1.440 visninger
|
Oprettet:
"Jamen det er en god familiehund" {{forumTopicSubject}}
http://ekstrabladet.dk/112/article1024666.ece
Så forklar venligst hvorfor vi aldrig ser nogle Golden Retrivere der lemlæster andre hunde, skambider børn og angriber voksne mennesker. Eller er dumme nok til at sætte sig i struben på en ko på kommando.
mar 2008
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 8 Emner: 130 Svar: 710
nov 2005
Følger: 122 Følgere: 119 Biler: 5 Emner: 406 Svar: 2.791
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 7 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 634
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
mar 2008
nov 2005
jun 2005
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 666
mar 2008
nov 2005
mar 2008
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Og det ødelægger det for den der godt kan lide kamphunde typerne.
jun 2003
Følger: 60 Følgere: 59 Biler: 14 Emner: 176 Svar: 1.894
Hunde er og bliver hvad ejeren gør dem til...
Min lille SBT ville heller aldrig slå en flue ud af kurs...
mar 2008
jun 2005
Følger: 34 Følgere: 31 Biler: 4 Emner: 28 Svar: 666
sep 2004
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 116 Svar: 1.883
så ikke bedøm alle hunde men derimod deres ejere
aug 2005
Følger: 87 Følgere: 88 Biler: 5 Emner: 245 Svar: 8.872
<b>AJay
dec 2005
Følger: 48 Følgere: 48 Biler: 15 Emner: 415 Svar: 2.059
mar 2008
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
feb 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Biler: 1 Emner: 163 Svar: 5.931
fordi de har det i sig.. og hvis folk ikke kan opdrage den ordenligt sker sådan noget... så er det bare synd for dem der godt kan opdrage deres at alle tumperne ødelægger det for de andre...
jul 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 83 Svar: 2.058
Ha' en god dag.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.161
Sørensen - nej jeg er ikke dum, faktisk er jeg nok hvad man vil kalde bedre begavet end de fleste. Men dit hundevalg antyder du ikke er helt gennembagt.
Twins - Hvis man vil have en "kort-lunte-hund" bør man slet ikke have hund. Hvor dum har man lov at være og stadig gå frit rundt? og tilsyneladende også købe hund?
Og med fare for folk syntes jeg generaliserer (for det agter jeg at gøre): Man så et par af den her slags hunde til DHB. Og uden undtagelse kunne det have været samme mand der havde allesammen. Stereotypt så det batter, og det er jo spidsfindigt jeg kender så mange hundeelskere, men der er ingen af<i> DEN type mennesker</i> imellem, og dermed ingen kamphunderacer.
Go figure.
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 1 Emner: 52 Svar: 488
så skulle det også være ulovligt at få børn for der er da endnu flere eksempler på hvor syge de kan blive i hovederne...
så er det jo bare synd for dem som egentligt opdrager deres børn godt..
kæm hellere alle over en kam da...
feb 2006
okt 2004
Men Eriksen - præcist sådan burde det være. Der er rigtig mange mennesker der ikke burde have børn. Hele flokken fra Kanal 4's "De unge mødre" heriblandt.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 208
Og selv den lovlige af køterne er jeg imod.
Den har en gen fejl den køter, og det slår klik en eller anden dag, og den dag den gør det kan man sgu ikk styrer lortet.
Selvom det intet med artiklen har at gøre måtte jeg bare lige ud med det.
mar 2005
men det jeg ville frem med var bare at en hund/barn og alt andet levende væsen for den sags skyld blir nøjagtig til det de blir gjort til..
laier: fordi folk er morder er det ikk sikkert deres børn blir det... en morder kan i princippet være bedre til at opdrage deres børn fremfor en bank direktør eller multi millionær...
ingen regler uden undtagelser...
mar 2005
det har intet som helst at gøre med hunden vidst den blir opdraget rigtigt..
sep 2003
Følger: 12 Følgere: 12 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 891
Kamphunde er præcis som en pistol. Livsfarlig i de forkerte hænder!
Men okay, der vil altid være nogen tudefjæs imellem som bare ikk vil se realistisk på det.. Og der er ihvertfald to af dem under dette topic.
Og det der med: hvorfor hører vi ikke om andre hunde der gør det? Ja det skal jeg da sige dig hvorfor. Det er fordi at overskriften dræberhund går amok, lyder bedre end gravhund bider pige..
Det er stadig den gode gamle labrador der har rekorden over bid og overfald.. Men det hører man bare ikke om..
okt 2004
Eriksen - Du tager fejl.
Menneskebørn har ikke gennem hundrede og atter hundreder af år måttet klare sig med hvad de kunne løbe ned og slagte ude i naturen. Det er mange tusinde år siden vi var jægere, og det har vores gener, og hjerne, tilpasset sig.
"Kamphunde"-racerne derimod er hunde der til for ganske kort tid siden blev brugt til kamp/jagt/whatever og så bliver de pludselig sat i en snor og skal lege med børn og hygge i stuen. Og det er ikke de gener og reaktionsmønstre der ligger i dem.
Sammenlign det med en løve, som man som bekendt godt kan opdrætte og have gående i et hus, hvis man er dygtig nok. Og her er det ganske som med kamphunde mere undtagelsen, end reglen, at nogen rent faktisk har 100% styr over det.
okt 2004
mar 2005
Det er stadig den gode gamle labrador der har rekorden over bid og overfald.. Men det hører man bare ikke om..
hvem gider da hører om en labrador der har bidt.... muskel hunde er kommet i søge lyset fordi der har været dårlige eksempler på dem i de forkerte hænder..
jeg har kendskab til mange muskel hunde som er familie hunde og har selv haft flere racer af hunde men am staff er den som jeg synes der har været mest trofast. vores egen ligger og sover sammen med min søn og følger ham konstant. og kom bare med at jeg er syg når jeg tør lade dem sove sammen for jeg ved hvad der passer og hvad der er fordomme...
mar 2005
sep 2003
Du er præcis som alle de andre som stoler blindt på medierne istedet for at researche...
Min onkel er dyrelæge, og han siger at den hund der er registreret mest over bid og overfald, er labrador blandinger..
Men han tager måske fejl fordi du har hørt i fjernsynet at kamphunde er de værste? Hehe..
Fordi nydanskere her i byen som kører Seat, er på sprøjten og syge i hovedet... Er alle Seat ejere så det? Det har jeg ihvertfald hørt, så det må jo være rigtig..
nov 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 20 Svar: 318
mar 2005
mar 2006
Følger: 78 Følgere: 70 Biler: 7 Emner: 114 Svar: 2.090
mar 2005
mener faktisk at am staff ligger på en 8-9 plads eller sådan noget men det tør jeg ikk sige 100 %...
mar 2005
okt 2004
Eriksen - det er du ikke, og det er den da sikkert også fint i stand til. Men der er andre, og langt sværere situationer man skal tackle med sin hund end "sovetid" desværre.
Men ja jonas, så er jeg åbenbart også indvandrer og på sprøjter. Men jeg ser nu en del gamle hejrer der kører i Leon 1M også. Så må jeg jo også være en gammel hejre.
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 4 Emner: 184 Svar: 686
Derfor synes jeg virkelig ikke man kan sige at amstaffen er en lorte hund osv osv osv. og begynde med alle de fordomme som folk kommer med!
Da en amstaff mindst er lige så god som alle andre hunde! det er hvad man gør hunden til! den er lige så god som en familie hund som andre er!
Der er så mange folk også andre en unge mennesker der har en hund og de aner ikke hvordan den skal opdrage deres hund og de går ikke på hundeskole med dem, så jeg synes ikke det er fair man bare udnævne amstaffen da det er mindst lige så mange andre hunde! den eneste grund til den er så meget i medierne er fordi der er jo virkelig mange unge efterhånden og ja det er så en amstaff, bulldog eller pitbull de køber sig, problemet ligger så i de unge og ikke hundene! Da de unge ikke opdrager dem så bliver hundene umulige og enda er der så syge mennesker her i danmark at de enda bruger hunden som en kamphund og slå hunden og misbruger den så den bliver syg oven i hovedet! men igen det er ikke hundes skyld det er os mennesket!
Nu da jeg selv har en amstaff! vil jeg sige at den er så glad for børn og passer virkeligt meget på andre hunde der er mindre end den selv! den elsker alle hunde! den går på hundeskole og er glad for det! den bliver opdraget og alle der ser ham eller kender ham er virkelig glade for ham eller synes at han er så sød og de kan ikke forstår hvorfor det skal gå så meget ud over den her race bare fordi der er mennesker der ikke kan finde ud af at opdrage deres egen hund! skal det ikke gå udover os andre! Synes selv vi har den dejligste hund og den får virkelig noget at arbejde med hverdag og bruger hovedet! den er så rolig som dagen er lang! men ja folk har jo hver sin mening.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=40400
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 336
Er do dom sturgte jeg om?
JEG SAGDE ER DO DÅM ELLER VAR??
Jeg fik lige bekræftet min fordom om folk med dræbertmaskiner for ende af en snor.
Fjols.....
Det er bare morsomt at Collier aldrig (jeg har en collie) er i medierne for umotiverede angreb? Kunne ellers se flot ud på forsiden af EB: "LASSIE LEMLÆSTER"
nov 2004
Man må gerne være et selvstændigt med bare minimum tankevirksomhed...
maj 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 121
Mener ikke en hund er hvad man gør det til, men man kan hjælpe det godt på vej, igennem selektiv avl, og god opdragelse, og så ja, og have styr på sin hund, og ikke sige at min hun ku aldrig drømme om at gøre noget, for en eller anden dag, kan der vækkes et indstinkt.
Selv om min 5½års tæve , aldrig har vist aggresioner over for noget som helst, lufter jeg hende stadig ikke løs, eller får lov at hilse på alt.
god dag.
mar 2005
maj 2008
Jeg fik lige bekræftet min fordom om folk med dræbertmaskiner for ende af en snor.
Fjols.....
siger lidt om din dejlige egenskab, til at se ud over egen næsetip.
men tja, os altid nemmere i stedet for at skulle sætte sig ind i tingene.
feb 2006
nov 2004
okt 2004
Hvis alle de her unge mennesker vil have en trofast hund, en hund fyldt med energi, og en god familiehund, hvorfor køber de så ikke en Collie?
Men det er der nok ikke nok potens i.
Eriksen - hvordan en hund opører sig overfor et barn det kender og overfor fremmede mennesker og andre hunde er der stor forskel på.
Ville du acceptere at din hunderace krævede du tog et specielt prøveforløb som kunne give dig licens til at have netop den type hund?
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
feb 2006
nov 2004
feb 2006
feb 2006
jun 2008
Men i ejere af kamphunde må bare leve med at vi andre har problemer med jeres dræbermaskiner. Og tro nu ikke det er fordi jeg ikke har sat mig ind i tingene.
Jeg ser NETOP ud over min egen næsetip og gør opmærksom på at det i reglen er de samme problematiske mennesker der køber den slags hunde. Er det ikke mærkeligt at sådan nogle fjolser ikke køber sig en irsk setter eller en golden retriver? Eller en mops?
Kan du se hvor det bærer henad, eller skal du lsætte dig lidt mere ind i tingene (det kan f. eks. gøres ved at læse lidt aviser) inden du kommer med et kvalificeret svar?
Der en socoilogisk forklaring på at stakler med kognitive problemer altid ender med at købe den slags hunde. Du ser dem aldrig med en puddel eller en parakit. Hvorfor det? De hunde er jo ikke familiemedlemmer eller kæledyr for de sørgelige idioter.
Derfor må man finde sig i at blive rynket på næsten som ejer af et af de krapyl. Og i må finde jer i vor andres fordomme INDTIL I SELV HAR BEVIST DET MODSATTE
nov 2004
jul 2005
Sørgelige mennesker...
feb 2006
Følger: 169 Følgere: 161 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 881
Der er intet galt med hunden overhovedet, det kan være den sødeste familiehund og kender efterhånden selv nogle stykker, hvor ungerne kan gøre alt ved deres hund. Og sys sku de er meget stille og rolige ligesom andre større hunde. Ville næsten sige at en lille tæppetisser er mere aggressiv end dem man kalder "kamphunde".
Men mange af de unge knægte anskaffer sig kun den hund for at få respekt og prestige, og det sindsyg forkert. De sys de skide skægt at se hunden går amok, men hvad med de ting der følger med...!!!
Det er ejeren der opdragter hunden til at blive en kamphund, eller i hvert fald få genet frem i den.
feb 2006
feb 2006
problemet er de har det i sig... så der skal næsten ingen ting til når der kommer en ung knægt der skal have sin første hund...
jun 2003
Tvivler på de mennesker du har set til DHB er lissom resten af os.. vi lader hellere hunden være hjemme til sådanne arrangementer... for hvad får man ud af at tage sin hund med, uanset race, til et biltræf ?
Derudover så lyder det som om i ikke selv har gjort grundig nok research på området... for gud ved hvor farvet et billede EB og lignende har givet familien danmark om muskelhunde efterhånden... direkte trist at sensationsjournalistik har fået så meget at sige i DK....
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
feb 2006
nov 2004
prøv at læse op på tingene istedet for at læne sig op af sin ekstra blads-skabte holdning...
jun 2003
Så drop dine udokumenterede og ret uintelligente kommentarer.
dec 2002
Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
Jeg syntes du sætter tingene meget snævert op. Alle hunde er jo som udgangspunkt trofaste, så hvorfor overhovedet bringe det på banen?
Jeg ejer osse en Amstaff, men gør det mig til en person der higer efter potens? Skal jeg stemples som rocker eller social taber pga. mit valg af kæledyr?
Problemet er jo netop ikke folk som mig, der har valgt racen fordi vi kan lide den for det den er.
Problemet er de folk der ødelægger racen, fordi den er forholdsvis nem at manipulere med. Disse folk er dem I hører op i aviserne.
Og lad mig lige informere jer om, at der sker ligeså mange overfald, hvis ikke flere, at Schæfere, Retrivere og hvad der ellers bruges til kælehunde i DK.
Det sælger bare ikke aviser hvis Lassie har bidt naboens datter.
Men er det en "kamphund", som I så fejlagtigt kalder dem, så skal I bare se løjer. Pressen svælger i det udtryk.
For ikke så længe siden var der ikke mindre end 3 historier indenfor kort tid, der omhandlede kamphunde.
Da det så senere viste sig at være hyrdehunde-blandinger, en Labrador og en Schæferblanding - så "glemte" aviserne lige at dementere deres tidligere artikler.
Så fjern jeres skyklapper, sæt høtyvene på plads og sluk faklerne. Det er på tide I lærer at tænke selvstændigt hvad dette emne angår.
Forstå at disse hunde ikke kun anskaffes for dårlige selvværds skyld, for at få respekt foran grillbaren og skræmme resten af familien Danmark.
Som I sidder og hyler op herinde, ødelægger os seriøse ejeres arbejde med at rette op på de skader andre fjolser dagligt forsager.
Der er flere seriøse ejere til denne slags hunde, end der er useriøse. Istedet for at hælde benzin på bålet, kunne I hjælpe os med at skabe en god stemning omkring vores hunde.
feb 2006
okt 2004
Men som det også bliver antydet så er det langtfra "hr. og fru danmark" der køber den slags hunde. Og omend de prøver at gemme motiverne bag "god familiehund" og "trofast ven" så er det primært potens, respekt/frygt og lignende der driver dem til det. Eller simpelthen fordi de ikke tænker videre over det.
Lidt ligesom folk der gør med kniv i byen, eller har et baseballbat i bilen "fordi det er til selvforsvar". Klart, idiot.
jul 2005
Men du kan vel godt lide at signalere lidt badass selvom du ikke fra naturens side er velsignet med en overvældende fysik!?
feb 2006
jun 2003
Det handler om at gå op i sin hunds opdragelse, og det gør LANGT de færreste familier.... thank god for hundesnore... (ps jeg går stort set altid med min hund løs, fordi jeg ved at HVIS hun nogensinde løber over til en anden hund så er det for at lege med den... men hun lystrer altid og sætter sig eller kommer til mig hvis jeg kalder... ligemeget hvad hun så har fået interesse for... (hare eller lign.)
feb 2006
hvorfor skulle det lige være sådan en i stedet for en schæfer..?
apr 2003
Følger: 85 Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 31 Svar: 333
Men hvorfor skal alle købe en collie hvis det ikke er den type de syntes om, vi køber da heller ikke alle en toyota fordi den type dræber mindre i trafikken, men kan godt hører der er mange fordoms mennesker herinde....
maj 2008
feb 2006
okay hvorfor så ikke få en mere af dem..
jun 2003
jun 2008
Jeg har en del at gøre med SSP på den skole jegarbejder på (Skole, Socialvæsen og Politi-samarbejde) og i parantes bemærket kender jeg alt, alt for meget til den randgruppe af fjolser og deres hunde - det er iøvrigt et fantastisk dyreplageri, de har jo intet beregb om at have hun - jeg turde ikke engang lade dem passe en bowle med guldfisk i 3 kvarter.
I mange tilfælde må panserne aflive dem fordi rædselsslagne naboer har ringet og bedt om hjælp.
Jeg ved godt at der er mange helt normale mennesker der har en AmStaff, og at de kan være fine hunde, men de kan også være det stik modsatte, og den dag der er flere Collier end kamphunde der går ukontrollabelt amok på folk og fæ, skal jeg nok tage mine holdninger op til revurdering.
Men ved du hvad: Det kan jeg jo roligt sige, for det kommer ALDRIG til at ske. Det er jo en del af uniformen for sådan nogle kraftidioter: Hiphop-outfit, tunge guldkæder, gerne lidt størknæset næseblod efter sitste hit, kamphund og gammel, smagsmæssigt og aerodynamisk betænkeligt stylet BMW
Du kender typen, ikke? Der er en indlysende grund til at den stupide og dybt fladpandet-primitive Gangsta-rap netop tiltaler folk, der i forvejen er svage og bliver set skævt til: Man kan hurtige blive en helvedes kal, for så er man da noget, og man får måske mere respekt end de overbærende, skæve smil, eliten og alle de der har haft det bedre, kun har til overs for dig når du er sådan en stakkels taber
feb 2006
jul 2005
Jeg forstår ikke at folk kan tro at de har 100% kontrol over deres hund når de går med den uden snor. Det passer simpelthen ikke, og jeg synes det er uforsvarligt at gøre uanset størrelsen på hunden, samt hvor godt opdraget man mener den er. En eller anden dag går det galt, og så kan man stå og sige "Jamen Vuffi <b>plejer</b> ikke at bide små børn i halsen..."
jul 2005
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 31 Svar: 93
jun 2003
Jeg har det bare sådan at når jeg går med hende, så er det for at stimulere hende, og det bliver hun bare ikke nær så meget inden for en 5 meters radius af mig hele tiden...
jun 2008
Og kan i så ha en god dag, alle hundeejere herinde der hver især er glad for deres 4-benede allerbedste ven.
apr 2003
Men når alt kommer til alt så er det jo op til ejer af børn og hunde hvordan de bliver opdraget... Der er sku også mange hidsige gravhunde der er opdraget af gamle bedste mødre der forkæler hunden og aldrig sætter den på plads..
jul 2005
Nu ved jeg jo heller ikke om du tager din hund med ud på en kæmpe mark hvor der er frit udsyn til alle sider, og du kan se flere hundrede meter til alle sider. For så jeg naturligvis ikke noget imod det, og vil også give dig ret i at den hygger sig bedre og bliver mere stimuleret af at rende lidt rundt selv og opfange dufte og den slags.
Men jeg har flere gange oplevet folk som går løs med hunden på små stisystemer osv. hvor man ikke kan se om der kommer andre mennesker, og det synes jeg ikke man kan tillade sig.
jun 2003
Der er jo også folk som bare generelt er bange for hunde, og modsat.. folk skal nok komme over og hilse hvis de vil....
desuden vælger men den type hund som mest tiltaler en, både æstetisk og mentalt.... Der har jeg fundet en utrolig dejlig race, som jeg ikke ville bytte ud med nogen anden... vil altid ha Stafforshire Bull Terrier.. dejlig race, utrolig tålmodig og overdrevet hengiven...
apr 2003
okt 2003
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 341
Udover det er det specielt vigtigt for folk med muskelhunde for hvad i end siger så har de en kortere lunte end så mange andre hunde, og det er vigtigt de lærer hvor grænsen går! Det er det oxo med alle andre som feks Labrador retriever (som jeg selv ejer) men der er kan være flere kampe og mere arbejde i det med en muskelhund! Og læs ordenligt efter for dermed siger jeg ikke de skal afskaffes... men tages hånd om.
Ang. hunde i snor skal ALLE hunde i snor... når man går i byerne. Hvis man vil gå med dem UDEN snor hvilket jeg mener stimulere dem bedre da di kan snuse hvor de vil må man tage et endet sted hen hvor der ikke er så store chancer for at møde andre... Ikke i byerne hvor de kan rende på hinanden rundt om gadehjørnet... Selvfølgelig skal de hilse hvis de har lyst til det... men så hold for himlens skyld også din snor slap selvom det kan være lidt irriterende med filtret snor... men det må man tage bagefter....
Så har jeg vist sagt mit indtil videre
jun 2003
http://hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1290
Der var hun bare ik gammel... nu er hun 1 år og 3 mdr og blevet en del bredere og lidt mere sul på kroppen
apr 2003
jun 2003
jun 2003
feb 2006
Følger: 169 Følgere: 161 Biler: 2 Emner: 37 Svar: 881
For en del år siden var det rottweileren som folk så for en farlig hund, den hører man ikk om mere overhovedet. Og den er da ligeså god en familiehund som alle andre vovser i dk...
jul 2005
Hehe du har selvfølgelig også lov til at have dine fordomme. Med det mener jeg at jeg jeg ikke kan give dig ret i at en retriever er svær er få til at slappe af igen efter leg.
okt 2003
Aha... det var jeg slet ikke klar over... tænk og jeg har enda sådan en...
Kommer igen an på hvordan man opdrager... Nu ikke generalisere....
jul 2005
<b>"Jo, det kan de godt være..."</b> <-- Det er en fordom, og det var præcis det jeg skrev til Twins.
jun 2003
Hvor Missy.. der kan jeg stikke snotten lige ned i hovedet på hende 2 sekunder efter jeg har leget med hende.. uden at hun gør andet end at prøve at slikke mig i hele hovedet... og beder jeg kende ligge sig.. er det lissom at slukke for hende
mar 2005
"Ville du acceptere at din hunderace krævede du tog et specielt prøveforløb som kunne give dig licens til at have netop den type hund? "
ja det ville jeg acceptere 100 % vidst det var det blev indført for det er stadig ejeren som den er galt med....
jun 2003
mar 2005
så kunne man jo også kalde alle mennesker for mordere fordi nogen er det...
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 6 Emner: 7 Svar: 164
okt 2004
Og jeg syntes nok lige "diskussionen" tog en forkert drejning, og det kom til at handle om hvor søøød en vis hun var. Det er ikke det vi snakker om. Vi snakker om folk der ikke kan styre deres hunde, og køber dem med de forkerte motiver.
okt 2003
nov 2004
så med den helt forkerte opdragelse kan de være farlige, men de kan en schæfer også...
mar 2005
okt 2003
jun 2003
Lissom hende moderen der angiveligt har futtet hendes hus af med hendes 2 børn i.... Det sker ja, men ikke 9/10 mødre har det sådan.
Allan T P : Ja okay det var en fejlskrivelse at jeg nævnte retrievere så, beklager... Og det er nemlig om at gå tilstrækkeligt op i det... man kan jo se hvor mange hunde der kommer til salg her op til sommerferien pga familierne/ejerne ikke har tænkt længere end til deres 14 dages tur til kreta.... DEDICATION !!
mar 2005
nov 2004
Men fakta er at der er mindst ligeså mange der har disse hunde som familiehunde, som de er fremragende til...
Der findes en masse gode hjemmesider der beskriver de forskellige kvaliteter disse hunde har, men folk har mere travlt med at ytre deres medieskabte billede...
okt 2003
Ja det er faktisk grotesk... og mange gange tror jeg oxo forældre vil give deres børn en gave fordi børnene plager og når hunden så bliver stor bliver de for voldsomme for børnene og så vil de af med dem igen.... sådan er dagens danmark... men det er vist en helt anden snak.... Tror jeg vil ud at klippe lidt hæk og lade min hund lege med stumperne
Go tirsdag til jer og lykke til med jeres hunde... alle ved jo de kommer til at betyde uendeligt meget for en
jun 2003
Og ja, det er blevet et "forbrug" and forget samfund på alle leder og kanter efterhånden :s meget trist.. specielt når det kommer til levende væsener.
dec 2002
Jeg aner ikke hvad det hersens "bullrot" tøj er og jeg ville død og pine aldrig eje en BMW...
Der er satme mange hjerneforladte fordomme i omløb herinde.. Det havde jeg alligevel ikke troet. Det er jo værre end hundegalleri.
Derinde er der alligevel lidt mere fornuft at spore i de modstandere af "kamphunde"...
Hvad fanden er det for noget mundlort at lukke ud, at hvis man så sådan en foran sin bil ville man bare køre den ned?!
Mikael R:
Ond og led er grimme ord, som er fuldstændig galt placeret.
Syntes du osse alle med tatoveringer er rockere, og blondiner automatisk er dumme pga deres hårfarve?
Lad være med at dømme på udseendet. Du forveksler opmærksomhed med "ond og led" - de to ting har intet med hinanden at gøre!
Michael A:
Din kommentar fortæller mere om DIN hjernekapacitet end om hunderacer.. Jeg gider ikke engang kommentere dig mere, du trækker mig bare NED på dit niveau og slår mig med din erfaring.
mar 2005
Følger: 39 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 16 Svar: 261
Da jeg var hvad 10 år blev jeg bidt i knæet af en foxterrier bare fordi jeg gik forbi den så de må jo også være dræbermaskiner og sindsyge osv.
Har haft amstaff i 2 år nu og vil aldrig have en anden race, min datter som jeg fik kun 2 mdr efter jeg fik hunden har altid kunnet gøre alt ved den og den finder sig bare i det eller går sin vej, hun nyder at ligge og putte sammen med mig om aften og logrer som en gal når der kommer gæster og vil snakkes med hele tiden, må godtnok sige det er en dræber den dræber folk med kærlighed, og har endnu ikke mødt en anden hund hun ikke har kunnet lege med og det er ligemeget om det er mine venners amstaff eller om det er alle mulige andre den har mødt.
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13973&ipc=54264
Og nu er jeg ikke en eller anden rokker type og hvad ved jeg for nogle typer det er i mener har den race, jeg har min dejlige lille ejendom med min datter og heste og jeg arbejder på en gård, går sjældent i byen og lader min hund blive hjemme når jeg tager steder hen så den kan ikke rigtigt skulle være nogen potensforlænger når den ligger hjemme i stuen for folk kan da ikke se den.
Synes alle de fordomme for den race er for ondsvage da problemet jo er at det kun er de idioter der har dem og opdrager dem til at være sindsyge som der bliver snakket om, medierne har jo ikke lige med at alle de ordentlige mennesker der har dem der er det gode hunde for det sælger jo ikke aviser.
jun 2003
Dog skal vi ikke begynde at snakke dårligt om BMW !!! >:D
jun 2003
Ko forsvarede sig: Kamphund måtte på hospitalet
Godt den taber blev taget.. skulle kasteres med en rusten og sløv nedstryger
mar 2005
dec 2002
Hvad folk vælger at køre i, vedkommer ikke andre. Det samme med hvad de vælger at have liggende hjemme under sofabordet.
Jeg siger jo heller ikke at alle der kører Skoda er kommunister, alle der kører VW er Nazister og alle der kører amerikanerbiler er fede og elsker frituremad...
Hvis I ønsker at gøre en forskel, så meld jer ind i Dansk Terrier Klub. De bager på et lovforslag om at forbyde tavleløs avl på Amstaffer.
Det skulle forhåbentligt dæmme lidt op om alle de fjolser I hører om i pressen. For det er 99.9% sikkert ikke tavlehunde der skrives om.
dec 2004
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 12 Emner: 71 Svar: 262
Jah med glæde..
Jeg/vi har valgt en amstaff, fordi vi syntes det er en pæn hund, med kort pels ikke den store tendens til savl osv.. let at træne, altså lærenem. og så får de en passende størrelse til os..
vi har udover vores (stadig kun 13uger) lille amstaff en Chihuahua hvalp os korthåret med total krudt i røven.. herhjemme er det hende der bestemmer over den store.. hvilket er kanon morsomt og se..
skal lige siges at vi går til hundetræning med begge hunde og jeg stræber lidt efter og se om jeg kan komme til og træne agility med Zera ude i fremtiden (amstaffen)
Men for lige og kommentere de der gener der ligger i hunde som pludselig går amok, det har alle hunde og ja man ved ikke om det bryder ud en dag eller om det ikke gør.. det er bare et gen som er der og sådan er det..
et eksempel er mine forældres gamle hund (Ruhåret hønsehund) det var den dejligste, kærligste og super dygtige jagt hund.. vi havde en aften gæster, hvor de havde 2 små piger med som kælede og kælede med hunden som virkelig nød det.. pludselig helt uden det mindste tegn hoppede hunden op og snappede den ene pige i kæben (hun fik 2 bidmærker) hunden viste lige med det samme det var galt og det var virkelig en uhyggelig oplevelse hun løb direkte ind i sin kurv og pev
dagen efter blev hun aflivet, ingen ved hvad der gik galt..
Pigen har vi tit haft besøg af siden og hun blev heldigvis ikke skræmt af episoden.. men hold da op en uhyggelig aften det blev..
Undskyld for stavefejl osv.
jun 2003
og fyyy... BMW er sgu et godt mærke.. har haft min i snart 2 år uden noget ballade.. rent sliddele...
dec 2002
BMW er da helt sikkert en god bil, nok derfor der kører så mange af dem.
Jeg vil bare gerne være fri. Jeg kommer fint nok frem i min Toyota, selvom onde mennesker kalder den "japaner-kedelig", "morfar-agtig" og jeg ved snart ikke..
dec 2002
Præcist. Kan næppe siges mere præcist, nu skulle der være en chance for at flere folk fatter det.
dec 2004
Følger: 86 Følgere: 82 Biler: 12 Emner: 71 Svar: 262
Ret godt skrevet faktisk..
jun 2003
Its not the size of the boat, its the motion in the ocean....
eller... det var måske noget andet de mente ?
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.539
Dette betyder IKKE, at man kan skære alle hunde over een kam, for hvis man er en ansvarlig hundeejer, så kan man opdrage sin hund til at adlyde alle kommandoer, og opføre sig pænt.
Problemet ligger i dén situation, hvor hundens basale instinkt bliver aktiveret - når dens drift tager over.
Jeg ved ikke nok om muskelhunde til at udtale mig om, hvilken drift racen basalt besidder, men man kan ikke ignorere de utallige tilfælde, hvor dårlig opdragelse, eller traumatiserede muskelhunde går amok i en blodrus, for det er racens måde at håndtere angst, truende adfær osv. Og sådan er det tilfældet for de fleste hunderacer, problemet er oftest ejerne, som anskaffer sig hundende for noget status (*kvalme*).
Når ejerne ikke vil sætte sig ind i hundens behov som DYR, og bare vælger at tage hunden som et afslappet familiemedlem, så skal der ikke så meget til, før flokmentaliteten tager over. Små ting som at familien spiser før hunden, at gæster hilser på familien før hunden, at familien går ind ad døren til hjemmet før hunden - disse ting virker trivielle og ligegyldige, men betyder alverden i en hunds univers. Det er nogle af de måder man kan vise hunden hvilken plads den har i flokkens hierarki, og det virker!
Tag en Schæfer f.eks. - den er ikke betegnet som muskelhund, men den har samme bidstyrke, og så har den altså tænder der er dobbelt så store! I amoktilstand, et yderst farligt dyr! Men dem hører man sjældent om, udover når politiets hunde får lov til at gnaske lidt på en ignorant aktivist
Hunde er hunde, og de følger deres natur, men man kan tage mange effektive skridt i retningen af at forme dem til at fungere som et dejligt familiemedlem, uanset race!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 1.864
jul 2005
okt 2004
Men jeg er gift og er tilmed 4 år ældre end dig. Jeg har bevis på mit intellekt fra <i>afsluttede</i> skoleforløb, så at jeg skulle være uvidende, homo eller nogen unge må du rende og hoppe med.
Fucking har aldrig været et argument. Har din mor ikke lært dig at tale pænt?
okt 2004
aug 2006
Så stik din fordomme skrot op!
mar 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Biler: 3 Emner: 164 Svar: 1.539
bare for folk som ikke fatter hvad du mener
jul 2005
aug 2006
okt 2004
Jeg har end ikke ANTYDET jeg er mere end dig, jeg skriver bare hvorfor jeg ikke kan være en "fucking uvidene homounge".
Håber ikke jeg er den eneste der giver dig en <i>ud</i>stemme for det sprog der. Og det så uanset hvem du retter det mod, det hører ikke til her.
aug 2006
okt 2004
Men du og sørensen kan da holde sammen om at prøve at bevare BG som en børnehave for dårligt sprogbrug og latterlige kommentarer.
Gør hvad du vil, bare jeg slipper for at høre på dig.
aug 2006
aug 2006
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
aug 2006
okt 2004
Sjovt nok et ord jeg hører mest fra munden på folk der føler sig ramte af den ene eller anden årsag. Som regel også når disse mennesker får præcis den samme behandling som alle andre i samme situation havde fået.
Og om du så er brøndbyfan, indvandrer, neger, bledfis eller grisehud, så havde jeg reageret overfor en, der taler som du gør, som jeg gjorde. Det har INTET som helst med hudfarve at gøre, det er DIG der starter på det evendelige fis.
aug 2006
jul 2005
Tag nu og slap lidt af, og så lad være at tage tingene så tungt...
aug 2006
aug 2006
jul 2005
okt 2004
Den bedste måde at starte en diskussion på er at komme med et statement som folk kan forholde sig til, og så komme med deres synspunkter. Jeg har lært meget af denne diskussion, og fået mange nye synspunkter for dagen.
Sjovt nok kommer ingen af dem fra dig.
aug 2006
Racist? nej mere anti-racist!
okt 2004
maj 2008
Er sq iskold om det er sort gul eller hvid der har hundene, selvfølgelig kan jeg godt tænke, hmm, der ikke så godt ud, men dømmer aldrig før jeg får en snak med folk, netop fordi jeg hader folk der dømmer på udseendet.
kan os sagtens syntes at folk herinde er total dumme at høre på, men det betyder ikke jeg sys de er dumme
Mange såkaldte muskelhunde ejere, befinder sig i offer-roller .
gjorde jeg os selv det første år jeg havde hunden.
Men efter der griner jeg bare af dem, for irl, har jeg endnu ikke snakket med nogle, hvor de er efterladt med et nagativt indtryk.
Men god dag til jer alle .
Jeg kan os godt lide store bukser og trøjer, har trænet en del år, går sammen med folk i alle farver.
til dagligt arbejder jeg med børn, og ældre, da jeg er pædagog medhjælper og social og sundhedshjælper
aug 2006
jul 2005
Men det ville da være trist hvis en admin så hvad du har skrevet her og så fryser din konto, eller sletter den. Så derfor jeg mener du bare skal ta den med ro i stedet for at fare i flint.
okt 2004
Og jeg er da såden set rimelig ligeglad med hvad du "tror" jeg har lært eller ej.
Jeg er i hert fald endnu engang bæevet bekræftet i min teori om "indvandrere" i offerrollen. Og det er fandme synd.
aug 2006
Gider ikke diskuttere med dig mere, tror virkelig ikke du tager noget til dig... men held og lykke med at blive mere begavet!
aug 2006
okt 2004
Men jeg er da ked af du tilsyneladende har opfattet andre indlæg af mig (eller måske en anden Casper H) som racistiske på et tidligere tidspunkt.
Men du har jo netop vist her der ikke skal meget til før du kalder folk racist, så jeg vælger at tage din beskydning med et gran salt.
aug 2006
mar 2005
bare min mening
dec 2002
Men ja, skal da love for at diskussionen er vendt siden jeg kiggede ind sidst..
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Biler: 8 Emner: 192 Svar: 499
Nu er jeg selv meget vild med hunde. Har selv lige fået en Rhodesian Ridgeback.
Inden vi valgte ham havde vi også kigget meget på Amstaff.
Og jeg har set disse hunde som de bedste familiehunde, men også det lige modsatte.
Hunden bliver som Ejeren vil have det eller har kompetance til.
Jeg tror at mange unge som anskaffe sig en Amstaff ikke altid ved hvad de har med at gøre. Amstaffen er er terrier på både godt og ondt. OG IKKE EN KORTHÅRET RETRIEVER.
Dette var en af grundene til at vi valgte en anden race.
I min fritid bruger jeg en del tid som spejderleder, og der vil jeg også gerne kunne tage min hund med. Og dette kan jeg desværre ikke forvente at gøre med en Amstaff. Det kan godt ske at min hund er sød og rar som dagen er lang. Men det er bare ikke nok, når der er så mange der har fordomme eller er bange for disse hunde. Og div medier hjælper ikke særlig meget med at få ændret dette billede af disse hunde. Hvilket er en skam.
NÅR I ANSKAFFER JER EN HUND SÅ FØLGER DER MEGET ANSVAR MED!! UANSET HVILKEN RACE I VÆLGER!!!
Men lad der ikke være nogen tvivl om at muskelhunde også sagtens kan være nogle super gode familiehunde. Men disse typer hunde kræver mere af sine ejer end en Golden retriever.
Mvh
Lasse
sep 2003
De er meget reserveret, og er ikke altid lige glad for at møde nye mennesker da den er "sky"...
Den er super loyal over for sin herre, men den holder sig kun til sin herre hvis den er i nye omgivelser da den ikke magter at møde mange nye mennesker på engang...
Desuden kan den misforstå det hvis mange nærmer sig hunden på en gang, for der kan den ikke selv vælge hvem den vil møde...
Har selv haft en.. Så ved en del om denne race..
sep 2005
Jo Ridgeback er lige hunden for mig.
JA de kan være meget reserveret og "sky". Men dette er ikke altid sådan.
Hvis du stille og roligt vender dem til at omgås andre mennesker fra starten af så er det ikke så slemt. Dog bliver den aldrig så imødekommende som en labrador over for fremmede mennesker.
Dette er den 4. Ridgeback jeg har haft fornøjelsen at arbejde med.
Vi havde Ridgebacks da jeg boede hjemme. Så racen er ikke ukendt for mig
Hvor fik I jeres ridgeback fra?
Mvh
Lasse
sep 2003
Nå oki, ville bare gøre dig opmærksom på det, hvis du var en nybegynder som troede at den er super selskabelig fra starten af... hehe... Sorry...
sep 2005
Ja Super selskablig bliver de aldrig..
Ridgebacken er sku en lækker race. Hvis man har lysten og energien til at arbejde/aktiver dem.
mvh
Lasse
mar 2005
"Jamen det er en god familiehund"