{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
832 visninger | Oprettet:

Computer ekspert hjælp søges, Nykøb? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har fundet lidt grej til en maskine som skal koste maks 10 kilo.
Jeg har kabinet, strømforsyning og harddiske samt alt det andet fra den gamle PC.
Men den har AGP, så da jeg vil opgradere får jeg jo brug for en komplet ny opsætning.
Den skal bruges til de sidste nye 3D krævende spil osv.

Er det jeg har fundet overkill eller ok osv.

CPU - Intel Core i7 920 - 1.841,00 kr.
Bundkort - ASUS Rampage II Extreme - 2.216,00 kr.
RAM - Corsair TR3X6G1866C9DF 3x2048MB - 1.861,00 kr.
Graffikkort - ASUS ENGTX295 2DI 1792MD3 - 3.449,00 kr.

Link:
http://www.shg.dk/CheckOut/Basket.aspx?productId=2145890&variantId=2145890

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Computer ekspert hjælp søges, Nykøb?
  • #1   24. dec 2009 fin opsætning, kan du rolig købe.

• #2   24. dec 2009 Ja det tænkte jeg også.

Men er det lidt overkill mon?
    Kan jeg nøjes med en mindre processor og motherboard måake?
    Og i givet fald hvilket?

• #3   24. dec 2009 Tror twaek.dk eller tweakup.dk er stedet hvor du får mest hjælp, ellers giv shg et kald eller en mail. Det må de da kunne svare på.

• #4   24. dec 2009 Du ska ogs ha opgraderet PSU og HDD.. Det er sku ligeså nemt når du er igang. Men synes selv det er overkill i stor stil. Din psu ska være på 700watt ca med den opsætning. Jeg har li brugt 7000 på ny med skærm osv.

Bundkort: ASUS Crosshair III Formula Republic of Gamers Series 1253 kr.

Cpu: Phenom II X4 955 6 MB 1140 kr.

Ram: Corsair XMS3 DHX 2 x 2 GB 750 kr.

Kabinet: Smag og behag. Men sørg for der er god plads . 500 kr ca. Og selv plads til blæsere. Købte et antec three hundred, på grund af pris og udseende.

HDD: Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ 539 kr.

PSU: Corsair TX650W 616 kr.

• #5   24. dec 2009 Det giver li knap 5000.. Så mangler der kun GFX.. Hvor jeg valgte ati 5870 med directx 11.0 .. Og den rykker ALT på max.. Det giver ca 7500 inkl alt.

• #6   24. dec 2009 Medmindre du er Intel mand self : ) .. Lyder som en nørd, men er jeg slet ik. Ska overraskende lidt til før man kommer helt ind i sagerne. Men send en pb hvis der er noget du ska ha hjælp til.

• #7   24. dec 2009 Jeg kan godt anbefale i7 bundkort behøveds ikke være så dyrt, der ud over ville et gtx 285 være rigeligt, dog er et 295 et lækkert kort, ville anbefale en tx650 psu fra crosair den trækker fint mit set up som minder meget om dit, dog kun 285 kort,

• #8   24. dec 2009 ellers så tag et kig på www.mmvision.dk der kan du også "samle" din egen, dog med kabinet, men stadig til rimelig billige penge, altså 6-7kilo for en rigtig god en smiley

• #9   24. dec 2009 Fin opsætning
    Jeg vil lige tjekke din størmforsyning da core i7 samt et GTX295 kræver lidt mere strøm end dit gamle system
    Jeg ville nok anbefale en 750W for at være sikker på, ville dumt at give penge for et nyt system også det ikke skal performe optimalt.

Men jeg ville uden tvivl hellere vælge core i7 frem for Phenom II X4, da core i7 er bedre og mere fremtidsikret.

Det samme med dit bundkort du har valgt, igen fremtidsikret da den nye core i9 som kommer i det nye år køre samme socket some core i7 så HVIS du engang om nogle år ville have en hurtigere cpu kan sådan en købes.

det samme har du med dit bundkort ang ram, trible channel har du mulighed for at få flere ram i forhold til bundkortet til Phenom II X4 som kun køre dual channel.

også dalle skriver han har valgt et ATI gfx, det performere bedre end nvidias men jeg har altid holdt mig til nvidia da jeg synes det er bedre.. har selv bygget 2 pcer med et GTX295 og må indrømme jeg er fuldt ud tilfreds med det kort!

• #10   24. dec 2009 Jacob *

jeg bliver lige nød til at tilføje noget til det med 750watt psu.

- køb nu en psu som ikke ligger i den billige ende. en 750w discount psu, levere ikke det den skal alligevel. dumt sted at spare på et setup med I7 og gtx295.

• #11   24. dec 2009 btw, så er hdd'en en flaskehals, og har været det i flere år. jeg ville foreslå noget raptor 10k rpm, evt i raid 0. men, så er vi også ovre i en lidt anden pris jo. men det ville køre skide godt.

• #12   24. dec 2009 det er ikke nødvendigt med så stor strøm forsyning, 400-600 watt er mere end rigligt, kræver bare de ligger ampærene på de rigtige kanaler, og at den gamle PSU han har har de rigtige strøm stik.

• #13   24. dec 2009 vent med at opdatere hardiske før Flash diske kommer ned i pris...

• #14   24. dec 2009 Ja en raptor hd ligger i samme penge som man kan få en 1TB for, men ja vil nu give anders K ret, flash harddiske er et must når de kommer ned i en rimelig pris, men der går nok desværre nogle år endnu smiley

• #15   24. dec 2009 Mit kabinet er et high tower = masser af plads :o)
    Jeg har serial ATA diske, så dem behøver jeg ikke opgradere, det bundkort jeg havde kunne nemlig også køre serial ATA RAID o som jeg køre på 2 stk. 10.000 RPM diske til styre system. :o)

Min PSU er på 650Watt af et af de mere kendte mærker Thermal take mener jeg. jeg håber den er ok.

Men ja jeg tænkte også at man kunne gå lidt ned for at spare måske 2 kilo penge og stadig få en minimal nedagang i performance i forhold til det man spare ved at købe high end udstyr.

Grafikkortet kunne jo nok godt nøjes med et gtx285
    Bundkortet kunne også fåes til 1400 Kr. med samme socket så det må være ok, og det kunne stadig køre I core og tripel ram.

Så skal jeg jo bare have en CPU køler også går jeg ud fra??? eller følger den med CPUen jeg har valgt?

• #16   24. dec 2009 Du kan sagtens nøjes med det bundkort til 1400 - forskellige er at du får nogle bedre tweak egenskaber i det dyre bundkort.. det vigtigste er at de køre med samme chipset.

ang cpu køler det kommer an på om det er en intel box du køber, hvis det er så er der køler med, men ville klart anbefale at bruger 300kr på en ny køler da en core i7 har en høj temp i forvejen da den har 4 kerner at arbejde med.

Hvis du vil have anbefalet en god køler så en Scythe Mugen 2, det gør oss du sagtens kan clocke din cpu til 3,2-4ghz uden nogle problemer.

ang strømforsyning så ville jeg prøve og se om systemet kan performe ordenligt med den først før du køber ny.

• #17   24. dec 2009 Igen så fik vi bevist de fleste er intel og nvidia fan. Og det er fint nok, har selv altid haft det. Men glem nu ik at ati kortene er directx 11.0 kompitabel. Og jeg trækker alle spil på max så ka ik se hvorfor man sku bruge flere penge end nødvendig : ) .. Men det er en smagssag , intel mod ati.. Vil det altid være.

• #18   25. dec 2009 Jeg startede elelrs med at være stor NEC fan af kortet 3d Apokalypse :o)

Men så kom Voodo kortet og tog over.

Og siden Voodo 2 og banchii :O) hehe lange tider siden mand...

Men sjovt at være med helt fra starten af da 3D kortene kom frem.
    Men ja der vil altid være fordele ved det ene og det adnet kort.
    Jeg synes personligt at Intel og Nvidia er bedre produkter set overall.
    Det handler om alt andet end kun ydelsen alene, så selvom det ene måske er 1/1000 mm. foran i kapløbet om at vlre hurtigst så er der meget større forskælle at måle på produkt kvalitet, bruger venlighed, support og stabilitet.
    Her har jeg aldrig været i tvivl om at jeg helst ville have Intel og Nvidia.
    Jeg synes nemlig den krig om ydelse er stærkt overvuderet, ford hvor meget kan vi lige bruge det til at den ene er de sidste 1/1000 mm foran i ydelse når det så handler om at man skal købe top of the line for at opnå denne fordel og at der er så mange andre ting der er meget mere værd at tage med end den så omsværmet ydelse.

Jeg vælger dele ud fra kvalitet, stabilitet og produkt overall ydelse.

• #19   25. dec 2009 Hvorfor spørger du os så? Hvis du ik vil ha andet end nvidia og intel. Så er det vel bare at vælge dem.

• #20   25. dec 2009 OM det er overkill er vel nemt at se. hva kræver de spil du spiller. Kun du ved det, kan ik se hva vi ka hjælpe med så ; ) ..

• #21   25. dec 2009 Derfor kan andres mening staig være interesandt hvis man overvejer at skifte jo smiley
    Jeg har skam både PCere og bærbare med AMD Turion64X2 processore og ATI Radeon Graffikkort :o)
    Jeg siger ikke at jeg kun vil have dette, jeg siger bare at jeg er mest til de mærker da jeg har haft gode erfaring med den overall ydelse og oplevelsem an får herfra.

Jeg har også beskrevet de spil der skal kunne spilles, men da jeg ikke har prøvet dem på en nyere PC, da alt jeg ejer er relativt gammel og ikke kan spille dem, så kunne det være nogle her havde en ide om det system jeg havde fundet var helt over målet eller mindre kunne gøre det.

Derfor spørger jeg :o)

• #22   25. dec 2009 Ja har ihvertfald givet min mening..

• #23   25. dec 2009 Den er også værdsat Dalle. og tak for alle de andre svar.
    Jeg er blevet lidt klogere med henhold til mit nye valg det er helt sikkert.

Kommentér på:
Computer ekspert hjælp søges, Nykøb?

Annonce