{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.289 visninger | Oprettet:

undgå klip/bøde fra fotovogn? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og søgte lidt..

http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=390406

Er det mig, eller lyder det som om at man ka nægte at opgive navn på føreren, få en bøde på 500kr, og så er det det? - det vil jeg hellere end at opgive at det var mig der kørte 3km/t over klipgrænsen, få et klip og 1500kr i bøde..

Er det mig der er gal på den, eller kan man det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undgå klip/bøde fra fotovogn?
  • #1   4. jun 2008 Bare nægt hvem der har kørt bilen.. Få solfilm i forruden så ka de ikk bevise hvem der har kørt bilen..

  • #2   4. jun 2008 Det kan du hvis man ikke kan se det er dig der køre bilen, Men de er ved at lave nogle nye regle om det så man ikke kan snyde på den måde- det er kendt problem med folk på mc når de har sort viser .så kan man ikke se førens ansigt og man påstå bare den er til salg og det var en køber der var på prøve tur .

  • #3   4. jun 2008 Andy N:

    hvad sker der så? - hvis man nægter?


  • #4   4. jun 2008 Umildbart efter hvad de skriver lyder det sådan?

    Men ved sku ik rigtig?


  • #5   4. jun 2008 Så får du en bøde på 500 for ikke at udtale dig..

  • #6   4. jun 2008 frem over kan du da bare pille dine nr plade af foran og ligge den i forruden og vis du skal race lige vend den om smiley

  • #7   4. jun 2008 Du kan ikke stilles til ansvar for, hvad den du udlåner din bil til gør med den. Du kan desuden - lovligt - nægte at udtale dig om, hvem der har ført dit køretøj, hvis udtalelsen vil skade dit forhold til familie eller venner. Dette betyder, at du - hvis politiet ikke kan bevise, at du førte køretøjet - kan slippe for en hel del.

    Husk, at solfilm / tonede ruder er ulovlige, og derfor vil dette ikke kunne bruges, for at slippe for straf. Bliver du blitzet med dette, så vil det i sidste ende være dig, der skal bevise, at du ikke sad i køretøjet, da det blev blitzet.

    Det samme gælder p-bøder, hvor det er udstederen af bøderne, der skal bevise, at du som ejer af køretøjet lavede en rådden parkering. Hvis ikke de kan dette, så kan de stikke deres giro-kort op, hvor solen ikke skinner smiley


  • #8   4. jun 2008 nu er det sådan at efter at det er blevet en "modedille" at undgå at opgive hvem der har kørt bilen så er det ejeren der får bøde/klip så man kan ikke slippe udenom mere

  • #9   4. jun 2008 Parker Det er og så hvad jeg har hørt de vil lave dem om til -

  • #10   4. jun 2008 Man kan ikke nægte at oplyse det...kommer du for rettet i en straffe sag efter færdselsloven så er politiet så smarte at de indkalder dig med vidne ansvar og pligt til at udtale dig efter straffeloven.
    Gør du ikke det bliver du pålagt en kraftig bøde samt at betale hele sagens omkostninger når du alligevel taber sagen - det er den procedure politiet benytter nu i sådanne sager.


  • #11   4. jun 2008 Parker: Har du link til info? Helst på retsinfo.dk - alt andet kan være ligemeget smiley

    Julie H: Korrekt! Men har man solbrillet og flettet sommerhat på, så falder sagen, da det så kan være umuligt at bevise, hvem der førte bilen.

    Men hvis vi nu koger suppen helt ned, så den bliver til koncentrat, så kan man jo ikke sige andet end; KØR EFTER REGLERNE, ISTEDET FOR AT OMGÅ DEM!


  • #12   4. jun 2008 solbrillet = solbriller ;-/\

  • #13   4. jun 2008 Selvfølgelig kan jeg lære det - det var heller ikke med mit gode skin at jeg kørte det jeg kørte - jeg fulgte trafikken på vej ud af byen en eftermiddag - en vej hvor håndværkere og taxi'er kører 70+ - og man følger jo bare med - men som fattig studerende og nu muligvis med 2 klip i kortet, vil jeg gøre det meste for at undgå det.

    Længere er den som sådan ikke smiley


  • #14   4. jun 2008 Torben B. Det med nummerpladen virker ikke. Hvis de tager et billede af en og ikke kan se nummerpladen har de et videokamera i forruden som bliver slået til. Så den duer ikke! Derfor virker alt det der refleksfilm heller ikke..

  • #15   5. jun 2008 Michael T: HUH?!!?? Hvad fabler du om?

  • #16   5. jun 2008 stort set alle fotovogne har et kamera i foruden som tar et billede af din bagpå, så med mindre du også har pillet pladen af bagpå, så den går ikke.
    og det er helt rigtigt det som claus a også skriver.
    men du kan jo prøve også rappotere tilbage om du slap med en på 500


  • sebastian D
    sebastian D Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #17   29. aug 2012 Nu har jeg selv snakket med færdsels politiet der har oplyst mig at hvis du nægter at oplyse hvem der har kørt din bil så koster det 2500. Og hvis de finder ud af hvem føreren er koster det stadig bøden + evt. Klip. Men ville gerne vide hvor godt det bliver undersøgt???

Kommentér på:
undgå klip/bøde fra fotovogn?

Annonce