Hjælp til medarbejderbredbånd - tak. {{forumTopicSubject}}
Hej
Gennem min arbejdsgiver har jeg fået mulighed for at få mobimobilt bredbånd som en "fleksibel lønpakke" hvor en del af beløbet trækkes inden skatten beregnes, og man derved opnår en skattebesparelse. Der er også noget med, at der kommer en ny multimedieskat, så der er også noget skattemæssigt jeg lige skal have sat mig ind i.
Da jeg er helt blank på det område der handler om bredbånd håber jeg i kan hjælpe.
Sagen er den, at jeg bor forholdsvis langt ude på landet, og indtil nu har jeg kun kunnet få 1 MBIT (iflg. TDC angiveligt fordi jeg bor så langt fra en sendestation, og kobberkvaliteten ikke tillader mere end 1 MBIT).
Derfor har jeg nu 1 Mbit ADSL via TDC.
Sydenergi har også lagt fiberkabler ud i området, men jeg har desværre hørt fra mange her i omegnen, der har dårlige erfaringer med dette (PC´er der "fryser" fordi fiberforbindelsen går ned samt hastigheder der ligger langt under det lovede) - og derfor tror jeg ikke jeg tør tilmelde mig dette.
Jeg tænkte derfor på, om dette mobile bredbånd kunne være en løsning for mig. Det skulle angiveligt give op til 5,7 Mbit og jeg er nemlig ved at være træt af sølle 1 MBIT.
Hvis der er nogen der har denne form for bredbånd, eller kender til det vil jeg gerne høre lidt mere om det:
- Er det stabilt nok - og er de 5,7 Mbit en realistisk hastighed der også opnås i praksis. Hvad er den "normale" opkoblingshastighed?
- Kan man bruge dette "mobile bredbånd" som "fuldtidsbredbånd" - dvs. er det også OK når man bruger det derhjemme på sin alm. stationære PC ?
Håber i vil kommentere lidt på det, hvis i har kendskab til det.
På forhånd mange tak.
(PS: Nedenfor er lidt info omkring medarbejderbredbåndet)
----------------------------------------------------------------------
Info vedr. medarbejderbredbånd:
TDC Medarbejderbredbånd-2-GO er et data-abonnement til medarbejderen, som giver mulighed for at surfe ubegrænset med en hastighed op til 5,7 Mbit/s både via TDCs mobilnet samt hotspots placeret rundt i landet. Se dækningskortet her.
Medarbejderbredånd-2-GO leveres med et USB-modem. USB-modemet tilsluttes den bærbare computer, hvorved der er adgang til det internettet, e-mails, mv. Det vil sige med Medarbejderbredbånd-2-GO kan medarbejderen surfe på internettet enten på computeren eller på mobilen.
Læs mere om abonnementet under "Mere info" nedenfor. Du kan se taksterne og vilkår for TDC mobilt bredbånd her. Det koster 199 kr. i oprettelsesafgift, som faktureres direkte til dig udenom den fleksible lønpakke.
Medarbejderbredbånd-2-GO inkluderer maksimalt 10 GB i Danmark. Overskrides denne grænse vil dette forbrug ikke blive opkrævet, men TDC vil rette henvendelse til medarbejderen.
På både Turbo 3G, 3G og Hotspot kan hastigheden variere, ligesom med andre bredbåndsløsninger. Hastigheden afhænger bl.a. af hvor mange personer, der bruger samme mast, afstanden til masten og om du bevæger dig eller står stille. Det lokale miljø kan også have en indflydelse på hastigheden.
Medarbejderbredbånd-2-GO inkluderer ubegrænset adgang til mere end 750 TDC Hotspots landet over. på f.eks. caféer og hoteller.
nov 2005
Følger: 5 Følgere: 3 Biler: 8 Emner: 13 Svar: 235
De nye skatteregler
Bredbånd, bredbåndstelefoni, mobiltelefoni, fastnettelefoni og telefoni generelt
Har du valgt bredbånd eller telefoni (bredbåndstelefoni, mobiltelefoni, fastnettelefoni eller telefoni generelt) bevirker de nye skatteregler, at du pr. 1. januar 2010 bliver beskattet efter den såkaldte multimediebeskatningsregel. Det betyder, at uanset om bredbåndsforbindelsen eller telefonien er arbejdsrelateret eller ej, bliver du beskattet af kr. 3.000 om året. Der findes ikke længere mulighed for at fratrække private udgifter, og beskatningen gælder for dig som individ og for ikke husstanden (som tidligere).
Pc-ordning
Regler om hjemme-pc-ordninger med ligningsmæssigt fradrag ved min. 25 pct. arbejdsgiverfinansiering ophæves pr. 1. januar 2010. Det betyder, at hvis du indgår en aftale om en pc-ordning efter denne dato, vil du blive beskattet efter multimediebeskatningsreglen.
Bemærk: Eksisterende pc-ordninger fortsætter uændret kontraktsperioden ud, da ordningerne er oprettet inden den nye skattereform blev vedtaget.
Multimediebeskatningen vil altid være af kr. 3.000 om året og er uafhængig af antallet af (multimedie-) goder og omfatter, udover bredbånd og telefoni i almindelighed, også PC’er.
okt 2006
Følger: 41 Følgere: 58 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 9.374
En anden ting er hastigheden, som aldrig har været højere end 3,5-3,7 mbit selvom jeg stod 15 meter fra antennen med min bærbare og testede.
En tredje ting er dækning, som er mildest talt talentløs. TDC påstår de dækker i 97% af hele landet, men skægt nok ligger jeg liiiige der hvor de resterende 3% er - uanset hvor jeg står og ringer fra.
Det eneste argument for at få mobil bredbånd, er efter min mening at man ER mobil og derfor har det som nødvendighed.
aug 2003
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 63 Svar: 1.335
Mobilt bredbånd er heller ikke vejen frem.. Den er udemærket på farten, men til kontinuerligt brug kan det ikke anbefales.
Fiber er vejen frem. Jeg har selv fiber og har haft det i flere år. Der vil selvfølgelig i starten være lidt problemer, men aldrig dem du nævner. Jeg sidder selv med en 50/50 mbit forbindelse og er yderst tilfreds.
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 216 Svar: 867
Det med den nye multimedieskat lyder som om det gør det hele mindre attraktivt.
Jeg tror måske så, at jeg vil prøve at kigge lidt på det fiber fra Sydenergi, da det måske kun er startproblemer man har hørt om.
nov 2002
Følger: 77 Følgere: 75 Biler: 4 Emner: 29 Svar: 1.476
Hjælp til medarbejderbredbånd - tak.