{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Arbejde som fragtmand?
  • #1   18. sep 2009 du skal være opmærksom på at de er hårdt da du har mange steder i løbet af en dag, og lønnen ligger ikke i den høje ende , men det er timerne du har , så det er muligt at tjene lidt, men der er også mange timer i det, hvilken fragt central fra og hvad firma??

• #2   18. sep 2009 Det kan man jo umuligt svare på. Det afhænger af en hel del ting.

- Kører de med overenskomst?
    - Hvor mange timer skal du køre dagligt?
    - På hvilke tidspunkter af døgnet?
    - Har han særlige timesatser, læs = Lokal aftale med fagforeningen?

Du kan kun finde ud af hvad lønnen er på, ved at spørge ind til de ting. Evt. kontakte nærmeste fagforening og forhøre om han kører med overenskomstmæssig løn eller har lokalaftale eller måske slet ikke har nogen aftale.

• #3   18. sep 2009 Okay. Lad mig spørge på en anden måde.
    Hvad får i? CA.!
    Det er en som har spurgt mig, om jeg vil afløse ham 2 gange om ugen.
    Og vil gerne vide lidt mere om det, inden jeg tager den videre, ved godt han ka gi mig en masse svar, men vil gerne vide hvordan det er andre steder, så jeg er bedre forberedt.

• #4   18. sep 2009 kan du ikke spørge ham du overvejer at sige ja til, hvad det ca giver i løn ( ved godt man ALDIG skal spørge sådan før ansættelse ) men altså vi andre kan nok ikke svare på det,

f.eks jeg køre alle lørdage fra 02 - 10 og jeg for omkring 3000 kr hver 14 dag ,,,

• #5   18. sep 2009 Nicolai smiley
    Endelig en der kan svare på topic.. smiley
    Jo, gør jeg også næste gang jeg snakker med ham, ikke en jeg sankker særlig meget med:)

• #6   18. sep 2009 Til jer andre
    Jeg spørger da ikke jer hvad jeg skal ha i løn.

Det er da det samme hvis man vil se hvad man skal sælge ens bil for. Så går man ind og kigger på andres biler, og se hvad de koster.
    Så trækker man fra, eller til, alt efter hvordan ens bil er i forhold til.
    Jeg kan ikke sige noget om jobbet endnu, da jeg INTET ved om det endnu, men prøver at forberede mig på, så jeg ved bare en lille smule om det.
    Så er det op til mig selv at vudere, om det er en fair aftale jeg får i hus.

Hvis der er nogen der vil.
    Så fortæl om jeres job, og hvis i vil, så fortæl hvad i tjener!

• #7   18. sep 2009 Du kan forvente mellem 110-140 kr. i timen.

Afhænger meget af arbejdets omfang, vognmand og kvalifikationer.
    Kører du om natten får du oftest nogle godt tillæg.

Undgå ansættelse ved vognmænd, der ikke vil følge overenskomst, og gerne vil udbetale løn på alle mulige kreative måder.
    Sørg ligeledes for at få en brancheforeningsgodkendt ansættelseskonkrakt, der opfylder de gældende krav, og indeholder ALLE aftaler I indgår.

Kontakt evt. din fagforening og/eller 3F for at høre, om de har eller har haft sager kørende mod den pågældende vognmand.

Vognmandsbranchen er ligeså betændt som en bumset teenagers ansigt, så du skal træde varsomt.

• #8   19. sep 2009 Steffen N

Tak for dit kreative svar igen smiley At sammenligne løn med en bil, er nok den dårligste sammenligning jeg længe har hørt smiley

Som sagt er der forskel, men ja, gennemsnittet af lønnen ligger vel på et sted mellem 100-150 kr. i timen alt efter kørsel, sted m.m. Men er han ude af en fagforening, kan han vel sagtens betale 70 kr. istedet for og slippe godt afsted med det (kan da nævne mindst 2 eks. hvor det foregår uden nogen gør noget ved det).

Løn afhænger jo af helt andre faktorer end en bils udstyr, men ok.

Kommentér på:
Arbejde som fragtmand?

Annonce