{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.428 visninger | Oprettet:

hvad gør en fladskærm god {{forumTopicSubject}}

hey bg..

jeg er på udkig efter en fladskærm men hvad skal man holde øje med for har set en ved min svigermor men der er så mange pixel kasser at man blir skør af og se det..

feks en annonce her
1920x1080p
kontrast 1200:l
3d filet
full hd

hvad gør at der ikke er så mange synlige pixel i billedet.. skal siges jeg skal bruge noget på omkring 42" eller større.. der er ca 6 m hen til der hvor tvèt skal stå

så kunne jeg godt tænke mig og få fuld udnyttelse af det digitale signal vi har fra tdc samt min xbox fuld hd de køre i..

nogen for slag evt.. har hørt samsung laver gode

pris ide 4000-7000 kr

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør en fladskærm god
  • #1   19. maj 2009 sony kdl 40w4500..

det er tuneren der gør fjernsynskvaliteten god.

ellers er det panelet hvis du kører digitalt..

• #2   19. maj 2009 C S. rigtig godt bud...

gå efter SONY modellerne mpeg4 og FULL HD.

og en kontrast omkring de 50000:1 så har du et godt tv

• #3   19. maj 2009 full hd, 100 hz, 1920x1080 yes sir... jeg har selv samsung LE-40A676 og er godt tilfreds med det

• #4   19. maj 2009 havde også selv kig på Sony KDL 40w4500

• #5   19. maj 2009 det med de 1920x1080 det er opløsningen men er det antal pixel pr ? eller hvad er det..

dvs nu højere kontrast nu skarpere tv..

man blir jo bare tit fristet af de skærme de har i fleegaard til billige penge men der står sjældent hvad det er for en skærm..

• #6   19. maj 2009 Og derudover har det jo også bare en lille smule at gøre med hvilket signal man sender ind i svinet smiley Det er de færreste full HD LCD skærme der f.eks. gengiver analogt signal særlig pænt.

• #7   19. maj 2009 jeg gav 3999 for et 42" Samsung fra Fleggaard, og er skam fint tilfreds med det. 100 hz og HDready.. Kører analogt signal derhjemme, så skarpheden er skam ikkei top, men havde men kørte med med digitalt signal, havde det været kanon smiley

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #8   19. maj 2009 hvis du har digital tvpakke er det panelet du skal kigge på. 100 hz og fuld hd.
    har i analog tv signal betyder tuneren også en masse

• #9   19. maj 2009 har digital fra tdc men hvad mener du med panelet.. hvis en skærm er HD ready hvad menes der

• #10   19. maj 2009 Hvis du kan tælle pixels på en 42" fra 6 meters afstand så har du edderhakme et falkeøje i absolut verdensklasse...

Du vil ikke engang kunne se forskellen på 720p og 1080p på den afstand...

Ud og kig på skærmene, det er eneste måde du kan finde en der passer lige til dig..

• #11   19. maj 2009 Kom forbi Expert kolding storcenter Så skal jeg hjælpe dig med at forklare lidt om tv.. Orker ikke at skrive noget herinde, folk er jo pisse kloge smiley

• #12   19. maj 2009 Martin J

Mærke farvede? Har et 50" panasonic, 40" Sony, 32" philips, 37" LG Stående derhjemme... Så kom ikke og si jeg er mærke farvet.

Plasma er bedst til analog tv.. Sådan er det bare.

• #13   19. maj 2009 rune k:
    hvad er det der bestemmer betragtningsvinkel, kontrast osv? DET ER PANELET!
    Find ud af hvilket panel der sidder i det TV man vil kigge på og slå panelet op, så finder man ud af hvordan det performer. - Du tror virkelig ikke at paneler til alle fjernsyn er forskellige?

Tuneren og den måde den fortolker det analoge signal har masser at sige når du vil se fjernsyn. tunere er IKKE ens - Philips har bl.a. lavet ca 150 forskellige tunere (Philips laver tunere til de fleste fjernsyn)
    Eller du mener måske at tunere er ens?

Kom igen når du ved mere..

• #14   19. maj 2009 C S - Er inde på det rigtige.

Stålkirugen

http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=36345&categoryid={7A6ECC6B-4458-4A15-ABEC-3B419D85260A}&nodeid=

Find sådan en på tilbud.. Bedre billede skal man lede længe efter.

Fortsat god aften.

• #15   19. maj 2009 kontrastforhold, opløsning, billedbehandlingsprogrammet .. det er nok det vigtigste.. man skal ikke sidde for tæt på sådan en stor skærm ...

det er noget af det der er med til at afgøre billedkvaliteten..

fordi hvis du køber en 50" og sidder 2.5 meter væk.. så kan det være ligemeget hvor dyr og god den er... billedet vil være mega grynet..

men sidder du ca 4 meter væk fra en 32-37" skærm ville det stå meget skarpere...

samsung er nok noget af det bedste du kan få ..

ellers..

den vildeste og bedste fladskærm jeg nogensinde har set er pioneer kuro ...

de er virkelig gennemførte..

du kan få en 32" her http://www.crtv.dk/produkter/fladskaerms-tv/lcd-tv/pioneer-krl-32v til 7.500 kr..

og en 37" her http://www.miloradio.dk/showproduct.asp?prod_id=1165 til 9.900 .. men du bliver IKKE skuffet..

ellers tag ud og kig..

og lyt ikke til sælgerne i fona, elgiganten m.m. .

de vil bare prakke dig noget dyrere på ...

halvdelen de siger til den flladskærm du har kig på er løgn..

og så anbefaler de lige en der er et par tusinder dyrere...

men kig specielt efter kontrastforhold, opløsning, billedbehandlingsprogrammet =)

håber det kunne bruges

• Steffen M
    Steffen M Tilmeldt:
    aug 2003

Følger: 1 Biler: 1 Svar: 3.607
    #16   19. maj 2009 nej du får intet at vide om tuneren, men den har masser at sige
    derfor er konklusionen altid
    SE tv'et IRL før du køber det

• Kaiser !
    Kaiser ! Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 25
    #17   19. maj 2009 Se den der udsendelse, så burde du være et skridt i den rigtige retning:

http://www.dr.dk/DR2/Soeinding/Programmer/2009/04/21130949.htm

• #18   19. maj 2009 kig efter samsungs nye led skærme, mere skarp billede mindre strøm forbrug

http://www.samsung.com/dk/consumer/detail/detail.do?group=tvhomeentertainment&type=tvhomeentertainment&subtype=led_tv&model_cd=UE40B7070WWXXE

• #19   19. maj 2009 Jonas L

Den med sælgere er jeg nu ikke enig med dig i... Så har du været forkerte steder.

Men ja med Pioneer går man ikke galt i byen med.. Men de er desværre stoppet produktionen på mange af deres tv, så de bliver mere eftertraktede. Iøvrigt ligger det jo over hans prisgrænse. Så det duer jo ikke rigtig, det næste bedste er nemlig Panasonic, som passer bedre til hans behov, samt pris. Men ellers er jeg næsten enig med dig smiley

• #20   19. maj 2009 Martin J

Fordi Pioneer er så meget dyrer, kig på markedspriser på pioneer så bliver du klogere vi dobler lige op. Iøvrigt passer panasonic`en bedre til min penge pung, samt i kaliberet tilstand står billedet rigeligt fint. Pioneer stopper produktionen, så deres tv begynder at blive endnu dyrer igen.

• #21   19. maj 2009 Hvis vi snakker value for money, så er samsung utrolig godt med. Sony er typisk lidt dyere, dog er deres 200 hz skærm jo mega lækker!!

Mit valg faldt ligesom Krabbe's på et samsung LE-40A676. Det er en fed skærm til god pris. Ca. 7k ...

Med en god bluray fx samsung's egen BD-P4600 , som kan monteres på væggen, så er du rigtig godt kørende!

• #22   19. maj 2009 UE-55B7070 er en skandinavisk model og derfor kan jeg ikke finde det. Derfor skriver man til Slamsung og finder ud af hvad det er for et panel der sidder i skærmen, eller finder den tilsvarende EU/US model og slår den op.

Hvis man skal smide 20.000 kr for et tv, må man gerne bruge tænkeren og lidt tid på at finde ud af hvilke komponenter der sidder i kassen.

Oplysningerne kan man også finde ved at ringe til en reparatør. De kan slå typen op og fortælle dig hvilken tuner og panel der sidder i kassen.

• #23   19. maj 2009 Rune K

Kontast kan skrives på flere forskellige måder... Du kan ikke bruge det til en skid.. Man skal bruge sit ejet øje, samt selv lege med billedindstilningerne.

Minder mig om Samsung`s nye tv "LED" wuhhuuu lyder flot, ikke en skid bedre end andre fjernsyn.. Holbarhed kendes ikke (lys dioder). siger sig selv.. Godt nok er det tyndt, men hænger du det op får du problemet med ledningerne der ikke kan bøjes rigtig iforhold til deres 4mm dybe beslag... pis og papir.

Stålkirugen
    Kig på billedet, drop alt det reklame pis.. Det er dig dig skal bruge det hver dag.

• #24   19. maj 2009 takker mange gange for al hjælpen til alle.. et sidste spørgsmål.. det med panelet der blir snakket om hvad er det

• #25   19. maj 2009 Martin J
    http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=36343&categoryid={7A6ECC6B-4458-4A15-ABEC-3B419D85260A}&nodeid=

Bedre tv skal man lede længe efter, købte den dog ik til den pris. under 10 k smiley

Stålkirugen
    Drop nu bare det med panelet, kommer du ind i en forretning med 30 forskellige fjernsyn hængende på væggen, har du overhovedet ikke en chance for at finde ud af hvilket panel der sidder i hver enkelt fjernsyn. Det har sælgeren iøvrigt heller ikke.

• #26   19. maj 2009 Martin J
    Tro mig svært at forklare her.. Men dte vil du finde ud af når du bygger ny hud og alle stik ligger bag fjernsynet, så er de 4mm hurtig væk. Lad det ligge..

Samsung laver gode tv, flot design. Nordens mest solgte mærke, respekt for det. Men der findes altså bedre fjernsyn... Det jeg hader mest med det mærke er deres markedsføring.. Kommer tit op at diskutere med kunder som tror det "Oled" fjersyn. Hver 3 fjernsyn jeg sælger er typisk Samsung.

• #27   19. maj 2009 Rune K

Har givet ham delvis ret. Modsiger ikke mig selv, Man kan bare ikke vælge tv foran sin pc skærm, alt ser anderledes ud i virkeligheden.. Derfor skal et tv oplever IRL.

Alt spiller jo bla. panel, billed processor, tuner... Gør det nu ikke sværer for manden at vælge et tv han er tilfreds med.. Vi snakker ikke 20000 og opefter. men kun 4000-7000kr.

Done, Godaften igen til jer alle. Ellers diskuterer vi bare over Pb smiley

• #28   25. maj 2009 Martin J : hvis dit tv ikke er et LCD tv hvad er det så???

• #29   25. maj 2009 en LED skærm er sådan nogle der bliver monteret til banner-reklamer osv til fodbold .....

til fjernsyn er der LCD, Plasma og OLED ......

• #30   25. maj 2009 og hvis dit tv er et samsung B7000 serie så er det også et LCD ....

• #31   26. maj 2009 øhm og hvorfor mener du så ikke at dit tv er et LCD tv?? tror det er dig selv der skal læse nærmere ....

hva tror du det er for et panel der sidder i din skærm?? ja nemlig det er et LCD panel.

ENESTE forskel er at gamle LCD tv har et katode oplyst panel og de nye såkaldte "LED-TV" har bare nogle LED'er til at oplyse panelet .... men det er og bliver stadig et LCD tv.

og hvorfor læser du ikke dine egne links igennem inden du poster dem?

se her f.eks. "Samtlige LED-TV fra Samsung bidrager til virksomhedens miljøtilpassede vision ved at bruge op til 40 procent mindre energi sammenlignet med et LCD-TV med lysrørsbaseret standardteknologi. De nye LCD-TV her har yderst lavt energiforbrug og indeholder intet kviksølv."

der skriver de selv det er et LCD-TV.

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=10978

og de nye samsung "LED-TV" er jo også kun med EDGE-LED så de kan ikke engang justerer lysstyrken på forskellige steder af skærmen. Den eneste fordel der er med EDGE-LED er at du kan bygge TV'ene tyndere.

• #32   26. maj 2009 led tv'erne er lcd skærme...

ved brug af led lys kan skærmene blive meget tyndere, og samtidig sparer du energi og opnår højere kontrast forhold...

• #33   28. maj 2009 Martin J : Fair nok at du erkender smiley det er nu mere for at udrede misforståelsen fordi syntes det er plat at sælgere osv begynder at kalde det for en helt ny type TV bare for at kunne sælge bedre....

Kommentér på:
hvad gør en fladskærm god

Annonce