{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Gamer pc bestilt/vurdering {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere spurgt herinde om hvilken gamer pc jeg skulle købe og efter mange mange timers overvejelse har jeg valgt ikke at købe en maskine til 10.000kr men lægge nogle af pengene til side og købe noget vildere og nyere om 2 års tid.

Derfor er valget faldet på denne:

- AMD PHENOM II x3 720, 3x2.8GHZ, BLACK EDITION
- HD4890 1GB DDR5 GRAFIKKORT ( XFX)
- GIGABYTE MA77-UD3 (AMD770)
- 1000GB SATAII WD HARDDISK 32mb cache
- 8GB PC8500-1066, CL5, KINGSTON HYPER-X
- 22X DUALLAYER DVDBRÆNDER , +/- & DVD-RAM(LG)
- ATX KABINET SORT&SØLV
- 750W STRØMFORSYNING, STØJSVAG 17DB
- 7.1 LYDKORT, SURROUND SOUND
- 1394 FIREWIRE
- NETKORT 10/100/1000Mbit (GIGABIT HASTIGHED)
- CPUKØLER TEMPERATURSTYRET M. KOBBER HEATPIPES, ORIGINAL
- 10 USB PORTE I ALT(2 I FRONT), 1.1 og 2.0 PORTE
- 2X DVI UDGANGE + SVHS (MEDFØLGER DVI-ANALOG ADAPTER + HDMI ADAPTER)

Pris samlet 5900kr. Den er samlet lige til orientering når jeg får den.

Så til jer Edb kyndige, kast lige et blik på maskinens specs. Husk den er købt ud fra kompromis mellem pris, ydelse og holdbarhed i forhold til at kunne køre de nyeste spil de næste 1½ til 2 år frem i tiden.

Mvh
Rune

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamer pc bestilt/vurdering
  • #1   16. jul 2009 ser fornuftigt ud, og hvis det bliver leverigt i et fedt kabinet, så er det i orden.. efter min mening..

• #2   16. jul 2009 lyder meget fint til prisen...

• #3   16. jul 2009 hvor kan du købe den der pc rune.. ??

• #4   16. jul 2009 Smil til verden: Jeg har købt og betalt den hos topdata.dk. De har godt nok ferielukket til den 19 juli, men den er bestilt og betalt..

Jeg fik endnu flere grå hår i hovedet af alle de muligheder så til sidst to jeg et valg:-)=

• #5   16. jul 2009 For lidt ram, for lille strømforsyning til de store prossorer, og skod grafik kort som ikk kan understytte full hd

• #6   16. jul 2009 PYR: LIge præcis, de virker som om de har nogle rigtig konkurrence dygtige priser.

Mads L: Ja helt sikkert:-)=

• #7   16. jul 2009 Det ser skam ganske udemærket ud smiley
    Også har du jo muligheden for at købe andre ram på et tidspunkt, cl-5 er ikke de bedste, men med så mange tror jeg ikke det bliver et problem sådan lige de første par år smiley

• #8   16. jul 2009 Michael O: Det også det jeg tænkte, Jeg opgraderede rammene fra 4 gb til 8gb og HDD fra 500gb til 1000gb. Så mon ikke den kan følge med et par år:-)=

• #10   16. jul 2009 Uranpanda: Tror Mads er ironisk:.-)=

Jeg hældte også mest til intel processor, men valgte den billigere phenom efter jeg har hørt ganske udmærkede ting om denne processor.

Og ved godt den med de næste 2 år er svær, men håber den kan være med et godt stykke ud i fremtiden. Jeg synes ikke jeg ville smide 10.000kr for et monster netop også ud fra betragtningen at udviklingen går så stærkt hele tiden...

• #11   16. jul 2009 Tror det var ganske fornuftigt at købe de ekstra ram smiley
    Kører selv med 4gb cl5'ere, de har holdt de sidste 2 år, men kan godt mærke det er ved at være på tide de skal skiftes ud..
    Meeeen det ender nok med at hele systemet bliver skiftet, selvfølgelig med i7'eren som Uran foreslår.. Kører med Core2duo p.t. Men må indrømme at selvom det kører godt, så kan det gøres bedre smiley
    Går bare at venter på et ordentligt grafikkort til en rimelig pris helst gforce næste gang.. Har en ati 2900xt..
    Taget i betragtning at det er 2 år gammelt syntes jeg det nu kører meget godt, meeen det ses i nogle spil, at det ikke er up2date længere..

• #12   16. jul 2009 Ja den udvikling den går så latterligt stærkt inden for edbverdenen:-( Jeg satser nu på at min kan klare sig et godt stykke tid fremover ellers må jeg udskifte rammene til ddr3 ram hvis bundkortet tillader det:-)=

• #14   16. jul 2009 Hjælpe admin: Lyder sygt hehe

PYR: Ja jeg har fået anbefalet dem af flere. Det kostede 275 kr for at opgradere fra 500gb hdd til 1000gb hdd og 599kr at opgradere fra 4 gb ram til 8gb ram.-)=

• #15   16. jul 2009 Rune, tjekkede lige op på det med om den understøtter ddr3 ram, desværre ser det ikke sådan ud.. Det bedste bud er dd2 pc8500 ram..
    Men det er også svært at gøre bedre til prisen smiley
    Jeg vil anbefale at du holder fast i den opsætning også skifter ud om de 2 år, det kan godt være den får det lidt hårdt i det sidste stykke tid op mod udskiftningen, men så er det jo godt at man kan ændre på grafikken i spillene og sådan smiley

• #16   16. jul 2009 Michael O: Ja tænkte det nok bundkortet ikke kan tage ddr3 ram. Men som du skriver så holder jeg fast i det jeg har købt nu og så må den klarer sig et par år og så stå til opgradering/udskiftning derefter:-)=

Og mange tak til jer alle for jeres svar og input.

Mvh
    Rune

• #17   16. jul 2009 Velbekomme, og god fornøjelse med systemet smiley

• #18   16. jul 2009 Mange tak skal du have:-)=

Kommentér på:
Gamer pc bestilt/vurdering

Annonce