979 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 35 Svar

Penge-snak Penge-snak

Hejsa bg.

Vil lige starte med at sige at jeg lægger ikke op til folk skal sidde og diskutere emnet, bare give mig svar i form af deres egne holdninger og motiver

Jeg siger ikke en ting er mere rigtig end en anden, søger bare lidt indsigt.

Hvorfor er der så mange der er så hemmelighedsfulde omkring deres bengesager??

Åbentlyst svar: Det kommer ikke andre ved.

Rigtigt nok måske, MEN, det er da vel heller ingen statshemmelighed hvad ens bón fra irma lyder på.

Hvad man har givet for sit hus?
Sin bil?
Hvad der står på ens løn-seddel
Betaler i husleje?

Misforstå mig ikke, jeg render heller ikke rundt og råber og skriger om det, men hvis en kammerat eller bekendt spørger hvad jeg fik for en solgt bil så ser jeg da ingen skam i at fortælle det.

Men der er bare nogle som nærmest vogter disse ting højere end deres eget liv? Hvorfor er det så super top-secret james-bond agtig hvad man tjener / forbruger.

Som sagt er der sikkert folk i hver lejer her, Men jeg lægger ikke op til diskution,

Så fortæl mig hvilket DEFCON - mode, i går i når folk spørger jer hvad i har givet for bilen, og jeres grunde dertil.

Mvh Jan K
.

Slå lyden til
00:00
/
00:15
LIVE

NOW PLAYING

ZEEKR 7X - DE FØRSTE INDTRYK!

NOW PLAYING

SKODA ELROQ - ET UDMÆRKET VALG!

NOW PLAYING

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Penge-snak
  • #1   3. jan 2010 Lytter lige med ...

• #2   3. jan 2010 Hvad jeg giver og sælger biler for er jeg skam ligeglad med at sige. Men hvad der står på opsparingen det holder jeg da for mig selv.. Skal ikke kunne sige hvorfor. Men det rager jo ikke andre :o)

• #4   3. jan 2010 Tror det er en privat sag hvad man tjener osv smiley

• #5   3. jan 2010 Løn snakken, er noget helt andet, end f-eks salg af en bil.. I mange jobs er det slet ikke tilladt, at udtale sig om sin løn.. Ifølge arbejdsgiver.. Og heller ikke noget jeg persojligt ville plapre ud omkring, slet ikke nu når jeg er selvstændig :0)

Hvad min bil har kostet og hvad den var solgt til, er jeg rent teoretisk ligeglad med at fortælle til andre, men kan bdog ikke se hvad de har at bruge det til..

HUsleje og andet er igen det samme.. Er ligeglad hvis folk spørger mig, men hvad de kan bruge det til, vil altid undre mig..

• #6   3. jan 2010 Grunden til at mange ikke vil svare på hvad de har givt er at man ikke gidder folk der skal over gå eller sige at:

"DET kunne de skaffe billigere"
    " da var da for dyrt"
    "billigt lort"
    osv.

Og det er det samme med løn. Det diskutere man bare ikke i et offentligt forum hvis man har en special løn pga et lidt specielt job.

• #7   3. jan 2010 Synes at det kommer helt an på hvem der spørger og hvordan de spørger.. smiley Jeg er som regel ligeglad med at fortælle hvad jeg har givet for bilen, men fortæller sjældent folk hvad jeg har givet for min hest. Hvorfor denne forskel ved jeg ikke lige.. :S

• #8   3. jan 2010 Jan

Ved heller ikke hvorfor folk er sådan.

Kan måske forstå hvorfor man ikke vil offentligøre sin økonomi på nettet. Men hvis venner, bekendte, naboer eller lign. spøger hvad man tjener om året, eller hvor meget man har betalt for sin bil plejer jeg altid at svare.
    Kan heller ikke se hvorfor det skal være så hemmeligt, folks indtægter ligger normalt meget op ad hinanden, så hvorfor holde det så hemmeligt?

• #9   3. jan 2010 Tror bare det er en meget øm ting folk ikke rigtigt vil snakke om, tror gerne folk vil sige sig frem og penge er en slags status - eller det menere nogle det er...

Personligt hader jeg at snakke om penge, det kan få mig helt op i det røde felt, men lyver til gengæld heller ikke hvad der står af penge på min konto, eller hvad der går ind.
    men hvis min kæreste begynder at blande sig i hvordan jeg skal bruge mine penge eller hvordan jeg eks bedst afvikler min gæld er det sq lige før hun får sparket..

• #10   3. jan 2010 har ofte selv tænkt over hvor det nærmest er sådan et tabu emne?

• #11   3. jan 2010
    - J O H N S O N -

Hvad jeg skal bruge det til? Ikke en skid.

Det er bare ren og skær nysgerrighed.

Feks hvis man var på supra-jagt /husjagt eller what-ever ville det da været rart at have nogle priser at sammenligne med så man ved om man evt bliver bollet i røven i en evt handel eller har en go deal på hænderne.

• #12   3. jan 2010 Når jeg lige har købt en ting, er jeg altid åben overfor den mulighed, at jeg måske en dag sælger det videre. Derfor fortæller jeg ikke, hvad jeg har givet for emnet, for hvis nu jeg har fået et godt tilbud på en bil, og måske givet 20.000 kr. for den, vil jeg stadig gerne kunne sætte den til salg igen til måske 25.000 (hvis bilen faktisk er det værd, vel at mærke) uden at folk kommer og slår mig i hovedet med, at det har jeg jo ikke engang selv givet for den. Bare et eksempel.

• #13   3. jan 2010 Tine F: Har også en hest og når man fortæller(stoppede jeg ret hurtig med) hvad den koster synes de jo man er TOTAL skudt i låget, derfor er det bedre at fortælle hvad ens bil koster.. Sådan har jeg det ihvertfald

• #14   3. jan 2010 Det der er i det, er at folk er bange for at andre tjener mere end en selv.
    Det vil jo være direkt pinligt og flovt hvis naboen tjente 1.000 kr. mere end en selv om måneden.. Ihverfald ifølge nogle folk.

• #15   3. jan 2010 min løn osv er jeg også total ligeglad med at oplyse men som en anden skriver er det nogetr andet med opsparingen og min hest:o)

• #16   3. jan 2010 Morten

Nemlig. Der er faktisk et tabu at snakke om pengesager.

Det med lønnen kan forståes hvis man er bundet af arbejdsgiver.

Mener bare,,, Hvis jeg havde 10 (lotto / arv / optjente) mio. til at stå var der sateme ikke nogle herinde der ikke vidste det. Jeg tror simpelt ikke jeg kunne holde på det. Men okay, jeg er kapitalist til fingerspidserne. smiley

• #17   3. jan 2010 Nå drenge... tak for jeres svar. Nu vil jeg sku have den (af min kæreste lavede) bedste spaghetti kødsovs der kan fås.

Og den kostede mig 98kr at købe ind, lige til dem der skulle være nysgerrige smiley

• #18   3. jan 2010 Jan

Det er faktisk meget mærkeligt.
    Hvis folk havde vundet 20 mio. i lotto vil de fleste prale med det.

Men en normal lønslave vil under ingen omstændigheder ud med hvad denne tjener. Det er sku lidt sært.
    Men man må tolke det således at det åbenbart er pinligt at fortælle folk hvad man tjener, hvis ikke man har flere millioner til rådighed om måneden..

• #19   3. jan 2010 Det var satmer dyrt. Det kunne jeg gøre til det halve ;o)

• #20   3. jan 2010 - Volkswagen AG -
    : Jeg ville ALDRIG prale med at have vundet.. Havde holdt det hemmeligt for alt andet end nærmeste fam. og venner..

• #21   3. jan 2010 Rasmus N: Ja det er også den samme reaktion jeg har fået, når jeg har fortalt prisen.. Så derfor er jeg også stoppet med det.. En bil kan folk forholde sig til, for det meste... smiley

• #22   3. jan 2010 jeg har ca 14-16.000 udbetalt om måneden, som ufaglært, jeg er fabriks arbejder.
    gav 45. 000 for min G3 for 2,5 år siden ved en forhandler.
    gav 52.500 min min mc for knap halvandet år siden, ved en privat.
    betaler knap 2800 om måneden i husleje, kæresten betaler næsten det samme.

• #23   3. jan 2010 Hvis jeg havde vundet 20 mio., eller et hvilket som helst andet antal millioner i lotto, ville jeg så vidt muligt holde det til mig selv. Jeg ved ikke med jer, men jeg er med i forskellige foreninger osv., og jeg er sikker på, at hvis det kom ud, at jeg havde så og så mange millioner, ville folk undre sig over, hvorfor der dog ikke helt automatisk var gået en halv million ind på deres konti, og det gider jeg ikke.

• #24   3. jan 2010 Jeg ville godt nok også holde det hemmeligt hvis jeg vandt 20 mill for alle andre end min familie og nærmeste venner.. De andre finder nok ud af det når jeg ahr købt ny bil og nyt hus osv.. ;O) Men det er nok mest fordi at jeg har set et par gange som folk kan slikke røv på folk og ligeså snart de ikke har pengene mere, så gider de dem ikke mere..

• #25   3. jan 2010 jan-- tak fordi du laver det her emne for jeg har det sgu på samme måde, hvorfor er det så F.....G hemligt... ??? Havde et emne oppe her tideliger om hus priser.. skal love for folk blev fornærmede..

Mvh

• #26   3. jan 2010 Tine:
    du ville da dele et par kr med mig ville du ikk ? ;D
    så ville jeg fluks købe en subaru, og det første jeg ville gøre var at hente dig og give dig en tur smiley

• #27   3. jan 2010 tjener SU samme med kæresten

begge biler har kostet et fornuftigt beløb (igen kommer ingen ved hvis jeg har fået min bil under markedspris og kan tjene på den,) og der er postet et pænt beløb i begge biler.
    kæresten ejer eget hus vurderet for 1 år siden til 700.000 fuld belånt pa. hendes eks mand.

hvad vi betaler og til hvad og hvad der står på min konto kommer kun mig ved.

• #28   3. jan 2010 Ja, råb bare jantelov efter mig, men hvis jeg havde 20 mill så var der ingen der var i tvivl, ville ikke kunne gå og gemme det.

Så skulle jeg godtnok have opjusteret min livsstil et par tænder.

Men det var vist lidt uden for emnet.

• #29   3. jan 2010 Dr. Love. - Jo selvfølgelig ville jeg det - altså jeg kunne give dig en pizza hvis du selv kom ud med den.. ;o) Haha... Ej gas.. Men jo skulle helt sikkert have en tur i den subaru.. smiley

• #30   3. jan 2010 tine:
    haha det er en deal!! men så skal det oz være en familie pizza. smiley hvis du nu er rigtig sød og giver mig en sti model, så må du faktisk godt prøve selv at køre den smiley

• #31   3. jan 2010 var ind til fornydlig almindelig farbriksarbajder og har aldrig holdt hemmelig hvor meget jeg tjerner eller hvad jeg har givet for hus bil eller mc det eneste jeg holder for mig selv er hvormeget der står på min konto

• #32   3. jan 2010 Dr. Love - Jepp det er sgu en deal.. smiley Så må du også prøve min Viper bagefter.... ;O)

• #33   3. jan 2010 Hvis folk vil vide hvad jeg tjener og har brugt osv., skal de gerne få det at vide, det må folk for min skyld godt vide, hvis de mener at de kan bruge det til noget.
    Folk må for den sags skyld også gerne vide hvad jeg har stemt, hvis det er det de vil.

• #34   3. jan 2010 tine:
    jeg rykker din viper uden at skulle blinke smiley men jeg vil da godt prøve den hehe.

• #35   3. jan 2010 Det er sku inge grund til og holde det hemmeligt . hvis en kami spørger så får han da det af vide . Jeg er pisse ligeglad med om de ved det . Har givet det som jeg har givet for mini ting hvis de vil vide det så får de det smiley

• #36   3. jan 2010 Hej jeg skylder ca 2 mil væk, tjener ca 15k udbetalt har givet 1.375.000 for mit hus, gav 62k for gti'eren fik 800,- og en vectra for 4 år siden i en bilhandel jeg bare administrerede og har kørt i 4 år i den vectra uden at koste andet end bremser og olie.... jeg er 175 cm høj og vejer 73 kg. Er der mere? jeg har sq ikke nogey problem med at fortælle om mine pengesager. Jeg har hverken stjålet eller snydt nogen... nogen gange gør man en god handel, andre gange en mindre god. Ting er aldrig for dyre eller for billige. De er det værd som folk er villige til at betale for dem...

Kommentér på:
Penge-snak

Annonce