Trådløs Internet forbindelse? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har endelig efter flere år købt mig en nye computer.
Jeg har altid kørt med trådløst internet fra en router der er på etagen nedeunder. ca 6-10 m væk (hvis man fx tager en skrå lige linje op igennem huset).
I min gamle computer havde jeg sådan et kort jeg satte ind i selve computeren (ved ikk hva det præcist hedder, har ikk voldsomt forstand på computer) Det fangede aldrig særlig godt signal, 1 - 2 streger.. Men det virkede da for det meste.
Min nye computer ville ikk samarbejde med det godt og dens driver. Så jeg tog ned i ekspert og spurgte efter noget der kunne modtage trådløst net og fik en usb nøgle af en art. som jeg smed i røven af den, og vupti internet. Men det fanme ringe! 1 streg muligvis 2 når det er bedst!
Jeg spiller da lidt online games og gør jeg det ligger jeg gerne med en ms på 2000+ og bliver smidt af hele tiden. Hvilket jo er fuldstændigt umuligt at spille med.
Jeg har ikk meget forstand på det, og ved ikk hva jeg kan gøre for at jeg kan få noget bedre forbindelse, da det med at trække et kabel igennem hele huset er udelukket.
Hva kan jeg gøre for at få bedre forbindelse? Er det routeren der fejler noget? Eller er det usb nøglen? Mine forældre sidder fx på deres bærbar nedenunder 1-2 m fra routeren. Og de har stortset aldrig problemer.
Forhånd tak - håber ikk det var en for stor smøre..
Martin.
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
Køb et PCI kort (magen til den du havde i din gamle PC), og smid i og returnér den usb nøgle..
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 208
Tvivler desværre på nøglen kan retuneres da den jo har været pakket op og alt muligt -.-
okt 2004
Følger: 87 Følgere: 82 Biler: 9 Emner: 213 Svar: 8.542
Og jo, det er desværre eneste løsning..
Du kan måske hjælpe lidt ved at dreje antenen på routeren så den peger op mod din computer..
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 1.072
og det er bare en billig router fra Elgiganten til 300KR.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 85 Svar: 208
Tager nok ud og snakker med dem om problemet her imorgen.
Takker for samtalen
Trådløs Internet forbindelse?