{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

ingen ærlighed nu om dage :/ {{forumTopicSubject}}

Den 27.08.09 solgte jeg min peugeot til fordel for den mazda mx3 som jeg har i min profil.
jeg dummede mig i og med at jeg valgte at stole på sælger og vi lavede ikke papirer på byttet... jeg har i første omgang ingen mistanke om noget, men da jeg kommer hjem og kigger nærmere på min registrerings attest ser jeg så at det ikke er hans navn den står i, men tænker ikke mere over det da det alligevel var en kvinde som jo kunne være hans mor, kæreste eller lignende

aftalen var mundtligt, men den indebar at vi hver i ser skulle omregistrere bilen hurtigst muligt, jeg overholder min del af aftalen, efter 3 uger kontakter jeg sælger igen da han endnu ikke har omregistreret bilen, han reagerer surt over min henvendelse og siger at det gjorde han dagen før...

den dag idag er der stadigt ikke kommet penge fra hverken forsikring eller motorkontoret, jeg står nu med regninger for op mod 20.000...

nu ser jeg så her til aften til min frygt at han fandme er ved at videresælge bilen, stadigt i mit navn...

kan man ikke gøre noget? jeg har afmeldt min bil ved skat, men det tager yderligere 2 uger før de gør noget ved det, jeg har virkeligt lyst til at skade denne person på alle tænkelige måder... kan man ikke melde ham for forsikrings svindel? eller dokumentforfalskning i og med han videresælger en bil der ikke er hans?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ingen ærlighed nu om dage :/
  • #1   28. sep 2009 Steffen L, jeg ved det... men skulle ud med det alligevel... er fandme rasende... hold kæft en taber..!

  • #3   28. sep 2009 du kan bare tvangsafmelde ddin forsikring tosse smiley ? ring til forsikringen og fortæl hvordan og hvorledes og så bliver ppladerne meldt """ stjålet """ eller hva man skal sige og så kommer politiet eller sådan og henter pladerne og så det ude af verdenen. . .

  • #4   28. sep 2009 ring til skat eller din forsikring og snak med dem angående en " tvangsafmelding af din bil / forsikring "

  • #5   28. sep 2009 man kan ikke afmelde forsikringen.. har dobbelttjekket det selvfølgeligt, men der er ikke noget at gøre da det er den lovpligtige ansvars forsikring der er på min, ellers havde jeg naturligvis afmeldt den

  • #6   28. sep 2009 prøvede selv det samme med min mx3, byttede min saxo med den jeg har nu, der lavede vi dog papir, men vi skulle også omregistrere hver især og jeg gjorde det dagen efter, men han har ikke fået det gjort, så jeg fik en vægtafgift på min saxo selvom det er længe siden jeg byttede, jeg var så oppe at klage hvor de sagde at jeg bare skulle betale pengene, da de så ville ryge ind på min konto igen .. og han blev politi anmeldt .. smiley

  • #7   28. sep 2009 har selv gjort det basse smiley så jo det kan du skam sagtens... tro mig eller lad vær smiley men gør som du vil smiley

    held og lykke med det ihvertfald..


  • #9   28. sep 2009 Hvis ikke du allerede har gjort det, så kan du melde pladerne for 'manglende omregistrering' .

    Eller, du kan opsøge ham (eller bilen) på hans adresse, som du vel har? - og tage pladerne af bilen, selvom det er imod hans vilje, for det er jo stadig dine plader og han har brugt loven smiley

    Men jeg ved ikk om du faktisk kan gøre mere. Hvor lang tid siden er det i har handlet??


  • #10   28. sep 2009 jamen simon, jeg spørger min forsikring og de nægter at opsige den... hvad mere kan jeg så gøre? har kontaktet forsikringen flere gange men svaret er det samme, det kan ikke lade sig gøre da den er lovpligtig...

  • #11   28. sep 2009 I grove træk kunne du jo melde bilen stjålet, når politiet har fundet bilen kommer de og aflevere den tilbage til dig, og wupti 2 biler.... smiley

  • #12   28. sep 2009 ellers hent bilen det er din =)

  • #13   28. sep 2009 bare hent pladerne .. smiley

  • #14   28. sep 2009 jeg har desværre ikke hans adresse og det er nok heller ikke lige noget jeg får fat på... desværre, jeg har faktisk ikke ret meget information om ham hvilket er utroligt dumt fra min side af... jeg ved ca hvor han kommer fra og hvad hans navn er, men så er det også næsten det...

  • #15   28. sep 2009 jeg fik min opsagt samme dag jeg ringede ind, for de har en pulje der dækker manglende omregistrering.

    Har tjm-forsikring.


  • #16   28. sep 2009 Tjaa du kunne i realiteten også melde bilen stjålet, da det jo stadig er din, manden har jo ingen bevis på at han har købt den.
    Eneste du faktisk skal gøre er bare få lavet en ny reg. attest, som overskriver den gamle, den kunne jo f.eks være blevet stjålet da man havede glemt den i bilen.

    Kunne være det kunne få ham op af stolen.



  • #17   28. sep 2009 claus-m: jeg har daf / etu og tror desværre ikke jeg er så heldig smiley

    Nielsen: det må jo blive løsningen... det er pt også det næste skridt, kan jo i samme omgang melde ham for forsikringssvindel samt dokument forfaldskning


  • #18   28. sep 2009 at hente pladerne og er tyveri.. det kan politiet desværre godt have tid til at klnalde dig for, men ikke at du melder ham.. der er et seriøst problem med de regler.

  • #19   28. sep 2009 Rep. attesten skal altid være i bilen hvis du kører i udlandet, så den kunne sagtens have ligget i handskerummet da bilen blev "stjålet" fra dig sammen med en ekstra nøgle du også havde glemt i handskerummet.......

  • #20   28. sep 2009 Karbu S: jeg er heller ikke selvtægtsmand.. men vil gøre alt hvad der står i min magt derudover...

  • #21   28. sep 2009 synes det er utroligt man skal blande politiet ind i alt nu om dage... ikke engang en simpel bilhandel kan foregå uden juridske kontrakter samt vidner på stedet

  • #23   28. sep 2009 Slå hans mobilnummer op? , vupti og du har en adresse at gå ud af.

    Ellers kan du i tilfælde ringe til politiet og få udleveret en adresse hvis du forklarer siturationen - har jeg engang selv gjort ;o , men jeg ved ikke om det er alle betjente der er så venlige at udlevere sådan nogle detaljer smiley

    Og hvis du ikk selv vil hente pladerne, kan du jo som de andre har foreslået - melde den stjålet og få skrevet en ny attest, så har du i hvertfald vendt siturationen;)


  • #24   28. sep 2009 Margrethe: nej jeg forstår det heller ikke, men tro mig, har ikke bare siddet og ventet i over en måned på at han fik fingeren ud, har prøvet ALT hvad man kan mht forsikring og skat smiley

    igen det med selvtægt gør jeg ikke i, men det frister godt nok!


  • #25   28. sep 2009 det er ikke ulovligt at hente pladerne da det teoretisk set stadig er din bil

  • #26   28. sep 2009 Det burte vel ikke være så svært at finde ud af hvor han bor når du siger du har set den til salg igen, så ringer du/ven og siger du er intra i den og vil godt komme og se den, og så har du adressen...



  • #27   28. sep 2009 hent dog bilen... han har ikke papir på i har lavet en handel lige som du ikke har papir på det så det er jo stadig din bil og du kan jo i teorien have købt den bil du lige har omreg. af ham og han har fået penge men i har stadig ikke lavet papir på det men nu er bilen omreg. så nu er det din bil... han vil intet kunne gøre...

  • #28   28. sep 2009 King nothing: den bil han solgte mig stod jo faktisk heller ikke i hans navn, så det er jo ikke engang ham jeg har købt den af

  • #30   28. sep 2009 Jeg ved godt, at mange siger det, men fuck hvor er det dumt. Han kunne jo have solgt dig en stjålet bil?

  • #31   28. sep 2009 Margrethe: det har intet med politiet at gøre længere... og jeg har som jeg skrev aller først allerede gjort det du nævner der smiley

  • #32   28. sep 2009 jamen så gør det, det jo så bare endnu mere legitimt... bare ud og hent bilen og så sig til ham at han kan kigge på de gule sider efter den bil... for findes det så findes det der...

    og så bare ned til SKAT og bestil en ny reg. attest...


  • #34   28. sep 2009 ring til politiet og hør hvad de siger..

    men jeg pjejer bare at hente pladerne, og så aflevere dem hos skat, så bliver den helt automatisk afmeldt..

    har du ikke et bruger navn på ham, altså herind til?


  • #35   28. sep 2009 jim J: jo det har jeg da... men vil ikke hænge ham ud da det er mod reglerne... i det mindste ikke her i forummet...

  • Mea C
    Mea C Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
    #36   28. sep 2009 Du skal bare på motorkontoret og tvangsafmelde bilen. Der er en blanket på skat.dk, som du skal udfylde. Ellers ligger den også på motorkontoret.

    Efterfølgende ophører din forsikring automatisk. Hvis du havde slutseddel kunne du få gjort det med tilbagevirkende kraft, men når du ikke har, så er bilen afmeldt tre uger efter indlevering af blanketten.


Kommentér på:
ingen ærlighed nu om dage :/

Annonce