{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Købt nye fælge. Blevet snydt? {{forumTopicSubject}}

Hej BG.
Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal forholde mig til det dilemma jeg er kommet i.
Har købt nogle 20" Status fælge til min golf, og hentede dem så idag.
Da de stod uden luft i og vi mødtes på en p-plads ved Middelfart kunne jeg selvfølgelig ikke køre hjem på¨dem.
Nu har jeg så et ret så stort problem. På en af fælgene er dækket revnet helt igennem på indersiden, og det kan ikke rigtig ses når der ikke er luft i. Fandt ud af det da jeg pumpede dem op da jeg kom hjem. Så det holder ikke tæt.

Kan jeg forlange 2 nye dæk af sælger, eftersom man jo ikke kun kan skifte 1 dæk. (måske en princip-sag?) eler kræve handel retur?

MVH Casper Hansen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købt nye fælge. Blevet snydt?
  • #1   18. jun 2009 Tror ik du kan gøre andet end være sur, det er desværre ik en dyt og gøre ved, man skulle ha bedt sælger om at "puste" dem op inden du købte dem...

  • #2   18. jun 2009 Du kan ikke kræve handel retur når du køber privat ,
    så det dit eget problem ..


  • #3   18. jun 2009 ved privat handel er det dig der har ansvret for at tjekke varen . du har købt dem som beset, men holder med dig du burde ha erstatning da hen ikke har fortalt dig dettte , men lov messigt er jeg rimlig sikker på du intet har at sige.desværre.

  • #4   18. jun 2009 Du har ingen returret ved privat handel

  • #5   18. jun 2009 Man kan godt nøjes med at skifte ét dæk, hvis resten af dækkene ikke er særlig slidt, men der må ikke være mere end et par milimeters forskel i mønsterdybden

  • #6   18. jun 2009 Tag da fat i ham og snak med ham. Hvis han er fornuftig og du har givet noget for de fælge kan da være han vil give lidt tilbage til hjælp til et dæk eller to.
    Men som skrevet står, ingen rettigheder når det er privat handel og varen er købt som beset. Men burde der ikke have ringet en klokke når der ikke var luft i dem ?
    Hvor meget kostede de ?


  • #7   18. jun 2009 Søren B
    Nej burde der egentlig ikke. For det er meget normalt at man tager luften ud af dæk, når de bare ligger i garagen.
    Og gav 6500 så intet vildt.


  • #8   18. jun 2009 tag hjem til ham og kast bægge dæk igennem et vindue...

  • #9   18. jun 2009 ja kast dem igennem et vindue smiley så mister du også dækne OG bliver anklaget for hærværk smiley

    god plan smiley

    sjovt at hans "nysolgte" dæk skulle komme retur.

    Sorry der er ikke noget at gøre når det er privat.... der står den på egen regning uanset hvor surt det end er.....


  • #10   18. jun 2009 Eftersom de stod uden ret meget luft så har han nok selv lukket det ud for at du ikke kunne se det før du kom hjem.
    Ham for du med sikkerhed ikke en skid ud af.
    Så godt du ikke gav mere for dem;O)


  • #11   18. jun 2009 Ok, hvis man gør det. Har jeg nu aldrig gjort. Det var nu ikke for at genere dig, hvis du følte det, men af de hjul jeg har solgt med dæk, har jeg aldrig solgt uden der var luft i.
    Men er 6500,- ikke en god pris for 20" ? kommer selvfølgelig an på hvilke hjul og dæk der er, Også selvom man skulle købe 2 dæk. Men tag da en snak med ham kan jo være han vil give lidt penge tilbage.


  • #12   18. jun 2009 du kan kontakte en advokat, og kræve han lader handelen gå tilbage, da hun bevidst har solgt dig en defekt vare, og så skal du så påvise at han vidste det var der, dvs. han var i ond tro.

    men tag da kontakt til ham som det allerførste...


Kommentér på:
Købt nye fælge. Blevet snydt?

Annonce