Hjælp til Windows install. på bærbar {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har netop købt mig en ny Asus bærbar, da den gamle var "stået af".
På den nye bærbar var der præ-installeret Windows Vista Home Premium.
På den gamle var der installeret Windows Vista Ultimate Edition, og da jeg mangler nogle af funktionaliteterne fra denne udgave vil jeg gerne have slettet Home Premium installationen og bruge DVD´en med Ultimate Edition fra den gamle bærbar
Det er selvfølgelig en original udgave med licens jeg har (den med Windows Vista Ultimate).
Da Vista Ultimate DVD´en er uden Service Pack 1 (SP1), har jeg "slipstreamed" den over på en anden DVD, så SP1 så at sige bliver en integreret del af Windows installationen. Det skulle gerne være fuldt ud lovligt.
Mit problem er, at jeg ikke kan få den nye bærbar til at boote op på den slipstreamed DVD jeg har lavet. Det fungerede fint på den gamle bærbar, og den er naturligvis brændt som en "bootable" DVD. Jeg har naturligvis været inde i BIOS og ændre bootrækkefølgen på den nye bærbar, så der bootes først på DVD-drevet.
Uanset hvad jeg gør, booter maskinen op på den eksisterende Windows Home Premium installation, og jeg kan ikke få den til at boote fra DVD´en.
Nogen der ved hvad der kan være galt?
Tak for hjælpen på forhånd!
sep 2004
Følger: 135 Følgere: 141 Biler: 10 Emner: 534 Svar: 1.614
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Tak.....
Det var måske en løsning jeg kunne prøve.
Jeg tænkte også på, at hvis jeg kan komme hen til en DOS-prompt under opstart (ved at trykke F8), så kan jeg måske få adgang til DVD´en ad den vej ?
aug 2008
Tak....ja det så jeg faktisk også lige for et øjeblik siden (altså det med SP2). Var faktisk ikke klar over den var udkommet.
Ved du, om SP2 kræver at man installerer SP1 først ?
Ellers må jeg jo bare tage dem én ad gangen
aug 2008
Det vil jeg gøre asap så. !
Hjælp til Windows install. på bærbar