK *, det har du ret i, men når du hører deres lave månedsløn er den jo taget ud fra det lave time antal. En alm sygeplejerske har jo nemlig ~25.000 brutto i måneden, og ikke det de render og bilder folk ind!

• #23   23. apr 2008 så må de squ op med lønnen og få nogle damer på gangene igen...

• #24   23. apr 2008 SÅDAN Julie, kunne ikke være mere enige med dig smiley

Min svigermor strejker også, men det skal lige siges at hun er godt tilfreds med sit arbejde og den løn hun får, men selvfølgelig kunne det være rart med lidt mere i løn, men hun mener også at det var findt nok med 12,8 %.

Det er kun deres fagforening som er ude efter 15 %....

• #25   23. apr 2008 Som skrevet i et par indlæg kan vi kuntakke fagforeningen for de dårlige resultater ved lønforhandlinger.

Ved sidste lønforhandlinger fik sosu-personale om dagen forhandlet sig frem til en udemærket forhandling. De glemte bare lige alt andet sosu-personale (aften/nat) De glemte lige nogle tillæg.

Jeg vil nødig arbejde mere end jeg gør nu. Det er sku hårdt til nogle tider og man skal være mentalt på hele tiden.

• #26   23. apr 2008 (( NORDJYDEN )) !
    Men realistisk set, hvad angår de butiksansatte, så er sandsynligheden for, at det vil strejke, nærmest <b>0</b>, eftersom en butik ikke vil overleve ret længe, uden indkomst, og derved får de efterfølgende meget svært ved at finde arbejde, hvilket bare gør, at de efterfølgende må hente deres penge på kommunen.

• #27   23. apr 2008 Også skal vi heller ikke glemme at de har 12% pensions ordning... Det er jo endnu et gode de heller ikke nævner noget om. Løn skal ses som Total løn, og der er pension indberegnet!

• #28   23. apr 2008 lige præcis, jeg faldt i snak med min far om dette emne for et par dage siden, hvor vi regnede frem til at en sygeplejeske skal have 40000 om måneden hvor ALT er inkl. det er med pension og den store lønstegning som de er ude efter...

40000 om måneden for at en sygeplejeske for at personen vil arbejde, nej tak, jeg vil sku ikke give dem det i løn....

• #29   23. apr 2008 Fint at skrive folk bare kan arbejde 37 timer, men hvor mange 37 timers stillinger er der lige derude? næsten ingen, og dem som er, er utrolig svære at få fat i, så må staten/kommunerne jo bare få fingeren ud af få lavet de stillinger vis det er det som skal til, men det vil de jo heller ikke...

Det er meget sjovt hvem det falder tilbage på hele tiden....

• #30   23. apr 2008 Jeg har værert kommunalt ansat. Og man laver INTET. Det gør SOSU personalet fandme heller ikke. vil tro de udnytter 60-70 % af deres arbejdsdag på at arbejde. Og syns fandme at hvis både de og sygeplejerskerne har taget jobbet for lønnen, så har de taget røven på sig selv da det har været normal viden de sidste mange pr at de ikke tjener særlig meget. Så må de tage valget om de gør det for pengene (så må de til det private) eller for at hjælpe de syge og gamle. (blive hvor de er)

• #31   23. apr 2008 Villy Søvndal skal til magten

• #32   23. apr 2008 BDOG... jeg er enig i det du siger... de har selv ansvaret for deres valg og ikke omvendt...

• #33   23. apr 2008 Paaske !
    Det er da den største gang L... jeg længe har hørt. De 29 min. jeg kan holde pause i i løbet af en 8 timers vagt. Og så kan man ikke kalde det en pause. Man skal jo være til rådighed i de 29 minutter også.

Ellers farer vi rundt hele tiden.

• #34   23. apr 2008 Who Am I ? , Der kunne deres fagforening jo gå ind og stille nogle krav... Men nej, de vil have samme løn som alle andre, men kun arbejde 3/4 af hvad alle andre gør...

Og den her strejke må vi altså ikke give fogh og pia skylden for, det er jo noget der har været undervejs længe. kun et spørsmål om tid før de ville kræve at få penge for deres arbejde!

• #35   23. apr 2008 Kim M: Skal jeg virkelig til at lede nettet igennem efter den undersøgelse der var sidste år for at bevise det?

• #36   23. apr 2008 Forstår virkelig ikke problemet - enhver ved da at lønnen af højere i det private, så hvis man ikke synes at sygeplejersker får nok i løn, hvorfor begynder man så på uddannelsen?

Det er jo altså ikke ligefrem nogen nyhed, så måske skulle folk bare tænke sig om inden de vælger erhverv, istedet for at hyle bagefter?

Jeg begynder da heller ikke i lære som mekaniker og så begynder at hyle over mine beskidte fingre...

• #37   23. apr 2008 Kunne egentlig godt tænke mig og høre folks mening, hvorfor de ikke vil tage et job indenfor det kommunale?

• #38   23. apr 2008 Paaske !
    Den undersøgelse kender jeg så ikke noget til. Men kan kun tale af egen erfaring.

• #39   23. apr 2008 Jeg synes det er latterligt at påstå, at man vælger selv sit arbejde, og derved den løn der følger med, selvfølgelig gør man det.

Men når det dermed viser sig, at man får en løn, der nærmest latterliggør de år der er brugt for at tage uddannelsen, hvis man træder ind i det offentlige, så er det ikke uforstående, at interessen for at tage den uddannelse er dalet en hel del, samtidigt med at hver 5 overvejer at tage afsed med deres arbejde.

Det lægger kun op til, at vi om nogle år, er MEGET dårligt stillet, når det drejer sig om behandling i den offentlige sektor, så burde regeringen åbne øjnene op, og gøre noget, for at gøre det attraktivt.

Men selvfølgelig, så kan de også bare lade være, og så går det jo alligevel efter Foghs hoved, nemlig at det sklal til at privatiseres, og vi skal til at betale noget mere for de ydelser, som vi ellers har været vant til at få udført, bare ved at vise vores sygesikringsbevis.

• #40   23. apr 2008 Selvom man har valgt sin branche er man stadig i sin gode ret til at forhandle bedre løn. Og self strække hvis det bliver nødvendigt. Men med de timer, den løn og den pension. Så er de ikke så dårlig stillet som de går og påstår!

• #41   23. apr 2008 Nogen er jo nød til at tag den uddannelse det ender jo med af der ik er nogle plejere om 20 år. man kan jo sammenligne det med guld og jern. der er ik lige så meget guld som der er jern derfor er det dyrer. der er heller ik så mange plejere og alle dem der. så derfor burde der gøres noget for og holde på dem, ellers kommer der virkelig problemer om nogle år. så man kan altså ik sige det med de selv har valgt det. det er nødvendigt med dem og der sku helt være mange flere af dem.

• #42   23. apr 2008 Jeg stemmer for en anden regering, Fogh er for mig, bare en person der sidder i den forkerte stol, som burde få sparket meget hurtigt.

• #43   23. apr 2008 De bliver ikke røvrendt, men ja, man tjener bare mere privat, og sådan er det. Det offentlige vil ikke ind, og må for den sags skyld heller ikke, ind og være markeds leder på løn!

Det ville jo også have katastrofale følger hvis det offentlige overbød det private på løn tilbud

• #44   23. apr 2008 Dennis G - Hvad tror du de har gjort de sidste mange gange? Og der skete så heller ikke en skid, så prøver man lige som noget ikke...

Men bliver da spændende når vi bliver gamle og der ikke er nogen tilbage til at tage de stillinger fordi folk ikke gider, så kan vi jo se hvems ord der bed hvem i røven...

Latterlige små procenter det handler om nu, forstår sku godt FOA ikke går længere ned de er allerede gået 40% ned i deres krav, mens dem på den anden side af bordet ikke har rokket sig...

• #45   23. apr 2008 ja men fortsætter det er de nok helt væk om 20 år. Ja Amerikanske tilstande han er mere optaget af krig og være sammen med Bush end og hold sammen på det land han er indsat for og styre. store klovn

• #46   23. apr 2008 Det er altså et tegn på politisk uvidenhed hvis i giver den sidende regering skylden for det her, det går jo længere tilbage end otte år.
    For otte år siden, da venstre og konservativ kom til, var de jo stillet ligeså godt/dårligt som de er i dag.

• #48   23. apr 2008 Nej nej Julie, det er jo kommunerne de forhandler med.

Who Am I ? , jeg kan godt se vi får et problem, men det er da klart når der konstant bliver malet fanden på vægen angående hvor dårligt de har det... Okay, en sosu har det ikke alt for godt, men en sygeplejerske har det altså udemærket!

Jeg er helt enig i de skal forhandle en god løn, men de har det bare ikke så dårligt som de udstiller sig selv

• #50   23. apr 2008 Julie, regeringen må ikke diktere løn for fanden smiley

På samme møde som de ikke må diktere "I får nok", må de heller ikke diktere "I får for lidt"

• #51   23. apr 2008 Dennis G
    Havde regeringen åbnet øjnene allerede for 8 år siden, så havde der været en chance for, at komme udenom den situation de står i idag.

Mangel på bl.a sygeplejersker, er jo ikke opstået pludseligt, det er LÆNGE siden man blev mødt med problemet, tilbage fra den tid, hvor Bertel Haarder styrede det område.

Jeg har intet tilovers for den siddende regering, og jeg ved hvor det peger henad, og det bryder jeg mig ikke om, derfor vil jeg stadig holde fast i, at Fogh skal kyles ud.

• #52   23. apr 2008 Det ændrer ikke ved at de strejker på en uenighed på under 1 procentpoint i stigning af lønnen over 3 år.

hvis ikke det er et vagt grundlag, så ved jeg ikke hvad er. Kom tilbage til arbejdet i stedet for at gå og synge griske sange om hvor ange penge i vil have.

Konflikten drejer sig om EN SØLLE PROCENT - så tag jer dog sammen.

• #53   23. apr 2008 BluezCat-DK *, Ja, men hjælper det med højere løn så?

Prøv at spørge 15 årige piger der gerne vil være sygeplejerske hvad de gerne vil have i løn. Det har de sikkert aldrig tænkt over.. Vi får et problem, og der skal gøres noget ved det, men tror ikke mere i lønnings posen er løsningen.

• #55   23. apr 2008 Jesper T, forklar mig hvorfor en der kom på fabrik som 16 årig, er nedslidt som 50 årig skal have mindre i løn end dig?

Jeg har det fint med at en fabriks arbejder tjener stortset det samme som mig, jeg er bare så heldig jeg har en spændene hver dag og ikke er nedslidt som 50 årig.

• #56   23. apr 2008 Man vælger vel (igen) ikke job ud fra lønnen? jeg har da personligt valgt udelukkende ud fra hvad der interesserer mig og hvad jeg er god til, og har lyst til at bruge min tid på.

Og husk nu bluez-cat, du burde være gammel nok til at forstå, at man i en konflikt altid sætter "worst case scenario" op for at fremme sin pointe. Langt de fleste af dem får sku mere end det der.

Og så må vi jo ikke glemme de allerede er blevet lovet over 13% mere i løn over de næste par år. Man kan simpelthen ikke tillade sig at kræve mere end det ad gangen. Det ville jo smadre det offentlige system hvis alle pludselig skulle have så meget mere.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #57   23. apr 2008 Husk nu at der osse udbetales penge for alle deres vagter samt at offentlig ansatte får en fed pensionsudbetaling hver måned. Min mor som er Laborant får 3200kr/mdr på sin pensionsopsparing..

Jeg er enig i at deres løn er for lav, men de tal de oplyser er grundløn uden nogen former for pension, tillæg og vagter.

• #58   23. apr 2008 Dennis G
    Jeg sidder ikke i regeringen, eller for den sags skyld, offentligt ansat.
    Men da problemet har lagt og luret, og de vidste det var der, så synes jeg ikke de har gjort nok.
    Jeg vil ikke sige hvad der skal til, det er det område regeringen er ansat, til bl.a at tage sig af. Men noget skal der ske, hvis vi skal have ansat de stillinger, og sørge for en bedre fremtid hvad angår den offentlige sektor.

• #59   23. apr 2008 så snipper jag da lije et par stygger

• #61   23. apr 2008 Det er meget fint med sygeplejerskerne, men min mor, da hun var ansat, før hun fik en arbejdsskade, har aldrig brokket sig over lønnen. Hun ved hvad hun gik ind til og hun var kold i røven hvad hun fik i løn, når hun nu gerne ville leve af at hjælpe andre mennesker i svære situationer var det det hun skulle.

Men en helt anden ting er pædagoger der også strejker. De skal fandme ikke have en fis mere overhovedet. De laver ikke dagens gode gerning, og det har de aldrig gjort. Og takket være deres sløvsind, og det gode strejke-vejr, er reklamebureauet nu fyldt med unger, som ikke har kunnet få institutionsplads i denne uge pga strejken. Flot.

• #62   23. apr 2008 Julie H
    Lidt for tidligt at stoppe den, synes du ikke ?? ;o)

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #64   23. apr 2008 Julie

Hun er på Randers Sygehus. Dog er hun PT langtidssygemeldt med henblik på førtidspension.

• #65   23. apr 2008 Casper H, Det er da super hyggeligt at have børn med på arbejde smiley

Julie, jeg stopper aldrig smiley
    Havde bare lige en hund der troede han skulle gø efter alle fuglene i haven smiley

• #66   23. apr 2008 Jeg forstår godt at der ikke er flere der søger ind som sygeplejer eller lignende, når de råber sådan op og strejker, det er i sidste ende ris til egen røv.

Hvis de nu gjorde lidt god reklame for området så kunne de måske trække flere til, og de kunne måske endda også begynde at vise at de måske er mere værd.

Hvis man er i den private sektor så skal man bevise at man er mere værd, man får ikke mere bare ved at strejke. Slet ikke hvis man giver dårlig reklame om "virksomheden". Så er man da nærmere en fyreseddel end en lønforhøjelse.

Og som andre siger, vil jeg ikke give regeringen skylden, de har som sådan intet med dette at gøre, for de må ikke bestemme deres løn. Og hvis man kigger på det så har Danmark ikke haft det bedre end de har det nu, for der bliver afdraget på udenlandsgælden, og der er ikke så mange arbejdsløse. Det vil der blive vendt op og ned på hvis Helle & Co kom til. Og så skulle man nok se hvor meget man kom til at betale i skat mv. Desuden ville mange komme til at flytte fra hus og hjem hvis boligbeskatningen blev låst op. Så blev det MEGET dyrt at sidde i hus. Og så ville der være mange huse der stod tomme, priserne ville falde, og der vil blive mangel på lejligheder og mange vil sidde i ubetalelig gæld til langt op over ørerne. Det kommer også til at gå ud over dem der strejker nu, sammen med alle andre.

Så de skal holde op med at pive, vise hvad de dur til, og komme med noget positivt omtale. Så kunne det være at det blev lidt nemmere at forhandle næste år.

• #67   23. apr 2008 Word brian... word!

Sådan skal det siges.

• #68   23. apr 2008 Casper H >> Hvis man tænker sig bare lidt om, så burde alle jo kunne regne det ud. Men der er altid mange ting som spiller ind, man er nødt til at se tingene i et større perspektiv, og ikke bare være egoist. Man skal kigge ud over sin egnen næsetip, for hvis man ikke gør det, så kan det slå ti-fold tilbage (og det kan gøre ondt smiley )

• #69   23. apr 2008 Brian D
    'Og hvis man kigger på det så har Danmark ikke haft det bedre end de har det nu, for der bliver afdraget på udenlandsgælden, og der er ikke så mange arbejdsløse. Det vil der blive vendt op og ned på hvis Helle & Co kom til. Og så skulle man nok se hvor meget man kom til at betale i skat mv. Desuden ville mange komme til at flytte fra hus og hjem hvis boligbeskatningen blev låst op. Så blev det MEGET dyrt at sidde i hus. Og så ville der være mange huse der stod tomme, priserne ville falde, og der vil blive mangel på lejligheder og mange vil sidde i ubetalelig gæld til langt op over ørerne. Det kommer også til at gå ud over dem der strejker nu, sammen med alle andre.'

Hvad i himlens navn har dét så lige med denne diskussion/debat at gøre, vil du debbatere/diskutere boligsituationen, så opret et andet forumindlæg, ellers hold dig til topic.

Hvis DE gjorde god reklame for området ??.. Da det er den offentlige sektor, og de derved hører under regeringen, så er det regeringen der burde ha´ handlet for LÆNGE siden, men nej, de lod istedet problemet vokse.

• #70   23. apr 2008 Og til BluezCat-DK * >> så ville jeg selv blive meget irriteret hvis jeg fik sådan en seddel i hånden, jeg ville nok fortælle dem at de skulle tage på arbejde og vise hvad de kan, istedet for at stå og spilde tid og penge på sådan noget.

• #71   23. apr 2008 Hvis man vil tiltrække ekstra arbejdskraft, så skal man give positiv reklame udad til, det har du også som medarbejder et meget stort ansvar for. Ellers kommer du selv til at bøde for det i den anden ende.

Så ja, du har som medarbejder ansvar for at give din virksomhed (her det offentlige) en positiv omtale. Det kan regeringen ikke gøre, for det er ikke dem der arbejder med børn, ældre og syge/svage mennesker. Det er KUN dem selv der kan gøre det.

Det med boligsituationen var en kommentar til dem der vil smide fogh ud og hente Villy Søvndal eller Helle Thorning ind istedet. Med den begrundelse at de kunne løse det. Men hvis man vil bruge penge går det ud over nogle andre et eller andet sted, ligemeget hvordan du vender og drejer den, et eksempel var bolig-delen.

• #72   23. apr 2008 Brian D
    Hvordan skal man vise sig positivt udadtil, når det rent faktisk er arbejde, hvor der efterhånden er større og større pres på en selv og sine kollegaer, fordi "nogen" pludselig fik dén idé, at vi skulle have færre sygehuse, og derved sørge for, at patienter fra de nedlagte afdelinger, ryger ud til de andre steder, der i forvejen er hårdt belastet pga bl.a mangel på arbejdskraft.

Ikke nok med, at de har mangel på arbejdskraft, så er det offentlige ikke særlig dygtige til, at sørge for, at der er flere der kan tage sig af samme arbejdsopgave, det viser sig rent faktisk, at mange steder har de maskiner stående som er nyttige, men der er intet personale der er uddannet til dem.

Hvad angår Fogh, så vil jeg stadig ha´ kylt den skovl ud.

• #73   23. apr 2008 Hvis man vil vise sig positivt udad til så kan man. Men hvis man gør det negativt (som nu), så får man også negative følger, så de gør det kun værre for sig selv. De får da ingen til at søge ind hvis der er så meget brok.

Der er da ikke færre der er uddannet sygeplejerske end der var før, bare fordi de nedlægger nogle sygehuse. Der er bare nogen der får længere på arbejde (og dermed mere fradrag). Men mangelen på arbejdskraft løses aldrig ved at brokke sig over det. Det løses vha. positiv omtale.

• #74   23. apr 2008 Brian D
    Jeg begynder at tro, at du ikke har fulgt med i det hele, hvad angår sygehusene.

Én ting er, at de er uddannet som sygeplejerske, men andet er, at de skal have flere der kan tage sig af de forskellige "maskiner", og det kræver de får en uddannelse til dem, men mht de uddannelser, så er det ikke det område hvor der er størst fart over feltet, tværtimod.

Sikkert er der nogle der får længere på arbejde, men HVOR meget har man lyst til at bruge i transporttid, og som det står i forumindlægget, så har allerede 2431 forladt den offentlige, til forskel for den private, hvad tror du det skyldes, udover bedre løn.... transporttid evt ??

• #75   23. apr 2008 BluezCat-DK * >> Det sidste vil jeg ikke benægte, men jeg har selv langt på arbejde hver dag. Men sådan er livet nu engang, for jeg har valgt at bo hvor jeg bor.

Uddannelse har de så vidt jeg har forstået også fået tilbudt (som en del af de 12,8%), men igen så skal man i den private verden bevise at man er kompetent til at tage en ekstrauddannelse, ellers skal man selv betale.

• #76   23. apr 2008 Brian D
    Men hvorfor vente i så forbandet mange år med at tilbyde dem de uddannelser, når det længe har været et problem for sygehusvæsnet, det er kun endnu et grundlag til, at jeg ikke kan se, at man ikke har emt ved at stille op med et "happy face", når det går elendigt på flere områder, det er bare ét af dem.

Det at regeringen så vælger at smide det i som en del af de procent, gør det ikke meget bedre, for så er det jo nærmest alligevel dem selv der skal betale for den ekstra uddannelse, og jeg forstår godt, at de er utilfredse hvad det angår, for det gad jeg end ikke selv, hvis jeg stod i samme situation.

Vil en virksomhed ansatte mig, og jeg er kompetent til jobbet, men senere mener de, at der er nogle ekstra ting jeg skal kunne varetage, så må de selv betale for det, hvis de vil beholde mig.

• #77   23. apr 2008 Privat er uddannelse også en del af den procentvise lønforhøjelse ( i mange tilfælde ). Du lægger måske bare ikke mærke til det. Pengene skal jo komme et sted fra, så istedet for at give dig højrere løn giver de nogle medarbejdere uddannelse.

Det er stadig ikke regeringen der giver dem løn, det er regionerne. Så regeringen har intet med denne sag at gøre. Og derfor er det ikke hverken venstre, soc. dem eller andre der har skylden, for det er fra forskellige partier at de forskellige regioner/kommuner er sammensat.

• #78   23. apr 2008 Brian D
    De hører stadig under vores siddende regering.

• #79   23. apr 2008 "<i>Fogh er for optaget af at få amerikanske tilstande.</i>"

Min lille kommentar til dën linje, er at vi sgu da allerede <b>har</b> de tilstande. Folk bliver myrdet på må og få (fat pointen) og man skal smadre alt muligt hvis man vil have noget i dette samfund (Læs: Ungdomshus)
    Sorry for off-topic.

• #80   23. apr 2008 Martin
    Så lad gå, så længe det ikke bliver til en vane ;o)

• #81   23. apr 2008 Så giv dog de sygeplejsker flere penge ellers kan staten sgu selv hjælpe de "midlertidig handicappede"

• #82   23. apr 2008 Martin >> Det er så i København, hvor der sidder en Soc. Dem. overborgmester (dvs ikke noget Fogh kan gøre noget ved).

BluezCat-DK * >> det har intet med regeringen at gøre. De kan kun give en pose penge, men det er kommuner/regioner der skal fordele, og det er dem der holder igen.

• #83   23. apr 2008 Jæs jæs, det var bare mere ordvalget "<i>...amerikanske tilstande</i>" smiley

• #84   23. apr 2008 Brian D
    Måske Kommunen og regeringen skulle kigge på den pose penge sammen, og nå frem til et bedre beløb der skal fordeles, istedet for at regeringen bruger pengene på div. andre projekter, som vi sagtens kan undvære.

• #85   23. apr 2008 Det må regeringen jo så ikke... Men ellers meget god ide, så kommer de jo til at bestemme det hele, så kan vi jo samtidig nedlægge alt hvad der hedder kommuner og regioner.

Kommentér på:
Ville DU arbejde for den løn ??

Annonce