{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.031 visninger | Oprettet:

Mester skylder penge. {{forumTopicSubject}}

Ja, står i det problem at min mester "skylder" mig 6500,- kr ca .. Som jeg selv lagde ud til kørsel til og fra skole ..

Står så i det problem at jeg ikke har fået dem, selvom det det ved at være længe siden jeg blev færdig på skolen..

Det skal lige siges at det foregår sådan at jeg selv skal lægge pengene ud til kørsel i første omgang. Så skal mester lægge dem ud for mig, også for han dem et eller andet sted fra os ..

Han Bruger som undskyldning for ikke og have betalt mig er at han heller ikke har fået dem derfra hvor han skulle have haft dem ..

Har snakket med de andre fra skolen.. De fik deres køre penge af deres mester første lønnings dag efter skole opholdet ...

Står i det problem at jeg er godt træt af det. eftersom 6500 kr er rimelig mange penge for mig ..
og har ikke sådan rigtigt lyst til at gå til fagforeningen, da vi er et lille firma på 3 svende .

Kan i komme med noget hjælp til hvad jeg skal gøre `?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mester skylder penge.
  • #1   8. maj 2008 ja... der er nok ikk anden vej end at gå til en fagforening hvis han ikk vil af med dem smiley

er det Aars tekniske skole du kører til? lige lidt nysgerrig!

• #2   8. maj 2008 fagforening fagforening :)start med at true

• #3   8. maj 2008 fagforeningen. det er det du har den til. der ik andet og gøre. hvis han ik vil betale. du skal ha dine penge. og det ik dit problem hvis han ik har fået sin andel refunderet endnu

• #4   8. maj 2008 ja fat i fagforeningen

• #5   8. maj 2008 altså du har krav til kørsel penge hvis du selv køre i egen bil, jeg er lige p.t igang med mit sidste hovedforløb "svendeprøve" og vi får det min. udbetalling som der er til benzin "4xxx kr" og det skal du have udbetalt uanset hvad, om det koster dig 6500kr i benz, er ikke hans problem helt, men jo du har krav på en stor del af beløbet..

• #6   8. maj 2008 hmmm ja jeg vill sq nok gå til fagforeningen ang. det problem.... selvom det måske sætte dig i lidt dårligt lys.... for han SKAL betale det jo.....

har du snakket med de andre svende om det ???? måske de kunne hive fat i mester

• #7   8. maj 2008 gå nu bar til din fagforening.. Det er derfor at du har den...

Din mester skal bar slippe slanterne

• #8   8. maj 2008 havde det samme problem , mega nedern. der gik 2 måneder før jeg fik dem på en check. han havde bare "glemt" det smiley og han glemmer alt der har med penge at gøre smiley

• #9   8. maj 2008 Lærning havde samme problem på mit gamle arbejde... Det kunne jeg ik forstå, så jeg snakkede med hende der stod for det... Der skete intet. Så snakkede jeg lidt med hende igen, ordet fagforening blev brugt, værkføreren var ved at falde bagover, men lærning... Ja han fik sine penge 2 dage efter smiley

• #10   8. maj 2008 Var også på skole et par uger siden.

Brokkede mig så idag da jeg skal have ca 2000kr.
    Så fik jeg at vide det var skolen der var langsom med et eller andet, så du skal nok få dem, der kan bare gå lang tid nogle gange.

• #11   8. maj 2008 problemet med fagforening er bare, at man aldrig bliver særlig populær ved at gå til fagforening smiley
    - men jeg havde også gå til fagforening smiley

• #12   8. maj 2008 havde lidt af det samme da jeg gik som årslærling i et helt år men fandt ud af at jeg faktisk skulle have været 22årslærling det så.... så snakkede med mester om det og der hva ingen problem fik bare de penge som han skyldte udbetalt....

• #13   8. maj 2008 Prøv at ringe til AER, det er dem der står for befordringsgodtgørelserne til lærlinge med læreplads. Opgørelsen sku gerne komme samtidig med evt andre godtgørelser i forbindelse med skoleopholdet.

AER lavede en fejl og sendte ikke min kørsel med sammen med de andre opgørelser, for der gik lidt kludder i det.

• #14   8. maj 2008 jeg have gået til fagforeningen og så når jeg havde fået de penge, havde jeg sagt op det sku ikke fedt at arbejde et sted hvor man skal tikke om sine penge..,.!

• #15   8. maj 2008 Tak for de gode svar.

Er forresten i lære som Skorstens fejer smiley

• #16   8. maj 2008 Jeg er os på skole for tiden, mit første hovedforløb som kleinsmed, men kørsels penge for os, er kun de penge det ville koste at bruge offentlig transport. Og så er det jo så mit problem om jeg vælger at bruge offentlig transport eller egen bil.

Jeg tror bestemt ikke din mester, skal betale dit benzin forbrug, men blot finde en samlet pris for offentlig transport for hele dit forløb på skole. sådan er det for alle lærlinge jeg kender.

• #17   8. maj 2008 Tog fra Lolland/falster til tønder ( sønderjylland ) , og han skal dække billigste offentlige transport.

og det er beregnet til 6500,- kr .

• #18   8. maj 2008 du har ret til den sum penge som det vil koste og bruge den billigste offenlige transport. hvis du bor mere en 10 km væk fra skolen. og ikke mere

• #19   8. maj 2008 Okay min fejl Martin. Havde ik lige regnet med du kørte så langt, jeg får sølle 1900kr for 10 ugers skole ophold.

• Snoopy
    VIP
    Snoopy Hjælpe-administrator

Følger: 41 Følgere: 40 Biler: 7 Emner: 480 Svar: 6.640
    #20   8. maj 2008 Martin N

har du husket at regne ud fra du har købt Wildcard som giver pæænt tilbud noget med halv pris eller lign.,

bare idnen du går i krig med for meget smiley

• #21   8. maj 2008 Skæmsk mester... sig det som det er at du simpelthen ikke kan undvære dem længere og at de skal falde inden næste fredag... Sig at han da må kunne se det fra din side.. er han alt for fræk, så sig at du så nok desværre nok må ringe til fagforeningen

• #22   8. maj 2008 din mester skal betale den offenlige transport til og fra skole,, og så får han det refonderet bag efter ,, du skal ikke betale noget selv for at tage på skole,,, det er ham der skal betale,,, og det kan aldig komme på tale at du selv skal lægge ud for at komme til og fra skole... det er ham der har dig i lærer så han skal betale.... færdig slut ,, og det vil din fagforning også holde med dig i,,,, så gå til dem ... så sørger de for resten,,,,,,

• #23   8. maj 2008 du kan jo sige til ham, at du føler du holder dine aftyaler overfor ham. Og de syntes også han skulle gøre det overfor dig, eller bare sin du holder fri for pengene fra i morgen.

Kommentér på:
Mester skylder penge.

Annonce