{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

callme fuld af lort eller rigtige ?? {{forumTopicSubject}}

Based on a true story :-9

Hey,, Jeg er i lidt tvivl om om callme føre en forkert kampagne med deres tilbude ?

Jeg ringer en del til udlandet og jeg bliv fristet af at det var helt gratis at ringe til udlandet hver fredag og uddover det kostede det kun 60 øre i minut til Pakistan. Det var noget af det billigste jeg hvade set. Det´der fik min mest interesse var Abbonement 0 kr pr md. Uhh ha, det lyder fandme godt.

Jeg gik så i gang med at bestille et nyt mobil med callme 99. Men der var noget der irriterede mig over at det lyder alt for billigt og alt for godt. Jeg besluttede mig for at ringe til dem og høre mere om det. Ham flinke fyr fra callme sagde at det var meget nemt og man kan ringe jorden rundt og det er meget billigt. meeeen,, så kom vi til abbonement 0 kr,, den flinke mand sagde at der er ingen abbonement. lige før jeg sku sige tak for hjælpen spurgte jeg en gang til at hvis der ikke er nogen abbonement så er jeg vel da ikke bundet ?? jo jo, du er bundet i 6 måneder. hvaaad ? men der står 0 kr i abonmnt ?? jamen det er korrekt men du er stadig bundet i 6 måneder ??

Det giver jo et helt andet billede. Jeg ku heller ikke se ved bestillings side, at jeg vil være bundet i 6 måneder. Det jo fuldstændig forkert. Nå så begyndte jeg at stille alle mulige spørgsmål vedr opkald til udlandet. Han kunne ikke fortælle hvad det vil koste at ringe til udlandet efter 31 marts. jeg ved fri fredag er der til 31 marts men de skriver det ikke klart at takster uddover det vil være dyre. det betyder hvis jeg betaler 60øre i min til pakistan så kan prisen stige til 60 kr pr min og jeg vil stadigvæk være bundet.Heldigvis har jeg droppet at bestille callme.

Jeg vil høre jeres mening da min ven skal bruge det til sin projekt undersøgelse indenfor tele marketing.

Tak og hav en god dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  callme fuld af lort eller rigtige ??
  • #1   5. jan 2010 Selvfølgelig er du bundet selvom abonnementet koster 0kr pr måned.. Men det koster dig intet at være bundet jo.. Så kan du altid have et nummer ved siden af.. Og det er jo billigt indtil den dato som du blev oplyst.. Så kan du jo bare lade være med at bruge det derefter.

• #2   5. jan 2010 Hvis de ændrer Abbonoments vilkårerne imens du er kunde kan du opsige dit abonnement..
    Jeg købte engang en tlf. til en krone ved 3. den kostede 499,- hvis jeg havde valgt det billige abbonoment, og ikke det dyreste.. men 3 dage efter fik ejg en Sms om at de havde ændret nogle ting, så jeg ringede idn og brokkede mig, jeg kunen vælge at ophæve samarbejdet eller få det billigste abbonement, så jeg valgte deres billige abonnement.. :o)

• #3   5. jan 2010 Jeg spurgte hos kundeservice om jeg kan opsige mig selv efter 31 marts hvis de ændrer prisen på udlandet. NEJ det kan jeg ikke.

Colakim::: jeg er jo ikke bundet i 6 måneder helt gratis ? jeg skal jo stadig betale 99 eller 199, 299 kr hver måned i 6 måneder. Det er jo vel abbonement efter min mening smiley

• #4   5. jan 2010 Det har Debitle gjort MEGET i med at sende regninger efter man havde sagt abb. op!!! Jeg har selv prøvet det og kender flere der også har prøvet det...

• #5   5. jan 2010 Jeg har også kun haft problemer med dem, da jeg havde debitel sendte de regninger på over 2000kr og mente jeg havde ringet til rusland og polen, så jeg gik i retten med dem og vandt, men vil aldrig anbefale nogle og have callme/debitel.

• #6   5. jan 2010 er der problemer så lader du bare være med af bruge den til tiden løber ud og så afmelder efter.

• #7   5. jan 2010 Det er nu simpelt nok....

Du binder dig for 6 måneder,
    Dit mindsteforbrug er 99 kroner om måneden,
    Din pris til Pakistan er 60 øre i min.
    Du kan ringe gratis om fredagen frem til 31. marts.

Du skriver det jo selv smiley

Hvis de ændre noget af ovenstående, kan du med øjeblikkelig virkning opsige dit abonnement.

• #8   5. jan 2010 -> Lige en OBS.... det koster ikke 60 øre, men 35 øre pr. minut

Desuden skriver de:

"Minutpriserne gælder også efter 31. marts 2010"

Kilde: http://www.calljordenrundt.dk/ (2. afsnit punkt 5)

• #9   5. jan 2010 Og faktisk så er de 99,- om måneden i mindste forbrug, en slags betaling for den telefon du køber sammen med dit abbonement. 594,- på et halvt år, for en gratis mobiltelefon og fri tale for 594,- i det halve år.. Det lyder da ikke som den værste aftale.

• #10   5. jan 2010 Nic H:: Jeg vil gerne have at du selv ringer til kundeservice og høre om pruduktet. Her får man at vide noget helt andet. Kundeservice har fortalt mig at priserne gælder ikke efter 31 marts og det vil muligvis være dyre. Det holder jo ikke med det de skiver på nettet. Det er det der irritere mig. Og når man siger 0 kr i abbonement så betyder det at man ikke er bundet af noget men at dreje det og sige du er stadig bundet i 6 måneder er en forkert måde at lokke nye kunder på.

Der står ikke at minimum forbrug er 99 kr men at man betaler 99/199/299 kr pr måned. i min øjne skal der stå klart og tydeligt at man binder sig i 6 måneder med et minimum abbonemnt på 99/199/299 kr pr måned.

men tak for din svar. Min ven vil bruge det til projekt selvfølige er alle annonyme smiley

• #11   5. jan 2010 Jeg har selv callme, og er egentligt ganske godt tilfreds.. smiley Bare inden der kommer alt for mange negative ting på bordet..

• #12   5. jan 2010 Det lyder for muggen til mig, jeg har den erfaring at hvis man selv holder øje med nye tiltag og diverse, og holder fast i det selskab man har, så bliver det oftest billigst i længden, istedet for alle de pilrådne tilbud om taletidskort og telefoner uden abb..
    Man bliver oftest røvrendt i sidste ende...

Personligt holder jeg min selv til TDC Fastnet, og mobil ved Telia, og førhen da jeg skiftede hver gang der var et godt tilbud uden at se mig for så blev det sgu oftest dyrere..

Prøvede bla. her for nylig at jeg fik en regning fra M1 mobil, på et mindsteforbrug, for det seneste år.
    Den lød på samlet 1200 kr...

Nu var det bare sådan at det var et taletidskort jeg havde fået for at køre med en reklame for over 4 år siden.
    Der var gratis taletid, og ingen abb. og det er over 3,5 år siden de lukkede mit nummer fordi det ikke blev brugt eller fyldt penge på, og derfor lukkede de det, jeg var ligeglad for jeg brugte det alligevel ikke, men jeg havde jo aldrig skrevet under på noget men de mente i første omgang at ved at aktivere kortet havde jeg velvilligt accepteret deres usynlige vilkår.
    Det var først da jeg skrev at jeg ville trække dem i retten og kræve erstatinig for trussel om RKI hvis jeg ikke betalte, så sendte de et pænt brev og undskyldte.

CBB er ligeså pilrådden, de reklamerede også for billig taletidskort, og jeg købte et og fordi min mor havde fået et kort af min bror så de kunne ringe gratis sammen, og hvis mor for at hun kunne ringe gratis til mig, var jeg nødsaget til at kobe et sådant kort, sidate år.
    Jeg ringer dog gratis til hende både fra mit fastnet og mobil da jeg vetaler for ubegrænset forbrug da jeg bruger min telefon meget andetsteds i forbindelse med arbejde.
    Men kortet til CBB var da også fint, men når man kun bruger det til at ringe gratis til vennegruppen, så er det jo intet forbrug, og så bliver man trukket 29 .kr, pr. måned hvis man ikke bruger det, og så æder taletiden sig jo selv op, og jeg måtte tanke på mit CBB kort, og jeg kom 500 kr. på, fordi de ellers ville slette nummeret pga. ingen brug (alsta betaling)
    Men de trækker jo alligevej 29 kr. på. måned alligevel, så kortet er nu røget i brændeovnen, og hvis min mor har behov for at snakke med mig, så ringer hun mig nu op og jeg ringer så hende op istedet for, så hun kan holde sit forbrug på et minimum..
    Derfor mener jeg at taletidskort er det værste lort der findes, så hellere få sig en ordentlig aftale med et fornuftigt selskab, der ved hvad de står for og hvad kundeservice er....
    Ja bare lige mine erfaringer...;-))

• #13   5. jan 2010 Hvad kundeservice siger kan jeg ikke forholde mig til, da jeg ikke har været med i samtalen, de kan have sagt noget forkert, eller du kan have misforstået det. Så lad os holde os til det skrevne (det er det der gælder)

Du skriver:
    "Og når man siger 0 kr i abbonement så betyder det at man ikke er bundet af noget men at dreje det og sige du er stadig bundet i 6 måneder er en forkert måde at lokke nye kunder på"

- Nej det er nemlig ikke en hel forkert måde at sige det på. For med 0 kr.i abonnement betyder at der er et abonnement, men at du ikke skal betale for det, og det abonnement har en bindingsperiode på 6 måneder.

Hvis de havde skrevet INTET abonnement, så kunne vi have snakket vildledende markedsføring.

Med hensyn til ændring af priserne(vilkårene), står der i abonnementsbetingelserne følgende:

"10. Ændring af priser eller vilkår
    Call me kan til enhver tid ændre forretningsbetingelser og ændre i abonnementer, tjenester, gebyrer samt abonnements- og forbrugsafgifter. Ændringer af denne aftale til ugunst for kunden, meddeles kunden med et varsel på 1 måned, således at kunden har mulighed for at opsige aftalen senest samtidigt med at ændringerne træder i kraft. Dette gælder tillige indenfor uopsigelighedsperioden, jf. pkt. 16."

Så nej de kan ikke ændre priserne (så de bliver dyre), uden at du får mulighed for at opsige abonnementet.

Håber det kunne bruges.

Nic

Kommentér på:
callme fuld af lort eller rigtige ??

Annonce