{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
611 visninger | Oprettet:

Fedt digital spejlrefleks kamera??? {{forumTopicSubject}}

Nogen der har forslag til hvilket kamera jeg skal købe. skal til USA her i det nye år og vil gerne kunne tage nogen fede billeder til minde.. men hvilket skal jeg købe? det behøves ikk være det fedeste og dyreste kamera, eller havde det været dette her:

Sony A900 24.6 megapixel DSLR-kamera

Men kom med nogen foreslag, prisniveauet ligger på 3-4000 max. og det gør ikk noget det er lettere brugt hvis det er.

Kravene er fede billeder, selv på længere afstand (tænker på billeder taget fra empire state building f.eks ud over manhattan) og naturbilleder skal den også kunne klare. kom med nogen bud. evt. tilføj mig på msn: scorebambam12@hotmail.com hvis i har nogen fede billeder der demostrere kvaliteten af jeres kamera.

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedt digital spejlrefleks kamera???
  • #1   17. dec 2008 Kan godt anbefale Nikon D70...

• #2   17. dec 2008 Nu er det ikke kun kameraet i sig selv, men også hvilken linse du bruger. hvis jeg var dig, ville jeg tage i en butik hvor du kan prøve lidt forskelligt. Har selv canon eos 4oo d, med en 55-200 linse, og er godt tilfreds!

• #3   17. dec 2008 køb et kamera som mit.. det tager rigtigt gode billeder efter min mening! smiley

lidt billeder jeg har taget http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=23402

http://www.pricerunner.dk/pl/29-1070903/Digitalkameraer/Sony-DSLR-A350X-Black-18-70mm-55-200mm-Lens-Kit-Sammenlign-Priser#

• #4   17. dec 2008 Når prisniveauet ligger på 3-4000 kr er det nok de små modeller du skal kigge efter. De er også gode nok, og glimrende som start-kamera.

Uanset om du i sidste ende vælger et Canon, Nikon eller Sony, så skal du vide at de alle tager glimrende billeder. De bygger over den samme teknologi, og benytter samme teori (Lukketid, blænde, iso). Så derfor kan de alle sammen tage både naturbilleder, sportsbilleder, langtidseksponeringer osv osv.

På markedet findes der mange startpakker med et kit-objektiv. Dette kan f.eks. være 18-55 (+ 55-200) eller 18-200. Fælles for alle disse objektiver er, at det ikke er det bedste af det bedste, og de ikke er særlige lysstærke. Men de er stadig et glimrende valg som nybegynder, når man ikke ved om man vil til at investere flere tusinde kr i udstyr (hvis du skal have optik der er lysstærk, så begynder det først at blive dyrt!)

Når du siger at du skal tage billeder ud over Empire State Building, så vil jeg foreslå noget vidvinkel (lavt tal), da du får en bred vinkel med. Dertil kan 18mm godt bruges, men det hele bliver dog lidt sjovere med et 10-20 mm som jeg selv ejer - dog koster dette objektiv alene det hvad dit budget ligger på.
    Det er kun hvis du skal zoome langt ind på objektet at du skal bruge optik med et højt tal, men man kan sagtens overleve med 55mm, ingen problem.

Du skal også vide, at det for det meste ikke er kameraet der tager billeder, men derimod personen bagved. Det er en rigtig god ide at lære teorien bag billeder, når du skal til at skyde med spejlrefleks kamera (her tænker jeg på de manuelle indstillinger - auto-indstillingerne er fy fy :p). Dette vil sige du skal vide hvad lukketid, blænde og iso gør.

Tror jeg kom ind på det meste, hvad du bør tænke over, nu her. Ellers vil jeg kun sige held og lykke, og tjek www.fotostart.dk . En seriøs og lækker side med masser af fotografer der gerne giver råd, og hvor du kan læse meget mere om fotografi.

- Neffi

• #5   17. dec 2008 Jo, en ting mere.

Som sagt er de forskellige mærker meget ens og levere alle glimrende billeder. Derfor vil mit råd være, at du tager ned i en foto forretning og prøver de forskellige kameraer, prøver hvordan de er at have i hånden og hvordan knapperne er, hvordan menuen er. Og så vælge det du synes du har det bedst med.

Du skal dog vide, at hvis det er mørkt udenfor og du vil tage billeder, vil et stativ være en meget god investering. Når det er mørkt gælder det om at have kameraet helt stille (ingen rystelser overhovedet!), og dette hjælper et stativ med. Men det er oftest lidt besværligt at ha det med hele tiden, samt det koster ekstra. De ligger fra 800 kr + .
    Ulempen ved stativ er at motivet også skal stå stille, før det ikke bliver tværet ud.

• #6   17. dec 2008 Neffi :: Nu snart med hjemmeside! :mange tak for alt den insider viden, det hjalp faktisk rigtig meget..

• #7   17. dec 2008 Var så lidt smiley

Men spejlrefleks-fotografering er meget mere end bare at trykke på knappen, med mindre man bruger fy fy-indstillingerne (også kendt som auto) smiley

• #8   17. dec 2008 Olumpus E-420 dobbelt kit incl. 14-42mm & 40-150mm fås til omkring 3500,- http://www2.olympus.dk/consumer/dslr_digital_slr_e-420_18938.htm
    Kan bla. købes her til kr. 3647,- http://www.kamerashop.dk/

Kommentér på:
Fedt digital spejlrefleks kamera???

Annonce