{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.135 visninger | Oprettet:

Ombytning af bil, pga. fejl på bilen {{forumTopicSubject}}

Jeg havde for 3 mdr. siden købt mig en fin polo 9n, fra 2003 som havde gået 32.500km, men grundet gentagne mislykkedet forsøg på at udbedre fejl, snakkede jeg med direktøren og fik afvide vi fandt en anden bil til mig.

Men får jeg så det samme for min bil som jeg gav for den? Mit problem er at han stort set ingen brugt biler har og dem han har er hunde dyre. +130.000kr jeg gav kun 115.000 for min.
Han har nogle stykker på omkring de 100.000kr men det er nogle virkelige ring nogle i forhold til den polo jeg købte, han kan vel ikke sige han kun kan tilbyde mig og jeg så er nød til at tage sådan en????

Håber der er nogle som kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombytning af bil, pga. fejl på bilen
  • #1   19. sep 2009 når han har indrømmet at fejlen på hans bil ikke kan laves har du ret til at ophæve handlen og så skal du selvfølgeligt have det fulde beløb der står på din kviterring tilbage i lommen smiley

  • #2   19. sep 2009 Du får samme pris for den, som det du gav, minus de km. du har kørt til en takst, i bliver enige om. Oftest mellem 1 og 2 kr. pr. kørt km.
    Det kan være han køber en engros hos en anden forhandler, som er tilsvarende din.


  • #3   19. sep 2009 Har kørt 10.000 km ca., Det bil sige jeg kan risikere at han tager 20.000kr af prisen? Men jeg har så synet bilen osv. det tæller vel til min fordel?? At der er "lagt" penge i den?

  • #4   19. sep 2009 Sådan hænger verden ikke sammen Ricko.

    Der vil blive modregnet kørte kilometer, slitage på bil og værditab.
    Det der rosenrøde begreb med 'købelov, garanti og 'at levere bilen tilbage'', eksisterer praktisk talt ikke.

    Når han tilbyder dig at finde en anden bil til dig, vil du formentlig opleve at han ikke vil gi' dig ret meget for din nuværende Polo.

    Han kan tilbyde dig præcis hvad han har lyst til...
    Om du har pengene eller ej, er i realiteten ikke hans problem.

    Hvis han ender med at tage bilen retur, finde en anden i samme prisleje, uden at det kommer til at koste dig en mindre formue, så skriv lige hvilken forhandler det er... For så fortjener denne at få noget reklame. smiley

    Forbrugerklagenævnet tager sig ikke af sådanne sager.
    Der er oprettet et selvstændigt klagenævn, bilankenævnet, men forvent ikke det sætter skub i sagerne.

    FDM har i årevis arbejdet med sådanne sager her, og er i virkeligheden ikke kommet en meter. Forhandlerne gør hvad de har lyst til.


  • #5   19. sep 2009 Mr. B også det der e rmit problem har snakket med en advokat som sagde at jeg havde ret til mine penge igen. Altså alle pengene som jeg gav for bilen, men som han sagde så kan det tage 1,5år og koste mig omkring 30.000kr. Så er jeg jo egentlig kommet lige vidt....... Det sku en gang hø den her situation

  • #6   19. sep 2009 Michael -> Det kommer an på hvad i forhandler jeg frem til. Der er ingen facitliste for hvordan det skal være. Det er "improvisering" hver gang, sådan noget.

  • #7   19. sep 2009 HELT enig med Mr B

Kommentér på:
Ombytning af bil, pga. fejl på bilen

Annonce