{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
610 visninger | Oprettet:

hvor holdbart er dette ? {{forumTopicSubject}}

jeg var i mandags med i en ulykke, hvor en ældre mand, kommer kørende direkte ud foran mig, fra en side vej.

har så fået lavet en skadesanmeldelse og idag har jeg så modtaget dette brev med posten, hvor de har modtaget anmeldelsen, og skriver så følgende:

"Ud fra din anmeldelse er modparten ansvarlig, og vi vil derfor rette krav overfor dennes forsikringsselskab. Såfremt der opstår uenighed om fordeling af ansvaret, vil vi rette henvendelse til dig."

Mit spørgsmål er så ganske simpelt. Hvor meget kan jeg ligge i det brev, når jeg dagen forinden har fået et brev med modpartens anmeldelse, som jeg skulle kommentere, da han havde givet en anden forklaring, som på flere punkter alligevel fortæller at han har kørt direkte ud foran mig.

Men hvor meget skal jeg ligge i det de skriver i det brev jeg har modtaget idag ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor holdbart er dette ?
  • #1   20. jun 2009 har du taget billeder af ulykken? som dokumentation og de kan jo også se på skaderne hvordan i har ramt hinanden, hvis han indrømmer at være kørt uforan dig så skal de andre betale

• #2   20. jun 2009 at forsikringen mener det er modpartens skyld,og de vil kontakte hans selskab om erstatning på din bil

• #3   20. jun 2009 ikke noget

det standart

de hlægger ansvaret på ham men hvis han skriver det er din skyld kontakter de dig for flere oplysninger og længere en tur i retten hvis det kommer så langt

• #4   20. jun 2009 Super smiley
    Har ikke taget billeder, af noget som helst.
    Men min mekaniker har taget billeder af skaden.

Ud fra skaderne, kan man se at han er kørt lige ud foran mig, og har fået bilen rettete 3/4 op i det jeg kører ind i ham.
    Så rammer ham på venstre bagskærm/baglygte/bagklap.

Men er slet ikke i tvivl om hvem der skal betale skaden, og hvem der har ansvaret.
    Jeg ved med 100% sikkerhed, at jeg ikke har kørt for hurtigt, og jeg ved med 100% sikkerhed at han er kørt lige ud foran mig.
    En typisk situation hvor han har overset mig, og fejlbedømt afstand og hastighed.

Kommentér på:
hvor holdbart er dette ?

Annonce