{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.815 visninger | Oprettet:

Bilbasen - Aktion - Åndsvagt {{forumTopicSubject}}

Hey BG

Som nogle ved kan man sætte sin bil på aktion på Bilbasen.dk og så er der "3000" forhandlere som kan byde på ens bil..

Man sætter en mindste pris og hvis den ikk bliver opnået koster det ikk noget og hvis den gør er bilen solgt og så koster det 2500 kr..

Fair nok tænker jeg så og smasker en annonce sammen og smider den op og så får jeg en mail med at min mindstepris er for høj..

HALLO er i dumme.. AKTIONS SIDE.. Så sætter man SELV prisen.. Så er der ikk en eller anden dum gås der ska komme og sige man forlanger for meget.. Så kan man se budene og evt sætte den lidt ned derefter..

Kan blive så sur over sådan nogle amatøre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bilbasen - Aktion - Åndsvagt
  • #1   21. okt 2009 Hehe...

• #2   21. okt 2009 Min bror prøvede noget tilsvarende.

Satte hans bil ca 20.000 under markedsprisen på aktion. Blev ikke solgt. Han gjorde det 2 gange, så ringede de fra bilbasen til ham og var sure over han satte den på igen, og at han nok skulle sætte prisen yderlig ned med 10-15.000
    Ja da, en bil med markedsværdi på 100.000 skal han sælge til en forhandler til 65.000 NOT!:

• #3   21. okt 2009 Det er jeg ligeglad med..

Det er MIG der sætter prisen og ikk dem der ska det..

Jeg ved godt prisen måske er høj men det er også mere for at se hva de byder.. Så kan man altid sætte prisen lidt ned..

Bliver bare gal over at det i sidste ende ikk er MIG der sætter prisen men dem der sys om det er en okay pris.. Det er FLADT..

• #4   21. okt 2009 Præcist.. Og hvis der ikk lige er nogle der byder og jeg sætter mindste prisen til 110.000 kr og der er en der byder det så RYGER den for det..

Derfor jeg sætter prisen så højt og så evt kan justere den ned bagefter..

• #5   21. okt 2009 Men vil da på den anden side og sige at det er spild af bilforhandlernes tid hvis de kigger 100 annoncer igennem om dagen hvor bilerne ligger 10% over prisen af tilsvarende biler...

Men så igen...ham der har grisen sætter prisen...

• #6   21. okt 2009 Så ku de måske bare lave det så det koster 50 kr eller 100 kr hver gang den kommer på aktion.. Så ungår man jo meget af det smiley

• #7   21. okt 2009 måske jeg har misforstået noget så handler en auktion jo om at man sætter en pris og så byder op fra og der da ingen der gider spilde tid med og byde på en bil der i forvejen ligger væsentlig over de andre

• #8   21. okt 2009 De kan jo ikk se hva mindste prisen er..

Så de kan jo bare byde lige så tosset de vil..

Og hvis der er en der kommer over prisen er den solgt..

Det er IDÉEN med mindste pris..

• #9   21. okt 2009 Stefan H

Man ska skrive alt på ellers kan handlen anulleres..

• #10   21. okt 2009 Dengang jeg skulle sælge min gamle 406'er satte jeg mindste prisen til 57000 så ringede der en snot dum kælling og sagde til mig at det var ALT for højt den måtte ikke stå til mere end 15000, sagde til hende hun var snot dum og de IKKE fik lov at sælge min bil så..

Bilen blev efterfølgende solgt på anden måde for 55000

• #11   21. okt 2009 *Steffen *

Ja netop.. Det kan godt være nogle biler som står i grim tilstand osv står til 15000 kr men nogle vil godt betale lidt mere og få en kanon flot bil..

Ses bare de ska lukke fissen derinde og godkende bilerne hvis annoncerne er iorden.. Sys de tuder over ingenting.. Godkend forhelvede bare de aktioner..

• #12   21. okt 2009 "Det er jeg ligeglad med..

Det er MIG der sætter prisen og ikk dem der ska det.."

Helt enig, men de har desværre kun interesse i at få din bil skudt af så hurtigt som muligt, så de kan få salæret - de er ikke interesseret i at du får en god/fair pris for din bil. Sådan er det desværre på de sider, det er samme problem på Autocom - intet værd, efter min mening.

• #13   21. okt 2009 Det er en forretning som alt andet, så klart de ikke er intresseret i at have en masse biler liggende som de godt ved aldrig vil blive solgt fordi sælgerne tror de handler med guld selvom det kun er gammelt jern...

Folk herinde hyler hver gang noget koster penge eller ikke lige er som de vil have det skal være... en stor forsamling forkælet pattebørn, som mangler at indse hvad ordet realistisk betyder... God dag...

• #14   21. okt 2009 Nu vil jeg mene prisen er realistisk..

Det er måske bare forhandlerne som skyder under det de ska.. Og i sidste ende har de fået deres vilje med priserne..

Kan 100% forholde mig til det Audi . * siger..

• #15   21. okt 2009 Syntes du virkelig selv 155000 er realistisk?

• #16   21. okt 2009 satte min forrige Lupo til salg på autocom, da flere sagde det var fint. Havde en forventning om ca. 90.000 for den.

Dagene gik og slutbuddet endete på 72.000. Accepterede ikke budet, og blev ringet op af en kælling fra autocom, der snakkede op og ned om hvor flot et bud det var, og at jeg aldrig ville få mere for den, og lupo altid gik i stykker osv. Satte den på bilbasen, og 3 dage senere var den afhentet for 95.000.

Et par mdr. før skulle jeg købe en bmw 118d. Der ville bmw give mig 42.000 for min daværende c-max. De mente ikke den var mere værd, men fik den da solgt for 90.000 privat en måned efter.

Derfor, sælg den privat.

• #17   21. okt 2009 forstår ikke folk gider hidse sig op over sådan noget,det er jo bare at lade hver med at benytte deres aktion

• #18   21. okt 2009 I glemmer en vigtig del når i rakker autocom og bilbasen auktion ned..
    Det er jo forhandlere der byder der, det fremgår også tydeligt.
    Hvis markedsprisen er 100.000 kr. på en bil, får man jo selvfølgelig ikke 100.000 kr. på auktion, men derimod omkring 70 - 75.000 kr. Forhandleren der køber bilen, skal jo sælge den videre og give garanti på den og evt. udbedre fejl og mangler for at den er salgsklar.

Det man skal bruge de 2 auktionssider, er hvis du f.eks. har en Toyota Avensis, og f.eks. vil købe en Peugeot ved en Peugeot forhandler. De er ikke altid særlig vilde med at få andre mærker ind og stå, så de byder tit lavere end hvad bilen egentlig er værd.. F.eks. byder forhandlere 65.000 kr. Det synes du er for lidt, men du vil gerne købe den Peugeot han har tilsalg. Du går så hjem og smider din bil på autocom, og får så måske istedet 75.000 kr. fra en anden forhandler = 10.000 kr. tjent, og du kan nu gå ned til Peugeot forhandleren og formentlig handle den bil du er interesseret i, ned i pris fordi du kommer uden en byttebil han egentlig ikke er interesseret i.. Du ender så måske med at have sparet/tjent 15.000 kr.

Vil du sælge din bil til markedspris, så skal du sælge på qxl da det er salg til private..
    Jeg er selv oprettet som forhandler på autocom, og oplever tit at sælgeren har dybt urealistiske mindstepriser fordi de forventer at få det samme for bilen, som en tilsvarende står tilsalg for på bilbasen..

Det har altid givet en selv den bedste pris at sælge sin bil privat..
    Autocom priserne/buddene skal du sammenligne med den pris du kan få ved en forhandler ved en byttehandel med anden bil..

• #19   21. okt 2009 Who Am I ?: Jeg kan ikke se nogen der hyler, jeg gør i hvert fald ikke smiley Jeg har det sådan at for der er blevet lavet en god handel, skal begge parter føle de har gjort en god handel, ikke kun den ene.

Klart, forhandlerne har en avance de skal tænke på, men der skal sgu være rimelighed i tingene - hvis en forhandler er heldig at købe en bil der er 90.000 "værd" for ham, for eks. 75.000 skal I ikke bilde mig ind at han siger: "Hej kammerat, du fik sgu for lidt for din bil, her er lige 15.000,- mere". De er lige så spegede, som vi andre er røgede.
    En forhandler vil prøve at skulle give så lidt som muligt for bilen, en sælger vil have så meget som muligt for bilen, det er vel meget normalt fra begge sider. Det er dér man skal mødes på midten.

Det er muligt der er nogle sælgere der tror deres bil er 50 % mere værd end den reelt er, men de får så bare ikke solgt.

Michael M: "Det har altid givet en selv den bedste pris at sælge sin bil privat..
    Autocom priserne/buddene skal du sammenligne med den pris du kan få ved en forhandler ved en byttehandel med anden bil." -- rigtigt, men det er så også der jeg mener auktionerne mister deres berettigelse, for selvfølgelig skal forhandleren give så "lidt" for bilen at han kan få en avance på den, men normalt har man også lidt at handle med hos den forhandler når man jo køber sin næste bil der - det kan man jo ikke på auktionerne smiley

• #20   21. okt 2009 Audi . * - Når man kalder folk for so, dum gås osv. så hyler man, i min bog, det må man jo så tage til efterretning eller lade være...

• #21   21. okt 2009 Who Am I ?

Du kører også kun VW..

Du er jo ude for pædagogisk rækkevidde.. smiley

• #22   21. okt 2009 Skarv! Som tiderne er i øjeblikket, blir der ikke budt meget over 60.000 på en bil med udsalgspris på 100.000. Så det er da klart, at de ikke vil ha biler stående til salg til forhandlere med urealistiske priser, det gir deres hjemmeside et dårligt ry. Hvis din bil er mere værd for dig, end de vil sætte den til, så behold den, eller sælg den sev privat.

• #23   21. okt 2009 Henrik London taxi til salg !

Ja ved det.. Men det var jo et forsøg værd..

Har en annonce på Bilbasen og herinde.. Så håber det gir bid..

Står heldigvis ikk og SKAL af med den.. Så.. Før eller siden er der nok en køber..

• #24   21. okt 2009 Skarv ! - Uh godt ord igen, eller noget...

• #25   21. okt 2009 Who Am I ?

Its "not" a joke.. smiley

• #26   22. okt 2009 L_R

Hahaha go griner

• #27   22. okt 2009 jeg har også hørt at fra næste år bliver det ulovligt at påstå noget på nettet uden at have beviser..

Kommentér på:
Bilbasen - Aktion - Åndsvagt

Annonce