{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Bil VS MC?? {{forumTopicSubject}}

sad og tænkte lidt (utroligt men sandt) .. Hvad koster det egentlig at have MC - Ved der sidder nogle herinde der har begge dele.. Det skal siges jeg har en gammel Polo jeg intet får for, men hvad med forsikring på en mc - tænker på noget Suzuki GSX 600 .. (noget i den stil) og prismæssigt 50-70 tusind..

altså skal finde forskellen - der er jo mange flere dele på en bil der kan gå i stykker, vægtafgift, forsikring osv osv.. men mangler lidt overbilk over udgifterne sat op mod hinanden .. Nogle der kan hjælpe mig lidt.. spørg ikke efter en forsikringspris eller hvem der er billigst, bar en ca. pris.. er 22 år og skal bar bruges til lidt sjov har kun 10 km til uddannelse og arbejde så perioden man ikke bruger den kan jernhesten bruges...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil VS MC??
  • #1   9. aug 2009 vægtafgift = 580kr/år for allt mc'er
    ansvarsforsikring for ALLE mc'er, alder osv = 2800,- hos gf.

så det er hammer billigt at have mc, hvis du kan leve med ansvar.
    kasko er dog en helt anden historie.

• #2   9. aug 2009 jeg gir 500 i vægtafgift og 1600 i forsikring for ansvar

• #3   9. aug 2009 Ja kommer jo helt an på hvilket forsikring selskab du har. Men så snart der er en R-i model koster den jo.

Der er nu oz mange dele som kan gå i stykker på en mc, tænk oz på tøj/udstyr, når du planlægger at købe mc.

I det hele taget gælder det vel oz, hvor mange forsikringer du har i det hele, ofte kan forsikringsselskab, jo give lidt rabat, hvis du har flere forsikringer.

• #4   9. aug 2009 Ja, som de andre siger kan du jo køre "biiligt" , med ansvar, hvis du har nerver til det.

• #5   9. aug 2009 ja hold dig fra en r model hvis det skal være billigt. Gav 21kg i forsikring på min 08 zx6r ninja. ADD det er altså mange penge. var 24 år der.

• #6   9. aug 2009 altså med kasko..

• #7   9. aug 2009 Hvad det koster at have en MC, kommer i meget høj grad an på hvilken type maskine du har, samt hvilket mærke den er. Totaløkonomien afhænger jo af kørselsbehov, men den typiske motorcyklist som også har en bil de pendler i, kører sjældent mere end 6-8000km om året.

Hos ETU giver jeg 1500 kroner i ansvarsforsikring (kræver ialt 3 forsikringer hos dem før de overhovedet vil tage den).

Hos IF Forsikring koster den samme maskine 5400 kroner med fuld kasko uden bonustab ved skade og 4000 i selvrisiko.

Sportsmaskiner kræver meget af ejeren i form af ancennitet og alder (minimum 25 eller 30 år altefter selskab) og koster meget nemt over 12.000 årligt at forsikre.

Jeg har en Suzuki SV1000 med 120hk som jeg kører ca 25.000km årligt - kun i fritiden.
    Jeg laver selv alt service, så den koster mig 400 kroner for olie og filter hver 6000km.
    Kæde og tandhjul koster 1700 kroner hver 25.000km.
    Hver 7.500km skal den have nyt bagdæk til 900 kroner, og hver 15.000km skal den have nyt fordæk til 700 kroner - og jeg skifter dem selv.
    Bremseklodser skal den typisk have hver 20.000km og det koster 600 kroner.
    Benzin bruger den en del af, så ca 13 km/l i gennemsnit regner jeg med.

Med ferieture og alt andet kostede det mig ca 35.000 for en hel sæson i 2008 - dog en smule mindre i år.

• #8   9. aug 2009 3200kr i kasko for en gsxr 750 årg 91 hos aros smiley

• #10   10. aug 2009 Giver 1600 i ansvar ved GF men 2 års ancinitet, startede på 2600kr. og jeg har lige nu en af disse så farlige R-modeller pt, det er se sq ligeglad med om der står på når det bare er ansvar, i hvert fald ved GF.

• #11   10. aug 2009 Og giver 6500 for ansvar på bilen

Kommentér på:
Bil VS MC??

Annonce