{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

nu stopper det {{forumTopicSubject}}

nu må det stoppe jeg er træt af at politikere snart skal lave ligegyldige regelændringer nu vil man nedsætte fartgrænsen til 40 km i timen i byerne fordi der er mange cyklister og gående ja hurra hvis de bare blev på fortovet og cykelstierne ville der ikke være nogle uheld og som der står så er der også meget vanvidsbilister men de køre da langt over de halvtreds alligevel og også som han siger man over lever oftere hvis man bliver ramt med 40 istedet for 50 ja men så lad os da sænke farten til 15 så overlever alle.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-24060582.html?forside


jeg er ikke total destruktiv mener bare snart at alt handler om cyklister og gåendes sikkerhed men mener at der ikke burde være noget problem hvis de gående og cyklende blev på fortov og cykelsti


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nu stopper det
  • #1   1. aug 2009 syntes det er ok

  • #2   1. aug 2009 Kan absolut heller ikke se noget galt i det...

  • #3   1. aug 2009 enig. det går som regel galt, hvis nogen løber over vejen.

    eller nogle idioter køre ræs og køre galt.
    og de såkaldte `idioter´ sænker jo ikke farten til 40 når de vil køre ræs.


  • #4   1. aug 2009 Synes det var bedre at lære løbere og cyklister bedre manér. de gør sku som det passer dem og tror de er udødelige.

  • #5   1. aug 2009 **BDOG** : Ikke enig.... At cykelisterne ikke er vågne gør bare at vi bilister skal være ekstra vågne..... Og hvordan bliver vi så det???? Jo, ved at sænke farten øger du din reaktionstid hvilke vil mindske ullykker...

  • #6   1. aug 2009 Black Hawk `

    du er da helt forkert på den. skal bilen give endnu mere plads og påpasselighed til cyklisten og løberen..?

    så skal lastbilerne vel også vige for bilerne fremkommelighed. selvom man lærer ved kørekort at man skal som billist give plads til at en lastbil kan foretage et sving.


  • #7   1. aug 2009 det er da fair nok de ville nedsætte fartgrænsen til 40km/t det sku fint nok med mig.. men når man køre i københavn og alle de cykelister jeg har været ved at køre ned fordi de lige pludselig kommer uden om en..

    har være ude for der var en der skulle drejse så han cykelisten og så holdte han tilbage så jeg ville lige smutte uden om ham men det ville cykelisten os :S hvilkte endte med jeg lige måtte bremse en extra gang for ikke at ramme ud i ham :S

    og andre gange køre de bare midt ude på vejen og rundt mellem bilerne..
    synes de mennesker fortjener at blive kørt ned når de gør det..

    men ellers er det da fint nok med 40km/t hvis det kan nedsætte dødstallet så er det jo fint


  • #8   1. aug 2009 hvorfor ikke bare lave den regl at cyklelister og fodgængere skal holde tilbage for biler og specielt lastbiler skal højere svinge kunne det spare mange liv hvis det blev gjordet sådan

  • #9   1. aug 2009 Martin Kaas S: Eller så er det dig der er helt forkert på den...
    Jeg siger ikke at vi skal holde tilbage for alle og alt, men ved at sæmke farten får du større reaktionstid ( længere tid til at tænke dig om, inden du gør noget)


  • #10   1. aug 2009 Ingen tvivl om at MANGE uheld med cykelister kunne forhindres hvis de havde lært lidt om færdselsloven. Der burde fx være et lille 10 mins kurser til turister som låner cykler på deres hotel, så de ikke bare bliver sendt ud i trafik helvede og ikke tror der er nogen regler for dem.

  • #11   1. aug 2009 Black Hawk

    Større reaktionstid på at reagere på at cykellisten laver fejl? For så syntes jeg det er et forkert sted at tage fat i problemet. Så burde man jo netop tage fat i cykellisterne. Det er dem der laver de fejl som er skyld i størstedelen af ulykkerne.


  • #12   1. aug 2009 Black Hawk `

    at sætte en fartgrænse til 40km/t i byen vil ikke blive til noget godt. fornuftige folk kører efter omstændighederne, hvilket i nogle byzoner kan være helt ned til 20kmt på ensrettede smalle veje osv. hvorfor skal der så generaliseres med et 40km/t forslag overalt i byerne.??


  • #13   1. aug 2009 Nu snakker de jo også bare om at sænke farten.
    Hvorfor tror I at man skal være 18 for at kunne få et kørekort????
    Hvorfor tror I at man overhovedet skal have et kørekort for at køre bil i DK???


  • #14   1. aug 2009 Black Hawk `

    tabte du lige tråden der..? er du igang med at lære os noget som vi godt ved..?


  • #15   1. aug 2009 Haha.. Hvornår mon det så ender med at vi skal til at parkere bilen når vi er kørt af motorvejen, og så må gå eller cykle rundt.... smiley

  • #16   1. aug 2009 det kommer ikke til at hjælpe en dyt.
    slut prut!..


  • #17   1. aug 2009 I ved det altså godt??? Hvorfor diskutere vi så????
    Martin Kaas S: Er alle billister fornuftige og køre efter forholdene???
    Kan da hurtigt komme med utallige eksempler...


  • #18   1. aug 2009 Martin (28)

    hehe ja.. det kunne dælme være holdbart. sikker på at alle miljøfanatikerne ville juble over det..


  • #19   1. aug 2009 Black Hawk `

    er vi enige om at langt de fleste gør.?


  • #20   1. aug 2009 Syntes os det noget lort !

  • #21   1. aug 2009 Kan sagtens forstå at myndighederne er helt oppe at køre om emnet...

  • #22   1. aug 2009 Og enig med Hasbro.. Og dem der ikke overholdt reglerne skulle straffes med bøde på min. 510kr... Så kan det være at de tænker sig om en anden gang.. Det kan hurtigt koste en cykelist flere tusinde at cykle en tur igennem Odense, hvis de kører som flertallet..

  • #23   1. aug 2009 Martin Kaas. Du er i mine øjne en elite bilist da du stadigvæk ved man skal give plads til en svingene lastbil. Nu er jeg lastbilchauffør og begpr mig omkring 550 - 700 km om dagen 5 dage om ugen. Og at nedsætte hastigheden til 40 km/t vil overhovedet ikke påvirke det problem på nogen som helst måde. Jeg køre som regel kun 30 km/t pga jeg ikke kan køre gennem alle de fartspærringer nemt med mine 2.5 m bredde. og jeg har stadigvæk enorme problemer med at cykelister og forgænger mener jeg skal kunne være opmærksom på dem i alle hjørne og kroge af landet med mine 7 spejle som jeg skal orientere mig i inden jeg udføre en handling.
    Det handler simpelthen om fodgænere, og cykelisters mangel på respekt til deres medtrafikanter. Det er helt vildt hvad en cykelist kan finde på synes jeg. Og tit i byerne støder jeg på cykelister der cykler ude på vejene når der er en flot og egnet cykelsti ude ved siden af. Så jeg har ingen chance overhovedet til at komme forbi pga jeg er så bred, og at mine 40 tons altså ikke accelere med lynets hast, kompineret med jeg har altså 17 meter der skal passere cykelisten inden jeg kan trække ind igen.

    Jeg synes det er frastødene at vores politikere har så svært ved at analysere problemet og at cykelister ikke selv er interesseret i at være med til at give alle en bedre omgang i trafikken. Vi kunne virkelig lære meget af svenskerne. Deres trafik kultur er en helt anden. Og at gøre lastbil der oppe er virkelig skønt med alle de behjælpelige folk som er opmærksom på at man er stor, tung, svært ved at accelere har brug for bremselængde. Så får man lyst til at gøre det bekvemt for de andre i trafikken også


  • #24   1. aug 2009 Black Hawk.

    De bilister som ikke er fornuftige og ikke kører efter forholdene, tror du de ændres hen over natten, den dag lovforslaget om 40kmt går igennem?

    Jeg tror de er pisse ligeglade, og kører som de altid har kørt. Laver de samme dumme beslutninger og tager de samme chancer som før. Det kan en hastighedsreducering ikke gøre noget ved.


  • #25   1. aug 2009 Nikolaj S: Helt enig... Lavere hastighed i byerne og meget større straf til dem som ikke kan finde ud af det...

  • #26   1. aug 2009
    Munken .

    ved det godt. bare sørgeligt at mange glemmer så hurtigt. ville selv sætte stor pris på det som lastbilchauffør.


  • #27   1. aug 2009 50km/t i byzone og så ha hjernen med.

  • #28   1. aug 2009 Black Hawk.

    Var nu ikke lige det jeg mente, jeg mener at 50kmt er fint, hvis alle kan finde ud af bruge den del af kroppen som er beregnet til at tænke med.

    Jeg er dog enig i at der skal større bøder på bordet. Men jeg syntes bestemt ikke at det kun skal være større bøder til os i bil. Jeg har endnu ikke oplevet / set en cykellist få en bøde for fx snak i mobil, køre over for rødt osv osv. Efter min mening burde man sætte en offensiv ind for at få rettet godt og grundigt op på cykellisternes adfærd i trafikken.


  • #29   1. aug 2009 Hvad med at få øjnene op for hvad problemet virkelig er? Kig på cyklister og gående, de mener man skal holde tilbage fordi de "lige skal over vejen".
    Mon de ville give bilisterne plads, hvis vi "lige tog en smutvej på fortovet".

    At sætte farten ned, hjælper ikke en dyt, for andre i trafikken mener så at de har endnu mere tid til at gå over gaden..nææ bedre trafikmoral fra alle parter ville hjælpe men det er jo for svært at lave trafikradio/tv hvor man blandt andet kunne fortælle om regler i trafikken osv


  • #30   1. aug 2009 Nikolaj S

    helt enig.


  • #31   1. aug 2009 Her drenge: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    Fordel dem lige selv i jeres indlæg! Jeg bliver SYG i ruen af at læse det smiley


  • #32   1. aug 2009
    ¦|:. Philip .:|¦

    tak, pigesur, præmenstruel, lørdagstræls, dag, du har,.?


  • #33   1. aug 2009 ¦|:. Philip .:|¦ er bare SÅ sej smiley

  • #34   1. aug 2009 Ha ha ha martin.. Good one smiley

  • #35   1. aug 2009 Munken .

    ja, synes ikke jeg ville tage så mege,t af hans gave til os så afleverede lige lidt tilbage..


  • #36   1. aug 2009 Jeg syntes de skulle sætte farten op til 80 i byerne, og 120 på landevejen.. Så må de sq lave alternative stier til de svage i trafikken.. ^^

  • #37   1. aug 2009 Philip:

    Så slemt er det da ikke. :o)


  • #38   1. aug 2009 Martin Kaas - Jeg er ikke sur, jeg orker bare ikke at læse noget uden KOMMAER, man mister nærmest pusten =)

  • #39   1. aug 2009 ¦|:. Philip .:|¦

    hehe er du blevet tvunget til at deltage i vores indlæg uden kommaer smiley




  • #40   1. aug 2009 Synes det er helt i top smiley .

  • #41   1. aug 2009 hvad fuck er en rue? Ved hvad en roe er...ryd lige op i din lejlighed før du banker på din nabos dør...:-D

    For at tilføje en ny vinkel til debatten: Hvad så med de strækninger med hastighedsbegrænsninger på 80km/t, som løbere og cyklister åbenbart mener de skal bruge? Skal hastighedsgrænsen så også sættes ned der? Især løbere som kunne løbe alle mulige andre steder...der hvor jeg bor er der et kæmpe stisystem som løber parallelt med vejen, men det gider de ikke løbe på...fatter det ikke...



  • #42   1. aug 2009 Man skulle lave nogen kæmpe p-pladser uden for alle de store byer og lave kørsels forbud inde i byen. Så det kun er biler med erendringer der må køre der inde..

    Også i stedet for at man kan leje cykler, så skal man kunne leje el biler der ikke køre så forbandet hurtigt.


  • #43   1. aug 2009 Jamen lad os det... Med de danske bygge tider, så er det jo klar til brug om, tja 2-3 generationer.

  • #45   1. aug 2009 Tror ikke det ville hjælpe med at nedsætte hastighed ned til 40.

    Cyklister er og bliver de største spassere i traffiken. De viser ingen hensyn til andre i på vejen, de masser sig frem foran HT-busser, lastibiler osv. Tror også 70-80% af de cykler der er på de danske veje er ulovlige, manglede bremser, reflexer og ikke godkendte lygter.

    Synes hellere de sgu indføre af hjelm var lovpligtigt og noget mere kontrol af cykler.


Kommentér på:
nu stopper det

Annonce