{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.913 visninger | Oprettet:

Nogen der har oplevet det samme?? {{forumTopicSubject}}

Som en del sikkert ved her inde fra, blev jeg d. 16/8-08 påkørt i min corrado.
Den blev så takseret endelig langt om længe, her i foregårs. Den er så erklæret total skadet.

lidt om forløbet:
Bliver påkørt d. 16/8-08, af en bil med klistermærke prøve plader på. føren af den anden bil påtager sig hele skylden.
Jeg har totempo abb. på min bil, og arbejder selv for totempo i greve, så jeg ringer til totempo efter at have snakket med politiet og får selvfølgelig Totempo til at hente min bil. Jeg beder så chaufføren, om at køre min bil til greve afdelingen, da jeg selv arbejder der. Jeg får så udleveret en lånebil, ude på ulykkes stedet, og bliver kørt direkte der fra og ind til skadestuen, hvor jeg så er det meste af natten.
Dagen efter (om søndagen) køre jeg så ud på mit arbejde og ser at bilen holder der ude.
Porten er låst der indtil, så har ikke mulighed for at komme ind og tage alle mine ting ud af bilen. bl.a. alt min anlæg og en masse andre ting.
Jeg er så sygemeldt fra arbejdet, og er først lige startet op igen i mandags.
tirsdag d. 19/8-08 bliver jeg så ringet op af en af mine kollegaer, og får at vide, at min bil er væk udefra arbejdet. Og det er så her at mit mareridt begynder. De efterfølgene 3 dage ringer jeg forvirret rundt for at finde ud af hvor min bil befinder sig, og ingen fra totempo kan svare mig på dette.
Først fredag d. 22/8-08 får jeg at vide, at bilen er flyttet til Ringsted afdelingen. Jeg køre så til Ringsted d. 28/8-08, for at tømme min bil, men nu ved de så heller ikke der oppe hvor den lige befinder sig. Jeg får så at vide at jeg kan komme igen dagen efter. Så d. 29/8-08 tager jeg så der ned igen, men de ved stadig ikk hvor min bil befinder sig der er nede. Den har så åbenbart stået i Ringsted afdelingen begge gange jeg har været der nede, og den er også blevet takseret der nede. Jeg fik så en chauffør ude fra mit arbejde til at hente bilen for mig igår d. 3/9-08. Jeg har slet ikke set bilen, siden den aften hvor ulykken skete, så jeg var jo spændt på at se, hvor slemt det egentlig var med den. Bilen ankommer så til Totempo i Greve i det jeg får fri. Jeg går så hen til bilen, og til min store rædsel, så er bilen bare blevet rippet fuldstændig. anlæg, rat, rat nav, en masse af mine ejendele, osv. osv. er blevet stjålet fra den.
Jeg Ringer til ringsted afdelingen med det samme og får fat i chefen der nede, men han vil ikke have noget med det at gøre, og påstår at jeg selv har bedt om at få bilen der ned og holde på en offentlig parkeingsplads. Der efter går jeg ind til min ejen chef og snakker med ham, han beder mig så om at lave en liste med alt hva der mangler, som jeg så skal aflevere idag. ved 10 tiden bliver jeg så bedt om at komme ind på hans kontor. han fortæller mig så at Totempo ikke vil erstatte nogen af mine ting, da bilen har holdt på en offentlig parkering både i greve og i Ringsted. I Ringsted er deres parkering bare en åben mark, hvor alle har fri tilgængelighed til bilerne, i Greve er parkeringen en stor indhegnet plads som er låst af efter kl. 17 hver dag.
Har regnet ud at der er blevet stjålet for ca. 30.000kr.
totempo siger nu at jeg skal tage det med min eje forsikring, men jeg havde kun ansvar på corradoen, så det hjælper mig ikk rigtig noget. så det er bare en masse ting der er gået tabt for mig nu.

Er der nogen der har oplevet det samme som mig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der har oplevet det samme??
  • #1   4. sep 2008 så vid jeg husker fra noget ligendene ved mig selv, så skal du snakke med din indbo forsikring.

mht. anlæg osv.det er lidt svært. men personlige ting er din egen indbo.

anlg osv. burde den andens bil forsikring dække, men ved ikke..

• #2   4. sep 2008 Korrekt som K L siger, det er udelukkende dine egendele som din indbo-forsikring erstatter, resten går på bilforsikringen !

• #3   4. sep 2008 K L
    Okay...
    Jeg har lige snakket med modpartens forsikring, eller det vil så sige, den forsikring som har med de der prøve plader at gøre. og de vil ikke erstatte noget af det.

Det skal så også lige siges at min bil har stået ulåst både i greve og i ringsted. Og da totempo ikke har sørget for at låse bilen af, mener jeg bare at det er deres ansvar.

• #4   4. sep 2008 ja men hvis det er dem der har flyttet den rundt og sat den et sted uden din accept og dermed selv muliggjort det at der blev begået indbrud, lyder det meget meget underligt at de bare kan gå fri.. jeg ville sku nok lige snakke med en advokat om det.

• #5   4. sep 2008
    de burde jo skulle sørge for den er aflåst forsvarligt når den er i deres varetægt... det kan da ikk passe andet...

• #6   4. sep 2008 Martin J
    Det overvejer jeg også meget kraftigt at gøre. og har også opsagt alt hva der var af totempo abb. mine forældre og min bror havde det nemlig også på deres biler, men er så gået tilbage til falck igen fra idag af.

Forstår heller ikke hvorfor den er blevet flyttet rundt. og har spurgt om det ude i greve, men ikke engang øverste chefen eller kørsels afdelingen, kan svare mig på dette..

• #7   4. sep 2008 det kan de sku ikke bare.

få fat i en advokat ASAP

• #9   4. sep 2008 Indtilvidre er politiet blevet kontaktet.
    De vil så ringe tilbage til mig inden for en times tid, så går og venter på deres opkald, så jeg kan få at vide om de vil gøre noget ved det eller ikk.. Men ja, det næste bliver også at jeg tager kontakt til min advokat, hvis politiet ikke kan gøre noget ved det.

• #10   4. sep 2008 Jah, rigtig fed arbejdsplad... heldigvis er alt tyveriet foregået i ringsted, så har ikke nogen af mine kollegaer fra greve "mistænkt" og har ladet mig fortælle at bilen har holdt indenfor lige indtil den blev takseret. og fik at vide af taksator at der manglde rat og anlæg i den. så mit umiddelbare gæt, kan kun være at det må være en medarbejder fra ringsted afdelingen.

• #11   4. sep 2008 Kan du ikke finde ham chaufføren der hentede din bil i første omgang, og høre ham om hvorfor den ikke var blevet afleveret på din arbejdsplads som du udtrykkeligt havde bedt om.

• #12   4. sep 2008 Rene---> læs teksten igen. Den blev i første omgang afleveret i Greve smiley er glad for det ikke er mig. Men lad os høre hvad der sker med sagen smiley

• #13   4. sep 2008
    René P-The artist formerly known as DIODEPUSHEREN -

Bilen blev kørt til totempo i greve.

Efterfølgene har en anden chauffør, ved ikke hvem, kørt den til ringsted.
    Jeg har så fået den samme chauffør, som hentede min bil, den aften ulykken skete, til at hente bilen tilbage fra ringsted.

• #14   4. sep 2008 Charlotte L

Men så må han jo kunne komme i kontakt med den chauffør der flyttede den igen, og på den måde finde ud af hvorfor den blev flyttet..

• #15   4. sep 2008 Skal nok følge op på det, når jeg høre noget nyt smiley

• #16   4. sep 2008 Mikkel aka. Pelle

Der må da findes en arbejds seddel fra chaufføren der flyttede den..

Lyder da mere og mere som et amatør firma..

Føler virkeligt med dig makker, det er sgu tragi komisk det du har været igennem =(

• #17   4. sep 2008 fat i en advokat og operation X smiley

• #18   4. sep 2008 Lige mht dit anlæg, så dækker en almindelig forsikring typisk kun en tilsvarende headunit og op til noget ala 4000, medmindre du har ekstra forsikring på skidtet, som du sikkert ikke kan tegne uden kasko..

Så umiddelbart vil jeg gætte på at det bare er ærgeligt med dit anlæg og du maks for erstatning op til omkring 4000 for det.. Dine personlige ejendele (telefon, trøjer, tasker og lignende) skal du ta over din indboforsikring..

Sur røv, og hyggelig arbejdsplads du har smiley

• #19   4. sep 2008 hold da kæft en lorte tur du har fået, håber du får dækket det

• #20   4. sep 2008 Sikke da en lortetur du har fået...

Tror så ikk lige jeg skal være totempokunde, hvis de altså findes herovre i midtjylland.

Tak for lort chef, klart at jeg har bedt om at få min bil sat på offentlige parkeringspladser i tilfældige byer...

• #21   4. sep 2008 Ok dårlig reklame for totempo der... Falck, here I come smiley

• #22   4. sep 2008 ja det er da helt vildt... jeg troede faktisk historien havde en anden drejning da han trods alt arbejder der og kan trække i lidt flere tråde, men tværtimod :S

Skodfirma

• #23   4. sep 2008 Ja, jeg tænkte også at når han arbejder hos totempo, måtte han da være ok stillet i forhold til en "udefra".. men næænej.

• #24   4. sep 2008 *Strange*
    Han skriver han kun har ansvar på... så dækker det da ingenting, gør det?
    Jeg ville godt nok være gået amok, synes du tager det meget pænt.. satme bare på sagen med en advokat og operation X som Steffen siger..!!

• #25   4. sep 2008 Enig med Kris H !

• #27   7. sep 2008 Der blev sat en advokat på i fredags... så nu er der gang i det hele... Og advokaten lød meget optimistisk, Og mente at han godt kunne få presset nogle penge ud af dem... så nu må jeg bare vente og se..

• #28   8. sep 2008 lyder godt, skriv endelig når der falder en afgørelse

• #29   9. sep 2008 Venter også med spænding, krydser fingre for dig =)

• #30   9. sep 2008 Jeg tror den er skrællet af en medarbejder.. En/flere medarbejdere er sikkert blevet enige om at rippe den, da den højst sandsynligt blev meldt totalskadet.
    Det er totempos ansvar at passe på din bil imens den er i deres varetægt.
    Hvis du sendte din fladskærm til rep, trækker du jo heller ikke på skuldrene hvis de smadrer den under transport. Selvfølgelig vinder du den sag. Det er klart. Du skal bare slappe helt af Mikkel.

• #31   11. sep 2008 hvis du har kasko på er det din egen forsikring der dækker men du slipper for selvrisiko

• #32   11. sep 2008 når nu den er totalskadet er det da ikke dine ting mere .rat osv.du får jo en pose penge af forsikringen

• #33   12. sep 2008 Hør lige denne udsendelse.....
    Det er egentlig Totempoo der angriber Falck,men det er vist mere Totempo der får tørt på!

http://www.dr.dk/P1/P1Business/Udsendelser/2008/09/11151215.htm

• #34   30. sep 2008 noget nyt med den her sag?

• #35   26. okt 2008 Er rimlig spændt på at høre nyt i denne sag.

• #36   10. nov 2008 Kenneth H >> Hvis bilen er så skadet, og ikke tømt for ejendele, så skal den vel heller ikke stå offentligt tilgængeligt.

Derfor bør den vel låses inde/dækkes af på forsvarlig vis.

Dertil kommer at selvom et værkstede kører på højtryk, så skal man da ikke flytte en kundes bil, hvis denne kunde specifikt har ønsket dette værksted. Ligemeget om kunden er medarbejder eller ej.

Jeg vil i hvert tilfælde selv bestemme hvilket værksted min bil skal på. Og jeg kan garantere for at det aldrig bliver et Totempo-værksted.
    Ikke at de ikke kan gøre deres arbejde godt nok. Men jeg vil have det værksted jeg plejer at have, det værksted hvor jeg kender dem der laver min bil. Og det værksted der kan lave garanti-reparationer, og kan sørge for at min fabriksgaranti mv. bliver ved med at være der. Og jeg ville ikke finde mig i at min bil blev flyttet, hvis det var tilfældet. Især ikke uden min viden. Og det er ikke nok at man kan "tænke" sig til det. Der skal gives tilladelse til det fra kundens side.

• #37   10. nov 2008 Kenneth H:

Hej kenneth...
    Nej ikk noget vidre nyt i sagen, andet end som du ved, at jeg er blevet fyret, grundet dette indlæg.

Det meste af anlæget var pillet ud, men visse ting, kunne jeg ikke få med uden brug af værkøj.
    Og jeg havde ikk noget værktøj på mig, da ulykken skete.
    Der var bl.a. en lille sub under hver sæde, 2 små diskanter i hver side af indstrumentbordet, 2 små forstærkere, under bagsæderne. Og stikket til min head-unit var sat på med samle-muffer, så det måtte jeg også lade sidde i bilen, og det manglede også da bilen kom tilbage, efter at have været i ringsted.
    Ud over det, kommer jo så alle de andre ting, som også mangler efter bilen kom tilbage fra ringsted.

Og det med at låse bilen, er der jo ikke noget ukkorekt ved. Det er da det mindste man kan gøre, når man sætter bilen + at den også godt lige kunne have været dækket til over ruden. Så havde totempo da gjort deres for, at bl.a. dette kunne være undgået. Og så havde bilen dead-lock så hvis folk ville have noget fra den, var det blevet lidt mere besværligt, når de skulle hænge ind gennem endten et vindue der var rullet ca. 10cm. op, eller at smadre et vindue.

Jeg vidste godt der var travlt der ude, men derfor giver det jo ikke totempo ret til at fjerne min bil, uden at informere mig og få tilladelse til det først. Det er jo sådan set bil tyveri.

Hilsen Mikkel.

• #38   10. nov 2008 føj hvor er totempo useriøst! smiley

• #39   10. nov 2008 Sgu da fucked up at du mister jobbet pga de har lavet lort i det

• #40   8. dec 2008 Er det sket noget nyt med hensyn til advokat og erstatning?

• #41   9. dec 2008 Maria P

Nej slet ikk...
    Tror ærligt talt heller ikk der kommer til at ske mere i sagen nu.
    Så det er bare sur røv til mig.

• #42   10. dec 2008 Nu ved jeg ikke om du bor i dit eget eller om du bor hos dine forældre, men i de fleste forsikringer er der også "indbygget" retshjælp

• Painter B
    Painter B Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Svar: 7
    #43   27. dec 2008 Har i set på http://www.totemposucks.com

Der når debatten om Totempo nye højder.

Bl.a. har de truet med politianmeldelse.

Klik på 'Opslagstavlen'

Kommentér på:
Nogen der har oplevet det samme??

Annonce