{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

LCD-TV Lidt hjælp? {{forumTopicSubject}}

Hey, kigger på nyt tv. og har sådan set fundet et tror jeg.

Syntes bare der er så pisse meget man skal tage højde for og kigge efter. hvor mange HZ?, hvilken tuner?, hvilket mærke? osv... osv...!!!

Er der ikke lige en som tilfældigvis er hård i den slags og kan give lidt råd? evt. en som arbejder med det skidt til hverdag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LCD-TV Lidt hjælp?
  • #1   15. okt 2009 jeg arbejder med det til hverdag, men jeg gider ikke diskutere det på åbent forum fordi det tit er lidt som religion smiley

  • #3   15. okt 2009 http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1475485_(Wupti2).html


    F.eks sådan noget der?
    Syntes personligt godt om Samsungs design. Og har kun hørt godt om den 7'er serie. det har 200hz? det er vel godt...

    Full HD og den rigtige tuner ik?
    Jeg har Kabel tv, så det er vel egentlig ligemeget.
    4 stk hdmi? det er vel også godt nok...

    Siger ikke jeg skal have det PERFEKTE fjernsyn. Men er det der ikke OK til prisen eller??

    Nogen der evt. har et tilsvarende tv der kan sige om det er i orden eller ej?

    har en kammerat med serie 5 og det er da udmærket.


  • #4   15. okt 2009 Har læst på Flatpanels. Og der kan jeg bruge ca. 1 uge på at sætte mig ind i 1 milliard faglige begreber. og så derefter sidde og rode rundt i hvad der er godt og skidt...

    I bund og grund er jeg lidt ligeglad med alle de test og fagudtryk.
    Ville bare høre om sådan et Samsung Serie 7 er noget pis eller et godt køb?

    Kunne jo være man skulle vælge en serie 6 eller noget helt andet mærke istedet.


  • #5   15. okt 2009 det er ikke svært igen.. hvis du vil fremtids sikre dig finder du et med Full-HD også hvilken tuner du skal have kommer an på hvordan du får dit signal.. også opløsningen skal bare være så stor at du ikke kan se pixels smiley hvilket kan være problem på billige tv hehe...

    det nemmeste er helt sikkert at gå ud i en butik også finde det du syntes der er mest behagelidt at se på selve billedet..


  • #6   15. okt 2009 Har lige været i elgiganten i dag, de havde sådan et serie 7 Samsung. men kun i 32 tommer.

    Kunne være det bliver nemmere at se evt. fejl på et 46?


  • #7   15. okt 2009 Jah... Har også kigget på noget LG.

    Syntes bare det er en jungle at finde rundt i efterhånden!!

    Et fjernsyn er jo åbenbart ikke bare et fjernsyn længere...
    Har sgu aldrig haft en fladskærm før. så nu syntes jeg ligesom det skal være. Så må nok hellere købe noget ordentligt


  • #8   15. okt 2009 Jeg har Samsung serie 6 og er fuldt ud tilfreds og kan kun anbefalde de til andre. det er dyrt men rigtig gode farver og godt billed. Rigtig kvalitet efter min og experters vudering.

  • #9   15. okt 2009 Her er teksten fra mit tv. Samsung serie 6:

    Flotte billeder og fantastisk design
    Samsung LE32B655 giver dig en ny medieoplevelse ved at kombinere højteknologi og førsteklasses design. Fjernsynet anvender teknologien Motion Plus 100 Hz og er udstyret med en digital DVB-C & DVB-T tuner. Samsung LE32B655 har Full HD og 4 HDMI-indgange, så du kan tilslutte dine HD multimedier, din Blu-Ray afspiller, din konsol eller dit HD videokamera. Oplev strålende ydeevne med en betagende 100Hz ægte HD 1080p-skærm. Samsung LE32B655 giver dig virkelighedstro og flydende billeder takket være en høj kontrast. Samsung Crystal TV er udført i et nyskabende materiale, der ikke bare ser smukt ud, men som også skåner miljøet.


  • #10   15. okt 2009 hvad angår specs er de vigtigste i mit hovede:
    100hz som minimum
    full hd som minimum
    gerne 1:50000 eller mere i kontrastforhold
    3 hdmi stik (anlæg + ps3 + et ekstra, hader at købe noget nyt og så skulle skifte stik konstant)
    mpeg4
    dvb-t/c tuner (BEGGE!!)

    resten er lidt en smagssag vil jeg mene smiley


  • #11   15. okt 2009 Syntes bare prisen er fair nok for et Serie 7?

    Altså i forhold til hvad de koster i butikken. samme pris for serie 6 i den størrelse.

    Men gider næsten ikke overveje andre mærker. man bestemmer sig jo ALDRIG så. Og jeg er heller ikke perfektionistisk med den slags. det skal bare være godt!

    Ellers havde jeg jo valgt Pioneer og begyndt at skide penge...


  • #12   15. okt 2009 Ricki -> Ok.... det har det vel også?

    http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/1475485_(Wupti2).html

    Har den begge tunere tror du? og hvad med det kontrast forhold? hvor ser man det henne af? er det noget med lysstyrken at gøre?


  • #13   15. okt 2009 Og hvad med Respons tiden ? den er heller ikke oplyst?

    Hvad har den at sige?


  • #14   15. okt 2009 Jamen hvis du har kabel tv er det stadig nødvendigt med en DVB-C tuner for at du kan se digital Tv....

    DVT-T = Digital Tv via antenne på tag

    DVB-C = Digital Tv via antenne forening


    Da jeg købte nye tv for ca 6 mdr siden, kiggede jeg efter følgende:

    Full-HD
    Mpeg4
    DVB-C
    100hz

    Idag er der så muligheden at få et 200hz eller et LED TV.....

    Købte et Sony tv, og havde en ældre model inden da .... Men må sige at de 100hz gjorde MEGET forskel samt det at få digital tv.


  • #15   15. okt 2009 Min serie 6 har noget af den hurtigste respons tid. tot det er 0.4 sek.

  • #16   15. okt 2009 Chapy -> jamen den jeg linker til har både C og T tuner

    Men jeg har kabel tv (forening) så det er jo OK.

    Men så vidt jeg kan forstå, så er det ikke helt dårligt med den skærm der. Den lever vist op til det meste man kan forlange


  • #17   15. okt 2009 så spørg du evt. til serie 6 og når jeg brger min tid på at forklare dig om den så siger du ikke engang tak eller noget.

    Held og lykke med din skærm


Kommentér på:
LCD-TV Lidt hjælp?

Annonce