{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Ny uddannelse. Korte af længden? vvs {{forumTopicSubject}}

Hey
Jeg er uddannet værktøjsmager, og har været udlært i 2 år, og har arbejdet som værktøjsmager lige siden.
Nu er jeg blevet 25 år, og længes virkelig efter at komme lidt ud, istedet for at stå på en fabrik dagen lang.
Har søgt lidt på www.ug.dk og google.
Er kommet frem til at vvs godt kunne være noget for mig, og så er det også i samme boldgade (jern og metal).
Kan jeg tage uddannelsen på kortere tid, da jeg har en "lidt" relateret uddannelse og erhvervsfaring og er 25 år??
Hvor kan man søge lærerpladser som vvs'er, og bliver jeg automatisk voksenlærling eller hvordan foregår dette??
Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

Onkel T

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny uddannelse. Korte af længden? vvs
  • #1   31. maj 2009 Det er nok noget du skal ringe og spørge skolen om.. Du burde i hvert fald kunne få noget merit, når du har noget erfaring inden for området

• #2   31. maj 2009 Du kan efter de nye regler på området IKKE blive voksen-lærling. Det kan du ikke da du har en uddannelse i forvejen ! JEg kan se at det er det samme grundforløb til både værktøjsmager og VVS'er, så der kan du muligvis skære et halvt år af ! Men ring dog til en Erhvervsskole og spørg, de vil helt sikkert kunne hjælpe dig !

Vh
    Krogh -Voksen-lærling

• #3   31. maj 2009 a hva. fedt at have en uddannelse i bagen der sætter en stopper for min fremtid

må hellere få ringet på tirsdag

• #4   31. maj 2009 Er selv udlært vvs'er her for nylig

Og så vidt jeg ved, så kan du godt få kortet noget af grundforløbet ved at have en anden relevant metal uddannelse bag dig.

Men ikke noget med at tage 2 år af uddannelsen eller noget...
    Det er simpelthen for kort tid. Der er trods alt mere end man lige tror.

Den tager 4 år (3½ for montør. 4år for energi og 4 for tag/facade)

Så måske du slipper med 3 år hvis du nøjes med montør uddannelsen.
    Jeg tog selv Energi delen med og det var nu ikke så slemt syntes jeg. der er lige et halvt år mere med lidt mere kompliceret regnestykker, ellers ikke så galt...

men ja ring til en teknisk skole på tirsdag...
    Dog vil jeg mene at du bliver voksen lærling med den alder.

• #5   31. maj 2009 Men ja, du kan da sikkert på Merit for nogle fag.

Tegning og konstruktion? sådan noget på PC

Eller fysik/kemi?
    Dansk? Engelsk?Samfundsfag?

osv... du har sikkert haft nogle af dem på uddannelse som værktøjsmager

Kommentér på:
Ny uddannelse. Korte af længden? vvs

Annonce