{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
50.814 visninger | Oprettet:

Ny tattoo og klorvand...? {{forumTopicSubject}}

Hey - skal have en ny tattoo på torsdag og efterfølgende tager jeg i Rønbjerg feriecenter. Men hvordan er det nu med det klorvand? Man må ikke gå i klorvand så længe der er sår på?

Men er det ikke bare ligesom at man dør af kræft hvis du tager solarie? Der sker med andre ord ikke en skid?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny tattoo og klorvand...?
  • #1   16. maj 2008 Du kan i værste tilfælde risikere at blege din nye tattoo...Men lyt til din tattovør, han ved nok bedst

• #2   16. maj 2008 Tja men lortet skal jo alligevel tegnes op igen.. Så det sker der vel ike noget ved?

• #3   16. maj 2008 ville ikke gøre... så må du sku vente med den tattoo, hvis det badecenter er vigtigt...

• #4   16. maj 2008 Jeg ville bestemt ikke gøre det før min. 3 uger efter den er blevet lavet.
    Har ihvertfald aldrig selv taget chancen.

• #5   16. maj 2008 Ville ikke gører det, men lyder til at du alligevel ikke gider lytte til når fagfolk som en tatovør sider man skal holde sig væk fra klorvand, så hvorfor overhoved spørge ?

• #6   16. maj 2008 Hvorfor er det at alle folk får lavet tudser lige op til sommeren, og ikke bagefter?

• #7   16. maj 2008 Den bleges og mener den kan bilve lidt sløret. så nej ikke i vand med den. og hvis du virkelig vil. så fix noget vandfast tape på apoteket. også sæt det på. bedre end ingen ting

• #8   16. maj 2008 hvis du ikk vil vide svaret så lad da vær at spørg...??? Jeg venter altid 2 uger ca.

• #9   16. maj 2008 det er ikke en tatovør der har sagt det. bare et rygte jeg har hørt. og ville gerne høre svaret ellers spurgte jeg jo ikke.

Men hvis den kun bliver bleget lidt ser jeg da ikke noget problem når den alligevel skat tegnes op igen. Det er jo vigtig at vaske den flere gange dagligt med sæbe - og klor renser da. Så måske det bare var et sygte som ikke passer

• #10   16. maj 2008 Max: Det er da lige meget om det er sommer - jeg skal jo ikke ligge på stranden så det ser jeg da ike noget problem i

• #11   16. maj 2008 Underligt at de tatovører jeg har snakket med og åbenbart også alle andre siger man skal holde sig fra klor - Tror du det er for sjov ?

• #12   16. maj 2008 Henrik: Nej, men nu har jeg jo ikke snakket med din tatovør. Har kun hørt rygter, så derfor spørger jeg nu jer for at høre om nogen ved noget som jeg ikke ved.

Men hvis det kun er fordi den kan blive bleget ser jeg da ingen problem i det. Den skal jo som sagt have en tur til, og det er bare lidt tynd tekst så det er ikke noget vildt. Har også hørt nogen sige at der ikke sker en pind ved at bade...?

• #13   16. maj 2008 Jamen selv om vi siger man skal undgå det siger du jo at du ikk kan se noget problem i at den blegner... så smut da i klovand med dig!

• #14   16. maj 2008 det eneste du skal når den lige er lavet det er. vaske den med sæbevand når du går i bad/holde den ren. og smør med pantehonol. "staveplade"

hvis du spørg en rigtig tatovør. så ville han også sige. det

• #15   16. maj 2008 Efterbehandling af tattoo:

.Behold plastfilmen på 3-4 timer
    .Fjern filmen og skyld forsigtigt med lunkent vand
    .Smør 3-4 gange daglingt med panthehol creme indtil tottooveringen er helet
    .Ungå solarium og swimmingpool de første 2 uger...

Det er hvad der står på den selds jeg får smidt i hovedet når jeg har været afsted...

• #16   16. maj 2008 Kenneth: Jamen det er jo åbenbart ikke farligt og der går ikke betændelse i det eller noget. Det var bare det jeg skulle vide.

Jeg ved da godt det er dumt, men det er der sku så meget det er. Du kan også få kræft at cola light og solarium og du kan dø af at køre bil, men det gør I sku da alligevel.

Hvis der ikke sker mere ved at gå klor vand tror jeg godt lige at jeg tør tage chancen - har altid levet on the edge så det her klarer jeg nok også

• #17   16. maj 2008 det er noget du skal gå med resten af dit liv hvorfor så satse på at det nok går? da jeg fik lavet min første tog jeg heller ikke sol eller andet, og præcis en måned efter fik jeg lavet en til, så må man jo bare holde sig fra de ting i den tid det nu tager

• #18   16. maj 2008 Igen.. så var der ingen grund til at spørge når alle fraråder dig det, når du så alligevel gør det? men fint du kunen spilde vores tid med det

• #19   16. maj 2008 kenneth B: Okay - jeg hører min tusser hvor slemt det er og om der sker noget ved at være i et kvarters ad gangen og så må jeg jo holden den oven for vandet resten af tiden..

Men tak for svarene..

• #20   16. maj 2008 Jamen i behøver ikke fraråde mig det. Jeg ville bare høre årsagen til det. Der er vel også forskel på at svømme hele tagen og sidde i boblebadet i 10 min.

Jeg bor jo heller ikke i en kælder unden vinduer de første 3 uger for at undgå sollys.. Og så længe det ikke engang er sikkert der sker noget tager jeg chancen. Ellers skal jeg til at diskutere med damen ig det gider jeg sateme ikke

• #21   16. maj 2008 det er ikke særlig godt du kan risikere at ødelægge den, misfavning osv.

• #22   16. maj 2008 Hej Daa P
    Der hvro jeg får lavet mine fraråder han alt hvad der hedder creme - og pakker heller ikke ind i film! Det er jo i princippet et sår man får lavet i huden og det har en naturlig helingsproces som bl.a. kræver ilt!

Efter min erfaring plejer generelle gode råd at være at undgå
    sol, saltvand, klorvand og helosan salve m.m. da alle er noget som bleger!

Dog kan jeg iikke se et problem hvis den skal tegnes op igen - måske, at der er mange bakterier i et badeland og du derved risikerer at få betrændelse i dit "åbne sår"

Kan ikke forstå du skriver den skal tegnes op igen, hvis det bare er tynde streger - det er begge mine nemlig os, og ingen af dem er tegnet op og har stadig god farve (den ene er 8 år gammel og den anden er 1 år)

God fornøjelse med badeland + din nye tus:-D

• #23   16. maj 2008 Du kan også risikere infektion da der er mange forskellige bakterier i sådan et sted, det kan godt fucke den totalt op, har en kammi der fik lavet en i thailand og gik i poolen med den, den er totalt fucked idag.

• #24   16. maj 2008 1 uge må du ikke bade eller tage sol! altså bade i klor og saltvand

• #25   16. maj 2008 ... i øvrigt findes der nok lige så mange forskellige råd som tatoveringer:-O

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    nov 2005

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 15
    #26   16. maj 2008 Hold dig langt fra klor!!!! Det har alle de tatovører jeg har været ved sagt...! Det må være pænt vigtigt for dig, det der vandlandgøgl, siden du vil fucke din tucsh op for en sjov weekend... Men du kommer jo nok til at huske den weekend resten af livet.. smiley Så go for it! ; )

Mr Tucsh ; )

Kommentér på:
Ny tattoo og klorvand...?

Annonce