{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.534 visninger | Oprettet:

Bilhandel mellem private, sagligt... {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Inspireret af tidligere indlæg som af ukendte og kendte årsager ikke ligger på BG længere vil jeg gerne starte en saglig diskussion omkring ovenstående emne...

Det skal understreges at denne tråd ikke er ment til at hænge specifikke private personer ud og er ikke derfor jeg har skrevet den!!!!

Får at gøre en lang historie kort har jeg selv haft dårlige erfaringer med bil handler mellem private. Jeg har lært af flere omgange, at man ikke altid kan stole på sælger og det han siger, hvilket jeg finder meget ærgerligt da vi jo alle er bidt af biler og burde hjælpe hinanden på bedst mulige måde...

Mine erfaringer har lært at man skylder sig selv at tage en sagkyndig med ud og se på bilen før man køber den og ikke stole blindt på sælger som skrevet ovenfor. Jeg vil dog klart give medhold i dem der siger at man selv bærer en del af skylden og man selv bør tjekke og tjekke igen alt omkring køb af en bil..

Men selvom man tager sig disse forholdsregler så som at tjekke med syn, rust, slid dele skiftet, servicehistorie, gæld i bilen osv så ender de fleste tilfælde alligevel i en ekstra udgift når man køber "ny" brugt bil..

Generelt vil jeg sige at vi har bevæget os over i et samfund hvor det er mig mig mig mentaliteten der styrer.. Det med at vise hensyn og ærlighed frem for alt er forsvundet mere eller mindre..

Tråden er altså ment som en diskussion omkring dette ømtålelige emne så jeg håber folk vil dele ud af deres egne erfaringer på en sober måde?

Rune

Ps: Jeg medgiver gerne, at jeg tidligere grundet jeg er blevet "snydt" et par gange eller tre ved bil handel mellem private ikke har været helt ærlig som sælger af bil til anden privat efterfølgende, men dette grundet den frustration jeg har haft med mine handler hvor jeg har været køberen.

Vil også sige at jeg idag stadig mener, at ærlighed er det vigtigste og er ikke frusteret længere, men har bare lært at være meget meget forsigtig ved bilhandler mellem private og jeg har simpelthen ikke samvittigheden til at "snyde eller fortie ting over for køberen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilhandel mellem private, sagligt...
  • #1   28. maj 2008 det her er OFF-topic (ikke bilrelateret snak)

  • #2   28. maj 2008 Jeg har ikke selv erfaringer med at købe privat. De 2 biler jeg har ejet/ejer er begge købt fabriksnye hos autoriseret forhandler.

    Men det forhindrer mig ikke i, at være fuldstændig enig med dig, i din betragtning om tendensen til at folk bliver mere og mere egoistiske. Det er nemlig korrekt. Det ses særdeles tydeligt i trafikken.

    Jeg synes det er en sørgelig tendens, men ved ikke rigtig hvad man kan/skal gøre ved det? Desværre er det jo langt fra kun ved handel mellem private at man risikerer store problemer, se bare DR's Kontant programmer, hvor de jo har fokus på brugtvognsforhandlere lige pt.


  • #3   28. maj 2008 undskyld men jeg har aldrig set den "brokke" kommentar den i off-topic. skulle lige prøves:o)

  • #4   28. maj 2008 kan ikke se hvad problemet er...
    kig hele bilen igennem, kør en god times tur for at se om alt virker, mærk om den bremser skævt, kør over nogle bump for at tjecke styretøjet... se på netet hvornår den er sidst synet, og ring til bilbogen for at høre om der er restgæld i bilen, så nemt er det...

    det er da tåbeligt at klage over slidte dæk efter man har købt bilen, eller forvente at få en god bil til 15 k, ligesom hende pigen fra en af kontant -afsnit på dr1.


  • #5   28. maj 2008 Jeg kan kun give dig (red. Rune) fuldstændig ret..
    Folk som sælger deres bil, til ukendte personer, er jo totalt ligeglade med alt, så længe de får penge..

    Skal dog siges jeg aldrig selv er blevet snydt, dels fordi jeg har tjekket bilerne grundigt igennem og dels fordi de er købt af personer i min omgangskreds..

    Har dog flere eksempler på folk er blevet snydt enten, med spedometer fusk, dårlig vedlige hold osv..


  • #6   28. maj 2008 Sørensen S: Kan sagtens følge dig og tak for dit svar..

    Kent R: ja desværre er det tendensen og det blir sku nok kun værre..


  • #7   28. maj 2008 Sørgelig tendens med dem der snyder i bilhandler. Syn er vel heller ikke nogen garanti længere ? har da før hørt om folk der kan syne deres biler for et mindre beløb, fordi deres motor ikke helt var lovlig.

    Folk skal sku være ærlige når de sælger deres biler, og ikke alt det skide hjemmefusk.


  • #9   28. maj 2008 min nye bil som er købt af en her inde, der har alt det han har fortalt mig været korrekt, har godt nok fundet en ting som han ikke fortalte mig om men han vidste ikke den var i vejen, så det skader ikke, men altså jeg har aldrig mødt en så ærlig person som fortalte mig alt om bilen og enda gav mig dele med som skulle skiftes på bilen.. så jeg har kun gode ting omkring privat bil køb lige nu.. men det skal nok ske jeg bliver taget ved røven når jeg nu engang skal have en ny...

  • #10   28. maj 2008 Rune J (og alle andre)
    Er man lidt på herrens mark angående at kunne gå en bil igennem og se hvad den består af,så gør jeg selv den tjeneste at tage en mekaniker med eller i det mindste en som ved lidt om biler,alle kender en eller anden som ved noget om biler,jeg vil endda sige at skulle man betale lidt for det så kan det være de bedste penge man nogensinde har givet ud smiley
    Bare my 5 cents...


  • #11   28. maj 2008 Claus, tja altså min 406 som jeg fik synet inden den blev solgt, den gik da igennem med et fjederben som ikke var spændt fast, altså det var ved at falde ud da syns manden rykkede idet, og det var Aplus, jeg stod bare i arbejdstøj, og lovede ham at køre stille tilbage til værkstedet og lave det..

  • #12   28. maj 2008 Jakob S: LIge præcis, det er sådanne mennesker der burde være flere af..



  • #13   28. maj 2008 altså det eneste jeg kan sige er stor ros til Epmats for sin ærlighed og venlighed smiley var sku glad for alt det han gjorde inden jeg købte hans bil smiley

Kommentér på:
Bilhandel mellem private, sagligt...

Annonce