2.727 visninger
|
Oprettet:
Arbejde som fragtmand? {{forumTopicSubject}}
Hey.
Overvejer at sige ja til et job, hvor jeg skal køre fragt 2 gange om ugen.
Hva ligger lønnen CA. på?
Er der noget jeg skal være særlig opmærksom på?
apr 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 173
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 233
- Kører de med overenskomst?
- Hvor mange timer skal du køre dagligt?
- På hvilke tidspunkter af døgnet?
- Har han særlige timesatser, læs = Lokal aftale med fagforeningen?
Du kan kun finde ud af hvad lønnen er på, ved at spørge ind til de ting. Evt. kontakte nærmeste fagforening og forhøre om han kører med overenskomstmæssig løn eller har lokalaftale eller måske slet ikke har nogen aftale.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 347 Svar: 901
Hvad får i? CA.!
Det er en som har spurgt mig, om jeg vil afløse ham 2 gange om ugen.
Og vil gerne vide lidt mere om det, inden jeg tager den videre, ved godt han ka gi mig en masse svar, men vil gerne vide hvordan det er andre steder, så jeg er bedre forberedt.
jan 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 87 Svar: 1.554
f.eks jeg køre alle lørdage fra 02 - 10 og jeg for omkring 3000 kr hver 14 dag ,,,
nov 2006
Endelig en der kan svare på topic..
Jo, gør jeg også næste gang jeg snakker med ham, ikke en jeg sankker særlig meget med:)
nov 2006
Jeg spørger da ikke jer hvad jeg skal ha i løn.
Det er da det samme hvis man vil se hvad man skal sælge ens bil for. Så går man ind og kigger på andres biler, og se hvad de koster.
Så trækker man fra, eller til, alt efter hvordan ens bil er i forhold til.
Jeg kan ikke sige noget om jobbet endnu, da jeg INTET ved om det endnu, men prøver at forberede mig på, så jeg ved bare en lille smule om det.
Så er det op til mig selv at vudere, om det er en fair aftale jeg får i hus.
Hvis der er nogen der vil.
Så fortæl om jeres job, og hvis i vil, så fortæl hvad i tjener!
apr 2005
Følger: 26 Følgere: 23 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 479
Afhænger meget af arbejdets omfang, vognmand og kvalifikationer.
Kører du om natten får du oftest nogle godt tillæg.
Undgå ansættelse ved vognmænd, der ikke vil følge overenskomst, og gerne vil udbetale løn på alle mulige kreative måder.
Sørg ligeledes for at få en brancheforeningsgodkendt ansættelseskonkrakt, der opfylder de gældende krav, og indeholder ALLE aftaler I indgår.
Kontakt evt. din fagforening og/eller 3F for at høre, om de har eller har haft sager kørende mod den pågældende vognmand.
Vognmandsbranchen er ligeså betændt som en bumset teenagers ansigt, så du skal træde varsomt.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 8 Svar: 233
Tak for dit kreative svar igen At sammenligne løn med en bil, er nok den dårligste sammenligning jeg længe har hørt
Som sagt er der forskel, men ja, gennemsnittet af lønnen ligger vel på et sted mellem 100-150 kr. i timen alt efter kørsel, sted m.m. Men er han ude af en fagforening, kan han vel sagtens betale 70 kr. istedet for og slippe godt afsted med det (kan da nævne mindst 2 eks. hvor det foregår uden nogen gør noget ved det).
Løn afhænger jo af helt andre faktorer end en bils udstyr, men ok.
Arbejde som fragtmand?