{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maglite LED Lygte
  • #1   30. nov 2008 jeg syntes at led lygterne er meget meget bedre end de gamle jeg bruger selv led

• #2   30. nov 2008 En led lygte som bare virker og virkelig giver et enort godt lys er dem som hedder LED Lenser.
    Men de er også halv pebret

• #3   30. nov 2008 Er vi ikke enige om at de fungere på samme måde som de gamle mht spot / spredning af lyskeglen på "hoved" bare med en skarpere pære med længere batteri levetid?

• #4   30. nov 2008 Kan man ikke købe konverteringssæt, så de "gamle" maglygter kan laves om til led, eller kan det svare sig.

• #5   30. nov 2008 jo du kan købe en LED pære til en alm maglite ....

• #6   30. nov 2008 http://www.xtragrej.dk/product.asp?product=2076

er det kun til 2c og 2d? :S

• #7   30. nov 2008 har selv en Maglite 4cellet med led pære og den lyser meget bedre end alm glødepære ...

men LED er kun godt til at oplyse ting som er langt væk syntes jeg ... hvis man skal bruge den i motorrummet er den ikke god da LED lyset ikke er så godt til at finde væskespild osv med ... det er nemmere at se med glødepærer ...

• #8   30. nov 2008 Altså selv har jeg en maglite 6D, men er det den samme pære man ka bruge som den i linket? smiley

• #9   30. nov 2008 Altså ikke så god spredning på lyskeglen men stadig længere batteri levetid?

• #10   30. nov 2008 Jeg har en "LED Lenser Police Tech V2", og den er rå-heftig! Den kan købes for omkring 400,-. Se mere om zweibrüder/LED Lenser her:

http://www.zweibrueder.com/ENG/produkte/produkte_start.php?id=products

• #11   30. nov 2008 Forresten... Hvis du skal have en lygte, der er meget kraftig, så skal den være udstyret med følgende advarsels-tegn:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DIN_4844-2_Warnung_vor_Laserstrahl_D-W010.svg

Min police tech har det på siden smiley

• #12   30. nov 2008 Jep det logo er også på min led lenser.
    Og det er enda kun en af de helt små, men de er satme hæftige

• #13   30. nov 2008 phunk @lot
    Kan ikke rigtig finde ud af hvad for en din model er fun en, der er 3 der hedder v2... triplex, keyfinder og den lille sorte helt til højre.
    følg eget link.

• #14   30. nov 2008 Skal sådan set bare ha en mother fucker af lommelygte der kan sprede lyset og spotte til 500km væk, kvalitet frem for alt

• #16   30. nov 2008 P.S: Jeg tvivler på, at nogen lygte i verden kan lyse 500km smiley

• #17   30. nov 2008 Hvad er det for noget sludder med advarsel på en lommelygte ? .. Det der symbol er på laser-apparater som f.eks cd afspillere. Sure-Fire laver håndholdte lygter op til 500 lumens som knepper de der LED lygter til enhver tid ...

• #18   30. nov 2008 Jakob H: Det er ikke noget sludder. Lysintensiteten er så kraftig, at man kan få varige skader på synet af at kigge direkte ned i lygterne, og derfor SKAL den udstyres med det mærkat for at være lovlig.

Mærket gælder ikke blot lasere - det gælder alle kraftige lyskilder. Jeg mener også, at det er på visse xenon-kits.

• #19   30. nov 2008 Yes sir .. den køber jeg så når jeg ser det på skrift. Led Lenser er noget skrammel. Vi har dem på jobbet og de ryger fra en kant. Desuden kan man ikke trække nok strøm fra almindelige brunstensbatterier som AA eller AAA til at den rigtigt kan sparke røv. Dertil skal der bruges f.eks Lithium batterier der kan aflade langt hurtigere.

• #20   30. nov 2008 Jakob H: HA HA HA!!! Du fatter en gammel nisse af det, du snakker om!!! HA HA! Men vældigt underholdende er det da smiley

• #21   30. nov 2008 LED Lenser bruger jeg også på arbejdet. Kanon lommelygte

• #22   30. nov 2008 Phuck ...
    Jamen dog hr. expert .. så oplys en stakkels ignorant som mig. Hvorfor er dine billige led-lenser så bare så gode ?

• #23   30. nov 2008 http://www.surefire.com/Flashlights

Værsgo ... det der er creme når det gælder lygter.

• #24   30. nov 2008 Jakob H:

Du siger, at LED Lenser er noget skrammel. Jeg siger, forkert; Det er noget af det bedste og mest indestruktable, du kan få indenfor LED-lygter. Derfor bliver de også brugt af militær og politi rigtigt mange steder i verden.

Du siger, at de ryger fra en kant. Jeg siger, ryg noget sundere, inden du tager yderligere skade!

Du siger, at der ikke er nok strøm i alm. brunstensbatterier. Jeg siger, at det er noget af det værste vrøvl, jeg længe har hørt. For det første hedder det alkaline-batterier i vore dage. For det andet så har LED Lenser indbygget en såkaldt "power-chip" i de fleste LED-lygter. Chippen gør, at dioden altid får den rigtige spænding - uanset om batterierne er næsten flade, eller kører med overspænding.

• #25   30. nov 2008 Phuck.
    Fra en ende af .. Lad mig se din reference på at de bliver brugt af politi og "militær" rigtigt mange steder ... er det fra forhandlerens egen side så er det sundt med lidt kildekritik.

Jeg sagde ikke at der ikke var nok strøm. Jeg skrev at de ikke kunne aflade hurtigt nok.

Surefire's større modeller kan i nogle tilfælde aflade op til seks lithium batterier på 20 minutter simpelthen fordi de trækker meget strøm for at afgive den mængde lys.

"Power chip" .. herligt. Fin lille reklame-gimmick. Du har ihvertfald ædt den. Dioder har almindeligvis det fortrin fremfor xenon eller halogen pærer at de kan bevare lysoutputtet helt frem til batteriet er næsten tomt i modsætning til de tidligere nævnte der vil "fade" ud ... Den egenskab vil du se i alle LED lygter. Prøv at skille din Led-Lenser ad og se om du kan finde den chip smiley

• #26   30. nov 2008 har selv en LED lenser med 3xAAA.... det er SATME noget der virker... kan kun anbefales! og den fylder ikk en skid så du kan altid ha den med dig!

• #27   30. nov 2008 Jakob H: Jeg vil hellere have en lygte, der kan lyse længe, end en lygte der kan aflade hurtigt. Hurtig afladning er kun en fordel, hvis man bruger genopladelige batterier. Powerchippen er et lille kredsløb, der er indbygget i selve lyskilden, og jeg ville ødelægge lygten, hvis jeg forsøgte at komme ind til den.

Så vidt jeg ved, så var zweibrüder / LED Lenser først på markedet med LED-lygter, og de har vundet flere priser for deres design og kvalitet. Alt andet er bare kopier smiley

• #28   30. nov 2008 Phuck
    Hvis dit kriterie er at den skal lyse længe så havde Coop Danmark for noget tid siden tilbud på en lygte der kunne lades op med et lille håndtag. Det må lige have været noget for dig.

Hurtig afladning har intet at gøre med fordele og ulemper men er et krav til batteriet hvis lygten skal afgive seriøst lys.

Lyskilden i lygten er de små dioder. Der er ingen chip i dem. Hvor har du iøvrigt fra at det er der den famøse "chip" skal sidde?

Jeg kiggede iøvrigt på deres hjemmeside. Det ser ud til at den eneste pris de har vundet var for en peberkværn .. eller hvad nu en "Pfefferpumpe" er. De har dog nogle honorable mentions og nomineringer.

Morer du dig iøvrigt stadig over mine indlæg ?

• #29   30. nov 2008 Jakob H: Ja, jeg morer mig stadig kosteligt. Det er tydeligt, at du har set dig ondt på LED Lenser, og derfor vil du bruge alle argumenter imod dem - uanset om der er hold i dem eller ej.

Jeg købte min PT V2 for et års tid siden, og jeg synes, at jeg har brugt den meget - alligevel fungerer den stadig upåklageligt på de batterier, jeg satte i den, da jeg fik den. Jeg kan ikke sige, at surefire er dårligt, da jeg ikke kender ret meget til mærket - men en lygte der aflader hurtigt, giver ikke lys ret længe.

Lyskilden i min PT V2 består af parabol, diode og spændingskredsløb i éen og samme klump - det er eneste ulempe, da man ikke umiddelbart kan skifte dioden. Men med 100000 timers garanteret brændetid, så kan man være oplyst i 11,5 års tid ved konstant brug smiley

Søg på "zweibrüder award" på google, og du bliver lidt klogere.

• #30   30. nov 2008 Kan godt høre at mag´n skal i skraldespanden og det nok skal være enten en led lenser eller en surefire... kigger til emnet igen i morgen for nye ergumenter...

• #31   1. dec 2008 Phuck ... når du selv indrømmer at du ikke kender noget til alternativerne til din elskede lygte så har du jo unægteligt svært ved at udtale dig om den set i forhold til andet.

Det er ganske rigtigt at når lygten skal lyse kraftigere så kræver det mere strøm og desto hurtigere aflades batteriet. Så må man jo gøre op med sig selv om man ønsker en læselampe de næste 11 år eller man vil have en lygte der gør nat til dag indenfor de første 10 meter ..

Surefire er iøvrigt ikke de eneste der gør sig i lithium batterier/xenon lamper men nok de mest kendte. De laver mange lygter beregnet på våbenmontage. Jeg vil tro at enhver dansk soldat der har været udsendt og har haft muligheden for at handle i en PX kender surefire.

• #32   1. dec 2008 Jakob H: Jeg siger ikke, at jeg ikke kender andre lygter. Tværtimod siger jeg, at jeg ikke kender ret meget til surefire.

Læselampe de næste 11 år? Huh?!? Det er dioden der kan holde ~11,5 år - ikke batterierne. Min lygte æder et sæt alkaline batterier på ~20 timer. Og hvis man vil, så kan man jo bare købe nogle LR6 Lithium batterier og smide i smiley

LED Lenser laver forresten også mange lygter til våbenmontering. Nok også derfor, at LED Lenser bliver brugt af militær og politi rundt omkring i verden.

• #33   1. dec 2008 Jeg mangler stadg at se din reference til den påstand.

• #34   1. dec 2008 jeg har denne led lygte.. og er du sindsyg den kan lyse smiley
    http://www.batterinet.dk/product.asp?product=429

• #35   1. dec 2008 Jakob H: Reference til hvad? Jeg kan give følgende reference - en lille sammenligning af 2 lygter, der minder meget om hinanden i størrelse og spænding (6 volt). Begge kan med tilbehør monteres på våben:

LED Lenser P7, 167 lumens, 130 timers batteritid på 4 stk. alkaline AAA-batterier: http://www.ledlenserusa.com/product_info.php?modelNum=8407

SureFire 6Pl, 80 lumen, 11 timers batteritid på 2 stk. 123A lithium batterier: http://www.surefire.com/6P-Led

Uha... Godt nok et svært valg da... LED Lenser er dobbelt så kraftig i lumen, og har en batterilevetid der er over 10 gange så lang. Desuden bruger LED Lenser alm. batterier, der er langt billigere end de dyre 123A Lithium.

Kommentér på:
Maglite LED Lygte

Annonce