{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
214 visninger | Oprettet:

kamera HELP ME :-) {{forumTopicSubject}}

Heej BG, nu har jeg gået og overvejert at købe et Cam, som kan tag nolge gode billede, jeg har ikke så meget forstand på cams, må sku indrømme at jeg blank smiley Syns der mange fed kamera ude på markedet, ved bar ikke hvad jeg skal vælge, syns det er svært at se hvad forskellen er på de forskellige cams der ude smiley

Men har kigget på disse to Digicams.

http://www.danskdatasalg.dk/?vare=10456

http://www.webfoto.dk/product.asp?product=5186&lang=dk

Men håber nogen der kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kamera HELP ME :-)
  • #1   30. sep 2008 Nikon går du aldrig fejl af..

• #2   30. sep 2008 D90 Er du gal smiley Den koster 9000 eller der omkring xD ..

D80 er den god ? Jeg skal bar ha et start cam, noget jeg kan lege med, ik et der skal koste meget smiley

• #3   30. sep 2008 eos400d fra canon...

• #4   30. sep 2008 har du den Dan C? Er den god

• #5   30. sep 2008 Af de 2 ville jeg helt sikkert vælge Nikon... Sony giver IMO middelmådige billeder selvom deres kameraer er rimeligt gode at betjene...

• #6   30. sep 2008 Eos 400d er et godt start kamera, har det selv, er dog ved og være klar til og opgradere til størrere, du kan købe mit

• #8   30. sep 2008 Både Canon, Nikon og Sony er alle gode kamera'er. Nogle kan mere end andre, mens andre har mere tilbehør end nogle.

Ved f.eks. at der findes mange objektiver til Canon og vist også Nikon, mens Sony stadig er nye og ikke har det helt brede udvalg.

Så som mange også siger, så vælg kamera ud fra hvad du synes er bedst at holde på, altså tag ned i den lokale fotopusher og prøv kameraerne, prøv menuerne osv. Hvordan de er at holde på.

Jeg har selv det Canon EOS 400D som Dan C nævner, og jeg har slet ikke fortrudt mit køb. Jeg købte mit brugt på guloggratis og fik meget tilbehør med til billige penge. Og kameraet havde kun taget 1500 billeder +-, og det er INTET. Jeg har nu næsten taget 10.000 billeder selv, og det er siden marts hvor jeg købte det.

Men det Nikon som du linker til, der skal du være opmærksom på at det kun er selve huset du køber, det er altså IKKE klar til at tage billeder. Hertil skal du bruge et objektiv (den dims du sætter på huset/kameraet for at kunne zoome osv), og disse objektiver fås i mange forskellige størrelser, forskellige lysstyrker og kvalitet, og prislejet kan ligge fra 1.000 kr til 150.000+ kr.

Som en start vil et godt all-round objektiv være godt. Dette kan f.eks. være 18-70 mm, 18-200 eller 18-55 + 55-250 mm. Jeg ved at Canon køre med det sidste kit hvor du får 2 objektiver med, et der går fra 18-55 og så videre fra 55-250mm.

Men det er ikke nok med kun at have et hus samt objektiv. Der skal også en taske med så du kan bære rundt på det store kamera forsvarligt, der skal et hukommelseskort med og der kan altid udbygges med flash, stativ, filtre og andre objektiver. Især et stativ har jeg ikke fortrudt et sekundt jeg har købt, har hjulpet mig rigtig mange gange hvor der ikke har været lyst nok til jeg kan tage billeder håndholdt.

Nu blev dette til en hel lille roman, men der er masser af teori osv jeg ikke er kommet ind på, som omhandler fotografering. Dertil vil jeg smide et link til en stor fotosite kaldet www.fotostart.dk , hvor du kan finde masser af hjælp inde.

• #9   30. sep 2008 |PhanatiC| AUDI TILSALG B: har det ikke nej. Men typisk det vi sælger når folk skal have et godt spejlrefleks kamera til billige penge... smiley

• #10   30. sep 2008 Og så skal det også lige siges at det ikke er kameraet der tager gode billeder, men derimod personen bagved. Der skal øvelse til, der skal læres om teorien bag billeder (har hjulpet mig rigtigt meget!) og så skal der jo også ekspermiteres lidt for at få de fede skud.

• #11   30. sep 2008 Neffi tak fordi du gad at skrive så meget smiley Hjælp en del hehe, og tak for siden masser af fede ting der inde. Tror jeg tager ind og kigger på Canons EOS 400D

Martin S hvad vil du ha for det?

• #12   30. sep 2008 Har også en EOS 400D, og er overdrevet glad for det! Synes det var det jeg bedst kunne lide efter at sammenligne dem ved siden af hinanden. Jeg ville gå efter Nikon eller Canon. Canon har også afløst 400D med 450D. Det har bl.a. 12 megapixel, større skærm, live view mm.

• #13   30. sep 2008 har sendt pb

Kommentér på:
kamera HELP ME :-)

Annonce