{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

R
R
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803

Farvel Til Grøndland..... {{forumTopicSubject}}

Nu ser det jo ud til af grøndland vil gøre sig fri af dk 100%. Grunden er jo nok de har de penge i undergrunden og nu kan drive sig selv.- Men så siger danmark jo farvel til den andel. Den støtte på flere milliardet vi giver dem årligt og har gjort de sidste mange årtier burde den gå retur nu hvor de selv kan tjerne deres penge? Eller siger vi bare farvel og tak uden a få noget igen imens de kan hive milliarder op af undergrunden??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Farvel Til Grøndland.....
  • #1   25. nov 2008 Hvornår er de begyndt at kunne hive milliarder op af undergrunden? Jeg har ikke fulgt med :S

• #2   25. nov 2008 old news champ..

• #3   25. nov 2008 Det er fordi de tror der måske er olie i undergrunden..

• #4   25. nov 2008 http://www.bt.dk/article/20081125/nyheder/81125012/&page=2

Nu hvor isen smelter deroppe og vi har fået mere moderne udstyr kan tingene hives op

• #5   25. nov 2008 Lad dem da bare.. Vi sparer jo så bare et par milliarder eller 5 årligt, som kunne gå til så mange andre/bedre ting.. Skolerne, sygehusvæsenet, vejnettet, mig eller andre ramte områder...

Største ulempe ligger da klart i, at vi nu selv skal til at samle vores flasker smiley

• #6   25. nov 2008 de har fundet olie. men den er for dyr at udvinde. hvis den olie skulle pumpes op ville råolie prisen stige så meget at folk ikke ville købe. så indtil videre blir det hvor det. og grønland ville aldrig kunne finansere sådan et projekt når den tid kommer. det er hvad jeg har hørt om den sag

• #7   25. nov 2008 nAlen *
    Ja men betaler de så tilbage nu hvor de kan? eller er de penge spildt. Hvis de blev ved med a være en del a dk ville vi jo kunne få langt flere penge da vi så havde en indkomst det bla. hed olie. Hvilket ville give lavere skatter osv på alt

• #8   25. nov 2008 René R
    Ja det os hvad jeg har hørt. Men vi skal så betale til dem indtil de er klar til og løsrive sig eller hvad der mere vil sige til vi har betalt dem til a de har råd til og købe deres udstyr til a hive det op

• #9   25. nov 2008 Du har skam allerede en indtægt der hedder olie..

Og for at svare på dit andet spørgsmål, så tror jeg ikke der bliver lagt op til at de skal betale de enorme summer tilbage til Danmark, og tror ikke den danske regering (hverken den nuværende, eller en eventuel oppositionsregering) ville gøre synderligt meget for at få de penge ind igen..

• #10   25. nov 2008 ° Din VW er mit WC °
    Siden jeg lærte /prøvet a stave smiley

Nej lige præcis nu har vi betalt milliarder til dem år efter år. Så nu bliver de sku os når de endlig kan gi lidt igen

• #11   25. nov 2008 Sælg lortet til amerikanerne. De har alligevel baser der oppe. Og spar blok tilskudet.

• #12   25. nov 2008 Hvis det sker så fuck piraterne ved kanalen og glem irakerne og afghanerne, så må militæret sættes ind på Grønland og så må der oprettes reservater til de lokale og imens tilbyder vi billige boligere og jobs til alle socialdemokraterne herhjemme så de kan befolke grønland og arbejde for os andre.. Det må være vejen frem!

• #13   25. nov 2008 Kunne altså være ret god værkstedshumor i at sælge Grønland til usa lige inden de kan nå at erklære sig "uafhængige" smiley

• #14   25. nov 2008 Hvis de skal have selvstyre, så kører landet da helt af sporet. Det er ikke andet end druk og incest. Og de skulle satme have lov til at betale alle pengene tilbage, eller give os halvdelen af indtægterne fra olien på grønland.

• #15   25. nov 2008 nu er det jo ikke kun olie de har i undergrunden... der er også uran så vidt jeg ved... og mon ikke der er nogle metaller af diverse værdi og art... eftersom det er et stort stykke isdækket klippe

• #16   25. nov 2008 olie, guld, diamanter, bly og andre mineraler er hvad der står på Bt smiley

• #17   25. nov 2008 Vi burde laste et C-17 Globemaster III med glasperler, digital TV, tobak og ildvand og indgå en ny aftale med de indflydelsesrige grønlændere der har noget at sige deroppe.. Nu har vi ageret babysittere for dem i så lang tid, så er det kun rimeligt vi deler.. Skal vi sige 80/20 % til Danmark..

• #18   25. nov 2008 Forbrugeroplysning: Ordbøger sælges hos diverse bogbutikker og i en hel del supermarkeder...og så dyre er de ikke. De kunne evt. skrives på ønskesedlen;-)

Grønland, og ikke Grønlandt, Din VW...

• #19   25. nov 2008 for fanden.. de kan jo kun finde ud af at drikke og slå baby sæler ihjæl der oppe..
    De store sæler er jo for farlige, de kan sæl-forsvar.. hehe
    Så hvordan fanden skulle de kunne finde noget som helst når de både har en promille på 300 og er bange for sæler smiley

• #20   25. nov 2008 Nå, hvis Grønland vil være selvforsynende og selv har mønten okaii, kunne de jo fint sende penge til DK - eftersom den regering laver nogle underlige ting, som gør at de åbenbart altid mangler penge .......Se, jeg har løsningen :o)

• #21   25. nov 2008 ° Din VW er mit WC °
    Når man leger stavepædagog må man også regne med at blive korrigeret hvis man selv staver forkert. ;-D

• #22   26. nov 2008 Din VW: Forskellen på ligge og lægge: man bruger ligge ved stilstand og lægge ved bevægelse.

Eks.: Jeg ligger i sengen (stilstand), jeg lægger mig i sengen (bevægelse).

Derfor hedder det også at lÆgge to og to sammen, da det er en bevægelse, ikke ligge to og to sammen.

Fej for egen dør først!

Og ja, hvis man kan kritisere andre, så må man også kunne bære selv at blive kritiseret, især når der er noget om snakken!

• #23   26. nov 2008 Vis de stemmer ja, skal vi stoppe alt finansielt tilskud pr. dagsdato...

Vil de være uafhængige, må de også selv kunne finanserer deres forbrug...

• #24   26. nov 2008 Synes bare vi skal stoppe al tilskud til dem vis de vil være selvstændig... til gengæld skal de betale os vis de lige pludselig er blevet "rige" deroppe...

Det er jo lidt som at have en mega skodet bistandsklient hængende i flere år og så pludselig så vinder idioten 20 milioner... så skal han jo heller ikke have mere støtte...

• #25   26. nov 2008 Dansklæreren: Du er alt for nærtagende. Og så er der i øvrigt ingen, der er fejlfri.

Du påpeger en fejl i forfatterens overskrift, og så kommer du til at lave en fejl selv. Den tillader jeg mig så at påpege, men så løber dit temperament af med dig.

Hvis dine dansskundskaber er så gode, så burde du vide, at det hedder generelt med e. Hvorfor er du i tvivl?

• #26   26. nov 2008 for min skyld må de gerne få alle deres miliarder olie halløj

så længe danmark ik skal lege babysitter på deres alkoholikere og give dem penge i hovede og røv mere

• #27   26. nov 2008 Ok, sidste indlæg til Dansklæreren: Jeg har ikke lavet kommafejl, men jeg har lavet en slåfejl i "dansskundskaber". Det skulle selvfølgelig have været "danskkundskaber"...

Jeg bruger i øvrigt det grammatiske komma, hvis nogen skulle være i tvivl.

Kommentér på:
Farvel Til Grøndland.....

Annonce