{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift lås på hoveddør 1.000 kr.
  • Montering af bordplade i køkken 1.300 kr.
  • Skifte blæser i ovn 900 kr.
  • Samling af tre IKEA-skabe 1.500 kr.
  • Bil rengøring 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CITIZEN ure - Erfaringer søges
  • #1   6. okt 2009 Hvad er du vant til af ure?

Du skal ikke forvente den store kvalitet. Men igen, koster de jo ikke så meget.

• #2   6. okt 2009 Jeg har haft et Police, rimelig billigt, og det gik os i stykker 3 gange på 2 år, så jeg fik pengene tilbage!

Ellers har jeg et Geneve, som er et dyrt ur, og arvestykke.. Men det vil jeg ikke bruge dagligt..

Har du selv erfaring med citizen..??

Jeg har også tænkt på at købe et brugt Omega eller Tag Hauer???

• #3   6. okt 2009 Nej ikke citizen personligt. Men kender udemærket til det. Og det er IKKE kvalitet! Men nok lidt bedre end Police.

Jeg har en del erfaring og forstand på ure. Hold dig fra Tag Hauer, hvis du er i den pris klasse. Tag hellere et omega. Omega er generelt dyrere end Tag hauer, men MEGET bedre kvalitet.

Kender du omega Seamaster serien?

• #4   6. okt 2009 Okay..

Det er netop Omega Seamaster jeg sidder og kigger lidt på.

Fx dette: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62227755

Er det godt?

Hvilke mærke er der ellers i den prisklasse (cirka 5000)??

• #5   6. okt 2009 Personligt ville jeg tage den med blå skive. Nypris omkring 11.000 men der er rimelig mange til salg brugt fra 4500 og opefter. Jeg har et seamaster (dog et dyrere et af dem) som arbejds ud. Og tro, det får tæsk i dagligdagen. Og det holder bare! Har haft et par tag hauer'er, og absolut ikke tilfreds med dem. Det mærke skal jeg ikke have igen.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62538640

Ellers er der også Certina ure. Rigtig god kvalitet til prisen.
    Men ligemeget hvad du vælger brugt i den prisklasse, så aftal en tid hos en ur forretning, at mød med sælger dernede. Bare for at være sikker på, at det er ægte. Man kan sgu dårligt se forskel idag på dem.

• #6   6. okt 2009 Tak for svarene smiley

Jamen det lyder da godt.. Og rigtig god idé med at mødes hos en urhandler.

Jeg vil kigge lidt nærmere på Certina også.

Tak for hjælpen indtil videre...

Mvh Christoffer

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 353
    #7   6. okt 2009 Daniel: (Sry. for hi-jack Christoffer!)
    Nu er jeg selv på jagt efter ur i samme prisklasse (~5 k), og vil købe nyt! Hvorfor skal man holde sig fra Tag Heuer, som vel ellers går for at være et kvalitetsur? Har før haft Seiko Cronograph, og vil en klasse op . Jeg tænker Certina, Tag Heuer, Citizen, måske Seiko igen? Nogle gode tips? smiley - Hvad skal jeg gå efter...?

/Marcus

• #8   6. okt 2009 Så lidt.

rart at høre, at nogen gider at sætte pris på et ordentlig ur.
    Sys det er nærmest pinligt, når man er i byen, og en eller anden fyr står med det nyeste sæt tøj, sko osv. Os så flasher han et ur til en plovmand! Det holder bare ikke!

• #9   6. okt 2009 Jeg havde et citizen ur i lidt over 10 år der gik på solenergi. Skiftede kun for at prøve noget andet. Aldrig problemer med det. Batteriet holder ca. et halvt år uden sollys. Det er nu knap 12 år gammelt og sætter jeg det under lys virker det igen smiley

Så kun gode ord herfra.

• #10   6. okt 2009 Marcus>>> Seiko laver super ure i den prisklasse. absolut ingen tvivl om det.

Jeg har haft to tag hauer. Det ene et "billigt" et til 10 kilo. Deres såkaldte patenteret lænke gik konstant i stykker. samt andre småfejl.
    Det andet kostede lidt over 25 kilo. Det var selvoptrukket. Det virkede slet ikke! Var til reperation 3-4 gange. Godt det blev stjålet smiley

Som sagt, har et omega der får tæsk i dagligdagen. Plus mit "pæne" omega ur der også er selv optrukket. Og det fungerer bare.
    Men der skal også være forskel på de to ure. Sidst jeg så var det dyreste tag hauer omkring 50-60 kilo. Omega..... over 800.000!

• #11   6. okt 2009 Marcus: Giv den gas.. Jeg lytter med smiley

Daniel: Haha.. Enig! smiley

Andreas: Rart at hører.. Hvilken model havde du og kan du fortælle andet om det?? Evt. et link ville være guld værd smiley

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

#12   6. okt 2009 Christoffer: Tænkte nok det var OK smiley

Daniel: Der er ingen tvivl om at havde jeg lige pengene til det, så var jeg ejer af et Omega. Meen, da jeg har truffet den beslutning at det skal være nyt (har skam kigget længe på de brugte), så passer budgettet ikke rigtig sammen med Omega.
    Har du nogle input til de andre mærker. Certina fx? Har været ude og se på nogle stykker, og synes de har nogle fede modeller, men hvad siger kvaliteten? Har aldrig haft problemer med mit Seiko, og forventer heller ikke nogle med et kommende nyt!

/Marcus

• #13   6. okt 2009 Certina er liiiiige en tand bedre en seiko, og kan varmt anbefales. Min mor har et af de dyrere certina ure. Og det har hun absolut været glad for. Plus min eks gik næsten ikke med andet. Så det burde du roligt investere i.

• #14   6. okt 2009 Mit Citizen Titanium har nu holdt siden 1998 uden en ridse i glasset. Det er sku fin kvalitet. Det bliver brugt hver dag.

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

#15   6. okt 2009 Daniel:

Okay, det lyder jo dejligt. Rart med lidt viden i baghånden når man skal ud og kigge smiley
    - Lige på falderebet: Har du nogle outsidere, som jeg ikke lige har tænkt på (garanteret! smiley som faktisk er bedre i prisklassen 5-6k?

/Marcus

• #16   6. okt 2009 Kig evt. efter
    Oris - er i den prisklasse
    longines (laver rigtige gode ure!, men få omkring 5-6000)

Ellers ligger de fra 10.000 og opefter.

• Marcus L
    Marcus L Tilmeldt:
    apr 2007

#17   6. okt 2009 Jamen jeg takker for info smiley

/Marcus

Kommentér på:
CITIZEN ure - Erfaringer søges

Annonce