{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

køb af kassevogn. {{forumTopicSubject}}

Hey folks.
Står og skal købe en kassevogn, hvilken vil folk anbefale?
Den skal kunne klare og trække en trailer engang imellem med 1-2 tons. Anlægsgartneri..

Tænkte på en 2,5 D transporter?

Den skal helst os være god økonomisk, billig i reserve dele osv. Hvordan er transporteren der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af kassevogn.
  • #1   25. mar 2009 måske en 2,5 tdi.... men husk at kigge efter årgang

  • #2   25. mar 2009 En Hiace er nok ikke et dårligt valg smiley

  • #3   25. mar 2009 laves hiace med diesel?
    går udfra det høje nm diesel har, er godt når den skal trække en tung trailer fyldt med grus fx.

    Hvilken årgang transporter skal man gå efter? må helst godt være en der er nogenlunde til selv at pille ved. det går jeg udfra de nye ikk er? med alt det el der er i dem


  • #4   25. mar 2009 tja, der er mange muligheder, Transporter/MultivanCaravelle er en af de smarteste og MANGE stumper på markedet, 2.5TDI modellen er klart at foretrække, 2.4d og 2.5 B er alt for dyre at hælde brændstof på.

    Hiace er ikke alt for økonomisk, men tilgengæld er den drønstærk og så er den mere støjsvag i kabine.

    Peugeot Boxer er den rigtige hvis du skal bruge en stor kasse, men den er stiv at køre i og ikke særlig køn.

    Transit er efter min mening en total undervurderet kassebil, god plads i kabine og et kanon varerum og 2.5 diesel turbo eller uden er utrolig sparesommelige på brændstof.


  • #5   25. mar 2009 At bruge en Transporter TDI som trækdyr = gearkasseproblemer, især hvis man finder en der har rullet lidt !!

  • #6   25. mar 2009 Nysynet Hiace står her i nabolaget til 12.000kroner, velholdt i lyseblå, 1998 til lav vægtafgift

  • #7   25. mar 2009 R M: Hiace laves med en 2,4D og TD. Nu kender jeg ikke dit behov, men mangler du et arbejdsdyr så er en Iveco ikke af vejen;)

  • #8   25. mar 2009 skal ikk bruge kasserummet til så meget andet end redskaber, små maskiner og sånden.

    men jeg hæller os mest til transporteren. men skal det være 2,5D er den fin nok? eller skal det være noget 2,5 TDI?



  • #9   25. mar 2009 Claus: Iveco havde jeg helt glemt, det er uden tvivl også et rigtigt trækdyr, desværre er mange "før 06/1998" bare ved at være utroligt godt brugt.

  • #10   25. mar 2009 ja vi bruger selv de nye 2,5 HDI iveco'er i firmaet. fås de i kassevogn?

    den skal helst kunne holde til at køre med lidt last engang imellem. de der 1-2 tons på trailer.



  • #11   25. mar 2009 R M: Daily, fåes i kort, mellemlang og lang, deuden fåes den i lav og høj udgave som kassevogn;)

    Kim O: Der findes også et par nyere til fornuftige penge, se evt Bent Jensen Handelsselskab. Kan lige få et par flere links af en kammerat der kører kurer han kender en del forhandlere.

    Alternativet er evt. en MB Sprinter/Vito, VW LT 28/35, VW Crafter.


  • #12   4. apr 2009 du skal da ha en vw tdi...

    har haft 2 stk nu... køre bare perfekt...


Kommentér på:
køb af kassevogn.

Annonce