1.008 visninger
|
Oprettet:
Kristian Jensen, jamen?! {{forumTopicSubject}}
Så lige et indslag i Nyhederne om de diesel partikelfiltre. Han er da hjernedød dum at høre på! Kører ikke selv diesel, så kan jo være lidt ligeglad, men det er bare så torskedumt det han siger.
Som Anders Samuelsen siger "Jamen de virker ikke, og der er næsten ingen biler der bliver produceret filtre til, så det er jo bare endnu en skat"
Så siger Kristian Jensen "jamen det er jo mit job som skatteminister, at sørge for at der kommer nogle penge i statskassen" og blabla...
Og det værste er jo, at de har flertal for deres latterlige forslag!! Jamen kom nu lige, da...
Arh, skulle bare lige ud med det!
apr 2007
Følger: 55 Følgere: 55 Biler: 3 Emner: 31 Svar: 154
endnu en skat vi skal betale for noget lort der har Nada effekt.
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
mar 2007
Følger: 40 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 484
nov 2007
Følger: 8 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 55 Svar: 6.850
dec 2006
Følger: 126 Følgere: 226 Biler: 17 Emner: 56 Svar: 1.167
Jamen det er jo mit job som skatteminister, at sørge for at der kommer nogle penge i statskassen - men hvis det nu ingen effekt har!
Du kan tro min far han også er sur, han kører en mercer med diverse filtre så den ikke kan forurene, og nu kan han vælge at betale næsten 11.000 for et skide filter, eller vælge at betale en afgift på ca 10.37 om året....
Fedt, det kan så først betale sig efter 10 år!
Jesus Christ han er dum og høre på ham Kristian Jensen!
jul 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 5 Emner: 2 Svar: 21
Lorte afgifter
okt 2005
Følger: 13 Følgere: 14 Biler: 6 Emner: 162 Svar: 1.885
Simpelthen så åndsvagt!
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Jeg havde nemlig en MB Vito som jeg betalt himmelråbende 5000,- om året i misundelsafgift for - endda oveni de 4900 i alm vægtafgift.
Altså var det ligegodt 10.000 om året......men da denne idiotiske partikelfilter afgift kom så solgte jeg omgående min mercer og har nu en Golf 3 på gule kiks til omkring 2600 om året i vægtafgift.
Hvis man regner det om, så kan jeg nu køre 4 år og betale det samme som jeg skulle betale for 1 (!!!!) år i min mercedes.
HAHAHA, jeg griner hele vejen - for de fik IKKE ekstra penge ud af mig + bilen er røget til Polen eller et andet østland - så snydt
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article1267764.ece
Hr. Jensen burde have spulet røven med en højtryksrenser - det ville give en større miljøgevinst end partikelfiltre
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
jan 2008
jan 2005
jan 2008
apr 2006
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 537
Egentlig undre jeg mig også lidt over at jeg ikke også skal betale afgift for at benytte min egen indkørsel men det er måske bare mig... eller måske kommer det også på talefod...
jan 2008
apr 2006
Følger: 68 Følgere: 66 Biler: 5 Emner: 28 Svar: 537
jan 2005
dec 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 2.322
Danske politikere har været i tyskland for at se på deres miljø zoner. hvor man skal have en bil er kan opnå status grøn før at man kan blive lukket ind i byen.
De har det allerede i københavn, og det kommer til odense, ålborg og århus snart også.
Har du en bil der ikke kan få et grønt klistermærke, så må du flytte eller sælge bilen.
I tyskland får du tilskud til det, men i danmark så er det bare ærgeligt, I tyskland blev HELT nye audi A6ere skrottet, fordi de ikke kunne overholde kravene.
Til næste år udvider Hamborg sin Green Zone, så du ikke må køre på motorvejene i eller rundt om hamborg uden at have et grønt klistermærke, bøden for ikke at have klistermærke er 500 euro. og hvis du færdes i en zone hvor du ikke må være Fx en rød bil i en gul zone, får du også en bøde på 500 euro.
jeg spår at hvis vi ikke får væltet regeringen, så ser danmark værre ud om mindre end 10 år!!!!!
Men så skal i ikke komme til mig og tude, når man skal skrotte sin Landcruiser fordi man bor for tæt på næstved.
TRO mig, vi har ikke engang set toppen af isbjerget!
mar 2007
Følger: 40 Følgere: 34 Biler: 1 Svar: 484
jan 2005
dec 2006
offentlig transport er øfferen JA! men det er billigt på studierabat, og man slipper for alle de sindsyge påfund der.
Næse lille gave til os bliver også Road pricing forresten. der har lige været et lovforslag under opsejling, som ser positivt på denne tendens. da den vil tvinge folk til at tage den offenlige transport.
dec 2006
Jamen jeg er da enig, vi gør ikke meget, men vi kan heller ikke gøre noget, Vi stemmer ved hvert valg (Gør jeg ihvertfald) og gør mit for at ting bliver lavet om.
Problemet er at staten allerede har lagt buget med de penge som de skal have ind via de afgifter der.
Det samme med Medieafgiften der beskatter alle lærere, hjemmehjælpere og lignende sindsygt, fordi de skal bruge pengene.
Men jeg er en mand, og jeg kan tage det, for min skyld behøver de ikke pakke det ind som afgifter og skatter.
Der må godt stå at jeg betaler 50% i skat som mindstelønnet, hvis de bare stoppede med alt deres afgifts pis,
Jeg arbejder til hverdag som mekaniker, og HVER gang i køber et nyt dæk, så får staten lige godt 100 kroner som en miljøafgift, VED SIDEN AF MOMSEN, skatten og afgiften der blev taget af varen da den kom ind i landet. hver gang i køber et oliefilter, eller olie eller bare en litter sprænklervæske, så betaler i ud over det der står som pris reelt, faktisk penge til staten.
nov 2009
Følger: 4 Følgere: 7 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 429
Offentlig transport er til at lukke op og S... i !!
Jeg bor "langt ude på landet" i Nordsjælland og her er der 1 time imellem hver bus - min kone arbejder 6 km fra hjemmet og jeg kører hende hver dag, hvorfor ? Det tager 1 time at køre 6 kilometer fordi bussen skal på en kæmpe omvej for at komme til næste by !!
Hvis hun så tog toget, der dog kører direkte imellem de 2 byer, så ville hun ende 3 kilometer fra jobbet og skal derfor vente 45 minutter på en bus - der så kører rundt med hende i intet mindre end 50 minutter før den så kommer i nærheden af arbejdspladsen.....
Så, om sommeren drøner hun selv afsted på 30'eren og når det bliver for koldt for det lille pus - så kører jeg hende med glæde hver morgen
Jeg har moret mig hver gang et fjols om sommeren står måbende og glor på busplanen "jamen, er der ikke 5 minutters drift her" ????
NEJ, du er sgu ude på landet hvor kragerne vender og her er offentlig transport det værste lort du kan finde på guds grønne jord....
jan 2005
Du er sej bare at fyre noget pis af og stikke halen imellem benene.
Gu læser du da så hvad der bliver svaret.
dec 2006
Jeg kommer også selv fra sådan et sted. faktisk befinder jeg mig her lige nu ^^. og jeg ved hvordan det er, jeg kørte hver morgen 45 minutter i bus for at komme lige godt 6 kilometer, fordi bussen først skulle halvdelen af sydsjælland rundt. ofte kunne jeg bare ikke komme hjem hvis man skulle være i skole til 15.15.
Men det er bare sådan at leve her ude, og det må man acceptere, man har selv valgt det. mener regeringen.
der hvor jeg bor kommer bussen forbi 4 gange på hverdage og kommer slet ikke i weekenderne.
og det er os de ikke tænker på, når de laver de regler der. de tænker ikke på os små landmænd, der bruger vores 4x4 til andet end at holde i kø på motorvejen, og som har et transport behov, som ikke kan tilnærmelsesvis dækkes af offentlig transport.
Kristian Jensen, jamen?!