1.830 visninger
|
Oprettet:
Flymekaniker - Dilemma {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
Jeg er virkelig i tvivl om hvorvidt jeg skal tage den udd. gennem forsvaret, eller på TEC i frederiksberg.
Hvis jeg tager den gennem forsvaret, har jeg kune ganske få KM til nærmeste flyvestation hvorimod jeg skal flytte til sjælland hvis jeg skal igang på TEC. ( bor i sdr. jylland )
Er der nogen der er igang med enten den ene eller den anden som har noget positivt at sige?
jun 2006
Følger: 87 Følgere: 84 Biler: 8 Emner: 38 Svar: 543
Men der er vist ret gode penge i fly mekaniker
ville da også være nice du ikke skulle flytte, hvis du har nogen gode kammi`er osv
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
okt 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 104 Svar: 999
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
maj 2004
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 8 Emner: 27 Svar: 615
Der er fordele og ulemper ved hver især, og er lidt afhængig af hvad du lige vil.
Forsvarets uddannelse er lige så god som TEC's hvis du vil fortsætte i forsvaret bagefter. Den har 1 problem, og det er at den ikke er gyldig umiddelbart i den private sektor bagefter. - dog, det er vist noget med at du efter endt uddannelse kan få arbejdsplads i det private, og når du kan dokumentere ½ års arbejde, så giver Statens LuftfartsVæsen dig et "svendebrev" til civile. Dog er jeg ikke helt sikker på det halve år, men det kan lade sig gøre.
Fordelen er at du får løn under uddannelse, samt at du får ene-værelse og madpenge når du er på skole, hvis du vælger at få læreplads i forsvaret, men uddannelse i det civile.
Det civile er lige ud af landevejen - grundforløb, læreplads, skoleperioder. Minusset er lærlingeløn, og at skolen ligger i kbh = du bor på 2-mandsværelser på skolehjem.
Fordelen ved det civile er at dit "svendebrev" umiddelbart gælder i hele verden - usa, så du bagefter kan komme ud og se verden gennem dit arbejde.
Nåh ja, og så er lønnen når du er udlært i forsvaret ikke videre fed.
Du kan skrive en besked til mig med flere spørgsmål, så svarer jeg senere - har lige aerodynamik nu, og må hellere følge lidt med Det er ski lidt svært.
Flymekaniker - Dilemma