{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.174 visninger | Oprettet:

Så kan de lære det (Stikke fra taxa) {{forumTopicSubject}}

Her til morgen bliver jeg sendt til en adresse i Billund hvor der skal hentes 2 gutter til Vorbasse

Da vi ankommer til vorbasse beder de mig holde ved sparekassen da de skal hæve penge

De vælger så at tage flugten og jeg kan slef. ikke løbe dem op

Køre tilbage til adressen de blev hentet på og beder den unge pige om deres navne adresser og telefon numre hvilket hun gjore uden brok .. Truede lidt med at det jo var hende der hang på regningen hvis ikke deres navne osv. kom frem

Hjemme igen med navne på gutterne .. 2 sjældne efternavne
Søger på krak og finder ret hurtig ud af at det ene efternavn findes kun et sted i Vorbasse og der er et tlf. nummer
Ringer til nummeret og spørger efter om jeg kan træffe gutten
Svaret er: Ja jeg er hans mor .. Han ligger og sover

Forklare hende kort sagen og hun vil gå op og vække ham også komme ind til Billund og betale regningen
5 min sener ringer hun igen.. Det kan desværre først blive sener da knægten er faldet under flugten og har en stor flænge i panden og en brækket næse.. så han skulle på skadestuen

Hvad kan man så lære af det ... ALDRIG stikke af fra en taxa.. Man kommer bare tilskade smiley

Nå ja .. havde jg fået fat i dem var han sku nok ikke sluppet med en lille flænge og en brækket næse

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så kan de lære det (Stikke fra taxa)
  • #1   13. feb 2009 Hehe hvor fedt. næsten turen værd:)

• #2   13. feb 2009 Så kan han lære det... godt du fik fat i dem

• #3   13. feb 2009 Haha, alt for godt, så kan de sq lære og betale!

• #4   13. feb 2009 Yes yes, det er fredag d.13 folkens ;o)

• Claus c
    Claus c Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #5   13. feb 2009 Dejligt og høre....Så kan de lære det

• #7   13. feb 2009 Hahahaha......alt for fedt...:)

• #8   13. feb 2009 Ja jeg er sku spændt på om knægten er med når moderen kommer og betaler

Hvis man endelig ikke har kr. til taxaen så sig det dog til chaufføren ved turens start .. De fleste chaufføere vil da finde en løsning til sener betaling .. f.x. få kørekort eller pas i pant

• #9   13. feb 2009 sådan skal det gøres

• #10   13. feb 2009 Erik A
    ja så er de chauffører også dumme hvis de tager mod et kørekort,hvad nu hvis det er nakket eller falsk smiley

• #11   13. feb 2009 Bent .. Nu er der et billede på et kørekort ergo kan man hurtig se om det er nakket.. Forfalske et kørekort er der vist ikke nogen der gør i i DK og hvis man endelig vil risikere op til 6år i spjældet for en taxa regning såe

• #12   13. feb 2009 Hehe at lære det smiley

• #13   13. feb 2009 Way to go !

• #14   13. feb 2009 blæret smiley

• #15   13. feb 2009 LÆKKERT !!

jeg har prøvet og få en tur fra Frederikssund St. til rådhuspladsen - jeg kommer frem på adr i fr.sund er det 4 "peler" vi sidder og snakker, jeg opfanger SLET ingen ting - men da vi holder i lyskryset ved Rådhuspladsen og den anden store vej der går ned forbi TIVOLI, hopper de alle 4 ud og løber, så holder jeg der med 4 åbne dører og en regning på næsten 900 smiley

IKKE en skid og gøre udover at lukke dørene og ringe til min vognmand - det var sgu lidt træls...

• #16   13. feb 2009 hehe - der er faktisk ret så hyggeligt i Vorbasse... har selv boet i nørregade lige ved siden af bageren :o)

• #17   13. feb 2009 så kan de lære det.. haha ;D

• #18   13. feb 2009 Har selv prøvet det hvor 2 gutter ville sættes af ved et bus stoppested da de boede lige omme på den anden side af hækken der og derfor var nemmere og billigere for dem at komme af der.. Fair nok, det er der sku mange knægte der ber om for at spare 3 kr.

Da vi stopper åbner de nærmest døren på samme tid og løber så..
    Jeg stiger ud og råber så højt jeg kan: Jeg håber kraftedme at i huskede at smile til kameraet i forruden, for billederne kører jeg ind til politiet med nu..
    Så fik den ene gut sku kolde fødder og vendte om..
    Han skulle så lige være smart og sagde: Hva snakker du om? Som om at der er kamera i din taxa. Men du kan da få en på lampen hvis du skal være flabet..!!
    Jeg svarede: Nok rimelig dumt at gøre, for kig ind i højre side i bunden af forruden, et stk. kamera som du har siddet lige overfor hele vejen. Det er infrarødt, så det har gode billeder af jer. Desuden står jeg med overfalds alarmen i lommen, så truer du mig trykker jeg på den, og så optager den også lyd og sender billederne fra turen direkte ind til politiet..
    Knægten: Øhhhh, jamen det var ikke fordi at ville stikke af, vi vil bare lige strække ben..
    Jeg svarede: Ja flot, hvor dum tror du jeg er.. Men taxameteret står på 264 kr.. AT BETALE NU, ellers kører jeg til politiet. Strafferammen går op til 2 års fængsel da det takseres som bedrageri da det er en planlagt forbrydelse...
    Knægten: Jamen jeg har ikke så mange penge på mig.. Kan du ikke sende en regning.
    Jeg svarede: Jo da, men den bliver på 1000 kr. så jeg får betaling for alt den tid jeg har spildt på jer tåber.. Hvor bor du?
    Knægten: Dernede i nr. 24..
    Jeg svarede: Ind i bilen nu hvis du vil undgå at meldes til politiet.
    Vi kørte ned til hans bopæl hvor jeg så fik ham til at vække sine forældre som så kom ud.
    Jeg bad så knægten selv fortælle hvad der var sket, hvilket han gjorde MEGET rød i hovedet. Så jeg sagde, 1000 kr.og jeg undlader at melde ham til politiet. Så sparer han bøden på 500,- kr. + en plet i straffe attesten. De 500 + turens pris på 264,- kr. er alligevel 764 kr..
    Moren stak mig hendes dankort, og undskyldede for hans åndsvage søn og sagde til knægten. Gå så i seng din tumpe. Det her snakker vi om i morgen..

Kæft jeg frydede mig.. *lol*
    Fedt når de bliver knaldet, eller som i dit tilfælde her rent faktisk kommer til skade ved egen hjælp.. he he

• #19   13. feb 2009 Michael .. sjovt nok så har jeg også lige opdaget den med at det egentlig er bedrageri .. Den tror jeg lige moderen skal have afvide

• #20   13. feb 2009 sidste gang jeg kørte taxa var den 9 marts kl.23:45 hvor jeg var ude for et groft væbnet røveri og knægtene forsøgte også og stikke at uheldig for en af dem valgte han og løbe på vejen foran min taxa han nåede ikke så langt en mercedes 420cdi kan sku hurtigt indhente ham så det var så sidste gang han nogensinde stod på sine ben og det kostede vognmangen en bulet kølerhjælm ny frontrude bulet tag ny taglampe og en bulet bagklap fordi tre knægte skulle spille smart og lige røve en taxa for at betale en hash gæld de er sku dygtige og nej jeg køre ikke taxa mere er blevet pansioneret pga. mit overfald

• #21   13. feb 2009 hehe lyder da som om det er sjovt at være taxa føre smiley

• #22   13. feb 2009

Skrevet: 13-02-2009 10:06:13

Har selv prøvet det hvor 2 gutter ville sættes af ved et bus stoppested da de boede lige omme på den anden side af hækken der og derfor var nemmere og billigere for dem at komme af der.. Fair nok, det er der sku mange knægte der ber om for at spare 3 kr.

Da vi stopper åbner de nærmest døren på samme tid og løber så..
    Jeg stiger ud og råber så højt jeg kan: Jeg håber kraftedme at i huskede at smile til kameraet i forruden, for billederne kører jeg ind til politiet med nu..
    Så fik den ene gut sku kolde fødder og vendte om..
    Han skulle så lige være smart og sagde: Hva snakker du om? Som om at der er kamera i din taxa. Men du kan da få en på lampen hvis du skal være flabet..!!
    Jeg svarede: Nok rimelig dumt at gøre, for kig ind i højre side i bunden af forruden, et stk. kamera som du har siddet lige overfor hele vejen. Det er infrarødt, så det har gode billeder af jer. Desuden står jeg med overfalds alarmen i lommen, så truer du mig trykker jeg på den, og så optager den også lyd og sender billederne fra turen direkte ind til politiet..
    Knægten: Øhhhh, jamen det var ikke fordi at ville stikke af, vi vil bare lige strække ben..
    Jeg svarede: Ja flot, hvor dum tror du jeg er.. Men taxameteret står på 264 kr.. AT BETALE NU, ellers kører jeg til politiet. Strafferammen går op til 2 års fængsel da det takseres som bedrageri da det er en planlagt forbrydelse...
    Knægten: Jamen jeg har ikke så mange penge på mig.. Kan du ikke sende en regning.
    Jeg svarede: Jo da, men den bliver på 1000 kr. så jeg får betaling for alt den tid jeg har spildt på jer tåber.. Hvor bor du?
    Knægten: Dernede i nr. 24..
    Jeg svarede: Ind i bilen nu hvis du vil undgå at meldes til politiet.
    Vi kørte ned til hans bopæl hvor jeg så fik ham til at vække sine forældre som så kom ud.
    Jeg bad så knægten selv fortælle hvad der var sket, hvilket han gjorde MEGET rød i hovedet. Så jeg sagde, 1000 kr.og jeg undlader at melde ham til politiet. Så sparer han bøden på 500,- kr. + en plet i straffe attesten. De 500 + turens pris på 264,- kr. er alligevel 764 kr..
    Moren stak mig hendes dankort, og undskyldede for hans åndsvage søn og sagde til knægten. Gå så i seng din tumpe. Det her snakker vi om i morgen..

Kæft jeg frydede mig.. *lol*
    Fedt når de bliver knaldet, eller som i dit tilfælde her rent faktisk kommer til skade ved egen hjælp.. he he

cool nok,, men det er osse klart ulovlig at du afpresser moderen for 500 kr ekstra !!

• #23   13. feb 2009 BluezCat-DK *: Det er videnskabeligt bevist at der sker langt færre uheld fredag d. 13, og forskerne mener at folk er mere fordigtige lige netop denne dato pga overtro =)

• #24   13. feb 2009 Myggen: Så han sidder i kørestol nu? Fedt gjort.. Sølle typer som dem fortjener ikke andet. De har ingen ide om hvordan det tager på andre mennesker sådan et røveri.

• #25   13. feb 2009 Erik.A og Myggen...
    Ikke fordi jeg billiger at folk løber fra regningen, absolut ikke har selv kørt Hyrevogn, men helt ærligt venter på den næste historie der skal overgå de 2 sidste her.....
    Det lyder sgu da snart værre at være Taxa chauffør i DK end at være Politibetjendt i USA.. At smadre en Taxa og prøve at slå en ihjel fordi han manglede penge, men det må jo have kostet dig en dom for drabsforsøg. da han jo var stukket af ? Og Erik.A Jeg ved ikke hvor du kører taxa . Jeg har afleveret mange der enten ikke ville betale eller ikke kunne. Og de får bare en lille bøde. Og så lige en ting til, så er det nok dig der skal være glad hvis moderen ikke anmelder dig for afpresning. At du skal have 1000KR for en køretur på 264KR for at undlade at anmelde sønnen "det lyder som gemen Afpresning"

• #26   13. feb 2009 Jov jov.. Der er da et par gode historier.. smiley

• #27   13. feb 2009 Karma strikes back...

Lader sku hellere folk løbe også skrive tabet på kontoen i stedet for at prøve at løbe dem op, man ved sku aldrig... Vis man har tænkt sig at løbe fra regningen, er man tit også typen som render med kniv osv. og er ens liv de få 100 kr og lidt tid tabt? ikke mit hvertfald...

• #28   13. feb 2009 ERIK A

har du fået pengene...?

• #29   13. feb 2009 att. Dannie M

nej det kostede mig ikke en skid jeg var i retten for det og politiet der var de første på stedet vidnede og som jeg regnede med holdte de med mig og forklarede at jeg i et kort sekundt gik i chok og slap bremsen så bilen trillede ind i min overfaldsmand så næ nej jeg har ikke fået en dom

men er tilgengæld blevet pansioneret pga. jeg er blevet psygisk syg af det og får en løbende erstadning hver måned og har fået et engangs beløb på lidt over 2 millioner (men ville nu heller ha siddet i en taxa endnu)

• #30   13. feb 2009 att. Kasper O

ja han sidder i kørestol nu

• #31   13. feb 2009 Ja, Nemesis lever skam endnu.... smiley

• #32   13. feb 2009 Sjove historier.. MEN... det kan godt være jeg siger noget dumt nu..

Men er det ikke normalt at man lige nupper dankortet og kører det igennem INDEN turen starter?.. Specielt når det er lange ture

På den måde er man jo sikret.. eller tager jeg fejl?..

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #33   13. feb 2009 synes også tit at chauføren beder om kortet før turen

• #34   13. feb 2009 Slap af nogle røvere i kan hva...!

• #35   13. feb 2009 att. Kenneth - min er en sand historie

• #36   13. feb 2009 jeg ser lige om jeg kan finde nogle af de gamle avis udklip frem og lægge i et foto album til jer der ikke tror på mig

• #37   13. feb 2009 Henning V: Du skrev: cool nok,, men det er osse klart ulovlig at du afpresser moderen for 500 kr ekstra !!

Det er det så ikke, for det var betaling for alt den tid jeg brugte på det. På den samme tid kunne jeg nemt have lavet de penge jeg tog ekstra da vi havde mega travlt.. Så nej det er ikke ulovligt.. Det var ulovligt hvis hun havde sagt nej. og jeg så havde truet hende til at betale.
    Men jeg sagde at de skyldte 264,- kr. + for den tid jeg havde brugt..
    Så siger hun selv: Ja det er klart, men hvor meget vil være okay..
    Jamen jeg ved det ikke, men jeg er gået glip af ture til mindst 500 kr. som jeg kunne have haft mens jeg har stået her. Så det skal der kompenseres for. Nu slipper de jo også for en politi anmeldelse.
    Moderen siger så: Jamen 264 + 500 det er jo 764 kr. Så hvis vi runder op. Jeg siger så, til 1000,- kr. eller hvad havde du i tankerne??
    Ja det er helt fint.. Det er 500 til hver af dem, det er en god lærestreg..

• #38   13. feb 2009 Har en kammerat der var taxichauffør i serbien, inden han kom til danmark. Og han blamerer sig af at i de 5 år han kørte var der aldrig EN der stak af fra ham.

Men det faktum at han er 204 cm høj og vejer 120 kg - i rene muskler, og desuden er en habil løber har nok ikke gjort nogen skade for den statistik.

• #39   13. feb 2009 Blah B: Jo man spørger altid om dankortet ved turens start, men hvis kun ønsker at betale kontant ber du jo ikke om 500 kr. med det samme. Så skræmmer man sku de ærlige kunder væk.. Nu er det heldigvis også sjældent at folk stikker af, specielt efter at der er video kamera i næsten alle taxaer.. Det har en skide god præventiv virkning..

Har også prøvet engang i Århus hvor 2 gutter stak af fra en regning på knap 400 kr. Samme historie, ud af bilen og råbe: Håber kraftedme i huskede at smile til kameraet.. Den ene fik kolde fødder og kom tilbage.. Han blev så meget sur og sagde: Hva snakker du om? Som om du har kamera i bilen.. Hvad fanden er det for noget pis at sige din nar..
    Jeg svarede så: Jamen kig ind ovenpå taxameteret og fortæl mig hvad du ser der, + læs højt hvad der står på de gule klistermærker der sidder i samtlige at bilens sideruder??
    Han svarede så: Nå nå, og hvad har du så lige tænkt dig at gøre ved det? Tror du selv på at det hjælper at melde os til politiet? Tror du måske de kender os, nej vel..
    Jeg svarede så: Næhhh det tror jeg da ikke, men når billederne bliver vist i station2 eller smidt på siden i ekstra bladet med efterlyste personer, så ringer der i 99 % af tilfældende en der kender vedkommende (God løgner at fyre af, da de bliver total paf)
    Han blev helt stille og sagde så: Ja ja, du kan sku få en på lampen som betaling for turen..
    Jeg havde i mellem tiden taget min mobil op af lommen, tændt kameraet og optaget hvad han havde sagt de sidst 2 min.
    Til mit held kom der i samme øjeblik en mørkegrå mondeo kørende hvor jeg nåede at spotte at der sad 2 uniformerede betjente i den.. Jeg gjorde tegn til at de skulle stoppe, men de så det ikke og trillede videre. Jeg bankede hånden ned i bagklappen hvorefter det stoppede..
    Jeg fortalte historien om at de var 2.. Han den smarte var nu meget stille.. Da betjenten spørger ham hvad det var de havde gang i, svarer han: Jamen vi havde ingen penge..
    Betjenten kigger på ham og siger: Hvad fanden laver i så i en taxa? Det vidste i jo godt allerede da i bestilte taxaen, så det er jo ligefrem planlagt..!! Den anden betjent og mig gik lidt væk, og jeg viste ham det optagede videoklip og sagde så til ham. Ham kammeraten, han står forresten dernede på hjørnet af vejen ind til venstre.. Du kan lige ane hans hovede kigger frem.. Fint, ham tager jeg lige ned og snakker med.
    Han kørte så ned og hentede ham, og tog ham med op til den anden.
    Ham der truede, nægtede jo selvfølgelig ALT.. Ihvertfald lige indtil den ene betjent tog min mobil og afspillede min video optagelse..
    Så kunne man nærmest høre ham synke en meget stor klump i halsen..

Betjentene spørger så om jeg vil anmelde dem for at stikke af, og for trusler om vold..
    Ja tak, det vil jeg meget gerne..
    En uge senere fik min vognmand det fulde beløb for turen.

2 mdr. efter fik de begge en bøde hver på 2.000 kr. for bedrageri, og ham der truede fik en dom på 30 dages betinget fængsel for bedrageri og trusler..

Behøver jeg at fortælle at jeg FRYDEDE mig.. Tvivler på at de nogensinde gør det igen..

• #40   13. feb 2009 Vi havde også engang en knægt der nåede at stikke af fra forskellige taxaer 7 gange. Det hele var klassisk. Han ringer med hemmeligt nummer, bestiller så en bil til hvor han nu står i et falsk navn...
    Så denne torsdag nat ringer ham knægten igen bestiller en bil.. Chaufføren der henter ham og kører ham hjem får en god sludder med ham da han er vældig høflig. Han stikker så af da de når frem.. Chaufføren kører på kontoret hvor han falder i snak med en af de andre der også har været så "heldige" at køre med denne knægt.
    Den ene chauffør siger så: Ja ham Tommy skylder da efterhånden mange penge her.. Han er da vist stukket af 7 gange..
    Den anden chauffør kigger på ham og siger: Ham her hed sku da Anders.. Så er det jo nok ikke samme fyr..
    Men efter lidt snakken viste det sig jo at han var blevet sat af samme sted.. De undrede sig så over navne forskellen og gik ind til telefon passeren og fik ham til at afspille samtalen (de bliver alle optaget).
    Han siger ganske rigtig Anders L.......... Mystisk..
    De ringer til politiet, fortæller historien og det navn han har brugt denne gang.. betjenten søger på navnet i systemet og siger så: Der er 2 personer 2 veje derfra der hedder det efternavn.. Mon ikke det er forældrene? Klokken var 02.45, og betjenten vælger at ringe til dem.
    En noget søvnig mand tager telefonen og bliver så spurgt om ikke han har en søn der lige er kommet hjem fra byen for ca. 30 min. siden?
    Jooo det havde han da.. Hmmm, men så må du hellere hilse ham og sige at han er en klovn da han nu for 8. gang har glemt at betale taxaen for turen.. Faderen blev ederspændt rasende og fløj ind og vækkede sønnen mens han havde betjenten i røret.. Knægten erkendte så det hele.
    Faderen var så mega cool, da han 2 dage senere troppede op med sin søn på kontoret, stillede sig ved siden af ham og sagde så: Min søn har noget han gerne vil sige og indrømme..
    MEGET rød i hovedet fik han så fremstammet: Ja altså det er så mig der er stukket af fra regningen flere gange, så jeg skylder vist nogle penge..

Sådan.. Så kan han lære det.
    Han slap så med en bøde på 500 kr. + at betale taxaregning på 1100 kr..
    Dyr lærestreg..

• #41   17. feb 2009 Michael M

Ha ha.. Så kan man da lære ikke og stikke af..
    Forstår slet ikke folk gider forsøge at stikke af.. :S

Kommentér på:
Så kan de lære det (Stikke fra taxa)

Annonce