Hørt som dj !! Sjovt !! {{forumTopicSubject}}
Rigtig god griner med god pointe
Kan du ikke spille noget man kan danse til?
Spørgsmålet bliver som regel stillet samtidig med at dansegulvet er fyldt med dansende folk. Allerede der begynder du at virke utroværdig.
Kan du ikke spille noget med noget rytme i?
Jo… Mon ikke… Rytme er jo ligesom grundstenen i al musik, og jeg våger den påstand, at du ikke kan nævne et eneste nummer, DJen har spillet hvor der ikke er rytme.
Spil den nu – vi er rigtig mange der vil høre den…
Javel – Du har lige lavet din egen meningsundersøgelse og nu er du udnævnt til talsmand for gæsterne i diskoteket., Bare folketinget var lige så effektivt.
Alle danser hvis du spiller den…
Igen påstår du at har du været rundt og tale med samtlige gæster på klubben. Hvis DJen tilbyder dig et væddemål om 500,- skal du nok passe på med at tage det.
Jeg scorer hvis du spiller den…
Det kan da ikke være rigtigt at DJen også skal være ansvarlig for at dit sexliv er eksisterende. Hvis du er så langt ude kan jeg anbefale lidt kloroform på en klud. Det virker som regel også hver gang.
Kan du ikke spille ”den der…”
Hvis du ikke ved hvem der synger, hvad de synger eller hvad nummeret hedder, så lad være med at ønske. DJen kan ikke gætte nummeret ud fra beskrivelsen ”De spiller den hele tiden i radioen… Det er noget med I love you…”
Kommer den ikke næste gang?
Jo selvfølgelig… Det ville da være helt utænkeligt at der skulle være andre end dig der har ønsket plader, og at man som DJ lige skal finde pladen og få den passet ind i programmet. (Til pigerne: Lad være med at kalde DJen ”søde” og vis ham ikke dine bryster hvis du ikke er klar til at gå hele vejen. Jeg kender kun få DJs der ikke vil bytte et pladeønske med et blæs)
Spiller du den ikke nu, vi er ved at gå?
Ikke det bedste argument. Du er jo ikke på dødsgangen med et sidste ønske inden du skal henrettes. Chancen for at DJen spiller dit ønske er meget lille.
Hvilken slags musik har du?
Du er på et diskotek… bag DJen er der store mængder af plader… Hvad forventer du? En alfabetisk opremsning af hans pladesamling? Jeg kan give dig et hint der vil virke 99% af gangene. DANSEMUSIK!
Spiller du den ikke igen?
DJen kan jo ikke spille tidens store hit hver gang der kommer nye gæster ind af døren. DJen er der jo for at skabe en god stemning, og fordele musikken jævnt så alle er glade. Du kan være sikker på at alle de største hits kommer helt af sig selv.
Er det her det eneste du spiller?
Hvad tro du selv. Der kommer et nyt nummer inden for 5 minutter. Hvis du ikke kan lide musikgenren er det måske dig der er gået forkert. Du går jo heller ikke på tyrkisk restaurant for at spise sushi.
Spiller du ikke noget andet end den der?
Lidt samme problematik som ovenstående. Hvis du har et pladeønske så kom med det. Ellers gå en tur i baren eller send en sms til din tilsynsværge, så er der et nyt nummer før du aner det.
Til sidst: Hvis DJen står med hænderne på mixeren og høretelefoner på hovedet, er det ikke nødvendigt at prikke til ham, pifte, råbe ”hej mester…” eller tilsvarende. Han er bare ved at passe sit arbejde og giver dig opmærksomhed om et øjeblik.
Taget fra http://www.musiknyt.dk/nyheder/nyheder-artikel/artikel/vaerste-spoergsmaal-til-djen/
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 101 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.169
Ved ikk..
maj 2005
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 44 Svar: 395
Nu laver jeg rigtig meget mobilt, og det er da sjovt som gæsterne altig kan finde ud af at gå hen til lyspulten som står i mørket over i den ene side, og ønske et nummer... For manden på den oplyste scene med hørebøffer og en helvedes masse cd'er bag sig, har da ikke noget med musikken at gøre..
mar 2007
Følger: 39 Følgere: 36 Biler: 4 Emner: 48 Svar: 256
Kan kun nikke genkendende til det der
den er sq god !
jul 2005
Følger: 97 Følgere: 101 Biler: 4 Emner: 563 Svar: 7.169
Haha endnu en
Men ja man hører mange underlige spørgsmål..
Hørt som dj !! Sjovt !!