{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TIG svejser ?
  • #1   25. maj 2009 TIG er jo hovedsagligt til rustfri, og CO2 er til meget af det andet. Så overvej hvad du skal bruge det til, inden du køber.

<b>AJay

• #2   25. maj 2009 Jeg har haft sån en lille co2 før, som jeg var udmærket til men den kan ikke svejse i aluminium, og det kan en tig ? og den kan vel også svejse i så meget andet ?:)

• #3   25. maj 2009 En Co2 kan godt svejse i alu, du skal bare ha en anden gas og anden tråd.

<b>AJay

• #4   25. maj 2009 tig er en DEL sværere, end co2 svejsning.. og hvis du vil bruge det til alu, skal du bruge en tig svejser, som også kan svejse vekslestrøn, altså både AC og DC.. ellers kan du ikke svejse alu. .

• #5   25. maj 2009 du kan nemt bruge tig til det hele hvis du kan finde ud af det.. du kan sagtens bruge tig til sort jern også.. men ja co2 er også en god ting og have stående.

• #6   25. maj 2009 Som J siger kan du IKKE bruge een Tig til det hele..

En "alm" tig svejser rustfri og sort jern uden problemer, men til ALu SKAL du have een jævnstrøm DC for at du kan svejse i det..

Karsten

• #7   25. maj 2009 "men til ALu SKAL du have een jævnstrøm DC for at du kan svejse i det."

Nope du skal ha AC.
    Tig er genialt at svejse med men det stiller meget større krav til dine emner end en CO2. Her tænker jeg på hvis du skal svejse rør osv, er det yderst vigtigt at de er skåret så de ligge Helt tæt. Så er det ikke så svært med tig, men så snart du skal fylde op osv( hvis de ikke er skåret lige), så er det meget sværrer end co2

• #8   25. maj 2009 Jeg fik det lige vendt om smiley

Karsten

• #9   25. maj 2009 en rigtig smed kan lukke op til 1" smiley

Skal du svejse alu ville jeg også foretrække et AC/DC TIG værk.. og nej ikke et der spiller deres musik smiley men et der er jævnstrøm/vækselstrøm.. og når det kan det kan du svejse alt med TIG.. men har du kun et DC værk er det rustfast og sort jern du kan svejse med det.. et MAG (Co²) værk kan også svejse ALU, men så koster det en del og få lavet om da du skal ha nye dyser, liner, kop, og anden gas på.. dvs bare der er du oppe i 5-6000,- da gassen er temmelig dyr..

• #10   26. maj 2009 en rigtig smed kan lukke op til 1" smiley

Med tig ?? :-), det må vist blive derefter så..

• #11   26. maj 2009 Det er jo tilladt og tilsætte tråd smiley

Mine tidligere kollegaer kunne osse, det er jeg ret sikker på, der var sku ikke det den ene ikke kunne svejse hehe

Karsten

Kommentér på:
TIG svejser ?

Annonce