{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Spassere i rundkørsler!!! {{forumTopicSubject}}

Kald mig bare for et tudefjæs, men jeg er efterhånden ved at være RIGTIG træt af bilister, der ikke orienterer sig når de kører ind i rundkørsler.

<b>MÅ JEG I DEN ANLEDNING MINDE OM, AT DER ER UBETINGET VIGEPLIGT NÅR MAN KØRER IND I EN RUNDKØRSEL !!!!!</b>

På min vej hjem fra arbejde skal jeg dagligt køre "igennem" en ret trafikeret (1 sporet) rundkørsel og køre ud af rundkørslen ved den 3. afkørsel. Jeg oplever flere gange ugentligt bilister, der kører LIGE ud foran mig uden overhovedet at orientere sig. Det er som om, at folk ikke kan indse, at der altså er andre medtrafikanter, der skal dreje af ved den tredje afkørsel og at det ikke er alle bilister der drejer af ved den anden afkørsel.

Nogle gange har det endda været nødvendigt at køre "side-by-side" med den kegle der er kørt ud foran mig - simpelthen for ikke at smadre ind i siden på pågældende! - og dette selv om det som nævnt er en 1-sporet rundkørsel.

Det ville glæde mig - den dag jeg får anskaffet mig en HUMMER, - at smadre ind i siden på en af de bilister der ikke overholder vigepligten smiley

Og lige her til sidst: Det er en helt almindelig 1 sporet rundkørsel jeg taler om oven for - og IKKE en rundkørsel som nedenstående - så det burde ikke være så svært at fatte smiley

http://www.bbc.co.uk/wiltshire/content/images/2007/10/22/msn_magic_roundabout_470x350.jpg

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spassere i rundkørsler!!!
  • #1   10. jul 2009 Svaret på dine bønner : en Toyota Landcruiser...

• #2   10. jul 2009 fortsæt dog ind i siden på idioten eller hold hornet i bund, fortsætter du ind i siden på ham uden at bremse, er du sikker på han kigger en anden gang han kører ind i rundkørslen smiley

• #3   10. jul 2009 ja...og skylden vil jo vel altid lande hos modparten, idet han/hun ikke har overholdt vigepligten ???

• #4   10. jul 2009 LJ Grossisten

Jeps... det kan være jeg skal have kigget på sådan en Landcruiser - med et ordentligt frontgitter

• #5   10. jul 2009 Jep, hvad kører du i nu da?

• #6   10. jul 2009 Jeg ville også fortsætte, og håbe på at få en ny bil (:

• #7   10. jul 2009 ville da være hjernedødt at køre ind i dem!!!!!!! hvorfor lave en ulykke når du brokker dig over det der kunne blive til en ulykke. der er da ingen som helst grund til at køre ind i andre uanset hvad... sindsyg tankegang

• #8   10. jul 2009 det er fordi folk er egoistiske... det er svaret!!!

• #10   10. jul 2009 En anden irriterende ting er i en 2 spors rundkørsel når det ene spor er en udkørsel også de idioter der kører i inderbanen bare køre ind over spærrefladen uden overhoved og overveje og kigge om der er andre der faktisk har lov til at være der i modsætning til dem selv.

• #11   10. jul 2009 Christoffer N:
    Ford Mondeo 2,0 (Årgang 2004)

• #12   10. jul 2009 ja okay også lidt trist at smadre en så ny bil smiley men folk forstår det tydeligvis ikke og så må de jo lære det på den hårde måde...

• #13   10. jul 2009 min onkel har fået total skadet sin bil i dag pga en lastbil ikke overholdte vigepligten i en rundkøersel.

• #14   10. jul 2009 Nikolaj Povlsen
    Mit indlæg skal læses med en vis grad af sarkasme.

jeg er bare irriteret over hvor ofte det sker - det er som sagt ind til flere gange om ugen - og det kan jo også ende med at jeg får spasseren ind i min højre bilside og skal til at bøvle med forsikringen osv.....

Det burde være elementært, at man orienterer sig inden man kører ind i en rundkørsel og er klar over at der er ubetinget vigepligt hvor den der kører INDE i rundkørsel har forkørselsret.

• #15   10. jul 2009 Ja, folk skal overholde deres vigepligt, men de skal KRAFTEDEME heller ikke holde og vente i en halv time på at der skal være fri passage i 15 minutter før de kører ud, for det får man lynende hurtigt lange løg af, hvis man holder bagved sådan en idiot smiley

• #16   10. jul 2009 bare kør hurtigt og med mange omdrejninger når du køre ind smiley

• ­
    ­ Tilmeldt:
    mar 2006

Følger: 1 Emner: 30 Svar: 535
    #17   10. jul 2009 Gaaaaaaaaab

• #18   10. jul 2009 Signaler med horn og lygter smiley

• #20   10. jul 2009 Troels H.. jo det skal man faktisk.. ellers overholder man jo ikke vigepligten !!! samtidigt er det også ulovligt at stoppe op og lade folk komme ud fra en sidevej selvom der holder en kæmpe kø !? det er kun politiet der må standse trafikken

• #21   10. jul 2009 Intet sted i færdselsloven står der, at man skal blinke til venstre i en rundkørsel. Det er kun nødvendigt at blinke til højre, når man skal ud af den.

Og det foregår på følgende måde:

Skal man ud af den første vej, så blinker man, inden man kører ind i rundkørslen.

Skal man ud af anden vej, blinker man, når man er ud for første vej

Skal man ud af tredje vej, så blinker man, når man er ud for anden vej osv.

Det er ikke svært.

• #22   10. jul 2009 Nej, det gør man i hvert fald ikke. Det har aldrig været et lovkrav, det er fuldstændig frivilligt, om du vil blinke til venstre.

Hvis det kommer som en overraskelse for andre bilister, at man kører venstre om i en rundkørsel, så er der nogen, der ikke skal have kørekort mere!

• #23   10. jul 2009 kan godt følge dig. og kender der også selv. men det sker bare tit at man er på vej ind i en runkørsel og så sys man at ham der er på vej rundt i rundkørselen retter hjulne op og vil dreje ud men nej man har set forkert.
    vil dog sige at det ville hjælpe meget hvis man som dig der skal ud af nummer 3 så tændte venstre blinklys så ved ham der er på vej ind at du fortsætter.

• #24   10. jul 2009 Desuden: hvordan skal bilister, der ikke er stedkendt, vide, om de skal ud af første, anden, tredje eller en helt fjerde vej i en rundkørsel, de aldrig har været ved før?

Reglen om at blinke til venstre i en rundkørsel, hvis man skal "hele vejen rundt", er da fuldstændig ude i hampen!

• #25   10. jul 2009 Jeg har nu den holdning, at blinker man til højre, når man skal, så er venstreblink overflødigt.

Hvis alle kunne finde ud af at blinke, når de forlader en rundkørsel, så var problemet løst. Men det sker aldrig. Desuden vil der også være bilister, der beslutter sig for at køre ud af rundkørslen, de har bare lige glemt at slå venstre blinklys fra! Og så er det pludselig den bagvedkørende, der bliver overrasket over, at den forankørende ændrer retning i forhold til hvad blinklyset signalerer.

Man kan ikke få en fejlfri verden, heller ikke ude i trafikken. Der er altid nogen, der ikke tager hensyn til de andre.

• #26   10. jul 2009 mike f det kan godt være du sys det med at blinke til venstre er ude i hampen. men er 100% sikker på det kunne ungå mange buler/ulykker hvis det blev til en lov man skulle bruge det hvis man skulle ud at nr3 og op efter

• #27   10. jul 2009 Lyder som om du kører for stærkt igennem de rundkørsler...

• #28   10. jul 2009 *F-S* .
    Forklar lige den med skiltet og "hvordan rundkørslen er"...

• #29   10. jul 2009 Jeg kører økonomisk og tager hensyn til andre trafikanter. Jeg blinker altid i god tid, så de bagvedkørende ikke skal op at stå på bremsen men kan lette foden fra speederen i stedet for at bremse.

Hvis du ikke bliver overrasket, hvis en bil foran dig pludselig svinger til højre og blinker til venstre, så er du ikke opmærksom nok.

• #30   10. jul 2009 Mike F

"Jeg kører økonomisk og tager hensyn til andre trafikanter"

- Hva f..... laver du så på Bilgalleri?! smiley

• #31   10. jul 2009 Jeg er her for at få en griner i ny og næ, når jeg læser om de dumheder, som nogen har lavet og som de spørger om, hvordan de kan løse;-)

Og så elsker jeg biler, derfor smadrer jeg dem ikke:-)

• #32   10. jul 2009 Jeg er udmærket klar over, at blinlyset slår fra, når man drejer modsat af, hvad man har blinket:-) Men derfor kan man jo godt pludselig ombestemme sig og dreje til den anden side af, hvad man lige har blinket.

Der står intet i FL omkring venstreblink i en rundkørsel.

FDM anbefaler venstreblink, men det er ikke et lovkrav!

http://www.fdm.dk/public/trafikogpolitik/Godtrafikkultur/Paspaahinanden/Kend+reglerne.htm

• #33   10. jul 2009 Til november er det 10 år siden, at jeg fik kortet, og jeg lærte ikke at blinke til venstre i en rundkørsel.

Jeg følger meget med i nye regler og love på trafikområdet, det har altid interesseret mig. Nok forsi jeg et eller andet sted drømmer om at blive kørelærer ved siden af min lærergerning:-)

• #34   10. jul 2009 Hader folk der blinker til højre før de kommer hen til en rundkørsel, og IKKE kører ud af 1. vej...

• #35   10. jul 2009 Henrik G: Ja, det gør jeg også, for de har totalt misforstået, hvordan man gebærder sig i en rundkørsel!

• #36   10. jul 2009 Mike F

Så må du bare komme i gang med uddannelsen, det kan varmt anbefales smiley

• #37   10. jul 2009 Thomas F: Det kræver bare tid og penge. Og jeg har ingen af delene før om godt et år, når jeg er færdig med min uddannelse som folkeskolelærer.

• #38   10. jul 2009
    Så er det bare komme i gang der, har haft, og har, en del kollegaer der er tidligere folkeskolelærere...

• #40   10. jul 2009 Som sagt, så er der ingen lov, der siger, at man skal.

Og en motorsagkyndig kan ikke dumpe én, hvis man ikke gør det. Det står jo ikke i færdselsloven, ergo er det ikke lovpligtigt at gøre det.

• #41   11. jul 2009 jeg har en tilføjelse

TØR LORTEN AF BLINKKONTAKTEN SÅ I KAN BLINKE UD AF RUNDKØRSLEN NÅR I FORLADER DEN

up sorry caps

• #43   12. jul 2009 nu kører jeg transport til hverdag og er da godt nok ved at skide en kæmpe arrig gris når man gang på gang oplever at MEDtrafikanterne ikke tager hensyn til hinanden.

når man kan se at der holder en bil ved en sidevej der skal ud og man selv skal ned af selv samme sidevej, ja hvorfor så slå blinklyset til i god tid så den der holder og venter evt kan komme ud før man selv drejer ned af sidevejen.

det samme i en rundkørsel vis hvad du vil, og JA det er en rigtig god ide at blinke til venstre hvis man kører længere end "midten" af rundkørslen, kan godt være at det ikke er et krav men det hjælper sq på afviklingen.

og mens vi er igang, hvad F*** sker der for folk ved til / af kørslerne på motorvejne?!?
    der er mange som gerne til kører en motorvej med 70 km/t selvom der er masser af plads til at komme op på 120 km/t selv i en varevogn.
    ikke sjovt at skulle til at kæmpe med at komme ind på motorvejen i den hastighed.

så mit råd er at tage meget mere hensyn til hinanden i trafikken, og gerne tænk lidt mere over hvordan man selv geberder sig derude.

• #44   12. jul 2009 nemlig!

• #45   12. jul 2009 Der er ingen regler om at blinke til venstre igennem rundkørsler... Og man dumper ikke til køreprøven hvis man lader være.

• #46   12. jul 2009 Det er noget fis at lukke ud, at man ikke tager hensyn til andre i trafikken, når man ikke blinker til venstre i en rundkørsel.

Jeg viser tydeligt, når jeg skal ud af rundkørslen ved at blinke, inden jeg kører ind i rundkørslen, hvis jeg skal ud ad første vej, ved at blinke ud for første vej, hvis jeg skal ud ad anden vej osv. Hvis man blinker til højre i så god tid, som jeg gør, så er venstreblink overflødigt!

I øvrigt overholder jeg også hastighedsgrænserne, hvilket åbenbart ikke kan siges om flertallet på de danske veje. Jeg bliver overhalet konstant, selvom min gps fortæller mig, at jeg kører 81 km/t. på en landevej med 80 km/t. som hastighedsgrænse. Ja, jeg kører 1 km/t. over det tilladte, da det så måske kan få nogen til at lade være med at lave hasarderede overhalinger.

Forleden kørte jeg fra Nykøbing Falster til Brønshøj og retur med trailer på krogen. Ca. 85 km/t. med fartpilot (ved godt at hastighedsgrænsen er 80 km/t. på motorvej med trailer). Men alligevel blev jeg overhalet mange gange af biler med trailer og et par gange også af lastbiler, selvom de alle har samme hastighedsgrænse på motorvejen, nemlig 80 km/t.

• #47   12. jul 2009 *F-S* .: Der fik du åbenbart udvidet dit ordforråd med "at gebærde sig".

Fra Politikens Danskordbog: gebærde verb. -r, -de, -t 1. gebærde sig opføre el. te sig på en bestemt måde

• #48   12. jul 2009 Det er nu ikke et lovkrav at blinke til venstre i en rundkørsel, eller det var det ihvertfald ikke for 2 år siden da jeg tog mit kort.

• #49   12. jul 2009 *F-S* .: Hvorfor kommenterer du så ordvalget "gebærder sig"?

• #51   12. jul 2009 Skrevet: 10-07-2009 22:24:54

derfor dumper man stadig hvis man ik gør det til køreprøven, og det er der jo en grund til ligesom at man skal kigge over skulderen inden man drejer, det står sikkert heller ik i loven, men man dumper også hvis man ik gør det til prøven

Sorry mente at man dumper..

• #52   12. jul 2009 *F-S* .: Er ikke ude på at diskutere bare for at diskutere.

Men hvorfor kommentere et gammelt dansk udtryk, som bruges den dag i dag?

Det er da dig, der åbenbart vil diskutere, da du ytrer en mærkelig holdning. Hvorfor kommentere på ord, der viser, at man f.eks. kommer fra Jylland? Så lægger man da selv op til en diskussion.

Desuden er det ikke pløtte med plåtte, hvis det kommer dertil.

• #53   12. jul 2009 <b> Med mindre du skal skifte vognbane, så er du retarderet, hvis du på et hvilket som helst andet tidspunkt blinker til venstre i en rundkørsel </b>

Det er kun med til at forvirre yderligere, stop venligst den uvane med det vuns!

• #54   13. jul 2009 *F-S* .: Man snakker, som man har forstand til!

Kommentér på:
Spassere i rundkørsler!!!

Annonce